דלג לתוכן הראשי

אבולוציה של דמות: קאא וקלייטון

עיצוב דמויות הוא עבודה קשה. ממעט הנסיון שלי בתחום נראה שעיצוב אמיתי, כזה שמעביר את האופי של הדמות ובאותו זמן מסגנן אותה מבלי להפוך אותה לקלישאה, הוא עבודה שדורשת דיוק ושימת לב לפרטים. מעבר לכך, שמתי לב שהנסיון לשנות משהו קטן בדמות מצריך תמיד חשיבה מחודשת על הדמות כולה. כי דמות היא חטיבה אחת שבה כל איבר מדבר עם אבר אחר.
האימג' שהכי מייצג בעיניי את המורכבות שבעיצוב דמות הוא זה של קאא מספר הג'ונגל:


(בתמונה הקטנה אפשר לראות את המדובב של קאא, שעושה גם את קולו של פו הדוב.)

במקור נתקלתי באיור הזה בספר "illusion of life" של דיסני. אפשר לראות בו את המעבר של קאא מנחש ראליסטי, לשחקן עם אופי. מה שהכי מרשים זה לראות מה עובר מסקיצה לסקיצה. ובעיקר, מתי העיניים של קאא הגיעו למקום הנכון שלהם בפרצוף עד שהוא קיבל את ההבעה הספציפית שלו.
מה אני אוהב בדמות הזו? שהיא מצליחה להעביר משהו שהוא חמקמק: את זה שקאא הוא רשע אבל הוא לא VILLAIN. הוא לא "הרשע" של הסרט. זו תחושה שמתאמתת כאשר קאא פוגש את שירחן ואנחנו רואים את מערכת היחסים המורכבת שיש בין שני הטורפים האלה. הם אינם שווי-כוחות אבל משחקים משחק כאילו הם כן, משום שהם לא טורפים אחד של השני.

עיצוב דמותו של קלייטון מטרזן:
ספוילר, סצינת המוות של קלייטון:


בבלוג של הארלד סיפרמן הוא מציג את התהליכים שמאחורי עיצוב דמותו של קלייטון (מובא מהבלוג שלו בתרגום חופשי, מקוצר ומעוות שלי):


"כשעבדנו על הסרט רצינו שקלייטון יהיה הרע, וקרצ'אק יהיה רע למראית עין, בשביל הטוויסט בעלילה, זה לא עבד. בסרטי הוליווד הישנים הצייד הלבן היה הגיבור, ולא הרע, ולכן רצינו דווקא להשתמש בגיבור כזה. ומי הכי מתאים לתפקיד אם לא קלארק גייבל?"

"גייבל היה אמריקני מדי בשביל הדמות ולכן חיפשנו יותר "ג'נטלמן בריטי". והלכתי ישר למקור: ג'ון ברימור."

"תמיד עוזר לחפש מקבילה עדכנית לדמות שאתה מחפש, זהו צייד פילים אפריקני. הביטו לעיניים שלו."
"חיפשתי השראה מסוגים שונים של חוקרי טבע. זהו סר ריצ'רד ברטון, שגילה את מפלי ויקטוריה ותרגם את "אלף לילה ולילה". האב טיפוס של כל חוקר טבע."

רציתי לעשות הכל כדי שייראה בריטי, לכן לקחתי השראה גם מדיוויד ניוון, ארול פלין ואפילו מהנסיכים צ'רלס ופיליפ.

מתקרב...
בובת מודל שנבנתה לדמות והכניסה לו את הסנטר פנימה יותר:

קישורים:
העבודה על ג'יין מטרזן
העבודה על יזמה המכשפה מ"הקיסר נפל על הראש"
העבודה על הטרול מ"מכושפת"
ראיון עם הארלד
בלוג עיצוב דמויות
ונסיים בספר הג'ונגל שוב. מילט קהל, אחד מגדולי האנימטורים של דיסני בפנסיל טסט יפהפה של מוגלי מטפס על עץ:

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיטב 2017

ברוכים הבאים לסיכום 2017 באנימציה!
האנימציה האיכותית נגישה לנו בעיקר ברשת שהפכה לזירה המרכזית למפגש עם קהל חובב אנימציה. זו זירה מקוונת שלא תמיד עושה חסד עם היוצרים והיצירה: היא מרוחקת, מלאת הפרעות קשב, מרצדת על מסכים קטנטנים ולא מתגמלת כלכלית; אבל היא חופשית ונותנת במה למגוון אדיר של יצירות אנימציה שהולך וגדל משנה לשנה.
חברתי לאביב זיו כדי להביא לכם מפירות השנה החולפת בקטגוריות שונות. אנו הגבלנו את עצמנו בבחירות שלנו לסרטים שעלו לרשת השנה ונעשו בסביבות 2017.

מי אנחנו?
יוני שלמון: שוליית הקוסם, ראש מחלקת אנימציה במנשר ואנימטור עצמאי.
אביב זיו: למד קולנוע באוניברסיטת תל אביב ואנימציה בIAC וכרגע עובד על סרט סטופמושן.

