'סיפור אהבה יפואי', מנשר 2014 וגם קליפ אנימציה חדש

סרט הגמר החדש והמקסים של רוני פז-הר ומאי רוזנבלום נקרא "סיפור אהבה יפואי" (מנשר 2014) אבל הוא לא באמת סיפור אהבה יפואי בעיניי אלא יותר סיפור אהבה ליפו עצמה עם ארט יפהפה. תהנו!




חוץ מהאלמנטים העיצוביים היפהפיים, של הקונכיות הקטנות ושברי האבנים, אני רוצה להתייחס למשהו קטן בסרט שהוא גם הכי טוב בו לדעתי וגם מבטא הבנה של הכוח של אנימציה.
יש שם את העין הזו שהיא לפעמים שמש ולפעמים ירח ולפעמים עין-דג. זה מקום שגורם לך לתחושת "ורטיגו" שאתה לא יודע איפה אתה נמצא, מעל המים או מתחתם? זה כל כך יפה כי זה הופך את הפריים עצמו לסוג של דמות שפוקחת עין על הגיבורה ובעצם גם משתמש בכלים של המדיום האנימטיבי בצורה חכמה ויצירתית מעבר לבניית פריים קלאסית שכוללת רק חיבור בין רקע ודמות.
עוד דבר מעניין הוא שבביקורת על הסרט בהגשה התברר לי שהקשר לסיפור אנדרומדה (סיפור האגדה יפואי על נערה שהוקרבה למפלצת-ים) לא היה בכלל בתודעה של היוצרים. זה די מדהים, כאילו הסיפור סיפר את עצמו מחדש דרכם.

הנה מה שמאי ורוני כתבו לי:

"מאז שנה א' כשהתחלנו לצאת, ידענו שנעבוד ביחד על סרט גמר, אבל פחדנו לדבר על זה בקול כלכך מוקדם. הדבר שהיה לנו הכי חשוב בעבודה על הסרט, שהוא יהיה כיפי ומהנה (ואולי קצת משעשע), כמו שנהנינו לעבוד עליו לכל אורך הדרך. בדמיון שלנו ראינו שוטטות לילית בקרקעית חופי יפו היפים והמזוהמים. תוך כדי השוטטות הזאת אנחנו גם קצת הלכנו לאיבוד ושכחנו שיש גם סיפור לספר.חלוקת העבודה בינינו הייתה קלה, כל אחד מאיתנו אוהב לעשות דברים מאוד שונים בהפקה, וזה הסתדר יופי. מאי עבדה יותר על עיצוב ואנימציה של דמויות, ורוני עבד יותר על עיצוב ואנימציה של סביבות ודמויות רקע.האנימציה והרקעים מצוירים באופן ידני, מסורתי למהדרין, והצביעה ממוחשבת (הדמויות צבועות בטיוי פיינט והרקעים בפוטושופ). הסאונד והמוזיקה הוקלטו באופן ביתי וידני לגמרי, עם מעט מאוד מניפולציות ממוחשבות ובלי אפקטים ועריכות דיגיטליות. את המוזיקה רוני כתב והקליט במיוחד לסרט, ואת הסאונד הקליט עם מיכאי צ'רנאה בביתו, בעזרת שלל צעצועים ומכשירים ביתיים שונים ומשונים.אנחנו מקווים שהצפייה תהיה מהנה, ותעורר ציפיה לסרט הבא."

בלוג הסרט עם תהליכי הפקה: http://jaffalovestory.blogspot.co.il/

השווריל של מאי ורוני:


בונוס! אני לא יודע מתי היא הספיקה אבל מאי בינתיים גם עשתה קליפ אנימציה לאלעד שודלר. טרי טרי.


נ.ב. כידוע לכם או שלא, התחלתי לנהל את המחלקה לאנימציה במנשר. מוזמנים לעקוב אחריי גם בדף הפייסבוק של המחלקה.

הארט של הסיפור היפואי (ליחצו להגדלה):
















תגובות