עיניים צהובות איומות בשקרים לבנים קטנים

באתר ISSUU שמאפשר תצוגת מגזינים באינטרנט יש מגזין קולנוע מעוצב שכל פעם מתמקד בסרט אחר. וקוראים לו: שקרים לבנים קטנים. little white lies. הגליון האהוב עליי עוסק בארץ יצורי הפרא, הסרט של ספייק ג'ונז שיצא השנה.


רק לאחרונה הבנתי את הסרט: הבית שנהרס הוא מוטיב חוזר. ומשום מה, כמה טפשי מצידי, לא קישרתי את זה לכך שאין למקס אבא. לא מדברים שם על האב החסר. שאולי מת ואולי עזב. אבל מההתנהלות של מקס בארץ יצורי הפרא אנחנו מבינים שמישהו הבטיח גם לו "בית" ושכולם ישנו ביחד. ושגם אצלו משהו השתבש עד שהוא הבין שמאחורי ההבטחות האלה לא עומד קוסם או מלך. אלא אדם רגיל עם חולשות. אני חושב שפספסתי את כל זה כי אני רגיל מסרטי אנימציה ליתמות. כולם שם יתומים תמיד! משלגיה עד בת הים הקטנה, מדמבו ועד אלדין. לכולם אין אב או אין אם או שניהם. כך שזה היה נראה לי טבעי שסרט פנטזיה יכיל גיבור יתום. אבל אולי זה מה ששונה פה. הסרט הזה הוא לא סרט פנטזיה. אין בו שום דבר פנטסטי. אחוזי הגירושים והורות החד-הורית יוצרים כמויות של ילדים שגדלים לבית חסר. עצוב. אני חושב שעליהם הסרט.



כמו כן. "עיניים צהובות איומות" הנו בלוג שבו יש איורי מחווה ליצירה המקורית שנעשו על ידי אמנים מכל העולם.
וגם שלי שם.

תגובות