דלג לתוכן הראשי

אירועי אנימציה קיץ 2012 ועוד

אירועי הקיץ יוצאים לדרך אז אני מנצל את ההזדמנות לעדכן על כל מיני ענייני אנימציה אקטואלים.
חלק מהפרטים לקוחים מהניוזלטר של צביקה אורן בנושאי אנימציה (מומחה להסטוריה של האנימציה והאדם שבזכותו אני אנימטור).

פסטיבל אנימציה קומיקס וקריקטורה "אנימיקס" יתקיים זו השנה השנים עשר בסינמטק תל אביב בין התאריכים 8-12 באוגוסט 2012

תערוכות גמר בתי ספר לאמנות 2012

מנשר – תקשורת חזותית: 4 עד 17 ביולי. דוד חכמי 18, ת"א. א-ה 12.00 – 19.30

מכון אבני, רחוב אילת 23, יפו. 12-22.7. א'-ה' 10:00-20:00, ו' 10:00-13:00
קמרה אובסקורה: צילום. – 13-27.7 ; ריב"ל 5, ת"א. א-ה 09:00-17:00
מכללת ספיר, שער הנגב, שדרות. 14-26.7; א -ה' 10:00 – 17:00, ו' ושבת 10:00 – 14:00
 28.7 עד 4.8 בגלריה שלוש, מזא"ה 7, ת"א. ב-ה 11.00-19.00, ו/ש 11.00 – 14.00

שנקר – 18-31.7. בניין עלית, ז'בוטינסקי 8, ר"ג. א'-ה' 21:00-10:00, ו' 10.00 עד 13.00

בצלאל – הר הצופים, י-ם. פתיחה 19 ביולי, 19.00. עד 3.8.12. א' – ה' 10:00 – 21:00,

יום ו' 10:00 –16:00.

שניה לפני שעולים סרטי בוגרים חדשים, הנה שניים משנה שעברה:

BEAT, אור בר אל, סרט גמר בצלאל.


SWEET AND SOUR, טל כהן, בצלאל.

פסטיבל הקולנוע ירושלים: http://www.jff.org.il/


תכניות אנימציה בפסטיבל:
אנימציה לכל אנימציה עכשווית מהעולם כולל כמה פנינים
יום שישי: 6/07/2012 | שעה: 09:45
יום רביעי: 11/07/2012 | שעה: 13:30
יום שישי: 13/07/2012 | שעה: 10:00


אנימציה ישראלית יום שני: 9/07/2012 | שעה: 15:00


הטריולוגיה של דון הרצפלד 
יום שישי: 6/07/2012 | שעה: 15:15 | יום ראשון: 8/07/2012 | שעה: 10:00 |
יום חמישי: 12/07/2012 | שעה: 19:00


קצרים מהאוסקר יום שישי: 6/07/2012 | שעה: 14:45 יום שבת: 7/07/2012 | שעה: 14:30

"יום ראשון", סרטו של פטריק דויון מבית NFB, יציג במסגרת זו:

ראיון עם היוצר ניתן לרכישה ב iTunes 

כמו כן יהיה סרט ארוך: אלויס נבל.
טומש לונאק. הרפובליקה הצ'כית / 2011. 84 דקות. צ'כית. תרגום: אנגלית
עפ"י רומן גרפי של יארוסלב רודיס, אתר: www.aloisnebel.cz
יום שישי 13/07/2012 | שעה:13:20  ;  יום שבת 14/07/2012 | שעה:14:00

ברק דרורי יעשה פיצ'ינג במסגרת הפסטיבל לסרטו "SEE NOTHINGדוקו אנימציה על התמודדות עם עיוורון.


עוד דברים שהצטברו על שולחני לאחרונה:

CARTOON BREW בוחרים מדי שנה סרטי סטודנטים שיועלו בלעדית בבכורה אצלם. מדי שנה ניתן להגיש סרטים לתוכנית שזוכים לחשיפה גדולה. זה הסרט הראשון השנה "21 שנים בשבע דקות":

פה היוצרת כותבת על התהליך.

לVIMEO ויוטיוב היו תחרויות סרטים לאחרונה עם נוכחות אנימטיבית ישראלית.

המכללה לאנימציה עורכת תחרות איורים על פי פיקסאר\דיסני בימים אלה בפייסבוק:
נועה ליברמן פשקס


אלירן ביכמן
מדי חודש מתקיימים מפגשי נטווריקנג בירושלים בשם יוצאים מהFRAME במטרה ליצור שיתופי פעולה קולנועיים.

