דלג לתוכן הראשי

אירועי אנימציה קיץ 2012 ועוד

אירועי הקיץ יוצאים לדרך אז אני מנצל את ההזדמנות לעדכן על כל מיני ענייני אנימציה אקטואלים.
חלק מהפרטים לקוחים מהניוזלטר של צביקה אורן בנושאי אנימציה (מומחה להסטוריה של האנימציה והאדם שבזכותו אני אנימטור).

פסטיבל אנימציה קומיקס וקריקטורה "אנימיקס" יתקיים זו השנה השנים עשר בסינמטק תל אביב בין התאריכים 8-12 באוגוסט 2012

תערוכות גמר בתי ספר לאמנות 2012

מנשר – תקשורת חזותית: 4 עד 17 ביולי. דוד חכמי 18, ת"א. א-ה 12.00 – 19.30

מכון אבני, רחוב אילת 23, יפו. 12-22.7. א'-ה' 10:00-20:00, ו' 10:00-13:00
קמרה אובסקורה: צילום. – 13-27.7 ; ריב"ל 5, ת"א. א-ה 09:00-17:00
מכללת ספיר, שער הנגב, שדרות. 14-26.7; א -ה' 10:00 – 17:00, ו' ושבת 10:00 – 14:00
 28.7 עד 4.8 בגלריה שלוש, מזא"ה 7, ת"א. ב-ה 11.00-19.00, ו/ש 11.00 – 14.00

שנקר – 18-31.7. בניין עלית, ז'בוטינסקי 8, ר"ג. א'-ה' 21:00-10:00, ו' 10.00 עד 13.00

בצלאל – הר הצופים, י-ם. פתיחה 19 ביולי, 19.00. עד 3.8.12. א' – ה' 10:00 – 21:00,

יום ו' 10:00 –16:00.

שניה לפני שעולים סרטי בוגרים חדשים, הנה שניים משנה שעברה:

BEAT, אור בר אל, סרט גמר בצלאל.


SWEET AND SOUR, טל כהן, בצלאל.

פסטיבל הקולנוע ירושלים: http://www.jff.org.il/


תכניות אנימציה בפסטיבל:
אנימציה לכל אנימציה עכשווית מהעולם כולל כמה פנינים
יום שישי: 6/07/2012 | שעה: 09:45
יום רביעי: 11/07/2012 | שעה: 13:30
יום שישי: 13/07/2012 | שעה: 10:00


אנימציה ישראלית יום שני: 9/07/2012 | שעה: 15:00


הטריולוגיה של דון הרצפלד 
יום שישי: 6/07/2012 | שעה: 15:15 | יום ראשון: 8/07/2012 | שעה: 10:00 |
יום חמישי: 12/07/2012 | שעה: 19:00


קצרים מהאוסקר יום שישי: 6/07/2012 | שעה: 14:45 יום שבת: 7/07/2012 | שעה: 14:30

"יום ראשון", סרטו של פטריק דויון מבית NFB, יציג במסגרת זו:

ראיון עם היוצר ניתן לרכישה ב iTunes 

כמו כן יהיה סרט ארוך: אלויס נבל.
טומש לונאק. הרפובליקה הצ'כית / 2011. 84 דקות. צ'כית. תרגום: אנגלית
עפ"י רומן גרפי של יארוסלב רודיס, אתר: www.aloisnebel.cz
יום שישי 13/07/2012 | שעה:13:20  ;  יום שבת 14/07/2012 | שעה:14:00

ברק דרורי יעשה פיצ'ינג במסגרת הפסטיבל לסרטו "SEE NOTHINGדוקו אנימציה על התמודדות עם עיוורון.


עוד דברים שהצטברו על שולחני לאחרונה:

CARTOON BREW בוחרים מדי שנה סרטי סטודנטים שיועלו בלעדית בבכורה אצלם. מדי שנה ניתן להגיש סרטים לתוכנית שזוכים לחשיפה גדולה. זה הסרט הראשון השנה "21 שנים בשבע דקות":

פה היוצרת כותבת על התהליך.

לVIMEO ויוטיוב היו תחרויות סרטים לאחרונה עם נוכחות אנימטיבית ישראלית.

המכללה לאנימציה עורכת תחרות איורים על פי פיקסאר\דיסני בימים אלה בפייסבוק:
נועה ליברמן פשקס


אלירן ביכמן
מדי חודש מתקיימים מפגשי נטווריקנג בירושלים בשם יוצאים מהFRAME במטרה ליצור שיתופי פעולה קולנועיים.

ג'ייסון מיטשם, בקליפ שמזכיר את העבודות של ווילאם קנטרידג'.

והנה המייקינג אוף:

טיזר של פרנורמן כולל יצירת הדמות, מגניב:
ממלכת אור הירח, הנפשה על פי הספרים הדמיוניים מהסרט (עדיין לא ראיתי את הסרט, אהבתי את הקונספט):

70 שנה למצלמה הרב שכבתית של דיסני שאפשרה אשליה של עומק בתנועות מצלמה:

וככה זה נראה בסרטים:
ןלסיום: הBBC מתכונן לאולימפיאדת לונדון 2012:

וזה מ2008.אם זה מזכיר לכם את הגורילז, זה לא במקרה.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

PATTERNS ועוד יצירות של שחר דיויס

בכל אנימציה יש מימד אקספרימנטלי אבל לפעמים מגיח משהו שונה לגמרי. סרט הגמר מבצלאל של שחר דיויס מחייב הקדמה קצרה. זהו סרט מאוד תובעני הבנוי כוידאו ארט, מופשט ועם זאת בעל עוצמה. אני ממליץ לקחת נשימה עמוקה ולשקוע בכסא ל15 דקות של דפוסים. מסך מלא הכרחי.


