דלג לתוכן הראשי

פורים שמח!!! (וגם למפה פילמז ואנימציה לחברות)

פורים שמח מחברת "גרביטי" הישראלית


וזו ברכה מ"למפה פילמז" (של ענת קוסטי ושות') ומיד אחריה פירוט על הסטודיו.


אז ענת מלמדת סטוריבורד במינשר ותורמת לבלוג בעידוד ושמירה על מורל גבוה בימים קשים.
זה הסיפור של הסטודיו החדש שלה:

"מה זה... Lampa Filmz,
הוא סטודיו קריאטיב קטן, המיועד להפקה של סרטים קצרים, בטכניקות שונות ומגוונות,
ללקוחות קטנים וגדולים כאחד.
אנחנו באים מההבנה שעולם הניו מדיה הולך ומתפתח ומתרחק מעולם הטלויזיה, המדיה מתפתחת ומשתנה, וגם אנחנו מתפתחים ומשתנים לכיוון הזה. 
אנחנו רוצים לתת אפשרויות חדשות, שיתאימו לזמן בו אנחנו נמצאים - אז מצד אחד, אנחנו באים עם נסיון מצטבר של מעל 20 שנה, וארגז כלים משותף
שכולל - עיצוב, אנימציה, בימוי, כתיבה, ניהול קריאטיב, מיתוג, פרסום ועוד כל מיני. 
עם כל זאת אנחנו מציעים בעצם עבודה במנגנון רזה יותר שמאפשר לנו גמישות וזריזות כדי לייצר סרטונים ברמה גבוהה ואיכותות (ברמה הטכנית וברמה הקריאטיבית)
בתקווה יותר מרוב הדברים שאנחנו רגילים לראות כיום. 
(טוב, אולי לא "אנחנו" כי אני מניחה שרוב מי שיקרא את זה יודע איפה למצוא את הדברים הטובים באמת, אבל הבנת...)

בגדול זה אומר שאנחנו פונים לעולמות של טכנולוגיה, סטארטאפ, ווב, ברודקסט ופרסום, לחברות בגדלים שונים, ומשתמשים ביכולות שלנו, ובהיכרות שלנו עם התחום
(כלומר, לא את הכל אנחנו יודעים או מבצעים בעצמינו, אבל כן שמחים מאד להשתמש בכל מכרינו, חברינו, וקהילת האנימציה והטלויזיה שאנחנו מכירים כדי ליצור דברים טובים)

מי אנחנו?
 אנחנו שניים.
אני - ענת קוסטי - אתה מכיר אותי. אבל אם אתה צריך הגדרה אני במאית, אמנית, אנימטורית, מעצבת, סטוריבורדרית, מרצה, ועוד כל מיני... עזוב אותך ממסגרות והגדרות:-)
מי שרוצה לחטט יותר ולא מכיר את $#@$ השכל הרבים שלי בקבוצה http://www.anatcosti.com
ועדי סופר - קריאטיב, במאי, תסריטאי, איש עם עין מעולה והוא מביא לצוות שלנו את עיקר הנסיון המעשי בטלויזיה.  
השורה הקצרה הזו חוטאת לנסיון, לכשרון ולעבודות שלו - אז גם כאן - http://www.adisoffer.com

אין לנו עדיין חולצות, או אפילו לחיצת יד סודית..... (רושמת את זה בTO DO LIST שלנו....)

אנחנו עובדים ביחד קצת יותר משנתיים, זה התחיל ב"מיקמק" הסדרה - עדי הגיע כבמאי בעונה השנייה, כמעט באותו זמן בו קודמתי להיות במאית האנימציה של הסדרה.
מאוחר יותר, כשהחלה העבודה על הפיצ'ר השני של מיקמק, עליו השלום,  שנינו עברנו לעבוד עליו, עדי כבמאי, ואני כראש מחלקת סטוריבורד, ובמאית אנימציה.
מאחר וידענו שאנחנו עובדים טוב ביחד, החלטנו לנצל את זה ולהתחיל את למפה. גם כי יש לנו חזון, וכל מה שכתבתי בפסקה למעלה על מה זה ולמה וכו',
 אבל זה לא היה קורה אם לא היה לנו כיף לעבוד ביחד, ואם לא היה לנו את הרצון המעט אינפנטילי - לעשות דברים שכיף לנו לעשות. 
אבל אני בטוחה שכאנימטור אתה מתחבר לזה. 
כי ... כולנו כאלה ברמה מסויימת. זהו.. אני חושבת, לא?" 


נתקלתי לאחרונה בקבוצת וימאו שמתמקדת בז'אנר של אנימציה לחברות שמאוד מתפתח לאחרונה. כמעט כל חברה צריכה אנימציה לשיווק ולתדמית ולהסברת המוצרים שלה. הערוץ נקרא: "אנימציה לתאגידים".  https://vimeo.com/groups/corporateanimation
הנה כתבה קטנה על הז'אנר (אנגלית): http://www.skwigly.co.uk/corporate-animation-showcase-character-design/

והנה דוגמה יפה מקבוצת הוימאו ל"אנימצית חברות" שעוסקת בנושא הכאוב של הפער הטכנולוגי הבין-דורי.


פורים שמח!

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

- SCORPION DAGGER - קליפ חדש וגיפים פארודיים על אמנות הרנסנס

"אנשים מצלמים זה את זה כדי להוכיח שהם באמת קיימים."