ג'ייסון מיטשם, בקליפ שמזכיר את העבודות של ווילאם קנטרידג'.

והנה המייקינג אוף:

טיזר של פרנורמן כולל יצירת הדמות, מגניב:
ממלכת אור הירח, הנפשה על פי הספרים הדמיוניים מהסרט (עדיין לא ראיתי את הסרט, אהבתי את הקונספט):

70 שנה למצלמה הרב שכבתית של דיסני שאפשרה אשליה של עומק בתנועות מצלמה:

וככה זה נראה בסרטים:
ןלסיום: הBBC מתכונן לאולימפיאדת לונדון 2012:

וזה מ2008.אם זה מזכיר לכם את הגורילז, זה לא במקרה.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

על זוטרופוליס: חזון הצמחונות והשלום או: היהפוך נמר חברבורותיו

חזון הצמחונות והשלום או היהפוך נמר חברבורותיו? או דיכוי וסירוס בעולם הנאורעל זוטרופוליס האנשת חיות כמאפיין בסיסי באנימציהעל פניו זוטרופוליס מדבר על גזענות. ברור. נכון? הרי יש שם עיר שמנסה לקיים אורח חיים שליו כשבתוכה חיים מינים שונים של יונקים שכולם עברו האנשה קיצונית אך בפועל יש בה דיכוי ואפליה של קבוצות שונות על רקע ביולוגי. האמצעי המרכזי של הסרט להיות משל על החברה האנושית הוא באמצעות האנשה והאנשה היא שם שני להנפשה. איפה אנחנו יכולים לזהות אנושיות במנורת שולחן ובפיל מעופף אם לא בסרטי אנימציה? זה יותר נפוץ אפילו מלהנפיש דמויות אנושיות. האנשה של חפצים וחיות מאפשרת לצופים הזרה שיוצרת חיבור עמוק יותר שעוקף מנגנוני הגנה. ברגע שאנו מזהים אנושיות בדמות לא אנושית אנחנו מאצילים עליה מצלמינו. אנחנו מצליחים להשליך עליה את חיינו האנושיים, כשזהו שלב נוסף מעבר לעצם זה שאנו מזהים תנועה וחיים בציור סטטי. אך האמת היא שחיות מדברות אינן דבר כה מובן מאליו וגם לא באנימציה. האם אי פעם עצרנו לשאול, בעולם של האנימציה, למה חיות הן אנושיות? מדי פעם כן. למשל, כשדיסני עשו את "רובין הוד" הם ליהקו לתפקידי…

אביזר במה הוא שחקן

כאשר אומרים שאביזר במה הוא שחקן, למה הכוונה? הוא לא בהכרח זז או מדבר או פועל אבל יש לו משהו מאוד משמעותי: אופי.

האופי לא רק משליך על הדמויות מבחינת תקופה או רמת חיים אלא גם משמש כהרחבה של הגוף שלהן ומכאן של האישיות שלהן. גם כאשר מדובר באביזר במה ולא כזה  שהדמות אוחזת בו או משתמשת בו, האביזר יכול להיות טעון במשמעות החורגת משימושיות או אסתטיקה. אביזר יכול להיות סימלי או  כזה שמבטא סאבטקסט בסרט: מוטיב המעיד על מה שקורה מתחת לפני השטח של הסיפור ושל הדמויות. במקרים מיוחדים אביזר או רקע יכולים להפוך ממש לדמות, כזו שמשתנהעם הגיבור או הסיפור, כזו שמגיבה לשינוי הדרמטי ממש כאילו היתה אדם.



הנה כמה מאמרי וידאו בנושא:
שניים על אביזרי במה, השלישי על אביזרים בכלל והרביעי על ארכיטקטורה באנימה.









אי אפשר לסיים בלי הפרסומת המופתית של איקאה "מנורה". קלאסיקה של אמנות הבימוי:

אמריקה - סרט ישראלי חדש בהפקה

"אמריקה" זה פרוייקט שאני מכיר כבר שנים. בעבודתי הקודמת עבדתי עם האנימטור הנפלא נדב ארבל שכבר אז התחיל לגלגל סיפור על שיחת טלפון מרגשת מאמריקה שמערערת את חייהם של ילד ואימו, עולים חדשים בתל-אביב של שנות ה-50. הפרויקט נגנז עד שקיבל תנופה חדשה וברגעים אלו הפרוייקט נמצא לקראת סיום ההפקה עם המעצב שחר קובר על הארט ועם האנימטוריות המצוינות גל חקלאי ושולי תג'ר.

