דלג לתוכן הראשי

למעלה (2009, פיקסאר) - עיצוב דמויות



טוב, התמונה הזו היא אמנם לא מהסרט "למעלה" של פיקסאר אבל זוהי דוגמה מאלדין לבסיס הגאומטרי שנמצא מאחורי עיצוב דמויות. ב"למעלה" של פיקסאר השתמשו בזה בצורה די בוטה אבל כזו שעובדת: את הגיבורים הראשיים עיצבו כריבוע לעומת עיגול. קארל הקשיש הוא מרובע באישיותו אבל גם הלסת שלו מרובעת, מבנה גופו מרובע ואפילו המקל שלו בעל ארבעה כדורים. הילד, ראסל לעומתו הוא עגול, שמנמן, עם תיק עגול וכובע עגול. בקיצור, לא עשו עבודה קשה להסתיר את הבסיס הגאומטרי של הדמויות. זו גם דרך יפה להקל על מלאכת הסגנון בסרט שהוא בסופו של דבר מאוד ראליסטי. אולי גם היה פה נסיון לא מודע להצדיק את זה שהסרט באנימציה.
הרע בסרט, מונץ, שאני מאוד מחבב, הוא יותר מורכב. קצת כמו המקל שהוא מחזיק יש בו כפיפות וכוח ביחד והוא משדר את העוצמה שהוא אמור לייצג. חבל שהמוות שלו כל כך סתמי. (אחת הסקיצות של הסרט הציע שהמוות שלו יהיה פשוט ללכת לאיבוד במבוך האבנים שבו קוין הציפור גרה. זה נפסל כי רצו שיהיה ברור שהוא לא יחזור יותר...)


את החומרים, של פיקסאר, לקחתי מהאתר living lines library והוא מחולק לשלושה חלקים: עיצוב דמויות, עיצוב אביזרים (שזו אמנות של אנשים שבשבילם אלוהים נמצא בפרטים הקטנים) ותוספות חמודות. תהנו.

© Disney/Pixar

קארל לאורך השנים:
ניתן ללחוץ על התמונות להגדלה


עוד הרבה בפוסט...




































by Lou Romano
by Lou Romano

by Lou Romano
by Lou Romano

by Lou Romano







ועיצוב פרופס:

Up (2009) - Prop Design:
© Disney/Pixar

by Don Shank
by Don Shank
by Don Shank
by Don Shank

by Don Shank
by Don Shank
by Don Shank
by Don Shank

by Don Shank
by Don Shank
by Don Shank

by Don Shank
by Don Shank
by Don Shank
by Don Shank

by Don Shank
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad

by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad

by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad
by Paul Conrad

Sources:

Sources:
Concept Art World, Lou Romano's Blog
& The Art of Disney Animation
ואם כבר אני מתעסק על UP אז הנה כמה דברים כמו רמיקס חמוד שעשה פוגו:

זה כבר הזוי, מישהו הרכיב מחומרי גלם טריילר לסדרה שהיא כאילו UP. אבל זה נראה כל כך אמיתי!

מישהו טרח לבנות בית זהה לזה של קארל. נראה לי שהוא הצליח גם למכור אותו.

והנה בית מעופף:


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מפסק. סרט הגמר של אורי פנחסי, בצלאל 2018

"מפסק" הוא סרט הגמר של אורי פנחסי על ילד דתי המתמודד עם אימת חילול השבת.


