דלג לתוכן הראשי

מאמר מתורגם: כתיבה לסרט קצר

כתיבת סרט קצר

זהו מאמר קצר בו אנסה להתמודד עם נושא גדול: "איך לכתוב תסריט טוב לסרט קצר":
חוק מספר 1: אין חוקים חזקים ומהירים, אבל, אם המטרה שלך היא להשיג מימון לסרט, יש בהחלט כמה עקרונות מנחים שיכולים לעזור על מנת להבטיח כי הפרוייקט נלקח ברצינות.

(המשך בפנים)
למה אני עושה את הסרט הזה?
אף אחד לא מתפרנס מכתיבה או בימוי סרטים קצרים. רוב האנשים רואים סרטים קצרים ככלי למידה ובדיקה של רעיונות, או דרך של להוכיח כי יש להם כישרון לעשות משהו אחר  באופן כללי, אותו "משהו אחר" הוא לעשות סרט באורך מלא. בין אם אתה עובד לבד או כחלק מצוות עליך לוודא כי הפרויקט שאתה מפתח משחק לנקודות החוזק  שלך ושהוא בר השגה במסגרת התקציב שלך. אל תעשה מחקר אופי אם אתה מפחד משחקנים אל תפתח סיפור פעולה שידרוש פעלולים, מרדפי מכוניות ואפקטים מיוחדים, אם אתה יודע שהתקציב שלך הוא 5 דולר.

מה זה סרט קצר?
הדבר החשוב ביותר שיש לומר הוא שסרט קצר אינו פיצ'ר וכי הוא רעיון רע בדרך כלל לנסות לכווץ סיפור שאתם מפתחים (או שכתבתם) כסרט ארוך לתוך סרט קצר. רוב הפסטיבלים יקבלו כסרט קצר כל דבר מתחת ל -30 דקות, אבל ואוצרים רבים גם אומרים שהם מתקשים למקם סרטים קצרים שהם ארוכים מ-20 דקות. אם הסרט שלך הוא מעל 20 דקות צריך בהחלט להיות מסוגל להכיל מספר דמויות יותר גדול וסיפור משני. רוב המימון באנגליה
​​מיועד לסרטים סביב 10 דקות. אם הסרט שלך הוא בעצם הולך לתפקד כמו בדיחה אז דאג לשמור אותו קצר (2-3 דקות לכל היותר) ולוודא הקהל לא תראה את הפאנץ' מגיע אליו מרחוק. סרטים כאלה עושים הרבה יותר רושם אם הם לא רק גורמים לנו לצחוק, אלא גם מצליחים להביע משהו שנותן לנו הפוגה למחשבה.



מציאת סיפור
כל סוג של סיפור דרמטי דורש 3 אלמנטים בסיסיים: עולם, דמות ובעיה. סרטים קצרים אינם שונים, אתה רק צריך פחות זמן להציג ולפתח כל אלמנ. רוב הסרטים הקצרים מצליחים להתמקד ברגע אחד או אירוע בחייו של דמות ראשית אחת. בגלל שזה נדיר עבור סרט קצר להתקיים על  פני תקופה ארוכה של זמן - הוא בדרך כלל יתמקד רק מסתכל באופן המיידי של בניית האירוע או השלכותיו. הרבה מהסרטים הקצרים הטובים ביותר מתקיימים פחות או יותר בזמן "אמיתי", סיפור על יותר מכמה ימים לא סביר שיעבוד גם כסרט קצר.


העולם
בשל הצורך להקים את העולם לזיהוי מיידי כדי לעלות על הבעיה של הדמות, זה יכול להיות שימושי להגדיר את הסרט סביב אירוע או טקס מוכר: חתונה, מסיבת יום הולדת, היום הראשון בבית הספר, תה עם קרובי משפחה ממולאי צמר גפן, וכו ' עם הגדרה מעין זו אתה יכול לקחת כמובן מאליו אתההכרות המוקדמת של הקהל עם המצב ואתה מתפנה להציב מיד לתוך הדמויות שלך בעולם סיפורי מלא רגשות מודחקים, וזה תמיד שימושי להפקת אירועיםדרמטיים וסיפור. היתרון השני כדי לבחור הגדרה מסוג זה היא שזה יוצר זמן תחום למסע של הדמות. מסגרת סיפור טובה נוספת היא המסע, הגדרה פופולרי עבור הסרט הקצר הוא המסע. סרטים קצרים לרוב מתמקדים במסע רגשי של הדמות ולכן יכול להתאים מסע מטפורי שייצג את המסע הזה.