אתם מוזמנים לתמוך בסיום ההפקה בקמפיין ההדסטארט של הסרט ובנוסף לתמיכה באנימציה ישראלית גם לקבל תשורות שוות. אני כבר השקעתי!
https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=24722

בינתיים, עד שהסרט יושלם, הנה הצצה אל מאחורי הקלעים של הסרט:
ארט
סרטון ההדסטארט

תהליכי עבודה על סצנה אחת עיצובי דמויות, רקעים, סטוריבורד, אנימטיק, ואנימציה סופית














אנימטיק


קיפריימז


סופי




הפרויקט כמעט הושלם.
בהצלחה!


פסטיבל ANINATION בירושלים 1-4.11.17

פסטיבל ANINATION בירושלים מגיע לשנתו השניה עם תוכנית ייחודית. הפסטיבל יתקיים בסינמטק ירושלים בין הימים 1-4 לנובמבר. את הפסטיבל אוצרת תמי ברנשטיין שבאופן מכוון יוצרת תוכן עם מיטב האנימציה העכשווית עם מודעות גדולה ליוצרי ואוהבי המדיום. זה אומר שדגש גדול ניתן ביצירת תכנים לקהילת האנימטורים ואנשי יצירה בתחום: סדנאות, מפגשים עם יוצרים ושיחות עם מפיקים מהארץ ומהעולם. הפסטיבל הוא חלק מהתרומה האדירה של מיזם ירושלים לקידום האנימציה בישראל ובירושלים בפרט.

אני בעצמי מקרין ומדבר על הסרט שלי "ניגון" ואשמח לראותכם שם:ניגון: סרט + הרצאה של יוני שלמון. זה יקרה ביום חמישי 2.11 ובאותו יום תוכלו לראות גם את "אגדת המלך שלמה". זהו סרט ישראלי חדש באורך מלא! עוד לא היה סרט באנימציה קלאסית ישראלי (היה סטופ, היה תלת, היו שני פלאש קאט אאוט וכנס העתידנים הונפש בפועל בעיקר בחו"ל תנו לחגוג בשקט!) והרבה אנשים יקרים עבדו עליו. אם תצליחו לשמוע את חנן קמינסקי הבמאי מדבר על הסרט אז בכלל טוב. הסיפור מבוסס על אגדות המלך שלמה בפרשנות חופשית חדשה. בין שני האירועים תהיה גם סדנה של ערן היללי. לא לפ…

לילי - סרטם של חני דומבה ותום קוריס (2016)

"תום וחני" הוא סטודיו קטן השוכן בתל אביב ובו שני יוצרים: תום קוריס וחני דומבה. השניים יוצרים סרטים עצמאיים ומסחריים בסטופמושן. זכיתי להסתובב בסטודיו המקסים שלהם ולראות במו עיניי את הסט של "לילי", פנטזיה סוריאליסטית  על פרידה מהילדות, סרטם האחרון שעולה פה לרשת בהקרנת רשת בכורה!

בהמשך הרשומה תמצאו שיחה קצרה איתם והצצה אל מאחורי הקלעים של "לילי".



TOM & HANI STUDIO https://www.tomandhani.com/
בניית הסטודיו והסט:


קומפוזיטינג:


הי, אשמח שתספרו מי אתם ואיך הגעתם לעבוד יחד?

תום:
אני מגיע מעולם הצילום, למדתי בבצלאל ועסקתי בזה שנים. תמיד נמשכתי לצילום חללים ומרחבים שמתקיימת בהם חוקיות מסוימת ועם הזמן התחלתי לעשות מניפולציות על הצילום כדי לייצר אשלייה של חלל מניאטורי, מעין קפסולה. חיפשתי דרכים לשלב בעבודה שלי יותר התעסקות עם חומר פיזי, ארכיטקטורה וסטורי טלינג שהוא לא מגולם בדימוי אחד קפוא. הצילום עדיין נשאר כלי מרכזי אבל היו חסרים לי כלים נוספים בארגז. בסטופ מושן מצאתי דרך לשלב את הדברים, להתעסק עם המרחב ולייצר עולם מניאטורי פיזי, לגרום לחפצים דוממים, בובות או אפיל…