דלג לתוכן הראשי

סטופ! מושן...

סטופמושן היא אחת הטכניקות הקסומות ביותר באנימציה. לא משנה כמה קלאסית תהיה מדהימה וכמה תלת יהיה... נו, תלת, עדיין לא יהיה תחליף לחומריות ולתחושת מגע-יד-אדם שיש לסטופמושן. מקובל לחשוב שהמקור הקדום לאנימציה הוא הנסיון לתפוס תנועה על ידי ציורי המערות של האדם הקדמון. האמת היא, שהאנימטור הראשון עשה סטופמושן. הוא לקח גוש אדמה ונתן בו חיים.
הייתם מצפים שהסטופמושן, עם הטרחנות שבו והחד-פעמיות שבו, יעלמו מן העולם. או לפחות ישמשו  סטודנטים ויוצרים עצמאיים בלבד. העובדה היא שבשנת 2012 צפויים לצאת לפחות שלושה סרטי סטופמושן הוליוודיים באורך מלא (טריילרים בסוף הפוסט). אני לא יודע אם זה זול יותר כלכלית, אולי פשוט מדובר ביוצרים שזה באמת מה שהם אוהבים לעשות. אם עדיין לא ראיתם, כדאי לכם גם לצפות ב"מר שועל המהולל" של ווס אנדרסון (משפחת טננבאום), אחד מסרטי הסטופמושן החכמים והיפים שנעשו אי פעם ועוד על ידי במאי שמעולם לא ביים סטופמושן.

אני אתחיל מהפן המקצועי, סרטון על בניית בובות לאנימציה (עוד סרטונים שלו):


והנה שני סרטונים שמתייחסים לקשר שבין בריאת האדם לאנימציית סטופ. הראשון, אנימטאור, אפל והשני הומוריסטי:



אדם. אארדמן בגרסה משלהם לבריאת האדם והעזר כנגדו.
(עוד בפנים)

לינקים רלוונטים והשראה:
http://www.animateclay.com/ אתר ליוצרי סטופמושן
עוד מגוון סרטוני סטופמושן להשראה

NEXT. אארדמן במחווה יפהפיה לשייקספיר. אחד הסרטים הישנים שלהם.


פרוייד. זה קטע אנימציה עם אקטינג מהמם. מדובר בסטופ שבסופו של דבר ולב עם לייב באפטר. אחד הביטויים הקיצוניים לרמות הדיוק שפשר להגיע אליהן עם הטכניקה הזאת.


שילוב של סטופמושן וקלאסית מבית BLU: ציור ומחיקה על קיר. יש להם עוד הרבה סרטים יפים.


גוואקמולי טרי. סטופמושן מגניב מבית PES


והנה משהו ישראלי: הפתיח המגניב לתחרות "אסיף" מבית ZAZ.


ספרים על סטופמושן:




והנה הסרטים הצפויים ל2012:
פיראטים. אארדמן מביאים הרפתקת שודדי ים. הטריילר בלינק הזה, המייקינג אוף לפניכם:



פרנקנוויני. טים ברטון מחדש את סרטו הישן שבזמנו צולם בלייב על ילד שמחייה את כלבו המת. כמו "המספריים של אדוארד". אבל עם כלבים.



פרנורמן: סרט לכל המשפחה על ילד שמסוגל לדבר למתים, שנלחם בזומבים. מבית LAIKA

פיות, מתוך פרנורמן.

תוכנות, רק קישורים כלליים, את רובן אני לא מכיר.
תוכנות אנימציית סטופמושן חינמיות:
את זו ניסיתי http://www.clayanimator.com/english/stop_motion_animator.html

http://fancinematoday.com/2009/03/18/4-free-stop-motion-animation-programs-for-windows-linux/
http://www.stopmotioncentral.com/downloads.html
http://stopmotionanimation.com/links/
תוכנה מקצועית:
http://www.stopmotionpro.com בזה השתמשנו בבצלאל
וזו נראית סופר מקצועית כולל תנועות מצלמה מורכבות http://www.dragonframe.com/

אפליקציות (לא ניסיתי):
iMotion_HD
stop motion camera app

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

CUPHEAD משחק בסטייל אנימציה קלאסית

המשחק CUPHEAD (ראש-ספל) מתאר מסע הרפתקאות של שני ראשי ספל בעקבות התערבות כושלת עם השטן.
לא רק שהמשחק מאופיין בסגנון האנימציה של האחים פליישר אלא שהוא גם נעשה באותה הטכניקה! מצוייר על נייר וצבוע ידנית (רק צביעת הדמויות בפוטשופ) והרקעים בצבעי מים. התוצאה באמת מקסימה ונאמנה למקור ההשראה:



לקניה: http://store.steampowered.com/app/268910/Cuphead/
אתר המשחק: http://www.cupheadgame.com/ המשחק נוצר על ידי סטודיו MDHR. 11 דקות מהמשחק:


המשחק מורכב מהתייחסויות ליצירות אנימציה קלאסיות מ"עצים ופרחים" של דיסני, דרך "מיקי בארץ המראה" ועד בטי בופ, פליקס החתול ופופאי.

