דלג לתוכן הראשי

איידס

אזהרה: סרטים על מיניות ואמצעי מניעה.
יום האיידס הבינלאומי.
אני לא מציג פה נושאים מיניים בדרך כלל אבל זה נושא שראוי לדון בו. ולמעשה הסרטים הבאים באמת ראויים לדיון. רובם עוסקים בנושא של שימוש באמצעי מניעה אבל קשה להתעלם מהסאבטקסט שקשור לעיסוק במהותו של המין עצמו.


נכון, האנושות הצליחה לנתק באמצעות אמצעי המניעה בין האקט המיני עצמו לבין היותו מוביל להולדה והפך אותו לאקט אינטימי בלבד. הדברים לא נעצרו כאן כיוון שברגע שעניין הילודה ירד מהפרק אז גם האינטימיות לאט לאט נעלמה מהדימוי של האקט ונשארנו בעיקר עם התשוקה וההנאה.
בסרטים הבאים זה בא לידי ביטוי בכך שלצד הקריאה להגן על עצמך אנחנו בעצם רואים איך מוצג המין. המין נעשה בכל מקום, עם כל פרטנר ואת הסרטים הקשים באמת חסכתי מכם. כלומר, העיקרון לפיו "תעשה כל מה שאתה רוצה רק אל תפגע באפאחד בדרך" נוכח כאן בצורה חזקה. אינטימיות? ילודה? זה מיושן. פשוט תזהרו לא להדבק.
ולמרבה ההפתעה מי ששונה זה דווקא הסרטון של MTV שבעצם לועג לחוסר האחריות שנלווית למין ואומר: "מין אינו תאונה". וגם הסרטון משעשע.



אחד חדש מMTV:


מחווה בוטה לאנימציה קלאסית.


לא קל לצפיה!


הסרטון הבא אולי אינו הבוטה ביותר ויש לו בסיס קריאייטיבי מעניין אבל הרמיזה לגרפיטי בשירותים בעצם שמה את המין במקום הכי נמוך שלו. זו בחירה קריאייטיבית שלא רומזת רק על סוג האיורים שאנו מוצאים בתאי שירותים אלא גם על ההקשר בו אנחנו מדברים על מין ועולם האסוציאציות הנלווה אליו. תרבות ביבים.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

האשמת הקורבן: אלף עזאזל, סרט הגמר של שולי תג'ר וגל חקלאי

אלף עזאזל. שולי תג'ר וגל חקלאי, בצלאל 2016.




חיכיתי הרבה עד שהסרט עלה כי מאוד רציתי לכתוב עליו. הוא אחד הסרטים הבודדים בשנים האחרונות שיש בו גם תוכן וגם צורה שעובדים נהדר יחד. מבחינת הנושא, הסרט הזה מגיע כעשור לאחר סרט הגמר שלי שעוסק באותו טקס ממש בצורה אחרת.
אז קודם כל ראיון קצר עם גל ושולי ולאחריו מחשבותיי על הסרט.

איך הגעתן לרעיון לסרט?
כשחיפשנו רעיון לפרויקט גמר, הדליק אותנו רעיון על בן אדם שמישהו מקלל אותו GO TO HELL ושהוא מחליט באמת ללכת לשם, למקום הפיזי. בשלב הזה זה היה עדין גימיק תלוש. חיפשו מה זה הGO TO HELL המקומי, חקרנו גם על הגהנום ועל גיא בן הנום שנמצא בירושלים. ואז הגענו ל"עזאזל" הר שנמצא במדבר יהודה, ולטקס 'השעיר לעזאזל'. ככל שקראנו יותר ככה ידענו שזה זה.

אמנם שתינו לא מגיעות מבית דתי, אך בעלות הרבה הערכה וסקרנות לדת היהודית. אולי דווקא הגילוי המאוחר והחילוני אפשר לנו להגיע לסיפור הספציפי הזה ולהתייחס לנושא בצורה פתוחה אך ביקורתית.

אז מה הוא בעצם טקס 'השעיר לעזאזל'?

מדובר בטקס מהמסורת היהודית בו הכהן הגדול היה יוצא מירושלים עם עז למדבר יהודה, …

מספיק! סרט קצר של אנה מנצריז (2018)

ללא ספק אחד הסרטים האהובים עליי ל2018. "מספיק" הוא סרט קצר ומקסים על הרגע שבו פשוט נמאס.


אז כן הסרט הזה נהדר אבל הקונספט פשטני לכאורה. מה שבעיניי הופך אותו למשהו ברמה אחרת זה הפסקול. יש בו משהו אפי ונוגה שמרמז על זה שבעצם לא מדובר על אנשים שנמאס להם אלא על כוח גדול שמרחף ומקנן ביחידים עד להתפרצות. חוסר היכולת להכיל יותר אינה חויה סובייקטיבית אלא אנרגיה קוסמית שצוברת כוח בחברה שלא קופצת מהסיר שמתחמם לאיטו.

סצנה מתוך "הרשת":

האתר של אנה: https://annamantzaris.se/
אנה יצרה גם את "אבל חלב זה חשוב" ב2012: https://shulyathakosem.blogspot.com/2015/09/but-milk-is-important-2013.html



מפסק. סרט הגמר של אורי פנחסי, בצלאל 2018

"מפסק" הוא סרט הגמר של אורי פנחסי על ילד דתי המתמודד עם אימת חילול השבת.


הסרט מעלה התמודדות ישירה עם הפחד והצורך לבדוק גבולות דתיים ובכלל. בעיניים חילוניות אני מניח שקשה לזהות את הקונפליקט הגדול למרות שאיסורי הדלקת אור בשבת הם די מוכרים. המאבק של הדמות עובר בסרט בבת אחת מחשש פנימי (עם משחק דמות יפה, דבר נדיר בסרטי גמר) לעימות חיצוני עם יישות מאיימת שהיא ספק סימן שאלה ספק שטן... או שמא זה האל כפי שמצטייר במוחו של הילד? לי היתה תחושה שברמת הפשט הדמות, בהדליקה את האור, ניצבת לבדה, ללא יראת עונש וחטא שנעלמת עם הדלקת האור. מבט כזה אינו נוגע רק למי שחזר בשאלה אלא גם לחוויות של מי שנשאר דתי. עצם העיסוק המופרז בחטא ובפחד מעונש הוא פן מסוים מאוד וחלקי מאוד בהויה הדתית. אולי לכן, אני כדתי, לא פרשתי בתחילה את הסרט כסרט של יוצא בשאלה. כשאני הייתי ב"בצלאל" למשל הגעתי יום אחד ללימודים ללא כיפה כדי להרגיש איך זה. למחרת השבתי אותה כי לא היה לזה משמעות עבורי שהצדיקה את הסרתה. ניתן לקחת את הסרט למקומות פרשניים רבים אחרים: השטן או הספק שנעלם יכול להתפרש כהארה, כלומר, להציג את החילונ…

כותרות ספיידרמן השיבה הביתה 2018

כתוביות הסיום המגניבות של "ספיידרמן השיבה הביתה" שמגיעות מיד אחרי הסיום המפתיע.


מאחורי הקלעים באתר של קריס קרבוני: https://www.chriscarboni.com/h1marvel-studiosh1-spiderman-homecoming/





קצר: disillusionment of 10 point font