זה זמן מה ש SCORPION DAGGER (ג'יימס קאר) מוציא ממים וגיפים הזויים המבוססים על ציורים קלאסיים.
עכשיו גם בקליפ חדש ומוצלח מאוד של THE DIG:


אתר היוצר עם כמויות של גיפים: http://www.scorpiondagger.com/
פייסבוק: https://www.facebook.com/jameskerrscorpiondagger







סצנות שלא תראו: חדי קרן.





למה באמת אין חדי קרן?

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

מאמרי וידאו מומלצים 2017

מאמרי הוידאו של 2017! איזה כיף זה מאמרי וידאו. למה לכתוב על קולנוע אם אפשר להסביר ולהדגים באותו הזמן? אמנם השנה נסגר אחד הערוצים הבולטים שעסקו במאמרי וידאו קולנועיים "Every frame a painting" אך הוא השאיר אחריו ערוצים מקבילים טובים לא פחות. הנה כמה מאמרי שעשו לי את השנה. אני לא מצפה שתוכלו לראות את כולם ולכן תמצתתי את נושאי הסרטונים כדי שתוכלו לבחור בעצמכם.
נתחיל בדן הרמון, אולי אישיות השנה. אמנם ריק ומורטי איתנו כבר זמן מה אבל התסריטאי והיוצר הזה מהווה מופת לאדם שגם כותב קומדיות מצוינות ופרועות וגם לא מטריד מינית! מעבר לזה יש לו הבנה מעמיקה בסטוריטלינג, אפיון דמויות ומסע הגיבור, הבנה שבאה לידי ביטוי בסרטונים אלו. למעמיקים כדאי לשוטט גם כאן: http://channel101.wikia.com/wiki/Dan_Harmon כמות גדולה של הרצאות התקיימו בישראל השנה על הסדרה במקומות שונים ובהקשרים שונים מפנטזיה ועד כלכלה עד שלפעמים נדמה שזו אינה סדרה אלא חומר לעבודות סמנריוניות.


אחד המקורות הפוריים בנושאי קולנוע ברשת, אתר NOFILMSCHOOL (כי כשיש רשת מי צריך ללמוד קולנוע? כביכול), סוקר את מאמרי הוידאו שהוא אהב השנה: http…

CUPHEAD משחק בסטייל אנימציה קלאסית

המשחק CUPHEAD (ראש-ספל) מתאר מסע הרפתקאות של שני ראשי ספל בעקבות התערבות כושלת עם השטן.
לא רק שהמשחק מאופיין בסגנון האנימציה של האחים פליישר אלא שהוא גם נעשה באותה הטכניקה! מצוייר על נייר וצבוע ידנית (רק צביעת הדמויות בפוטשופ) והרקעים בצבעי מים. התוצאה באמת מקסימה ונאמנה למקור ההשראה:



לקניה: http://store.steampowered.com/app/268910/Cuphead/
אתר המשחק: http://www.cupheadgame.com/ המשחק נוצר על ידי סטודיו MDHR. 11 דקות מהמשחק:


המשחק מורכב מהתייחסויות ליצירות אנימציה קלאסיות מ"עצים ופרחים" של דיסני, דרך "מיקי בארץ המראה" ועד בטי בופ, פליקס החתול ופופאי.

עדכון: המשחק השיג מליון הורדות בשבועיים. הוא מצליח ואהוב ביותר, גם אם קשה מאוד לנצח אותו.

הרצאה על תהליך האנימציה:

ההשפעות על קאפהד:






מומלץ: הבלוג של האנימטור ג'ייק קלארק.









קרטון קלאסי אחד מיני רבים שמהווים השראה למשחק: ילדי הנעל, של האחים פליישר

יונתן וסרמן: מלא יצירות מנסות להעלות נוסטלגיה למשהו שהקהל עצמו לא חווה. מה שיפה בקאפהד זה שהוא משחק עם הרעיון של נוסטלגיה,. הוא מסתכל על הסרטים הישנים מנקודת מבט של ריחוק. …

דרדסים- הכפר האבוד או: דרדסית בעמק פדלחוש

מחשבה בעקבות "דרדסים- הכפר האבוד" 2017
דרדסית היא אולי החולשה הגדולה ביותר של מותג הדרדסים. היא סמל לתוכן לילדים שבו הגיבורים הם גברים בעלי תכונות עשירות ומגוונות ודמות נשית גנרית. מלבד להיות נקבה, אין לה באמת אישיות אופינת. לכאורה.
הדבר הנכון ביותר הוא כשנותנים לך דרדס לעשות ממנו דרדסלימונדה. ולכן היוצרים של הסרט קפצו למים והציגו את השאלה בגלוי בתחילת הסרט החדש: מה האופי של דרדסית, מעבר להיותה "לא בן"? זוהי נקודת המוצא של הסרט שבעקבותיו דרדסית יוצאת למסע גילוי של הצדדים השונים באישיותה.
זוהי החלטה הגיונית מאוד כי היא עונה על שני צרכים: גם מצילה מותג מהמיזוגניה הסמויה שלו וגם פותחת את עצמה בפני קהל יעד חדש של צרכניות שרוצות בובות וצעצועים עם מיתוג לבנות.

*ההמשך מכיל ספוילר*
בסרט, דרדסית מגלה כפר סודי שבו כולן דרדסים נשים. הן בעלות תכונות מגוונות אך נראות כקהילה שבטית, פראית, כמעט פרימיטיבית בייצוג שלה. הקהילה הזו מנוהלת על ידי ערבה, סוג של דרדס-אמא רק חסרת אישיות. העניין הוא שלא רק שחברת הדרדסיות היא על טהרת הנשים, אלא שהן לא יודעות בכלל מהו דרדס בן. המפגש הזה בין…