דלג לתוכן הראשי

קולנוע דרום- סרטי גמר באנימציה של ספיר

לראשונה בתולדותיה מחלקת האנימציה בספיר מציגה יבול של שישה סרטי גמר חדשים, מתוכם חמישה(!) בסטופמושן.
הסרטים יוצגו בפסטיבל קולנוע דרום בהקרנה מיוחדת (יום ראשון 10.6 בבוקר) ובין השאר יוצגו גם סטים של ההפקות השונות.
אתמול (יום שלישי) הוזמנתי לצפות בסרטי הגמר והם היו מאוד מפתיעים. הרמה הטכנית\הפקתית\אנימטיבית שלהם אמנם שונה האחד מהשני; אבל כולם, בלי יוצא מן הכלל, עושים משהו שאני לא רואה בתדירות גבוהה בבצלאל: הם מרגשים. לא ברור איך זה קרה שיש אופי כל כך מובהק לסרטים. התחושה האישית שלי היא שזה נובע מגישה של "קולנוע" ופחות גישה של "אנימציה". האנימציה בסרטים האלה לא נועדה לתצוגת תכלית של יכולות אלא לשרת סיפור קולנועי. האנימציה כמדיום, ולא כמהות.
אני מאוד מזדהה עם הגישה של האנימציה כ"מהות", אבל הגישה השניה, מוציאה תוצרים עוצמתיים יותר. אלה לא סרטים לאנימטורים אלא לקהל. וזה משהו שאני לוקח איתי משם.
אז כדאי לכם ללכת לראות, אחרת תאלצו לחכות שהסרטים יעלו לרשת. בינתיים, תסתפקו בכמה טריילרים לסרטים:

ניושה. סרט שמבוסס על עדות מתקופת השואה. סרטן של יעל דקל ולירן קפל.


עוד על ניושה פה. ופה.
(עוד בפנים)

ארנבונים. סרטו של עופר בכור. סרטון תאטרלי מאוד. מחזה לשתי דמויות המתמודדות עם ה...קיום.


גדי בחלב אימו, הסרט הקומי מהשישה, מספר על יום בחייו של חיים, מלאך המוות ויחסיו המורכבים עם אימו. סרטם של עדיאל כהן, רועי לוי, דרור שיפמן, ערן אברמוביץ





חוטים.של ליאור גולן וטל ארביב. הוא סרט תלת מפתיע. גם בגלל רמת ההפקה הלא צפויה (תמיד אני מנמיך ציפיות מרמת הפקה של סרטי תלת של סטודנטים) וגם בגלל התוכן. כן, מהטריילר זה נראה מאוד "צעצוע של סיפור" אבל זה לא. זה מושך בחוטים אחרים לגמרי.




לואיסיטו אנדרנלינה. של עמנואל לב. על ילד ודג (עשה לי צמרמורת בסוף)



בפה פעור ואזניים עצומות של תום מדר ואם־לי נוי הוא סרט מדהים. אין לי טריילר שלו ואני רק מחכה שהוא יגיע לרשת. סרט ארווווווווווווווווווך של איזה רבע שעה בסטופמושן ודג בקלאסית. נהדר.



ביקשתי קצת מידע על המסלול לאנימציה בספיר מאחד הבוגרים הטריים, ערן אברמוביץ:

"מסלול האנימציה בספיר התחיל להיות מסלול עצמאי בתוך המחלקה לאומנויות הקול והמסך בספיר לפני 6 שנים בערך.
משנה לשנה גדל מספר הסטודנטים ובשלוש שנים האחרונות אנחנו עומדים על כמות של +/- 20 סטודנטים למחזור.
אנחנו לגמרי מרגישים ברמה הגבוהה ביותר של אנימציה בארץ, וסרטים שלנו מוקרנים בפסטיבלים בארץ ובעולם כבר כמה שנים.

רשימה (חלקית) של המרצים שלנו:
ראש המסלול - עד לפני שנה זו הייתה יעל ענבר, והחל מהשנה זה באופן רשמי ריקרדו (הוא גם ראש התמחות סטופ).
אריאל בלינקו (ראש התמחות קלאסית), ערן לזר (ראש התמחות תלת), מיכאל פאוסט, דויד ניפו גלעד בכר, גלי אדלבאום, אלון פוירשטיין, טל גדון, ג'י פי ווין, צחי פרבר, אדיק מיטגרץ ועוד ועוד...

הלימודים נוגעים בכל תחומי וסוגי האנימציה, כשבשנה ב' הסטודנטים בוחרים מסלול להתנסות בו בהפקה (בין קלאסית לסטופ) ובשנה ג' בוחרים התמחות (קלאסית, סטופ או תלת).
הלימודים אינטנסיביים מאד (4 שנים - שנה רביעית מוקדשת להשלמות של הלימודים התיאורטיים ולעבודה על סרט הגמר) ומשלבים בתוכם את כל תחום האנימציה (ע"י מרצים מהמסלול) ואת כל תחום התיאוריה של הקולנוע (ע"י המרצים של המחלקה).

מעבר לעבודות של הקורסים השונים, בכל שנה יש לנו סדנת אומן מרוכזת שבה נוצרים סרטים בשבוע - הסרטים הללו מוקרנים גם הם בפסטיבל קולנוע דרום (לדוגמא - לפני שנתיים היתה לנו סדנא עם גיל אלקבץ, ובשנה שעברה סדנה עם אוסי וולד ואפרת רובין.
השנה (למעשה ממש השבוע) יש סדנא עם אדם ביזנסקי - הסרטים שיוצרו בסדנא הזו אמורים להיות מוקרנים בערב מיוחד בשבוע הבא (יום ראשון 3/6, באולם הקולנוע החדש של מכללת ספיר)
וגם בתערוכת האנימציה בפסטיבל.
המסלול התמסד תו"כ תנועה, ובגלל זה לא ממש הגיעו לעולם סרטי גמר עד היום.
השנה סוף סוף יהיו בוגרים (אני ביניהם) שיסיימו סרטי גמר.
מרביתם סרטי סטופ (כי המחזור שמסיים השנה ברובו היה בהתמחות של ריקרדו), אבל יש גם סרט מושלב קלאסית וסטופ (ניושה) וגם סרט תלת (חוטים).
בשנה הבאה (בתקווה שהחבר'ה יעמדו בלו"ז) צפויים להיות בנוסף גם סרטים באנימציה קלאסית, וגם סרטים בטכניקות משולבות של סטופ.
 
פרטים נוספים לגבי הפסטיבל והתערוכה:
בתערוכה יוצגו סטים מסרטי הגמר + עבודות קומיקס, עיצוב וציור של הסטודנטים במסלול.
בתערוכה יוקרנו ברצף סרטים ותרגילים של סטודנטים מהסלול ומדי יום יוקרנו ברצף סרטי הגמר (עבור מי שלא הצליח להגיע להקרנת הבכורה).
זה מה שרשום על התעורה באתר של הפסטיבל:
מתחם מסלול אנימציה – מאחורי הקלעים

במתחם תוצג תערוכת בוגרי מסלול אנימציה של המחלקה לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר: תפאורות מיניאטוריות, בובות ותמונות הממחישות את התהליך המורכב של יצירת סרט אנימציה, מקבץ סרטים מצטיינים מהשנים האחרונות ומבחר עבודות אמנות, קומיקס ועיצוב מתוצרת המסלול. בנוסף יתקיימו במתחם מפגשים ושיחות עם יוצרי הסרטים.

ראשון-חמישי 10-14.6 , מתחם הפסטיבל
סדר ההקרנות בפסטיבל - ההקרנות יהיו ביום ראשון, 10/6, החל מהשעה 10:00 באולם 2 של סינימטק שדרות. הכניסה היא ללא תשלום, אך המקומות מוגבלים (הקודם זוכה):

תוכנית בוגרים 2: אנימציה
חוטים - ליאור גולן, טל ארביב
ארנבונים - עופר בכור / בפהפעור ובאוזניים עצומותפעור ובאוזניים עצומות - תום
מדר, אם־לי נוי / גדי בחלבאמואמו - עדיאל כהן, רועי לוי,
דרור שיפמן, ערן אברמוביץ /
לואיסיטו אדרנלינה - עמנואל
לב / ניושה - יעל דקל, לירן
קפל / הקרנות בכורה בנוכחות
הבמאים"

תזכורות למסיימי פרויקטי הגמר: צירפתי כמה לינקים שעוסקים בהפצת הסרטים ברשת. יש פסטיבלים שלא מקרינים סרטים שנמצאים ברשת ויש כאלה שכן.
-------------------------------------
עדכון: כ400 אנשים נכנסו לפוסט הזה בזמן די קצר (שלושה ימים). אני רוצה להאמין שזה לא רק חברים ומשפחה של בוגרי ספיר אלא רצון אמיתי להעשרה של העיסוק באנימציה. במילים אחרות: תחרות בריאה עם בצלאל. קנאת אנימטורים תרבה חכמה. אני מקווה.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

CUPHEAD משחק בסטייל אנימציה קלאסית

המשחק CUPHEAD (ראש-ספל) מתאר מסע הרפתקאות של שני ראשי ספל בעקבות התערבות כושלת עם השטן.
לא רק שהמשחק מאופיין בסגנון האנימציה של האחים פליישר אלא שהוא גם נעשה באותה הטכניקה! מצוייר על נייר וצבוע ידנית (רק צביעת הדמויות בפוטשופ) והרקעים בצבעי מים. התוצאה באמת מקסימה ונאמנה למקור ההשראה:



לקניה: http://store.steampowered.com/app/268910/Cuphead/
אתר המשחק: http://www.cupheadgame.com/ המשחק נוצר על ידי סטודיו MDHR. 11 דקות מהמשחק:


המשחק מורכב מהתייחסויות ליצירות אנימציה קלאסיות מ"עצים ופרחים" של דיסני, דרך "מיקי בארץ המראה" ועד בטי בופ, פליקס החתול ופופאי.

