דלג לתוכן הראשי

RUNNING סרט הגמר של קונסטנטין גדלביץ

אוי קונסטנטין, עשית עבודה יפה!


סרט גמר מהמכון הטכנולוגי חולון. ארט יפהפה עם אנימציה חכמה (בין מושן גרפיקס לאנימציה מלאה) שבנוסף גם אומרת משהו על החיים האלה. שזה בכלל לא מובן מאליו.
אני גם אוהב את התחושה שיש פה מצד אחד עושר ויזואלי ויכולות גבוהות אבל גם תחושת צניעות. קשה לי להסביר את זה, כאילו הסרט לא צועק "אני מוכשר!" אלא מגייס את היכולות לטובת האפקטיביות של הסרט. שזו תופעה שאני מוצא בכמה מסרטי חולון. מעניין למה.


קונסטנטין:
"אוקיי, אז נתחיל מזה, שלפני הלימודים לא ידעתי מה זה לימודי עיצוב בארץ, היתי מושפע מעבודות של סטודנטים מחו"ל, מבתי ספר כמו: Gobelins, CAL Arts, Vancouver Film School וכו.. היתי בטוח שנלמד פוסט פרודקשן ברמה העולמית, משולב עם אנימציה משובחת.. תוך כדי הכנת תיק עבודות הבנתי שטעיתי ובגדול. קורסי ליבה לא היו מעניינים בכלל בהשוואה לקורסים ״פחות חשובים״ כגון לימודי תוכנה, איור, צילום. לא קשה להבין שדווקא בקורסים שהם לא קורסי ליבה השקעתי את רוב זמני. איירתי מעל ומעבר, צילמתי בכול מקום ולמדתי תוכנות על בסיס יומיומי. בגלל זה סבלו הציונים בטיפוגרפיה, יסודות העיצוב וכו', אבל אני לא ויתרתי.. בשנה השלישית אומנם הכל השתנה, הרצונות והלימודים התייחדו כי הלכתי למסלול מדיה ושם הכרתי את כל התחום, אנימציה, סטורי בורד, אנימטיק ועוד המון דברים. המרצה שהרצתה אצלנו, דנה בן דוד, הגיעה מתחום הפוסט פרודקשן והיתה מאוד קשה, אבל זה עזר, בגללה הבנתי את החומר והתאהבתי בתחום מחדש. הציונים נהיו טובים בכל הקורסים, עבדתי על פרויקטים מרתקים עם אנשים מעניינים ולקראת שנה רביעית כבר התקבלתי לעבודה ב- JCS זו היתה מקפצה מטורפת. אני מאוד ממליץ לשלב עבודה בתחום יחד עם הלימודים, למי שיש את האפשרות בשנים המתקדמות (שלישית,רביעית), זה תורם המון, אתה לומד 24 שעות.
עכשיו קצת בכלליות, כל השיעורים הלא מעניינים, תרמו המון, רק שהבנתי את זה מאוחר יותר. תמיר שפר, שהוא ראש המחלקה לתקשורת חזותית תרם המון לפיתוח שיטת הלימוד ואני חייב לציין את עבודתו המצויינת בכל התחומים. לימודים בחולון מאוד כיפיים ופתוחים. מאותם ״טמבלים״ כמוני, שהגיעו ללמוד בשנה ראשונה עם בירה ביד יצאו אנשי מקצוע מצויינים מכל התחומים, אינטרקטיב, פרינט ומדיה.. חבל שהלימודים נגמרו אבל אני מאמין שלומדים כול החיים ולכן כבר עכשיו מחפש לימודי המשך, מה שבטוח פחות אינטנסיביים. אני לא למדתי בבצלאל, שנקר או ויצו אך מכיר לא מעט חבר'ה שסיימו או שלומדים עכשיו, לדעתי מה שבאמת חשוב זאת הגישה ונכונות לעבוד המון שעות והמוסד פחות חשוב אך עם מישהוא רוצה ללמוד נטו דברים טכניים כמו תלת ומקצועות הפוסט על בסיס תואר, בארץ אין לו מה לחפש, היתי ממליץ לבדוק אופציות בחו"ל. אני גם רוצה לציין את איה עמיקם, היא היתה המנחה של הפרויקט וממנה למדתי המון."
 עיצובים:

















