בלוג איור ישראלי ועוד לינקים

אז ככה, גיא גרניט הוא לא מאייר, אבל זה לא עוצר אותו מלאסוף ולהפיק הרבה תכנים שעוסקים בנושא. הוא היה פעיל מאוד בקבוצת "העיצוב עובד" בדה-מרקר אבל לאחרונה ממש הוא פתח בלוג משלו על איור. אז מה יש שם? הרבה מאוד. יש פרוייקטים מיוחדים, מעקב אחר אירועי איור, מאיירי החודש ועוד ועוד. באמת שווה לעקוב.
שירז פומן בפרויק ילדות לאתר "איור"


בכלל, אני מרגיש בשנה האחרונה שיש התעוררות בנוגע לשיח המקצועי בתחומים שונים. בעיקר בקהילת האנימטורים הרגשתי שהבמה המרכזית, שבמרכזה אנימטורים ותיקים, יצרה שיח לא מפרה: ידע, שאמור להיות נגיש, לא ממש עובר מאדם לאדם, ואנימטורים טריים נזרקים לים העבודה בלי מצופים. לא הייתה קולגיאליות. ואני מבין למה, מדובר בשוק קטן וצפוף שבו אנשים הם קודם כל מתחרים ורק אחר כך שותפים לאהבת המקצוע. אבל הזרם העוצמתי של "שיתוף לא אנוכי" ברשת הגיע גם אלינו. פייסבוק מחליף את הפורום ואני מקווה שגם בלוגים בנושא אנימציה יהיו נפוצים יותר.

אז הנה כמה קישורים בפייסבוק שם אנשים שאוהבים אנימציה יכולים לדבר על זה:
קבוצה מייסודם של ניר פילוסוף ואסתי כהן שבה אנשים חולקים סרטי אנימציה שהם אוהבים. דרך נהדרת לראות דברים חדשים וגם קלאסיקות (וגם דברים איומים, לפעמים).



בנוסף יש את עמוד הפייסבוק של איגוד האנימציה. שם תמצאו עדכונים שנוגעים יותר לקהילת האנימטורים. אוסי וולד סוקרת שם פסטיבלים, ועוד אירועים וכתבות צצים שם מדי פעם.

מה עוד?
בלוג DESIGN FOR DESIGNERS הישראלי שיש בו התייחסות מרשימה לסרטי אנימציה.
קישורים נוספים אם אנחנו כבר בעיניני לינקים:
BLA BLA פרויקט אנימציה אינטרקטיבי של NFB. הזוי אבל אני אהבתי.
מאמר על הצרות של הפרילנסרים בישראל מאת טל לאור. מעריב.
דרך אגב, מעריב גם הקים פינה לעידוד יזמות מבית מ.ט.י.
בלוג של סטודנטים של גובלינס. וקישור לתהליכי יצירה של סרטי גובלינס. עליהם כתבתי פה.
הריאליסט, הקומיקס המצוין של אסף חנוכה בכלכליסט שעוסק ב... אסף חנוכה.

ואם כבר טורי קומיקס בעיתונות אז יש גם את עבודותיה המצוינות של דניאלה לונדון דקל בידיעותhttp://daniellalondon.blogspot.com/
ולסיום, מאמר (מלפני כמה זמן) על מצב האנימציה בארץ: http://e.walla.co.il/?w=%2F%2F1867093
שיהיה שבוע טוב!
דניאלה לונדון דקל




תגובות

  1. תודה על הפירגון יוני (:

    יש לנו מלחמות עיקשות אם להשאיר תכנים שאנשים לפעמים מעלים, אנחנו מנסים לשמור על רמה גבוה ב"Animation for the masses" ואם זאת לתת לאנשים להביע את עצמם, לא תמיד הולך (;

    השבמחק
  2. תודה יוני!! איזה כיף :)

    מצחיק, בדיוק איזכרתי אותך הערב, כלומר את הבלוג שלך, בטוקבק בפוסט הזה, בעניין טוקבקים בבלוגים, אתה מוזמן להצטרף

    http://www.eyoor.co.il/2011/11/blog-post_07.html

    השבמחק
  3. ולגבי מה שכתבת כאן - בהחלט מגמה מבורכת, אם כי אני לחלוטין מעדיף שזה יקרה בבלוגים ולא בפייסבוק, אבל זה בטח רק אני

    השבמחק
  4. בוקר טוב. אז ככה: אני לא בטוח לא לגבי פייסבוק ולא לגבי בלוגים- מה יוצר שיח. אולי בסופו של דבר זה המפגש האנושי שעושה את הדבר עצמו. אני שומע סיפורים על מפגשי אנימטורים בפסטיבלים וההרגשה החמה שיש שם.התחושה שלי היא, והיא תחושת בטן לא מוכחת, שכל עוד אנימטורים לא יעסקו כאן ביצירת סרטים לא תהיה פה קהילה. כי בסופו של דבר אנשים לא רוצים לחלוק ריגים וטכניקה אלא קולנוע, סיפור דמויות. עד אז, כולנו בחזקת "מתוסכלים" ברמה זו או אחרת. וניר, זה מצוין שיש גם דברים סתמיים או זוועתיים. לא אמרתי את זה כדבר שלילי בהכרח. ובאמת, יישר כוח גדול לשניכם. אולי השלב הבא יהיה ליצור שיתופי פעולה. אמן.

    השבמחק
  5. :) מה אני אגיד, על תסכול, בתור "לא-מאייר". האמת שלא ממש מתסכל אותי, ה"לא-", הגעתי למסקנה שאני שמח שלמדתי גיאוגרפיה וסוציולוגיה ולא עיצוב, ואיכשהו יצקתי את העיצוב לתוך זה

    אגב, אלוהי הגוגל מתחיל לאהוב אותנו.. איכשהו(איך באמת?) קפצת למקום הרביעי והמכובד בחיפוש "שוליית הקוסם" ואני כבר מקום שלישי בחיפוש "בלוג איור"

    השבמחק
  6. נהדר! עכשיו רק נשאר לתרגם את זה למזומנים! ואשריך שאינך מתוסכל. גם אני לא מתוסכל אבל בגיל 40 אהיה בלי סרט נוסף ביד.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה