המסע לירושלים- טריילר ל"ניגון"



ירושלים היא עיר פרדוקסלית. היא שאיפה, היא אידאה, מושא לתפילה של אלפי שנים, עיר של קודש ושל מפגש בין דתי ובאותו זמן היא גם ירושלים של מטה. של אוכלוסיות שונות שלא תמיד מצליחות לחיות יחד, עיר של עוני ושל עושר, עיר שסבלה אירועי טרור רבים, עיר שיש שטוענים שמעולם לא אוחדה ויש שטוענים שצריך לחלקה.

אני והתסריטאי אלון רותם חברנו יחד במסגרת פרויקט "דראפט סקיצה" של איגוד האנימציה כדי ליצור סרט על ירושלים פוסט אפוקליפטית. ירושלים ששטה נטושה  בחלל אחרי שהעולם פורק לחתיכות קטנות והאנושות גולה ברחבי הגלקסיה. ירושלים זו העשויה חורבות ושאריות היסטוריה מתגלית על ידי רב וארכאולוג חלל שיצאו לחפש אותה ומצאו.

טמבלר הפקה: https://halalpanuy.tumblr.com/
דף הפייסבוק של הסרט:
התמונה של ‏‎Niggun - A short animated film‎‏.


לעשות סרט זה כמו לחפש את ירושלים בעתיד. אתה לא יודע למה לצפות. אתה מונע מחלומות ונתקל בקשיים רובים וכל הזמן הזה אתה שואל את עצמך: למה עושים סרטים? מה הדבר הזה שהדמות מחפשת ומה הדבר שאני מחפש? זה בדיוק מה שקורה לדמויות שלנו. הן מחפשות משהו שחיפשו הרבה זמן אבל הגילוי הוא רק ההתחלה של המשבר וההתמודדות עם עצם הצורך למצוא.

לאחרונה חשבתי על הקשר בין 1967 ל1969. בין איחוד העיר וכיבוש הירח. חשבתי על זה שגם הירח כמו ירושלים היה יפה יותר, מסתורי יותר וקסום לפני שדרכה עליו רגל אדם. מי שחווה את המעבר מהירח כחלום זוהר לפריצת הדרך של האנושות עבר אירוע מטלטל, אך מי שנולד אחר כך, כמו הילדים של חורף 1973, נולדו אל תוך מציאות של ירושלים. מציאות שבה הירח הוא גוש אפור של חומר. והילדים האלה לא מסתפקים לא בירח כפנטזיה ומיתוס וגם לא בירח כפריצת דרך מדעית ומופת של הישגי האדם. הם רוצים משהו נוסף, משהו שהוא ממשי אך כזה שאינו רק חומר. אולי אלה ילדי אור הירח.

הסרט דובר יידיש (נראה לי שהוא סרט האנימציה היחידי ביידיש!) כי הוא מדבר על גלות. על המסע משם לפה שלא נגמר אף-פעם. והוא צפוי לעלות לרשת בעוד כשנה. אמשיך לעדכן.


בימוי: יוני שלמון
הפקה: אלון רותם
סיפור: אלון רותם, יוני שלמון
הפקה בפועל: סבטה אושרוב-גרוס
אנימציה: שרית בן-יוסף, יוני שלמון
ע. אנימציה: נדב פביש, דקל וינברגר, קטיה גאיה קרבץ
ארט: יניב טורם, יוני שלמון.
רקעים: יניב טורם, ענבר חרובי
ארט נוסף: לי דרור, מעיין ארליך, ירון שטיינברג, ניר גולן
שחקנים: אמיתי קדר, יובל רפפורט.
יידיש: לורה סהר, אבא של אפרת.
עריכת אנימטיק: יואב בריל
קומפוזיטינג וקאלרינג: תום קוריס
מוזיקה מקורית\ניגון: שני ברונר
עיצוב פסקול:  יורי פרמינקו

הקלטת שחקנים: אורן רוז

תגובות