פנים, יום, זיכרון

פרויקט הנצחה באנימציה, שהוא יוזמה ברוכה של בית אבי חי (בדף המלווה כל סרט יש פירוט על הסרטים והנופלים עליהם הסרט מבוסס). יוזם הפרוייקט: יוחאי חדד מלווה אומנותי: ליאב צברי (ותודה לבועז לדרר על הקישור)

מדף הפרויקט:
"עבור רבים, יום הזיכרון מוקדש להתייחדות עם זכרם של אלה אשר הקריבו את חייהם למען הזכות לחיות כאן. עבור בני המשפחות השכולות, יום זה הוא מועד רשמי בלבד, מכיוון שמבחינתם כל יום הוא יום זיכרון - יום ההולדת, יום הנישואים, החופשה האחרונה. כל רגע צופן בחובו רסיסי געגוע.
פרויקט "פנים. יום. זיכרון" מבקש לרתום את הטכנולוגיה העכשווית להחייאת רסיסי זיכרון אלה ולשיתופם עם כולנו, מתוך אמונה כי הזיכרונות נושאים משמעות מעבר ליום אחד בשנה.
פנינו לארבעה יוצרים צעירים מתחום האנימציה בבקשה להנציח רגעי מפגש וחסד, רגעים מהחיים. שרי אנסקי, רחל גליק וירון נתנזון, שאיבדו את יקיריהם, ניאותו לפתוח את לבם ולשתף את היוצרים בסיפור אישי וברגע בלתי נשכח שמסמן עבורם את זה שאיננו. אנו מקווים שסנונית זו תהיה תחילתו של מאגר זיכרונות וירטואלי ישראלי רחב ממדים."
אמן.

"כל קיץ" מבוסס על הסיפור "צבת הים שלי" מאת: רות ריכטר.
יוצרת: סיון קידרון. (יצרה גם את הסרט הנפלא "לויתן כחול")



זיכרון ילדות מגולל סיפור של ירון נתנזון על אביו יצחק [איזו] נתנזון שנפל בעת מילוי תפקידו
יוצרי הסרט: סטודנטים מהמחלקה לאנימציה בבית הספר מוסררה ע"ש נגר, ירושלים: נחמן לרר ועינב ויסמן – אנימציה, יעקוב טולסטוי - קריינות, אמיר בולצמן –סאונד



שערי שמים
ממבט ראשון רחל גליק הרגישה שהכנרת היא הבית שלה. הכל השתנה כשבנה יובל צלל אל מימיה עם מטוסו. אהוד בנאי מגולל את מסע הפיוס של רחל עם הכנרת
הסרט "שערי שמים" מבוסס על סיפורה של רחל שלי גליק.
יוצרי הסרט: נדב נחמני ודרור שפץ.
"עד הפעם הבאה" מתוך האלבום "רסיסי לילה". מילים ולחן: אהוד בנאי.


יום כיפור בוטל
ביום כיפור 1973 שרי אנסקי אכלה את הסלט שאחיה חלם לאכול. זיכרון על אח שלא חזר ועל סלט ירקות קצוץ דק עם הרבה שום ולימון הפך לסרט אנימציה


"יום כיפור בוטל" מבוסס על זיכרון אחרון של שרי אנסקי לפני צאתו של אחיה, ראובן גבריהו, למלחמת יום כיפור ממנה לא חזר. יוצר: שחר תל דן ורונן ז'וראט.

סרטי 2013:


1. "נבואה מצמררת"

חזי שגב, אביו של נמרוד שגב ז"ל מספר על הפגישה האחרונה בין השניים, בימיה הראשונים והטרופים של מלחמת לבנון השנייה, במהלכה נמרוד תיאר לאביו בפירוט מצמרר את נפילתו העתידית. עוד.
יוצרים: נקו פרודקשן. במאי: לירון טופז.

2. "אוניות נייר"

מבוסס על סיפורו של עשהאל כהנא לחבר ילדות של עזרא אשר ז"ל, אשר נהרג במלחמת לבנון השנייה מאש כוחותינו. עוד.
יוצרות הסרטון: אופירה לבנון והדס גלבוע. אנימציה: אופירה לבנון והדס גלבוע, קריינות: עשהאל כהנא, שחקנים: מתן מאיר, ישי פורת, ואלעד לבנון, מוזיקה: טל מיכלס, סאונד: נדב זילברשטיין.

3. "מיתרים"

ירון בלום ז"ל פוגש בשני חברים במהלך יום שבת לחזרה מוזיקלית ראשונה. באותו היום הכימיה בחדר החזרות בין השלושה נדירה ובמהלכה הבטיחו לעצמם עתיד משותף נרחב ואף קבעו להיפגש בשבת הבאה בה יצאו מהצבא. יום למחרת ירון ז"ל נהרג בפיגוע הכפול בבית ליד. עוד.
יוצרת: דניאלה קופלר

4. "אליק של הים"

מבוסס על זיכרונות הילדות של משה שמיר , אחיו של אליהו (אליק) שמיר ז"ל, שנפל במלחמת העצמאות כשהוביל שיירות לירושלים. *אליק ז"ל נפל ב-1948 סמוך לנוטרים (הוא אחד משבעת הנוטרים) במהלך פיקודו על פתיחת הצירים בין תל אביב לירושלים. עוד.
יוצרת הסרט: לי להב, עיבוד מוזיקלי ונגינה: שלומי קינן.

5. תורנות שמירה

לזכרו של אריה אלוני. מבוסס על סיפרו של אהוד בנאי "תורנות שמירה". עוד.
יוצרות: מעין צוריאל ויסכה מאיו. קריינות" אהוד בנאי

תגובות