דלג לתוכן הראשי

סרטי געגוע חדשים ומצויינים מבצלאל

כבר העליתי בעבר כמה סרטים מצוינים של בוגרים מהשנה ועכשיו תורן של הבוגרות. הסרט של מורן סומר ומיכל אבולפיה הוא אגדה יהודית קסומה שפשוט נתפר עליה להעשות בסטופמושן. מדהים לראות סרט סטופ בסטנדרטים כל כך גבוהים. כשהגעתי לבצלאל משום מה הייתי בטוח שסרט הגמר שלי יהיה "תהילה" ע"פ שי עגנון בסטופמושן. אני עושה סטופמושן ממש גרוע אבל הסרט הזה ברמת האוירה והויזואל מאוד דומה למה שהיה לי בראש.



הסרט השני הוא של סיוון קידרון. כמו הרבה סרטים בבצלאל (בעיקר נשיים) יש בו דיאלוג לא פתור עם סבא. ראיתי הרבה סרטים כאלה וזה ללא ספק המוצלח שבהם. סרטים בנושא כל כך אישי מסתכנים בחוסר תקשורת או עודף סנטימנטליות. הפתרון של ההזרה על ידי עולם הדגים מנע מהסרט להגיע למקומות האלה. נהדר!


ואם כבר געגועים לסבתא... אז זה סרט ישן מבצלאל של מאיה וקסלר. סרט שלמרות שהוא מעט לואוטקי יחסית לתוצרים העכשוויים הוא מרגש ומוצלח מאוד. בביקורת על הסרט בהגשה אני זוכר שאחד המרצים אמר שמה שיפה בסרט בין השאר זה שבעולם הבא יש רק אנשים זקנים. אמן.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קליפ חדש בבימוי יוני גודמן CHANGING

יוני גודמן, מבכירי האנימטורים בארץ שאחראי לבימוי האנימציה של "ואלס עם באשיר" ו"כנס העתידנים" יצר קליפ אנימציה חדש לזמרת עדינה אבן-זוהר בשם "Changing". ביקשתי ממנו לחלוק את תהליכי העבודה על הסרט ובנדיבותו: הם מוצגים כאן.



יוני גודמן מספר על תהליכי העבודה שלו על הקליפ ולאחר מכן תמצאו עיצובים ומחקר של מעיין שנער שאחראית על הארט. על האנימציה: יוני גודמן וספי גייגו.

"עדינה אבן-זהר (Adina-E) הזמרת, לואי להב ואשר ביטנסקי פנו אלי עם השיר ופחות או יותר נתנו לי יד חופשית, שזה תמיד תענוג- באופן כללי כל שלב הקונספט והתסריט והארט עבר מאוד חלק. התחלתי מהגיטרה בהתחלה, שזה סאונד שתפס אותי ומייד התחבר לי לויז׳ואל של הפרח על הגבעה, שהזרעים שלו עפים ברוח. משם זה איכשהו נבנה מעצמו- המרחק שעוברים, המפגש עם הנערה וכל ענין הבריחה מהבית וזה איכשהו ישב כמו פאזל על השיר. לגבי האנימטיק, באופן עקרוני בתהליך העבודה שלי אין ממש סטוריבורד ואני גם לא מאמין גדול ב״סטוריבורד יפה״- שהציורים בו יפים ומדוייקים. כגישה אני עושה אנימטיק גס וסקיצתי עם הרבה יותר תנועה ומשחק על חשבון הזמן של צ…

אם הייתי אלוהים -סרטו של קורדל ברקר

השם קורדל ברקר נשמע לכם מוכר? בודאי זה בגלל סרטו המופלא "החתול חזר" (בהמשך הפוסט) שנחשב לאחד מקלאסיקות האנימציה הקצרות. קורדל לא יצר הרבה סרטים מאז ועכשיו הוא חוזר עם סרט סטופמושן חדש: אם הייתי אלוהים" If i was god.
קבלו אותו עם זכרונותיו מכיתה ז.
מאחורי הקלעים (לקוח מתוך Cartoon brew) 









סרטיו הקודמים שסובלים ממחסור באהבת אדם אבל יש בהם הרבה יצירתיות, הומור וביקורת:


LA CHINE A L'HONNEUR » פתיחי אנסי 2017

הפתיחים לפסטיבל אנסי השנה עסקו בסין וכמדי שנה הפם נוצרו על ידי סטודנטים מגובלינס, בית הספר הצרפתי לאנימציה. אחד היפים שבהם הוא LA CHINE A L'HONNEUR.


הפתיחים האחרים:

ארט מתוך הטמבלר של היוצרים, סטודנטים בגובלינס:  Camille GuillotJocelyn CharlesJoséphine MeisQuentin Boyer Di Bernardo