עבודות נוספות שלו ולאחריהן הסבר על PATTERNS מפי היוצר.


עבודה משותפת לשחר וטל קנטור:






שחר דיויס מפרט את מה שעומד מאחורי היצירה:
"Patterns הוא סדרה של אנימציות דיגיטליות בהן תמונות וצלילים גולמיים, המופקים על ידי אלגוריתמים, מעוצבים על ידי האמן לצורות וצלילים בעלי משמעות.

הנחת היסוד של העבודה היא שהמדיום הדיגיטלי הינו עולם. עולם שניתן לחקור ולתרבת באמצעות תהליך היצירה האמנותי. המדיום הדיגיטלי הוא עולם משום שהוא מהווה פלטפורמה לקיומן של ישויות ואירועים. זהו עולם זר עם חוקי טבע ייחודיים ושונים. זהו עולם בדיד שבו אטומים הם פיקסלים ודגימות אודיו בודדות ושבו הכוחות הפיזיקליים הם תהליכי עיבוד ממוחשב שמשנים את צורתו של החומר הדיגיטלי. לפני שהאמן מתרבת אותו, עולם זה הוא בבחינת אות-סתום לצופה האנושי. התוצאה הסופית היא שילוב של זר ומוכר. מתקבלת תחו…

לגו הסרט - משחק ויצירתיות

"סרט אמוג'י" והתגובות הקשות אליו מדגים את הרתיעה המיידית שלנו ממה שמריח ממסחריות. כל סרט ארוך הוא מסחרי מעצם זה שהוא מנסה להרוויח כסף אבל יש סרטים שברור שזו ההצדקה היחידה לקיומם. "סרט לגו" בקלות יכול היה ליפול למלכודת הזו. הוא נוצר על ידי חברת ענק שמוכרת צעצועים והסרט, בעל השם הגנרי, נראה במבט ראשון כפרסומת לצעצועים באורך שעה וחצי.
אבל בפועל הוא הרבה מעבר לכך ומי שצופה בסרט מרגיש שהיוצרים, כריס מילר ופיל לורד, היו מודעים למלכוד שהם עלולים לפול לתוכו. מה הם עשו? הפכו את החיסרון ליתרון! הם יודעים שהם משרתים חברת ענק שמסוגלת לגייס לכוחותיה את כל המותגים הגדולים ביותר מבאטמן ועד שר הטבעות ולכן הם משתמשים בכוח הזה כדי לומר משהו על מותגי-על בעזרת סיפור-על. מה שהם עושים למותג (החזרה שלו לידיים היצירתיות של הילד, חזרה לקוביות ובניה) הם עושים גם לסיפור. הם משתמשים בתבניות הכי שחוקות במודע: הזקן החכם, מסע הגיבור, הגיבור הגנרי שמגלה את כוחו, סיפור אהבה שמתחיל רע וזאת רק על מנת להשתמש בהם כקומה ראשונה עליה הם יעשו חיבור ריגשי אלינו הצופים ככאלו שמתבוננים בתבניות הוליוודיו…

האם אנו רובוטים? קליפ ישראלי חדש

האם אנו רובוטים? שאלה טובה.
את הקליפ הזה לWhite Fortune, המשלב סטופמושן ואפטר-אפקטס, יצרו תום מדר ואם-לי נוי שאחראים לסרט המצויין "בפה פעור ואוזניים עצומות".
קרדיטים נוספים:
דן סחר- אפטר אפקטס
אלמוג מזרחי- אנימציית תלת.
תהנו!


למי שפספס: סרט הגמר שלהם עליו כתבתי פה https://shulyathakosem.blogspot.co.il/2013/11/WIDEOPEN.html:


FEAST סעודת המלכים של דיסני

הסרט FEAST של דיסני זכה באוסקר. הוא מבויים מצויין והארט שלו הוא תאווה לעיניים. בסרט, מערכת יחסים מיוצגת על ידי המבט מהצד: של הכלב ודרך האוכל. מבין השורות אנחנו מבינים מה קורה עד ששני האלמנטים האלו הופכים להיות גם מעורבים במערכת היחסים הזאת.
הסרט מרחיב את הגבולות העיצוביים של אנימציה תלת מימדית ומשתמש בטכניקות חדשות שאני מקווה שיחדרו גם לעולם הסרטים הארוכים. אם זה יקרה אנחנו נקבל סרטים שהעיצוב בהם לא כורע ברך בפני הראליזם אלא נותן חופש גדול יותר ליוצרים לייצר מראה מגוון ומסוגנן יותר.
‎‎פרסום‎ by Ксения Сухова.‎
ההרצאה של היוצר היא מרתקת ומהווה הצצה מעוררת השראה לתהליכי העבודה שלו. ועל הגלגולים שעבר הסרט.
*דרך THE CAB ודרך ITS ART

ארט: