דלג לתוכן הראשי

על האוסקר לסרט אנימציה קצר. חלק ג': זוכים אהובים

מתוך הרשימה המלאה, זוהי כמובן רק דגימה קטנה. סרטים שאני אוהב ושמח שהם זכו באוסקר. וחוץ מזה לא מצאתי הקשר אחר שבו אציג אותם. כשאני חושב על זה, יש ניחוח מאוד אירופאי מהבחירות שלי. אני צריך לבדוק את זה...

המשורר הדני. מאת טוריל קווה, נורווגיה (זוכה 2006)
טוב. נתחיל מאחד האהובים והמרגשים. זהו סיפור על צירופי מקרים שהובילו לאירוע גורלי. סרט שהוא אגדה ואוטוביוגרפיה. שילוב חד פעמי, אני חושב. אולי הדבר שהוא הכי קרוב להיות משהו שמזכיר אבל לא ממש מהווה סרט תיעודי. פשוט ויפה.


עוד סרטים:

יום הולדת לבוב. (אנגליה, זוכה 1993)
סרטם של אליסון סנודן ודיוויד פין. זה הסרטון שבעקבותיו נעשתה גם סדרת הטלויזיה של בוב ומרגרט.
סרט כל כך כן וכל כך אנושי. הסיפור מדבר על משבר גיל 40 של בוב, רופא שיניים שיש לו תהיות לגבי האושר שלו בחיים. אשתו מארגנת לו מסיבת הפתעה לכבוד יום ההולדת. הסרט הזה הוא גם מקרה מובהק של אנימציה שפונה רק למבוגרים מבלי לנסות להיות "לכל המשפחה". התוכן וההומור פונים לקהל בוגר. העיצוב, לעומת זאת, ממש לא.


נוחות החיות. (אולפני אארדמן, אנגליה 1989)
סרט שהוא למעשה אקספרימנטלי כי הסאונדים לא רק נשמעים אמיתיים אלא שהם אכן כאלה. טוב, באופן חלקי. היגואר, לדוגמה, הוא למעשה בחור ברזילאי ששונא את אנגליה והתבקש לומר זאת כאילו הוא יגואר. אני חושב שזה הקסם של הסרט (חוץ מהאקטינג המשובח) מה שקצת קשה לומר על כל אלו שבאו בעקבותיו...

רוני אורן דרך אגב, מאוד הושפע מהסרט הזה. ולטובה.

סרטים ארוכים יותר:
הרווי קרמפט. בימוי: אדם אליוט, אוסטרליה.
זכה בפרס ב2003. יותר משאני אוהב את הסרט אני אוהב את איך שהוא בנוי: הרבה הומור שחור. הרבה מיזנטרופיה. עיצוב ובימוי מאופקים. לא מתאים לכולם.
בעקבותיו הגיע הסרט באורך מלא "מרי ומקס", סרט מצחיק ועשוי טוב עם סוף קיטשי להחריד. זה רק הטריילר:



פטר והזאב (2006)
 לא זכה אבל סרט מרשים מאוד עם טוויסט עלילתי בסוף. (חצי שעה).

ולא. לא שכחתי את "ריאן". זה סרט שדורש התיחסות נפרדת.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיטב 2017

ברוכים הבאים לסיכום 2017 באנימציה!
האנימציה האיכותית נגישה לנו בעיקר ברשת שהפכה לזירה המרכזית למפגש עם קהל חובב אנימציה. זו זירה מקוונת שלא תמיד עושה חסד עם היוצרים והיצירה: היא מרוחקת, מלאת הפרעות קשב, מרצדת על מסכים קטנטנים ולא מתגמלת כלכלית; אבל היא חופשית ונותנת במה למגוון אדיר של יצירות אנימציה שהולך וגדל משנה לשנה.
חברתי לאביב זיו כדי להביא לכם מפירות השנה החולפת בקטגוריות שונות. אנו הגבלנו את עצמנו בבחירות שלנו לסרטים שעלו לרשת השנה ונעשו בסביבות 2017.

מי אנחנו?
יוני שלמון: שוליית הקוסם, ראש מחלקת אנימציה במנשר ואנימטור עצמאי.
אביב זיו: למד קולנוע באוניברסיטת תל אביב ואנימציה בIAC וכרגע עובד על סרט סטופמושן.

מוכנים?



Hi Stranger \ קירסטן דלור

יוני:
שלום, זר. סרט קצרצר של קירסטן לפור שהגיח לעולם כחלק מהאנתולוגיה "זרים" של LNWC (חבורת יוצרים עצמאיים שבוחרת נושא שונה כל שנה). כחלק מהמקבץ הסרט לא עורר הדים מיוחדים, אך ברגע שיצא לבדו לרשת הוא הפך לסרטון ויראלי בן רגע שרץ בכל פלטפורמה אפשרית. סוד הקסם שלו הוא שילוב בין רעיון עצמתי לביצוע מינימליסטי ומדויק. הסרט חושף במערומיו את …

דיאלוג של גוף ונפש: על איש האולר השווצרי

מומלץ מאוד לראות את הסרט לפני הקריאה.
מאמר זה לא מהווה ביקורת אלא ניתוח והניתוח הזה חשוב לי כי מבחינתי הוא חורג הרבה מעבר לסרט הספציפי. הסרט הזה הציף וחידד כמה נקודות שמאפיינות את הקונפליקטים המרכזיים של תחילת המאה הנוכחית ועל כך בהמשך.

הסרט "איש האולר השווצרי" מתאר מסע משותף, סרט באדיז (הייתי חייב להשתמש במשחק המילים הזה) של בחור צעיר בשם האנק, בודד ואומלל על אי בודד, וגופה בשם מני.
כן... גופה.
על פניו, הסרט הזה מופרע לגמרי ולא נשמע כמו משהו שאמור היה להפוך להפקה אמיתית. ללהק את דניאל רדקליף לתפקיד גופה מפליצה היא לא בחירה שגרתית ולהוציא את הגופה להרפתקת Bromance (רומן גברי-חברי) לא הופך את הסרט ליותר סביר. עם זאת מפתיע לגלות שהסרט בנוי לחלוטין במבנה קלאסי מראשיתו ועד סופו. התסריט הוא "מסע הגיבור" באופן הבסיסי ביותר ודווקא מסיבה זו מעניין לתהות מה הסרט מנסה לומר ומה גרם לכך שהיה צורך לספר סיפור מופרך כל כך בתבנית כל כך קלאסית, מעבר לגימיק.
שלב א: האם טרנסג'נדריות היא מטפורה יסמין ששון היא המרצה לתסריט במנשר ולאחר שמצאתי ניתוח שטוען שהגיבור טרנסג'נדר ושבזה …

אולימפיאדה מונפשת

אוליפיאדה מונפשת!
אני גדלתי על חלק מהסרטונים פה והם משעשים מאוד. תהנו!

נתחיל מגוגל דודל יומי לאולימפיאדת החורף 2018


אנימציה ישראלית מבית פיל


מנימליזם אולימפי מבית סטודיו AKA


אוליפיאדת לגו! נהדר!


אולימפיאדת בלונים!


על החירות- קטע מתוך "הנביא"

קטע פואטי אחד מתוך הסרט "הנביא- חליל ג'ובראן".

הסרט הארוך, המבוסס על הספר בשם זה ובו שיריו של חליל גו'בראן, משובץ בקטעי שירה ואנימציה שנעשו בטכניקות שונות על ידי אנימטורים שונים. קטעים קצרים אלו מהווים את נקודת החוזק של הסרט ללא ספק ואחד הקטעים היפים הוא "על החירות" בביצועו של האנימטור הפולני מיכל סוצ'ה:



תהליך העבודה על הקטע כולל עבודה ידנית ודיגיטלית מפרכת שמצדיקה את התוצאה.


טריילר הסרט:


סיפור המסגרת של הסרט עשוי בתלת מימד שמרונדר כדו מימד. מצער לראות שבהתחלה האנימציה נועדה להיות פשוט באנימציה קלאסית וכנראה המראה השתנה משיקולי תקציב:


על תהליך העבודה בשילוב דו מימד מצוייר ותלת מימד.

'השירלי טמפל', סרט הגמר של דניאלה שרר 2013

"שירלי טמפל" הוא סרט הגמר שדניאלה יצרה ב2013 במסגרת לימודיה בRCA, לונדון (היא ישראלית אז זה קצת "אנימציה ישראלית" גם, לא?). זהו סרט מיוחד מכמה בחינות: צורת הבימוי רוויית המעברים הדינמיים משוט לשוט משולבת עם סיפור שהוא חצי חלום וחצי מציאות. ה"שירלי טמפל" הוא משקה אלכוהולי לילדים שנותנים להם במסיבות כדי שהם ירגישו "גדולים". הילד פה נקלע לסיטואציות שלא ברור מה המשמעות שלהן במציאות. שאלת ה"היה או לא היה?" מחדדת את תחושת השכרות הקלה שאולי כולנו חוטאים בה באשר לזכרונות ילדות ואיך שהם מעצבים אותנו.

האתר של דניאלה שרר



יש לה גם קליפ שעשתה השנה ועוד פרויקטים נהדרים שכבר כתבתי עליהם (פה וגם פה):