הסרט מעלה התמודדות ישירה עם הפחד והצורך לבדוק גבולות דתיים ובכלל. בעיניים חילוניות אני מניח שקשה לזהות את הקונפליקט הגדול למרות שאיסורי הדלקת אור בשבת הם די מוכרים. המאבק של הדמות עובר בסרט בבת אחת מחשש פנימי (עם משחק דמות יפה, דבר נדיר בסרטי גמר) לעימות חיצוני עם יישות מאיימת שהיא ספק סימן שאלה ספק שטן... או שמא זה האל כפי שמצטייר במוחו של הילד? לי היתה תחושה שברמת הפשט הדמות, בהדליקה את האור, ניצבת לבדה, ללא יראת עונש וחטא שנעלמת עם הדלקת האור. מבט כזה אינו נוגע רק למי שחזר בשאלה אלא גם לחוויות של מי שנשאר דתי. עצם העיסוק המופרז בחטא ובפחד מעונש הוא פן מסוים מאוד וחלקי מאוד בהויה הדתית. אולי לכן, אני כדתי, לא פרשתי בתחילה את הסרט כסרט של יוצא בשאלה. כשאני הייתי ב"בצלאל" למשל הגעתי יום אחד ללימודים ללא כיפה כדי להרגיש איך זה. למחרת השבתי אותה כי לא היה לזה משמעות עבורי שהצדיקה את הסרתה. ניתן לקחת את הסרט למקומות פרשניים רבים אחרים: השטן או הספק שנעלם יכול להתפרש כהארה, כלומר, להציג את החילונ…

פוצי המעופף - עדו בהר. זוכה אסיף 2016

מבחן גבריות והתבגרות ישראלי הוא נושא שקיבל המון יחס בקולנוע הישראלי אבל הרבה פחות באנימציה ישראלית. זה אולי מה שמייחד את "פוצי המעופף" מסרטי גמר רבים אחרים. העיצוב הילדותי-איורי מסוגנן מאוד, יוצר אחדות בין הדמויות והרקע ועוזר ליצר תחושה ילדותית אך מטרידה. העיצוב מזכיר מעט את סרטו המופלא של ג'ונתן הודגסון "האיש עם העיניים היפות" שגם הוא יצר דימויים איוריים ילדותיים כמעט מופשטים ממציאות קונקרטית, מקומית מחוספסת מאוד.

הסרט "פוצי המעופף" של עדו בהר (בצלאל) זכה בפרס אסיף לסרטי סטודנטים 2016.





עיצובים (לחצו להגדלה):













תהליכי עבודה:






האיש עם העיניים היפות:

הריבוע – אלוקים כאמנות קונספטואלית או המוזיאון כמקלט בורגני

מאמר חדש שלי על הסרט "הריבוע" של רובן אוסטלנד (שבדיה, 2017) פורסם בכתב העת המקוון "פוסט פוסט" של המחלקה להסטוריה ותאוריה בבצלאל.
על אמנות קונספטואלית, צביעות בורגנית, אלוהים הנעדר בעידן העכשווי ועל פלימו, מדרש תלמודי שהולם את הסרט.
מוזמנים לקרוא.
לינק: "הריבוע" – אלוקים כאמנות קונספטואלית או המוזיאון כמקלט בורגני






מקק - סרט קצר של יונתן השילוני, ספיר 2017

סרט הגמר של יונתן השילוני מספיר מספר על מקק שמטריד בחורה צעירה עד לשרשרת של טוויסטים מפתיעה. (מכיל עירום מצוייר).



אנימציה נהדרת ותסריט מורכב שמעורר גם תהיות מסוימות בנוגע לעד כמה סרט יכול לתת לגיטימציה לסטיה והטרדה. האם ניתן בכלל לשפוט דמות בסרט בכלים מוסריים. אני הרגשתי בהתחלה שהסרט עובר ללא אבחנה בין שני סוגים של תיאור הגיבור אבל משיחה עם יונתן מסתבר שזו היתה הכוונה: לצייר דמות שהיא על התפר, שיש בה מהסטיה והתום.




















פטריק סמית

פטריק סמית, אנימטור ניו יורקי.
למעשה הוא די מנייריסט אבל למרות זאת, יש בו משהו.


שתה:



לחיצת יד:




אתר: http://www.patsmith.com/
הבלוג שלו ושל ביל פלימפטון:  http://www.scribblejunkies.blogspot.co.il/