מאמר מתורגם: כתיבה לסרט קצר

כתיבת סרט קצר

זהו מאמר קצר בו אנסה להתמודד עם נושא גדול: "איך לכתוב תסריט טוב לסרט קצר":
חוק מספר 1: אין חוקים חזקים ומהירים, אבל, אם המטרה שלך היא להשיג מימון לסרט, יש בהחלט כמה עקרונות מנחים שיכולים לעזור על מנת להבטיח כי הפרוייקט נלקח ברצינות.

(המשך בפנים)
למה אני עושה את הסרט הזה?
אף אחד לא מתפרנס מכתיבה או בימוי סרטים קצרים. רוב האנשים רואים סרטים קצרים ככלי למידה ובדיקה של רעיונות, או דרך של להוכיח כי יש להם כישרון לעשות משהו אחר  באופן כללי, אותו "משהו אחר" הוא לעשות סרט באורך מלא. בין אם אתה עובד לבד או כחלק מצוות עליך לוודא כי הפרויקט שאתה מפתח משחק לנקודות החוזק  שלך ושהוא בר השגה במסגרת התקציב שלך. אל תעשה מחקר אופי אם אתה מפחד משחקנים אל תפתח סיפור פעולה שידרוש פעלולים, מרדפי מכוניות ואפקטים מיוחדים, אם אתה יודע שהתקציב שלך הוא 5 דולר.

מה זה סרט קצר?
הדבר החשוב ביותר שיש לומר הוא שסרט קצר אינו פיצ'ר וכי הוא רעיון רע בדרך כלל לנסות לכווץ סיפור שאתם מפתחים (או שכתבתם) כסרט ארוך לתוך סרט קצר. רוב הפסטיבלים יקבלו כסרט קצר כל דבר מתחת ל -30 דקות, אבל ואוצרים רבים גם אומרים שהם מתקשים למקם סרטים קצרים שהם ארוכים מ-20 דקות. אם הסרט שלך הוא מעל 20 דקות צריך בהחלט להיות מסוגל להכיל מספר דמויות יותר גדול וסיפור משני. רוב המימון באנגליה
​​מיועד לסרטים סביב 10 דקות. אם הסרט שלך הוא בעצם הולך לתפקד כמו בדיחה אז דאג לשמור אותו קצר (2-3 דקות לכל היותר) ולוודא הקהל לא תראה את הפאנץ' מגיע אליו מרחוק. סרטים כאלה עושים הרבה יותר רושם אם הם לא רק גורמים לנו לצחוק, אלא גם מצליחים להביע משהו שנותן לנו הפוגה למחשבה.



מציאת סיפור
כל סוג של סיפור דרמטי דורש 3 אלמנטים בסיסיים: עולם, דמות ובעיה. סרטים קצרים אינם שונים, אתה רק צריך פחות זמן להציג ולפתח כל אלמנ. רוב הסרטים הקצרים מצליחים להתמקד ברגע אחד או אירוע בחייו של דמות ראשית אחת. בגלל שזה נדיר עבור סרט קצר להתקיים על  פני תקופה ארוכה של זמן - הוא בדרך כלל יתמקד רק מסתכל באופן המיידי של בניית האירוע או השלכותיו. הרבה מהסרטים הקצרים הטובים ביותר מתקיימים פחות או יותר בזמן "אמיתי", סיפור על יותר מכמה ימים לא סביר שיעבוד גם כסרט קצר.


העולם
בשל הצורך להקים את העולם לזיהוי מיידי כדי לעלות על הבעיה של הדמות, זה יכול להיות שימושי להגדיר את הסרט סביב אירוע או טקס מוכר: חתונה, מסיבת יום הולדת, היום הראשון בבית הספר, תה עם קרובי משפחה ממולאי צמר גפן, וכו ' עם הגדרה מעין זו אתה יכול לקחת כמובן מאליו אתההכרות המוקדמת של הקהל עם המצב ואתה מתפנה להציב מיד לתוך הדמויות שלך בעולם סיפורי מלא רגשות מודחקים, וזה תמיד שימושי להפקת אירועיםדרמטיים וסיפור. היתרון השני כדי לבחור הגדרה מסוג זה היא שזה יוצר זמן תחום למסע של הדמות. מסגרת סיפור טובה נוספת היא המסע, הגדרה פופולרי עבור הסרט הקצר הוא המסע. סרטים קצרים לרוב מתמקדים במסע רגשי של הדמות ולכן יכול להתאים מסע מטפורי שייצג את המסע הזה.