הדמות והבעיה
השאלות החשובות ביותר שיש לשאול את עצמך כאשר אתה מתחיל לפתח את הסיפור שלך הם: מי הדמות הראשית? מה הבעיה שלהם ואיך הקהל יזהה את הבעיה? האם הסיכון גבוה מספיק? האם אני מספר את הסיפור מנקודת הטובה ביותר? לקהל צריך להיות ברור מלכתחילה במי הסרט עוסק והם לא ידעו אם אתה לא יודע. הדמות הראשית שלך היא זו שיש לה בעיה, אם אין בסיפור דמות עם בעיה אז אתה לא צריך סרט, או לפחות לא כזה שיעבוד כסיפור דרמטי. מה שמניע את דמות הראשית שלך דרך הסיפור חייב להיות אחד מאלה: רצון, צורך או מחויבות. בכל מקרה צריך להיות ברור לקהל, גם אם הוא לא הדמות, מהם. אבל מה שצריך גם להיות נוכח בסיפור - ו ברור לקהל - זה מהו הדבר שמקשה על האופי שלהם להמשיך את "רוצה", "צריך" או "מחויב". העובדה שמשהו עושה את זה קשה, זה מה הופך את זה לבעיה וכמו שאמרנו:, אין בעיה, אין סרט.

הבאת הבעיות לידי מובנות הקהל
הדרך שבה אתה הופך את הבעיה הפנימית של הדמות אל ליבו של הסרט שלך ומוודאשהקהל יכול לראות את זה הוא אחת הדרכים החשובות ביותר שאתה יכול להדגים את המיומנות שלך כיוצר סרטים ולא רק כמספר סיפורים. כשאנחנו rקוראים ספר אנחנו יכולים להיות בתוך הראש של הדמות, אבל כאשר אנחנו צופים בסרטים עלינו לראות את הדמויות עושות דברים המראים לנו מה הם חושבים ומרגישים.

האם ההימור גבוה מספיק?
על מנת להבטיח שיש משהו על הפרק בסיפור משמעו להבהיר לצופים מה הדמות תפסיד אם היא לא תפתור את הבעיה שלה. אם הסיפור סובב סביב שאלת חיים או מוות אז ברור מה מונח על כף המאזניים, אבל אם זה פשוט שהמכונית מתקלקלת, אז עליך לחשוב על איך אתה מגדיר את הסרט כך שהקהל יודע למה זה כה חשוב לדמות להשלים את מסעה.

האם אני מספר את הסיפור מנקודת מבט הכי טוב?
תחשבו על הסיפור של סינדרלה ולדמיין אם הסיפור היה מסופר דרך נקודת מבטה של אחת האחיות המכוערות בתור הדמות הראשית.זה עדיין יכול להיות סיפור טוב אבל זה לא יהיה סוף טוב ולכן הדברים היו מקבלים משמעות שונה לחלוטין - זה היה נעשה לסיפור אזהרה יותר מאשר כסיפור אגדה משמח.

מה הסיפור שלי?
אתה כנראה לא יצא לכתוב סרט עם מוסר השכל או אפילו עם אמירה מודעת מה משמעות הסיפור שלך אבל כל סיפור מתקשר משמעות כלשהי עבור הקהל. ברגע שאתה בטוח איך הסיפור מתחיל ונגמר אז יש לך אינדיקציה ברורה של המשמעות וזה יעזור לכם לקבל החלטות חשובות כמו איך לשפר ולפתח את התסריט שלך במיוחד ביחס ל...

הטון של הסרט
טון קשור קשר הדוק לז'אנר ואף הז'אנר הוא פחות בעיה בסרטים קצרים מאשר בפיצ'רים זה עדיין חשוב לחשוב על איזה סוג של סרט שאתה כותב במונחים רחבים.

לסיכום
סרט קצר טוב צריך סיפור שבו משהו קורה בעל השפעה מובחנת על הדמות הראשית. כל הסרטים הקצרים מצליחים להתמקד ברגע אחד / אירוע. רגע זה עשוי להיות: רגע בעל משמעות אוניברסלית או בעל משמעות הגיבור (בין אם הוא יודע את זה באותו זמן) שמייצר מצב שבו הסיכון גבוה עבור הגיבור.



הערונת קטנה: מאמרים ורשימות טיפים לאנימטורים מסתובבות ברשת כמו חול בחוף הים. אין לי עניין לשבור את הראש בתרגומים ולו בגלל שאני אישית לא מצאתי את עצמי ממש נעזר ברשימה כזאת עדיין. אבל מדי פעם אני נתקל במאמר שבעיניי הוא באמת מועיל. אין לי דרך אחרת להעריך מהו מאמר טוב ומה לא. אם למישהו מכם יש המלצה או רצון לעזור לתרגם, אתם מוזמנים ליצור קשר.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

PATTERNS ועוד יצירות של שחר דיויס

בכל אנימציה יש מימד אקספרימנטלי אבל לפעמים מגיח משהו שונה לגמרי. סרט הגמר מבצלאל של שחר דיויס מחייב הקדמה קצרה. זהו סרט מאוד תובעני הבנוי כוידאו ארט, מופשט ועם זאת בעל עוצמה. אני ממליץ לקחת נשימה עמוקה ולשקוע בכסא ל15 דקות של דפוסים. מסך מלא הכרחי.


