הגולם של MOONBOT

The Golem, Joe Bluhm, Artist. Back it on Kickstarter: http://kck.st/11IvNU8

"מונבוט" הוא סטודיו צעיר שמשלב אנימציה עם משחקים וספרים דיגיטלים. הסטודיו כבר לקח את האוסקר על "הספרים המעופפים של מוריס לסמור" ועכשיו הם רוצים ליצור משחק שגם יהיה סרט על פי הגולם מפראג ולשם כך הם פתחו קמפיין למימון-רשת בכתובת הזו:
http://www.kickstarter.com/projects/1320581435/moonbot-studios-next-game-the-golem

הסיפור של הגולם הוא מאוד קרוב לליבי ויש לי תחושה שעדיין לא מימשו את הפוטנציאל שלו. גם כאנימטור אני רואה בסיפור סוג של תמצית של עבודתי: להקים גוש חומר לתחייה. אפילו המילה "אמת" שמקימה את הגולם לחיים היא סוג של רמז למה שצריך להוביל אנימטור כשהוא ניגש להחיות דמות. יש משהו בסיפור הזה שהוא אגדי אבל עם זאת קצת נוקשה כי הגולם, בניגוד לגיבורי אגדות מוכרים אחרים, הוא לא דמות שמתפתחת. חלק מהמהות של הגולם הוא לא להתפתח.

עם זאת יש כמה דברים בפרויקט הספציפי הזה שנגעו לליבי במיוחד: קודם כל, הם עשו מחקר רציני. הלכו לפראג והתחקו אחרי האסתטיקה של העולם היהודי האבוד. זה מפתיע כי זה הולך נגד הנטייה בשנים האחרונות לעצב את הגולם כדמות פיקטופלזמה פשוטה וגושית. ואת זה אני אומר בידיעה שבאמת יש משהו מאוד נכון בעיצוב פשוט וגולמי לגולם ועם זאת הלוק האייקוני-הייטקי לא מתאים לרוח הכללית של הדמות והסיפור.

הדבר השני שריגש אותי זה הרעיון של "הגילדות" של קבוצות האומנים: יש בזה משהו מאוד יהודי, מאוד "פראגי" בלתת ביטוי לאומנות (craft) של היהודים. זה נותן גם רובד נוסף בכך שהגולם מייצג את החומר מול הרוח לא רק ברמה האידאית אלא גם בפער שבין עולם לומדי התורה (המהר"ל) לעומת העולם של האנשים העובדים (האומנים).
כמה זה רלוונטי לימינו!

היה  לי פעם רעיון לעשות סרט אנימציה באורך מלא שמשלב את סיפור "הגולם" עם "הדיבוק" ובו הגולם הופך לסוג של סייד קיק. אבל זה סיפור אחר ויסופר בפעם אחרת. אבל בעצם, איך זה ש"הדיבוק" לא הפך לסרט אנימציה? אה ... הוא כן... בערך. קראו לזה "חתונת רפאים". חנן קמינסקי, לעומת זאת, ניסה פעם לשלב את סיפורי חלם עם הגולם (בדקה ה-14 הגולם נוצר) וקראו לסרט "השלומיאל האמיתי" או "הכפר הקסום".

והנה עיצובי מונבוט:



עוד בפנים...
הנה עוד פרסומים שלהם בנושא:





חקר המדרש והקבלה:


סקיצות:


סרט אפקטים מרפרר לגולם:


הגולם קרח של adventure time
File:Modelsheet Snow Golem with Bag.png 

הגולם, סרט הגמר מבצלאל של אלון בורודה ורון נדל:


גם זה סוג של גולם, לא? מיזאקי.

ענק הברזל:
Iron Giant Toy... :D
תרגיל באפקטים מבית גובלינס.





אגדת אם: פרויקט אנימציה ישראלי חדש שגם כן מחפש מימון-רשת:


עוד:
אלי אשד על הגולם.

תגובות