הצצה לפסטיבל אנסי 2013 ו-2014

פסטיבל "אנסי 2014" הסתיים.
עוד לא יצא לי להשתתף בשום פסטיבל אנימציה בינלאומי מחוץ לתל-אביב. לפי מה ששמעתי יש הבדלים גדולים בין פסטיבל לפסטיבל. כל אחד ויוקרתו, כל אחד והקצב שלו. פסטיבל "אנסי" שבצרפת נחשב לאחד הפסטיבלים הגדולים והעמוסים ביותר. הפסטיבל מריץ המון הקרנות ברצף ובמקביל ומארח המוני אנימטורים אורחים מכל העולם. לצידו מתקיים גם פסטיבל הדחויים של אלו שלא זכו להשתתף.

אז לפני שאני מביא טעימות (מצטער שאלו רק טעימות, גם אני לא מחבב טריילרים אבל זה מה שיש בינתיים) הנה לפניכם סקירה של הפסטיבל של שנה שעברה שנותן תחושה לגבי היקף האירוע. זהו סרטון מרתק באורך של כשעה שהופק עבור בלוג האנימציה הנהדר SKWIGLY. בלוג מומלץ,עשיר ומלא מידע.

חיכיתי שנה לחלק ב' והוא לא הגיע. בכל מקרה, טל לוטן סקרה את הזוכים בפסטיבל הנוכחי בבלוג שלה כך שאני רק אציג טעימה מכמה שעניינו אותי.

"הילד והעולם" הוא הסרט הארוך הזוכה הוא סרט בריזלאי ללא מילים שנראה כמו סוכריה על מקל:

עוד...
איש על כיסא. זוכה סרט קצר:


התמונה הגדולה הוא סרט הגמר הזוכה.


וכך הוא נעשה:


סרט שמציג בשלושה מסכים מפגש טעון בין בחור אובדני, אימו ופסיכיאטר (זכה בשטוטגרט):


סרט שמציג רינדור יפה של אנימציה תלת מימדית למראה דו-מימדי:

מאחורי הקלעים:


הזוי ומגניב (ליוצר יש עוד המון סרטים כאלה, מנייריסט מוצלח:


כבכל שנה, הסטודנטים של גובלינס עשו פתיחונים לפסטיבל. חלקם יפהפיים:











זהו.


Look who's in Annecy! from Péter Vácz on Vimeo.

תגובות