אטלנטיס - סקצ'בוק

"אטלנטיס" הוא סרט די גרוע שמנסה להיות הרבה דברים ולא מצליח. סוג של "אושן 11" פוגש את "הנסיכה מונונוקי" של דיסני עם המון דמויות והרבה פוטנציאל לסיפור מעניין. אבל מה יצא מזה? סרט מקושקש. הסקיצות של הסרט, לעומת זאת, תפסו אותי, והנה הן לפניכם:


[Mole01.jpg]

ירושלים היא כמו העיר אטלנטיס שטבעה בים. הכל טבע בה ושקע בה. זו ירושלים של מטה/ מן המטה. ומן הקרקעית מעלים כתלים חרבים / ושברי דתות, כמו כלים מאניות נבואה שטבעו, /מכוסי חלודה. זו לא חלודה, זה דם שלא יבש מעולם./ וכדים מכוסי אצות ואלמוגים של זמן וזעם הזמן,/ ומטבעות של ימים שהיו, עבר עובר לסוחר. / אבל יש בה גם זיכרונות צעירים מאוד/ זיכרון אהבה מן הלילה הקודם, זיכרונות שקופים / וזריזים כמו דגי יופי מעלים ברשת, מפזזים וקופצים./ בואו, נחזיר אותם לתוך ירושלים!
יהודה עמיחי 
ואפרופו השפעות של מיאזקי: הנה מאמר נחמד (אנגלית) על הקשר שבין "אמיצה" של "פיקסאר" לסרטי מיאזקי.

תגובות

  1. נראה כאילו העיצובים בהתחלה הם של מייק מינולה (הלבוי)
    והשינויים, הסקיצות לעומת הדמויות הסופיות מתמיהים (סוויט הסופי הוא גבר צעיר וחסון, אודרי נהיית שחורת עור, הנסיכה והאטלנטיים מקבלים מראה יותר "ילידי")

    השבמחק
  2. כן, באמת מזכיר. לא בא להבכיין על המרחק של הסקיצות מהתוצאה אבל אין ברירה. זה היה יכול להיות הרבה יור מרשים ממה שיצא. וכמו כן, תמיד יש החלטות פוליטיות. אי אפשר ללהק צוו כל כך גדול מבלי שיהיה ייצוג אתני מגוון. זה דיסני אחרי הכל (לא שאושן 11 היה שונה).

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה