דלג לתוכן הראשי

בשוטף: פסטיבל פרינט סקרין בנושא: חי, צומח, דומם.

פסטיבל פרינט סקרין יתקיים במתחם סינמטק חולון מה21-24 ליוני 2017.
זהו אחד הפסטיבלים הכי חשובים מבחינת התפתחות הדיאלוג בין טכנולוגיה ואמנות. הוא מביא ארצה פרויקטים עכשויים, מגוונים מאוד אך בעלי ערך אמנותי גבוה. בין האירועים יש גם את ערב השוטטות הנהדר שבו משולבים מופעים עם חוויות אינטרקטיביות אל תוך הלילה. כששוטטתי בערב זה, זו היתה חויה מטלטלת עליה כתבתי פה: שוטטות בפרינט סקרין 2015.

ברמה האישית, לקח לי הרבה זמן להבין על מה מדובר בכלל. כמי שבא מעולם של מדיומים אמנותיים קלאסיים (סרט, הצגה, ציור) החיבור בין טכנולוגיה ואמנות היה נראה לי שנים כתחום לגיקים ולא בעל ערך אמיתי. אבל המציאות ואני משתנים ועם הזמן הטכנולוגיה חרגה הרבה מעבר להיותה כלי מגניב והפכה לדלת קסמים לעולם אמנותי שלא יכול היה לבוא לידי ביטוי אחרת. היא מאתגרת את הזהות ואת השפה שלנו ומצליחה לומר הרבה על אנושיות בעידן הנוכחי. זה התהליך ש"פרינט סקרין" היו הראשונים לזהות ועל כך ברכות על ראשם ובאופן מיוחד ברכות על ראשו של ליאור זלמנסון, שמעבר להיותו אחד מיזמי הפסטיבל שמתאמץ להביא את כל הטוב הזה ארצה, הוא גם אחד האנשים המעניינים בעלי חירות ועומק המחשבה בכל הנוגע ליחס תרבות האנושית וההתפתחות הטכנולוגית שסביבה.

שיחה בינו לליאור פרנקל תמצאו פה: https://soundcloud.com/hamutsi/18a
את מאמריו באלכסון תמצאו פה: https://alaxon.co.il/author/lior/


המלצות:

אי-בית: מציאות מדומה, אנימציה ואינטרקטיביות בנושא: בית. נראה מסקרן מאוד ובמיוחד העבודה HOME של יותם רוזין. חווי אינטרקטיבית של שוטטות במושב בלילה.
http://www.printscreenfestival.com/e-byte



Alien Minds

תערוכה על עידן הפוסט אנושות בו ההזרה והדיאלוג בין האנושי לדיגיטילי יוצר עידן חדש שבו האדם, כפי שהכרנו אותו, כבר לא עומד במרכז.

חוץ מזה יהיו אירועים רבים נוספים של אנימציה, מציאות מדומה, משחקים, סרטים ועוד.

התוכנית המלאה פה: http://www.printscreenfestival.com/program
והמחיר לא יקר בכלל:
פס לכל הפסטיבל: 180 ₪ 
פס יומי: 80 ₪

באותו עניין, ישנו מוזיאון מגניב בתורכיה בשם DIGI.LOGUE שעוסק בנושאים אלו ממש ומציג עכשיו תערוכה על המשחק החדש של דיוויד אוריילי. מומלץ להציץ בבלוג המשובח שלהם. http://www.digilogue.com/en/


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קליפ חדש בבימוי יוני גודמן CHANGING

יוני גודמן, מבכירי האנימטורים בארץ שאחראי לבימוי האנימציה של "ואלס עם באשיר" ו"כנס העתידנים" יצר קליפ אנימציה חדש לזמרת עדינה אבן-זוהר בשם "Changing". ביקשתי ממנו לחלוק את תהליכי העבודה על הסרט ובנדיבותו: הם מוצגים כאן.



יוני גודמן מספר על תהליכי העבודה שלו על הקליפ ולאחר מכן תמצאו עיצובים ומחקר של מעיין שנער שאחראית על הארט. על האנימציה: יוני גודמן וספי גייגו.

"עדינה אבן-זהר (Adina-E) הזמרת, לואי להב ואשר ביטנסקי פנו אלי עם השיר ופחות או יותר נתנו לי יד חופשית, שזה תמיד תענוג- באופן כללי כל שלב הקונספט והתסריט והארט עבר מאוד חלק. התחלתי מהגיטרה בהתחלה, שזה סאונד שתפס אותי ומייד התחבר לי לויז׳ואל של הפרח על הגבעה, שהזרעים שלו עפים ברוח. משם זה איכשהו נבנה מעצמו- המרחק שעוברים, המפגש עם הנערה וכל ענין הבריחה מהבית וזה איכשהו ישב כמו פאזל על השיר. לגבי האנימטיק, באופן עקרוני בתהליך העבודה שלי אין ממש סטוריבורד ואני גם לא מאמין גדול ב״סטוריבורד יפה״- שהציורים בו יפים ומדוייקים. כגישה אני עושה אנימטיק גס וסקיצתי עם הרבה יותר תנועה ומשחק על חשבון הזמן של צ…

אם הייתי אלוהים -סרטו של קורדל ברקר

השם קורדל ברקר נשמע לכם מוכר? בודאי זה בגלל סרטו המופלא "החתול חזר" (בהמשך הפוסט) שנחשב לאחד מקלאסיקות האנימציה הקצרות. קורדל לא יצר הרבה סרטים מאז ועכשיו הוא חוזר עם סרט סטופמושן חדש: אם הייתי אלוהים" If i was god.
קבלו אותו עם זכרונותיו מכיתה ז.
מאחורי הקלעים (לקוח מתוך Cartoon brew) 









סרטיו הקודמים שסובלים ממחסור באהבת אדם אבל יש בהם הרבה יצירתיות, הומור וביקורת:


LA CHINE A L'HONNEUR » פתיחי אנסי 2017

הפתיחים לפסטיבל אנסי השנה עסקו בסין וכמדי שנה הפם נוצרו על ידי סטודנטים מגובלינס, בית הספר הצרפתי לאנימציה. אחד היפים שבהם הוא LA CHINE A L'HONNEUR.


הפתיחים האחרים:

ארט מתוך הטמבלר של היוצרים, סטודנטים בגובלינס:  Camille GuillotJocelyn CharlesJoséphine MeisQuentin Boyer Di Bernardo