וזה קצת הזכיר לי את המחווה הזו לסרט דרייב:

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

CUPHEAD משחק בסטייל אנימציה קלאסית

המשחק CUPHEAD (ראש-ספל) מתאר מסע הרפתקאות של שני ראשי ספל בעקבות התערבות כושלת עם השטן.
לא רק שהמשחק מאופיין בסגנון האנימציה של האחים פליישר אלא שהוא גם נעשה באותה הטכניקה! מצוייר על נייר וצבוע ידנית (רק צביעת הדמויות בפוטשופ) והרקעים בצבעי מים. התוצאה באמת מקסימה ונאמנה למקור ההשראה:



לקניה: http://store.steampowered.com/app/268910/Cuphead/
אתר המשחק: http://www.cupheadgame.com/ המשחק נוצר על ידי סטודיו MDHR. 11 דקות מהמשחק:


המשחק מורכב מהתייחסויות ליצירות אנימציה קלאסיות מ"עצים ופרחים" של דיסני, דרך "מיקי בארץ המראה" ועד בטי בופ, פליקס החתול ופופאי.

עדכון: המשחק השיג מליון הורדות בשבועיים. הוא מצליח ואהוב ביותר, גם אם קשה מאוד לנצח אותו.

הרצאה על תהליך האנימציה:






מומלץ: הבלוג של האנימטור ג'ייק קלארק.









קרטון קלאסי אחד מיני רבים שמהווים השראה למשחק: ילדי הנעל, של האחים פליישר

יונתן וסרמן: מלא יצירות מנסות להעלות נוסטלגיה למשהו שהקהל עצמו לא חווה. מה שיפה בקאפהד זה שהוא משחק עם הרעיון של נוסטלגיה,. הוא מסתכל על הסרטים הישנים מנקודת מבט של ריחוק. כשקאפהד ואחיו מהמר…

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

זה מה שיש לו להציע בגזרת האנימציה:
קודם כל תחרות האנימציה הישראלית הקצרה. שם יוקרן הסרט שלי"ניגון" והוא יתמודד מול סרט של שתי סטודנטיות מצוינות שלי במנשר: אלה טבוריסקי ועינת נגר שיצרו את סרט הגמר "קרגו". עוד יוקרנו שם "רה-אורגניזציה של ריקרדו ורדסחיים, מורן סומר ואוסי ולד, "תאים רדומים – Compartments בבימוי דניאלה קופלר ואולי סייס ועוד.מוזמנים להגיע. יום שלישי בבוקר.
לינק: תחרות אנימציה ישראלית קצרה

הטריילר לסרט שלי. עוד עליו פה: https://sites.google.com/view/niggunshortfilm

הכרזה של "קרגו", מנשר 2017:

מיד לאחר התחרות הישראלית יוקרן גם הסרט החדש! הישראלי! באנימציה קלאסית! של חנן קמינסקי "אגדת שלמה".

זו הקרנת בכורה! אגדת המלך שלמה בחיפה.

שני כנסים על מציאות מדומה:
מציאות מדומה בעיר התחתית וכנס ניומדיה: כנס מציאות מדומה וניומדיה


הסרטים הבאים באורך מלא:לאהוב את וינסנט
זומבילניום


סינדרלה חתולה

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

'ראש' - סרטו של סתיו לוי

סתיו לוי מציג את סרטו "ראש".
סרט הגמר שלו מבצלאל הוא מינימליסטי עד כמה שאפשר ודוגמה מצוינת למטען הסימבולי שאפשר להעמיס על דימוי פשוט, בסיפור פשוט עם סגנון פשוט.



עיצובים מרגשים לסרט:





















Engloutis, סרט סטודנטים של מארטינז לנה וליאו סושל (2017)

סרטיהם של מארטינז לנה וליאו סושל, שני סטודנטים מדהימים מבית ספר ENSAD בצרפת.

לבלוע. הגולם, היצר והיצירה.

עובדים! ליאו סושל

עיצובים מהבלוג של לנה: http://zigomatyc.tumblr.com/






פורמייר