מוכנים?



Hi Stranger \ קירסטן דלור

יוני:
שלום, זר. סרט קצרצר של קירסטן לפור שהגיח לעולם כחלק מהאנתולוגיה "זרים" של LNWC (חבורת יוצרים עצמאיים שבוחרת נושא שונה כל שנה). כחלק מהמקבץ הסרט לא עורר הדים מיוחדים, אך ברגע שיצא לבדו לרשת הוא הפך לסרטון ויראלי בן רגע שרץ בכל פלטפורמה אפשרית. סוד הקסם שלו הוא שילוב בין רעיון עצמתי לביצוע מינימליסטי ומדויק. הסרט חושף במערומיו את …

דיאלוג של גוף ונפש: על איש האולר השווצרי

מומלץ מאוד לראות את הסרט לפני הקריאה.
מאמר זה לא מהווה ביקורת אלא ניתוח והניתוח הזה חשוב לי כי מבחינתי הוא חורג הרבה מעבר לסרט הספציפי. הסרט הזה הציף וחידד כמה נקודות שמאפיינות את הקונפליקטים המרכזיים של תחילת המאה הנוכחית ועל כך בהמשך.

הסרט "איש האולר השווצרי" מתאר מסע משותף, סרט באדיז (הייתי חייב להשתמש במשחק המילים הזה) של בחור צעיר בשם האנק, בודד ואומלל על אי בודד, וגופה בשם מני.
כן... גופה.
על פניו, הסרט הזה מופרע לגמרי ולא נשמע כמו משהו שאמור היה להפוך להפקה אמיתית. ללהק את דניאל רדקליף לתפקיד גופה מפליצה היא לא בחירה שגרתית ולהוציא את הגופה להרפתקת Bromance (רומן גברי-חברי) לא הופך את הסרט ליותר סביר. עם זאת מפתיע לגלות שהסרט בנוי לחלוטין במבנה קלאסי מראשיתו ועד סופו. התסריט הוא "מסע הגיבור" באופן הבסיסי ביותר ודווקא מסיבה זו מעניין לתהות מה הסרט מנסה לומר ומה גרם לכך שהיה צורך לספר סיפור מופרך כל כך בתבנית כל כך קלאסית, מעבר לגימיק.
שלב א: האם טרנסג'נדריות היא מטפורה יסמין ששון היא המרצה לתסריט במנשר ולאחר שמצאתי ניתוח שטוען שהגיבור טרנסג'נדר ושבזה …

אולימפיאדה מונפשת

אוליפיאדה מונפשת!
אני גדלתי על חלק מהסרטונים פה והם משעשים מאוד. תהנו!

נתחיל מגוגל דודל יומי לאולימפיאדת החורף 2018


אנימציה ישראלית מבית פיל


מנימליזם אולימפי מבית סטודיו AKA


אוליפיאדת לגו! נהדר!


אולימפיאדת בלונים!


על החירות- קטע מתוך "הנביא"

קטע פואטי אחד מתוך הסרט "הנביא- חליל ג'ובראן".

הסרט הארוך, המבוסס על הספר בשם זה ובו שיריו של חליל גו'בראן, משובץ בקטעי שירה ואנימציה שנעשו בטכניקות שונות על ידי אנימטורים שונים. קטעים קצרים אלו מהווים את נקודת החוזק של הסרט ללא ספק ואחד הקטעים היפים הוא "על החירות" בביצועו של האנימטור הפולני מיכל סוצ'ה:



תהליך העבודה על הקטע כולל עבודה ידנית ודיגיטלית מפרכת שמצדיקה את התוצאה.


טריילר הסרט:


סיפור המסגרת של הסרט עשוי בתלת מימד שמרונדר כדו מימד. מצער לראות שבהתחלה האנימציה נועדה להיות פשוט באנימציה קלאסית וכנראה המראה השתנה משיקולי תקציב:


על תהליך העבודה בשילוב דו מימד מצוייר ותלת מימד.

'השירלי טמפל', סרט הגמר של דניאלה שרר 2013

"שירלי טמפל" הוא סרט הגמר שדניאלה יצרה ב2013 במסגרת לימודיה בRCA, לונדון (היא ישראלית אז זה קצת "אנימציה ישראלית" גם, לא?). זהו סרט מיוחד מכמה בחינות: צורת הבימוי רוויית המעברים הדינמיים משוט לשוט משולבת עם סיפור שהוא חצי חלום וחצי מציאות. ה"שירלי טמפל" הוא משקה אלכוהולי לילדים שנותנים להם במסיבות כדי שהם ירגישו "גדולים". הילד פה נקלע לסיטואציות שלא ברור מה המשמעות שלהן במציאות. שאלת ה"היה או לא היה?" מחדדת את תחושת השכרות הקלה שאולי כולנו חוטאים בה באשר לזכרונות ילדות ואיך שהם מעצבים אותנו.

האתר של דניאלה שרר



יש לה גם קליפ שעשתה השנה ועוד פרויקטים נהדרים שכבר כתבתי עליהם (פה וגם פה):