עדכון: המשחק השיג מליון הורדות בשבועיים. הוא מצליח ואהוב ביותר, גם אם קשה מאוד לנצח אותו.

הרצאה על תהליך האנימציה:






מומלץ: הבלוג של האנימטור ג'ייק קלארק.









קרטון קלאסי אחד מיני רבים שמהווים השראה למשחק: ילדי הנעל, של האחים פליישר

יונתן וסרמן: מלא יצירות מנסות להעלות נוסטלגיה למשהו שהקהל עצמו לא חווה. מה שיפה בקאפהד זה שהוא משחק עם הרעיון של נוסטלגיה,. הוא מסתכל על הסרטים הישנים מנקודת מבט של ריחוק. כשקאפהד ואחיו מהמר…

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

זה מה שיש לו להציע בגזרת האנימציה:
קודם כל תחרות האנימציה הישראלית הקצרה. שם יוקרן הסרט שלי"ניגון" והוא יתמודד מול סרט של שתי סטודנטיות מצוינות שלי במנשר: אלה טבוריסקי ועינת נגר שיצרו את סרט הגמר "קרגו". עוד יוקרנו שם "רה-אורגניזציה של ריקרדו ורדסחיים, מורן סומר ואוסי ולד, "תאים רדומים – Compartments בבימוי דניאלה קופלר ואולי סייס ועוד.מוזמנים להגיע. יום שלישי בבוקר.
לינק: תחרות אנימציה ישראלית קצרה

הטריילר לסרט שלי. עוד עליו פה: https://sites.google.com/view/niggunshortfilm

הכרזה של "קרגו", מנשר 2017:

מיד לאחר התחרות הישראלית יוקרן גם הסרט החדש! הישראלי! באנימציה קלאסית! של חנן קמינסקי "אגדת שלמה".

זו הקרנת בכורה! אגדת המלך שלמה בחיפה.

שני כנסים על מציאות מדומה:
מציאות מדומה בעיר התחתית וכנס ניומדיה: כנס מציאות מדומה וניומדיה


הסרטים הבאים באורך מלא:לאהוב את וינסנט
זומבילניום


סינדרלה חתולה

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

Engloutis, סרט סטודנטים של מארטינז לנה וליאו סושל (2017)

סרטיהם של מארטינז לנה וליאו סושל, שני סטודנטים מדהימים מבית ספר ENSAD בצרפת.

לבלוע. הגולם, היצר והיצירה.

עובדים! ליאו סושל

עיצובים מהבלוג של לנה: http://zigomatyc.tumblr.com/






פורמייר

התנהגות בגיימינג - בין מושן דיזיין ואנימציה

התנהגות - בין מושן דיזיין ואנימציה

מושן דיזיין, בעברית: "עיצוב תנועה" הוא השימוש של מעצבי ברודקסט או אינטרקטיב בתנועה ככלי, כחלק מהחויה העיצובית. השם הזה מתאר איזושהי הפשטה של האנימציה: לא עוד "נפש" אלא "תנועה" לא עוד "רגש", "אשליית חיים" ו"אמינות" אלא עיצוב.
עיצוב הוא פונקציונלי. הוא קודם כל מוצר. בניגוד לטכניקה וסגנון שיש בהם מימד אישי העיצוב פונה החוצה אל המודעות של ההשפעה שיש לדימוי או לחוויה על מי שצורך אותה. כשזה מגיע לאנימציה נוצר פער גדול בין גישת עיצוב תנועה לאנימציה במובנה הקלאסי.
קחו למשל את "12 עקרונות האנימציה" של דיסני. איך הייתם מתארים אותם? אילו דוגמאות הייתם מביאים? שועל שזנבו נשרך אחריו כדי לבטא Draging? העמדת דמויות בחלל כדי לבטא את מצבן הנפשי בStaging? ומה קורה כשאתם מנסים להעביר את זה לעולם עיצוב התנועה? זה מה שקורה:



האם אלו 12 עקרונות האנימציה? לא. זוהי המרה שלהם לעולם משיק. יותר מזה, זוהי הפשטה גסה שחושפת את החולשות של 12 עקרונות האנימציה וזה כתוצאה מההקשר, או יותר נכון מחוסר ההקשר של עקרונות…