הדמות והבעיה
השאלות החשובות ביותר שיש לשאול את עצמך כאשר אתה מתחיל לפתח את הסיפור שלך הם: מי הדמות הראשית? מה הבעיה שלהם ואיך הקהל יזהה את הבעיה? האם הסיכון גבוה מספיק? האם אני מספר את הסיפור מנקודת הטובה ביותר? לקהל צריך להיות ברור מלכתחילה במי הסרט עוסק והם לא ידעו אם אתה לא יודע. הדמות הראשית שלך היא זו שיש לה בעיה, אם אין בסיפור דמות עם בעיה אז אתה לא צריך סרט, או לפחות לא כזה שיעבוד כסיפור דרמטי. מה שמניע את דמות הראשית שלך דרך הסיפור חייב להיות אחד מאלה: רצון, צורך או מחויבות. בכל מקרה צריך להיות ברור לקהל, גם אם הוא לא הדמות, מהם. אבל מה שצריך גם להיות נוכח בסיפור - ו ברור לקהל - זה מהו הדבר שמקשה על האופי שלהם להמשיך את "רוצה", "צריך" או "מחויב". העובדה שמשהו עושה את זה קשה, זה מה הופך את זה לבעיה וכמו שאמרנו:, אין בעיה, אין סרט.

הבאת הבעיות לידי מובנות הקהל
הדרך שבה אתה הופך את הבעיה הפנימית של הדמות אל ליבו של הסרט שלך ומוודאשהקהל יכול לראות את זה הוא אחת הדרכים החשובות ביותר שאתה יכול להדגים את המיומנות שלך כיוצר סרטים ולא רק כמספר סיפורים. כשאנחנו rקוראים ספר אנחנו יכולים להיות בתוך הראש של הדמות, אבל כאשר אנחנו צופים בסרטים עלינו לראות את הדמויות עושות דברים המראים לנו מה הם חושבים ומרגישים.

האם ההימור גבוה מספיק?
על מנת להבטיח שיש משהו על הפרק בסיפור משמעו להבהיר לצופים מה הדמות תפסיד אם היא לא תפתור את הבעיה שלה. אם הסיפור סובב סביב שאלת חיים או מוות אז ברור מה מונח על כף המאזניים, אבל אם זה פשוט שהמכונית מתקלקלת, אז עליך לחשוב על איך אתה מגדיר את הסרט כך שהקהל יודע למה זה כה חשוב לדמות להשלים את מסעה.

האם אני מספר את הסיפור מנקודת מבט הכי טוב?
תחשבו על הסיפור של סינדרלה ולדמיין אם הסיפור היה מסופר דרך נקודת מבטה של אחת האחיות המכוערות בתור הדמות הראשית.זה עדיין יכול להיות סיפור טוב אבל זה לא יהיה סוף טוב ולכן הדברים היו מקבלים משמעות שונה לחלוטין - זה היה נעשה לסיפור אזהרה יותר מאשר כסיפור אגדה משמח.

מה הסיפור שלי?
אתה כנראה לא יצא לכתוב סרט עם מוסר השכל או אפילו עם אמירה מודעת מה משמעות הסיפור שלך אבל כל סיפור מתקשר משמעות כלשהי עבור הקהל. ברגע שאתה בטוח איך הסיפור מתחיל ונגמר אז יש לך אינדיקציה ברורה של המשמעות וזה יעזור לכם לקבל החלטות חשובות כמו איך לשפר ולפתח את התסריט שלך במיוחד ביחס ל...

הטון של הסרט
טון קשור קשר הדוק לז'אנר ואף הז'אנר הוא פחות בעיה בסרטים קצרים מאשר בפיצ'רים זה עדיין חשוב לחשוב על איזה סוג של סרט שאתה כותב במונחים רחבים.

לסיכום
סרט קצר טוב צריך סיפור שבו משהו קורה בעל השפעה מובחנת על הדמות הראשית. כל הסרטים הקצרים מצליחים להתמקד ברגע אחד / אירוע. רגע זה עשוי להיות: רגע בעל משמעות אוניברסלית או בעל משמעות הגיבור (בין אם הוא יודע את זה באותו זמן) שמייצר מצב שבו הסיכון גבוה עבור הגיבור.



הערונת קטנה: מאמרים ורשימות טיפים לאנימטורים מסתובבות ברשת כמו חול בחוף הים. אין לי עניין לשבור את הראש בתרגומים ולו בגלל שאני אישית לא מצאתי את עצמי ממש נעזר ברשימה כזאת עדיין. אבל מדי פעם אני נתקל במאמר שבעיניי הוא באמת מועיל. אין לי דרך אחרת להעריך מהו מאמר טוב ומה לא. אם למישהו מכם יש המלצה או רצון לעזור לתרגם, אתם מוזמנים ליצור קשר.

תגובות

  1. תודה על התרגום.
    אשמח לדעת של מי המקור (אולי גם קישור אליו)...

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה