דלג לתוכן הראשי

פורים שמח!!! (וגם למפה פילמז ואנימציה לחברות)

פורים שמח מחברת "גרביטי" הישראלית


וזו ברכה מ"למפה פילמז" (של ענת קוסטי ושות') ומיד אחריה פירוט על הסטודיו.


אז ענת מלמדת סטוריבורד במינשר ותורמת לבלוג בעידוד ושמירה על מורל גבוה בימים קשים.
זה הסיפור של הסטודיו החדש שלה:

"מה זה... Lampa Filmz,
הוא סטודיו קריאטיב קטן, המיועד להפקה של סרטים קצרים, בטכניקות שונות ומגוונות,
ללקוחות קטנים וגדולים כאחד.
אנחנו באים מההבנה שעולם הניו מדיה הולך ומתפתח ומתרחק מעולם הטלויזיה, המדיה מתפתחת ומשתנה, וגם אנחנו מתפתחים ומשתנים לכיוון הזה. 
אנחנו רוצים לתת אפשרויות חדשות, שיתאימו לזמן בו אנחנו נמצאים - אז מצד אחד, אנחנו באים עם נסיון מצטבר של מעל 20 שנה, וארגז כלים משותף
שכולל - עיצוב, אנימציה, בימוי, כתיבה, ניהול קריאטיב, מיתוג, פרסום ועוד כל מיני. 
עם כל זאת אנחנו מציעים בעצם עבודה במנגנון רזה יותר שמאפשר לנו גמישות וזריזות כדי לייצר סרטונים ברמה גבוהה ואיכותות (ברמה הטכנית וברמה הקריאטיבית)
בתקווה יותר מרוב הדברים שאנחנו רגילים לראות כיום. 
(טוב, אולי לא "אנחנו" כי אני מניחה שרוב מי שיקרא את זה יודע איפה למצוא את הדברים הטובים באמת, אבל הבנת...)

בגדול זה אומר שאנחנו פונים לעולמות של טכנולוגיה, סטארטאפ, ווב, ברודקסט ופרסום, לחברות בגדלים שונים, ומשתמשים ביכולות שלנו, ובהיכרות שלנו עם התחום
(כלומר, לא את הכל אנחנו יודעים או מבצעים בעצמינו, אבל כן שמחים מאד להשתמש בכל מכרינו, חברינו, וקהילת האנימציה והטלויזיה שאנחנו מכירים כדי ליצור דברים טובים)

מי אנחנו?
 אנחנו שניים.
אני - ענת קוסטי - אתה מכיר אותי. אבל אם אתה צריך הגדרה אני במאית, אמנית, אנימטורית, מעצבת, סטוריבורדרית, מרצה, ועוד כל מיני... עזוב אותך ממסגרות והגדרות:-)
מי שרוצה לחטט יותר ולא מכיר את $#@$ השכל הרבים שלי בקבוצה http://www.anatcosti.com
ועדי סופר - קריאטיב, במאי, תסריטאי, איש עם עין מעולה והוא מביא לצוות שלנו את עיקר הנסיון המעשי בטלויזיה.  
השורה הקצרה הזו חוטאת לנסיון, לכשרון ולעבודות שלו - אז גם כאן - http://www.adisoffer.com

אין לנו עדיין חולצות, או אפילו לחיצת יד סודית..... (רושמת את זה בTO DO LIST שלנו....)

אנחנו עובדים ביחד קצת יותר משנתיים, זה התחיל ב"מיקמק" הסדרה - עדי הגיע כבמאי בעונה השנייה, כמעט באותו זמן בו קודמתי להיות במאית האנימציה של הסדרה.
מאוחר יותר, כשהחלה העבודה על הפיצ'ר השני של מיקמק, עליו השלום,  שנינו עברנו לעבוד עליו, עדי כבמאי, ואני כראש מחלקת סטוריבורד, ובמאית אנימציה.
מאחר וידענו שאנחנו עובדים טוב ביחד, החלטנו לנצל את זה ולהתחיל את למפה. גם כי יש לנו חזון, וכל מה שכתבתי בפסקה למעלה על מה זה ולמה וכו',
 אבל זה לא היה קורה אם לא היה לנו כיף לעבוד ביחד, ואם לא היה לנו את הרצון המעט אינפנטילי - לעשות דברים שכיף לנו לעשות. 
אבל אני בטוחה שכאנימטור אתה מתחבר לזה. 
כי ... כולנו כאלה ברמה מסויימת. זהו.. אני חושבת, לא?" 


נתקלתי לאחרונה בקבוצת וימאו שמתמקדת בז'אנר של אנימציה לחברות שמאוד מתפתח לאחרונה. כמעט כל חברה צריכה אנימציה לשיווק ולתדמית ולהסברת המוצרים שלה. הערוץ נקרא: "אנימציה לתאגידים".  https://vimeo.com/groups/corporateanimation
הנה כתבה קטנה על הז'אנר (אנגלית): http://www.skwigly.co.uk/corporate-animation-showcase-character-design/

והנה דוגמה יפה מקבוצת הוימאו ל"אנימצית חברות" שעוסקת בנושא הכאוב של הפער הטכנולוגי הבין-דורי.


פורים שמח!

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

על זוטרופוליס: חזון הצמחונות והשלום או: היהפוך נמר חברבורותיו

חזון הצמחונות והשלום או היהפוך נמר חברבורותיו? או דיכוי וסירוס בעולם הנאורעל זוטרופוליס האנשת חיות כמאפיין בסיסי באנימציהעל פניו זוטרופוליס מדבר על גזענות. ברור. נכון? הרי יש שם עיר שמנסה לקיים אורח חיים שליו כשבתוכה חיים מינים שונים של יונקים שכולם עברו האנשה קיצונית אך בפועל יש בה דיכוי ואפליה של קבוצות שונות על רקע ביולוגי. האמצעי המרכזי של הסרט להיות משל על החברה האנושית הוא באמצעות האנשה והאנשה היא שם שני להנפשה. איפה אנחנו יכולים לזהות אנושיות במנורת שולחן ובפיל מעופף אם לא בסרטי אנימציה? זה יותר נפוץ אפילו מלהנפיש דמויות אנושיות. האנשה של חפצים וחיות מאפשרת לצופים הזרה שיוצרת חיבור עמוק יותר שעוקף מנגנוני הגנה. ברגע שאנו מזהים אנושיות בדמות לא אנושית אנחנו מאצילים עליה מצלמינו. אנחנו מצליחים להשליך עליה את חיינו האנושיים, כשזהו שלב נוסף מעבר לעצם זה שאנו מזהים תנועה וחיים בציור סטטי. אך האמת היא שחיות מדברות אינן דבר כה מובן מאליו וגם לא באנימציה. האם אי פעם עצרנו לשאול, בעולם של האנימציה, למה חיות הן אנושיות? מדי פעם כן. למשל, כשדיסני עשו את "רובין הוד" הם ליהקו לתפקידי…

אביזר במה הוא שחקן

כאשר אומרים שאביזר במה הוא שחקן, למה הכוונה? הוא לא בהכרח זז או מדבר או פועל אבל יש לו משהו מאוד משמעותי: אופי.

האופי לא רק משליך על הדמויות מבחינת תקופה או רמת חיים אלא גם משמש כהרחבה של הגוף שלהן ומכאן של האישיות שלהן. גם כאשר מדובר באביזר במה ולא כזה  שהדמות אוחזת בו או משתמשת בו, האביזר יכול להיות טעון במשמעות החורגת משימושיות או אסתטיקה. אביזר יכול להיות סימלי או  כזה שמבטא סאבטקסט בסרט: מוטיב המעיד על מה שקורה מתחת לפני השטח של הסיפור ושל הדמויות. במקרים מיוחדים אביזר או רקע יכולים להפוך ממש לדמות, כזו שמשתנהעם הגיבור או הסיפור, כזו שמגיבה לשינוי הדרמטי ממש כאילו היתה אדם.



הנה כמה מאמרי וידאו בנושא:
שניים על אביזרי במה, השלישי על אביזרים בכלל והרביעי על ארכיטקטורה באנימה.









אי אפשר לסיים בלי הפרסומת המופתית של איקאה "מנורה". קלאסיקה של אמנות הבימוי:

אמריקה - סרט ישראלי חדש בהפקה

"אמריקה" זה פרוייקט שאני מכיר כבר שנים. בעבודתי הקודמת עבדתי עם האנימטור הנפלא נדב ארבל שכבר אז התחיל לגלגל סיפור על שיחת טלפון מרגשת מאמריקה שמערערת את חייהם של ילד ואימו, עולים חדשים בתל-אביב של שנות ה-50. הפרויקט נגנז עד שקיבל תנופה חדשה וברגעים אלו הפרוייקט נמצא לקראת סיום ההפקה עם המעצב שחר קובר על הארט ועם האנימטוריות המצוינות גל חקלאי ושולי תג'ר.

אתם מוזמנים לתמוך בסיום ההפקה בקמפיין ההדסטארט של הסרט ובנוסף לתמיכה באנימציה ישראלית גם לקבל תשורות שוות. אני כבר השקעתי!
https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=24722

בינתיים, עד שהסרט יושלם, הנה הצצה אל מאחורי הקלעים של הסרט:
ארט
סרטון ההדסטארט

תהליכי עבודה על סצנה אחת עיצובי דמויות, רקעים, סטוריבורד, אנימטיק, ואנימציה סופית














אנימטיק


קיפריימז


סופי




הפרויקט כמעט הושלם.
בהצלחה!


פסטיבל ANINATION בירושלים 1-4.11.17

פסטיבל ANINATION בירושלים מגיע לשנתו השניה עם תוכנית ייחודית. הפסטיבל יתקיים בסינמטק ירושלים בין הימים 1-4 לנובמבר. את הפסטיבל אוצרת תמי ברנשטיין שבאופן מכוון יוצרת תוכן עם מיטב האנימציה העכשווית עם מודעות גדולה ליוצרי ואוהבי המדיום. זה אומר שדגש גדול ניתן ביצירת תכנים לקהילת האנימטורים ואנשי יצירה בתחום: סדנאות, מפגשים עם יוצרים ושיחות עם מפיקים מהארץ ומהעולם. הפסטיבל הוא חלק מהתרומה האדירה של מיזם ירושלים לקידום האנימציה בישראל ובירושלים בפרט.

אני בעצמי מקרין ומדבר על הסרט שלי "ניגון" ואשמח לראותכם שם:ניגון: סרט + הרצאה של יוני שלמון. זה יקרה ביום חמישי 2.11 ובאותו יום תוכלו לראות גם את "אגדת המלך שלמה". זהו סרט ישראלי חדש באורך מלא! עוד לא היה סרט באנימציה קלאסית ישראלי (היה סטופ, היה תלת, היו שני פלאש קאט אאוט וכנס העתידנים הונפש בפועל בעיקר בחו"ל תנו לחגוג בשקט!) והרבה אנשים יקרים עבדו עליו. אם תצליחו לשמוע את חנן קמינסקי הבמאי מדבר על הסרט אז בכלל טוב. הסיפור מבוסס על אגדות המלך שלמה בפרשנות חופשית חדשה. בין שני האירועים תהיה גם סדנה של ערן היללי. לא לפ…

לילי - סרטם של חני דומבה ותום קוריס (2016)

"תום וחני" הוא סטודיו קטן השוכן בתל אביב ובו שני יוצרים: תום קוריס וחני דומבה. השניים יוצרים סרטים עצמאיים ומסחריים בסטופמושן. זכיתי להסתובב בסטודיו המקסים שלהם ולראות במו עיניי את הסט של "לילי", פנטזיה סוריאליסטית  על פרידה מהילדות, סרטם האחרון שעולה פה לרשת בהקרנת רשת בכורה!

בהמשך הרשומה תמצאו שיחה קצרה איתם והצצה אל מאחורי הקלעים של "לילי".



TOM & HANI STUDIO https://www.tomandhani.com/
בניית הסטודיו והסט:


קומפוזיטינג:


הי, אשמח שתספרו מי אתם ואיך הגעתם לעבוד יחד?

תום:
אני מגיע מעולם הצילום, למדתי בבצלאל ועסקתי בזה שנים. תמיד נמשכתי לצילום חללים ומרחבים שמתקיימת בהם חוקיות מסוימת ועם הזמן התחלתי לעשות מניפולציות על הצילום כדי לייצר אשלייה של חלל מניאטורי, מעין קפסולה. חיפשתי דרכים לשלב בעבודה שלי יותר התעסקות עם חומר פיזי, ארכיטקטורה וסטורי טלינג שהוא לא מגולם בדימוי אחד קפוא. הצילום עדיין נשאר כלי מרכזי אבל היו חסרים לי כלים נוספים בארגז. בסטופ מושן מצאתי דרך לשלב את הדברים, להתעסק עם המרחב ולייצר עולם מניאטורי פיזי, לגרום לחפצים דוממים, בובות או אפיל…