עדכון: המשחק השיג מליון הורדות בשבועיים. הוא מצליח ואהוב ביותר, גם אם קשה מאוד לנצח אותו.

הרצאה על תהליך האנימציה:






מומלץ: הבלוג של האנימטור ג'ייק קלארק.









קרטון קלאסי אחד מיני רבים שמהווים השראה למשחק: ילדי הנעל, של האחים פליישר

יונתן וסרמן: מלא יצירות מנסות להעלות נוסטלגיה למשהו שהקהל עצמו לא חווה. מה שיפה בקאפהד זה שהוא משחק עם הרעיון של נוסטלגיה,. הוא מסתכל על הסרטים הישנים מנקודת מבט של ריחוק. כשקאפהד ואחיו מהמר…

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

זה מה שיש לו להציע בגזרת האנימציה:
קודם כל תחרות האנימציה הישראלית הקצרה. שם יוקרן הסרט שלי"ניגון" והוא יתמודד מול סרט של שתי סטודנטיות מצוינות שלי במנשר: אלה טבוריסקי ועינת נגר שיצרו את סרט הגמר "קרגו". עוד יוקרנו שם "רה-אורגניזציה של ריקרדו ורדסחיים, מורן סומר ואוסי ולד, "תאים רדומים – Compartments בבימוי דניאלה קופלר ואולי סייס ועוד.מוזמנים להגיע. יום שלישי בבוקר.
לינק: תחרות אנימציה ישראלית קצרה

הטריילר לסרט שלי. עוד עליו פה: https://sites.google.com/view/niggunshortfilm

הכרזה של "קרגו", מנשר 2017:

מיד לאחר התחרות הישראלית יוקרן גם הסרט החדש! הישראלי! באנימציה קלאסית! של חנן קמינסקי "אגדת שלמה".

זו הקרנת בכורה! אגדת המלך שלמה בחיפה.

שני כנסים על מציאות מדומה:
מציאות מדומה בעיר התחתית וכנס ניומדיה: כנס מציאות מדומה וניומדיה


הסרטים הבאים באורך מלא:לאהוב את וינסנט
זומבילניום


סינדרלה חתולה

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

Engloutis, סרט סטודנטים של מארטינז לנה וליאו סושל (2017)

סרטיהם של מארטינז לנה וליאו סושל, שני סטודנטים מדהימים מבית ספר ENSAD בצרפת.

לבלוע. הגולם, היצר והיצירה.

עובדים! ליאו סושל

עיצובים מהבלוג של לנה: http://zigomatyc.tumblr.com/






פורמייר

התנהגות בגיימינג - בין מושן דיזיין ואנימציה

התנהגות - בין מושן דיזיין ואנימציה

מושן דיזיין, בעברית: "עיצוב תנועה" הוא השימוש של מעצבי ברודקסט או אינטרקטיב בתנועה ככלי, כחלק מהחויה העיצובית. השם הזה מתאר איזושהי הפשטה של האנימציה: לא עוד "נפש" אלא "תנועה" לא עוד "רגש", "אשליית חיים" ו"אמינות" אלא עיצוב.
עיצוב הוא פונקציונלי. הוא קודם כל מוצר. בניגוד לטכניקה וסגנון שיש בהם מימד אישי העיצוב פונה החוצה אל המודעות של ההשפעה שיש לדימוי או לחוויה על מי שצורך אותה. כשזה מגיע לאנימציה נוצר פער גדול בין גישת עיצוב תנועה לאנימציה במובנה הקלאסי.
קחו למשל את "12 עקרונות האנימציה" של דיסני. איך הייתם מתארים אותם? אילו דוגמאות הייתם מביאים? שועל שזנבו נשרך אחריו כדי לבטא Draging? העמדת דמויות בחלל כדי לבטא את מצבן הנפשי בStaging? ומה קורה כשאתם מנסים להעביר את זה לעולם עיצוב התנועה? זה מה שקורה:



האם אלו 12 עקרונות האנימציה? לא. זוהי המרה שלהם לעולם משיק. יותר מזה, זוהי הפשטה גסה שחושפת את החולשות של 12 עקרונות האנימציה וזה כתוצאה מההקשר, או יותר נכון מחוסר ההקשר של עקרונות…