עבודות נוספות שלו ולאחריהן הסבר על PATTERNS מפי היוצר.


עבודה משותפת לשחר וטל קנטור:






שחר דיויס מפרט את מה שעומד מאחורי היצירה:
"Patterns הוא סדרה של אנימציות דיגיטליות בהן תמונות וצלילים גולמיים, המופקים על ידי אלגוריתמים, מעוצבים על ידי האמן לצורות וצלילים בעלי משמעות.

הנחת היסוד של העבודה היא שהמדיום הדיגיטלי הינו עולם. עולם שניתן לחקור ולתרבת באמצעות תהליך היצירה האמנותי. המדיום הדיגיטלי הוא עולם משום שהוא מהווה פלטפורמה לקיומן של ישויות ואירועים. זהו עולם זר עם חוקי טבע ייחודיים ושונים. זהו עולם בדיד שבו אטומים הם פיקסלים ודגימות אודיו בודדות ושבו הכוחות הפיזיקליים הם תהליכי עיבוד ממוחשב שמשנים את צורתו של החומר הדיגיטלי. לפני שהאמן מתרבת אותו, עולם זה הוא בבחינת אות-סתום לצופה האנושי. התוצאה הסופית היא שילוב של זר ומוכר. מתקבלת תחו…

לגו הסרט - משחק ויצירתיות

"סרט אמוג'י" והתגובות הקשות אליו מדגים את הרתיעה המיידית שלנו ממה שמריח ממסחריות. כל סרט ארוך הוא מסחרי מעצם זה שהוא מנסה להרוויח כסף אבל יש סרטים שברור שזו ההצדקה היחידה לקיומם. "סרט לגו" בקלות יכול היה ליפול למלכודת הזו. הוא נוצר על ידי חברת ענק שמוכרת צעצועים והסרט, בעל השם הגנרי, נראה במבט ראשון כפרסומת לצעצועים באורך שעה וחצי.
אבל בפועל הוא הרבה מעבר לכך ומי שצופה בסרט מרגיש שהיוצרים, כריס מילר ופיל לורד, היו מודעים למלכוד שהם עלולים לפול לתוכו. מה הם עשו? הפכו את החיסרון ליתרון! הם יודעים שהם משרתים חברת ענק שמסוגלת לגייס לכוחותיה את כל המותגים הגדולים ביותר מבאטמן ועד שר הטבעות ולכן הם משתמשים בכוח הזה כדי לומר משהו על מותגי-על בעזרת סיפור-על. מה שהם עושים למותג (החזרה שלו לידיים היצירתיות של הילד, חזרה לקוביות ובניה) הם עושים גם לסיפור. הם משתמשים בתבניות הכי שחוקות במודע: הזקן החכם, מסע הגיבור, הגיבור הגנרי שמגלה את כוחו, סיפור אהבה שמתחיל רע וזאת רק על מנת להשתמש בהם כקומה ראשונה עליה הם יעשו חיבור ריגשי אלינו הצופים ככאלו שמתבוננים בתבניות הוליוודיו…

האם אנו רובוטים? קליפ ישראלי חדש

האם אנו רובוטים? שאלה טובה.
את הקליפ הזה לWhite Fortune, המשלב סטופמושן ואפטר-אפקטס, יצרו תום מדר ואם-לי נוי שאחראים לסרט המצויין "בפה פעור ואוזניים עצומות".
קרדיטים נוספים:
דן סחר- אפטר אפקטס
אלמוג מזרחי- אנימציית תלת.
תהנו!


למי שפספס: סרט הגמר שלהם עליו כתבתי פה https://shulyathakosem.blogspot.co.il/2013/11/WIDEOPEN.html:


FEAST סעודת המלכים של דיסני

הסרט FEAST של דיסני זכה באוסקר. הוא מבויים מצויין והארט שלו הוא תאווה לעיניים. בסרט, מערכת יחסים מיוצגת על ידי המבט מהצד: של הכלב ודרך האוכל. מבין השורות אנחנו מבינים מה קורה עד ששני האלמנטים האלו הופכים להיות גם מעורבים במערכת היחסים הזאת.
הסרט מרחיב את הגבולות העיצוביים של אנימציה תלת מימדית ומשתמש בטכניקות חדשות שאני מקווה שיחדרו גם לעולם הסרטים הארוכים. אם זה יקרה אנחנו נקבל סרטים שהעיצוב בהם לא כורע ברך בפני הראליזם אלא נותן חופש גדול יותר ליוצרים לייצר מראה מגוון ומסוגנן יותר.
‎‎פרסום‎ by Ксения Сухова.‎
ההרצאה של היוצר היא מרתקת ומהווה הצצה מעוררת השראה לתהליכי העבודה שלו. ועל הגלגולים שעבר הסרט.
*דרך THE CAB ודרך ITS ART

ארט: