דלג לתוכן הראשי

עזרים לאנימטורים: אניגרף, מוביקליפס וג'סטין טיים ועוד

מסתבכים עם לקוח שלא מבין את התהליך של הפקת סרט אנימציה? אתם לא היחידים. לכן, דוד טרט הכין את הסרטון הזה שמנסה להקל על התקשורת עם הלקוחות:

(עוד עזרים בפנים...)

באתר הזה  ניתן לראות גרף אינטרקטיבי המציג תקציבים של סרטי אנימציה וסדרות אנימציה לאורך שנים.
כולל חישובים מעניינים: כמה עלה פריים ממוצע ב"מולאן"? תשובה: 1,190$. וכמה פריים ב"סאות'פארק"? תקבל עודף מ11$.
animgraph
מעניין.
____________

היוצר של "JUSTIN TIME" מתאר את השלבים של הפקת סדרת טלויזיה באנימציה (פיץ' והכנת תשתית ועד הפקה):
http://blog.brandonjamesscott.com/tagged/creating-an-animated-television-series


_______________________________

MOVIECLIPS הוא אתר רפרנס קולנועי לפי קטגוריות. החידוש הוא שהקטגוריות אינן רק לפי שחקן במאי וכדומה, אלא גם אוירה, אקשן ואפילו אביזר. אז אם אתם מחפשים סצינה עם עיפרון. פשוט חפשו שם.

סרטון תהליך עבודה על סדרת הטלויזיה MOTORCITY:



איך לא לעשות אנימציה (ואיך כן):

חוזה עבודה אופציונלי ליוצרים חזותיים. (פייסבוק)

וכמה כתבות בעברית מהתקופה האחרונה:
על ענף האנימציה הסינית (גלובס)
לחלום את דיסני ולצייר את ארץ נהדרת, את הלוטוגוצים ואת המכונית של שי אגסי- כתבה על סטודיו סנובול
וכתבה ב"הארץ" על "משפחת קדמוני" והמשפחה הלא מתפקדת. (מזכיר קצת פוסט שלי מלפני שבועיים)
סיפור השואה הפך לסרט אנימציה- על "ניושה"
ועל הסרט "ביט" המצוין של  אור בראל,  סרט גמר בצלאל

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סימור - סרט הגמר של רונלי נמט

"סימור" של רונלי נמט. מנשר 2015.
את רונלי אני מכיר מאז שהתחלתי ללמד במנשר. יוצרת עם עולם מונפש עשיר ואפל שלא מפחדת לגעת בצורה הומוריסטית במוות, שואה, אלימות וייסורי נפש. היא יצרה במהלך הלימודים סרטים מטרידים מאוד שעמדו בניגוד מוחלט למה שנראה היה לעין. בסרט הגמר שלה "סימור" לעומת זאת ניתן למצוא דווקא אנושיות וחצי נחמה. הסרט מתחיל בסימור, שמואס בחייו אך מקבל הזדמנות מיוחדת.
קבלו את סימור:



הדמות של סימור מבוססת בחופשיות על סימור גלאס, דמותו של סלינג'ר ב"יום נפלא לדגי הבננה".


אתר: http://www.ronleenemeth.com/


















זוכי אסיף 2016 ונימוקי השופטים

אנימיקס נגמר ואיתו אסיף. ולהלן הזוכים בקטגוריות השונות: אסיף 2016 נימוקי השופטים – פרס גרוס פרס יורם גרוס 2016 מוענק לדניאלה שרר על עבודתה כיוצרת סרטי אנימציה עצמאית ומאיירת, הנוגעת בנושאים חמקמקים וכואבים של ילדות, ניתוק וזרות, ועושה זאת בשפה קולנועית איורית ייחודית לה בה דימוי זורם לתוך דימוי, והעמדה קודמת מתגנבת לתוך העמדה חדשה ומאירה אותה באור המגלה, ללא מילים, משהו נוסף על הסיטואציה. עבודותיה של דניאלה מתאפיינות בדיוק רעיוני, המותיר מקום גם למשחק ביחס לטקסט של מספר – רבות מעבודותיה מתייחסות לטקסט המסופר באופן המזכיר דיאלוג לא איור שלו, אלא הרהור אודותיו – ותשובה לו.

הפרס ניתן לדניאלה כעידוד ליצירה עצמאית, על מנת שתמשיך לפתח את הסגנון הייחודי לה, ותיצור סרטים נוספים.


קטגוריית סרטים עצמאיים מועמדים:
שוק/ דותן מורנו
לילי/ חני דומבה ותום קוריס
מכתוב/ מעיין אנגלמן לבית אבי חי
מחפש אותם. - Neko Productions לבית אבי חי
- Animetzba Lettersproject / פיל אנימציה בע"מ

פרס ראשון שוק/ דותן מורנו –

גדולתו של הסרט הוא בהצלחתו להעביר לצופה מציאות מקומית מובהקת באמצעים ויזואליים רזים, קווי …

על מואנה ועל מסע נשי

על מואנה ועל מסע נשי *מיועד לקריאה לאחר צפיה.
לא עוד סרט מסע הסיפור של מואנה הוא לכאורה סיפור מסע מוכר של דמות שצריכה לפרוץ גבולות כנגד הגבלות אביה השמרן כדי להציל את עצמה ואת מה שיקר לה ולשם כך עוברת דרך כמה תחנות בהן תתמודד עם דמויות ואתגרים הרלוונטים למטרת המסע. הרבה מזה נשמע כמו תבנית דיסני מוכרת ולכן ראוי לתהות מה היה חדש במסע הזה. נראה שלא פחות משמואנה הוא סרט מסע הוא סרט על סרטי מסע שכן לאורכו מואנה מלווה בדמות, שכבר עברה את המסע הזה בעבר ופגשה את כל מה שמצפה לה בדרך רק באופן שונה. במובן זה הסרט מאוד דומה במבנה שלו ל"קובו ושני המיתרים" (לייקה 2016) שגם בו המסע הוא מעין שחזור של מסע קודם. בכל אופן, אחד הדברים שמאפיינים את המסע של מואנה מתבטא ב"שיר הקונפליקט" שלה המדבר על המקום בו היא נמצאת: האם במשאת ליבה או איפה שהיא נמצאת פיזית, עם משפחה, קהילה ואי. המתרגם של השיר לעברית (בגרסת התרגום) החליף את המילים Where you are למילה אתגר פשוט כי זה מתחרז ואני הרגשתי שיש בזה עוול כלפי הסרט כי מואנה לא רוצה "הרפתקה אי שם" או "אתגר". מואנה נמשכת לים כי…