דלג לתוכן הראשי

חואן פאבלו זרמלה מתארח ב"ספיר"

חואן מגיע לארץ והוא יארח במכללת ספיר ב14.3.13.
\
כמידי שנה המכללה מזמינה אישיות אנימציה בכירה כדי לקיים סדנה מרוכזת לתלמידים (הלוואי והיה לנו כזה דבר בבצלאל). הסדנה היא לסטודנטים אבל המפגש עם חואן פתוח לקהל הרחב. מי שמעוניין בהסעה מתל אביב ללא תשלום שיתאם עם רועי לוי, בטלפון 0507113570.

אז מיהו חואן פאבלו זרמלה? שאלה טובה. השם לא צלצל לי מוכר אבל הסרטים שלו דווקא כן.
הסרט הכי מפורסם שלו הוא לומינריס. סרט פיקסלציה עטור פרסים ("פיקסלציה": טכניקת אנימציה שהיא מעין סטופמושן בבני אדם כמו "שכנים" של נורמן מקלרן או "Her morning elegance" של מירב ויובל נתן)

(עוד בפנים)

עוד סרטון שלו שאני נורא אוהב הוא "באופרה":


בסטודיו:


אלה הפרטים לגבי הביקור שלו בספיר:
הביקור של חואן פבלו זרמלה בספיר יתקיים ב- 10.3.2013-14.3.2013
חואן פאבלו זרמלה (Juan Pablo Zaramella) מבואנוס איירס ארגנטינה, הוא במאי ואנימטור עצמאי. אחרי שסיים את לימודיו במכון אומנויות המסך באבלנדה כבמאי אנימציה, חואן פבלו החל לכתוב, לביים ולהנפיש סרטים אישיים. כל סרטיו העצמאיים זכו לפרסים בפסטיבלים הנחשבים בעולם. בארגנטינה חואן פבלו זכה בסרט השנה כבר שנתיים רצופות. כתוצאה מההכרה שקיבל בסרטים אלו, הוא החל לעבוד כבמאי ואנימטור עבור מספר רב של חברות, וביים פרסומות למספר רב של מותגים בינלאומיים. ב2010 כל סרטיו של חואן פבלו הוצגו בהקרנה מיוחדת בפסטיבל אנסי בצרפת, הפסטיבל החשוב לאנימציה בעולם. סרטו האחרון, לומינריס (Luminaris) זכה ביותר מ200 פרסים ברחבי העולם, כולל פרס הקהל ופרס (FIPRESCI) בפסטיבל אנסי 2011.

במסגרת ביקורו בארץ זרמלה יעביר סדנת אמן בת שבוע לסטודנטים של שנה ב' אנימציה, ובשיתוף סטודנטים שנה ב' מסלול פסקול. הסדנה תתרכז בהפקת סרטון קצר בטכניקת פיקסלציה, טכניקה היוצרת השלייה של תנועה בחפצים דוממים בגודל טבעי, לרבות בני אדם, שנראים כבובות בעצמם בטכניקה זו.
הסטודנטים יעבדו חמישה ימים מרטוניים במירוץ נגד השעון על מנת לסיים את הסרטים בזמן, כולל פסקול ומוסיקה.

ב14.3, יום חמישי בשעה חמש, תתקיים הקרנה סגורה להגשת העבודות השונות שנוצרו במהלך הסדנה.
מאוחר יותר באותו יום, בשעה שבע, תתקיים כיתת אמן והקרנת סרטים של זרמלה בנוכחות הבמאי, כולל הרצאה קצרה ושאלות ותשובות. הקרנה זאת פתוחה לכל המכללה, ותפורסם גם בקרב הבוגרים.
בערב תתקיים מסיבה של מסלול האנימציה בקיבוץ דורות, לנעילת הארוע.


את עבודותיו של זרמלה ניתן לראות באתרו:
http://www.zaramella.com.ar/
או בערוץ שלו ביוטיוב שלו, כולל עבודות שנעשו במסגרות דומות בכל העולם
https://www.youtube.com/user/jzaramella




***
עוד כמה דברים לאנימטורים:

איגוד התסריטאים ופסטיבל סרטי הילדים והנוער פותחים מסלול ייחודי לכתיבת פיצ'רים לילדים. הפרויקטים המצטיינים של המסלול יזכו במענק פיתוח תסריט בסך 20,000 שקל. פרטים פה:
http://www.kolnoan.co.il/news/news.aspx?newsId=6753

וכזכור בפסח:  פסטיבל אנימיקס וכנס קיפריים בסינמטק תל אביב.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

על זוטרופוליס: חזון הצמחונות והשלום או: היהפוך נמר חברבורותיו

חזון הצמחונות והשלום או היהפוך נמר חברבורותיו? או דיכוי וסירוס בעולם הנאורעל זוטרופוליס האנשת חיות כמאפיין בסיסי באנימציהעל פניו זוטרופוליס מדבר על גזענות. ברור. נכון? הרי יש שם עיר שמנסה לקיים אורח חיים שליו כשבתוכה חיים מינים שונים של יונקים שכולם עברו האנשה קיצונית אך בפועל יש בה דיכוי ואפליה של קבוצות שונות על רקע ביולוגי. האמצעי המרכזי של הסרט להיות משל על החברה האנושית הוא באמצעות האנשה והאנשה היא שם שני להנפשה. איפה אנחנו יכולים לזהות אנושיות במנורת שולחן ובפיל מעופף אם לא בסרטי אנימציה? זה יותר נפוץ אפילו מלהנפיש דמויות אנושיות. האנשה של חפצים וחיות מאפשרת לצופים הזרה שיוצרת חיבור עמוק יותר שעוקף מנגנוני הגנה. ברגע שאנו מזהים אנושיות בדמות לא אנושית אנחנו מאצילים עליה מצלמינו. אנחנו מצליחים להשליך עליה את חיינו האנושיים, כשזהו שלב נוסף מעבר לעצם זה שאנו מזהים תנועה וחיים בציור סטטי. אך האמת היא שחיות מדברות אינן דבר כה מובן מאליו וגם לא באנימציה. האם אי פעם עצרנו לשאול, בעולם של האנימציה, למה חיות הן אנושיות? מדי פעם כן. למשל, כשדיסני עשו את "רובין הוד" הם ליהקו לתפקידי…

אביזר במה הוא שחקן

כאשר אומרים שאביזר במה הוא שחקן, למה הכוונה? הוא לא בהכרח זז או מדבר או פועל אבל יש לו משהו מאוד משמעותי: אופי.

האופי לא רק משליך על הדמויות מבחינת תקופה או רמת חיים אלא גם משמש כהרחבה של הגוף שלהן ומכאן של האישיות שלהן. גם כאשר מדובר באביזר במה ולא כזה  שהדמות אוחזת בו או משתמשת בו, האביזר יכול להיות טעון במשמעות החורגת משימושיות או אסתטיקה. אביזר יכול להיות סימלי או  כזה שמבטא סאבטקסט בסרט: מוטיב המעיד על מה שקורה מתחת לפני השטח של הסיפור ושל הדמויות. במקרים מיוחדים אביזר או רקע יכולים להפוך ממש לדמות, כזו שמשתנהעם הגיבור או הסיפור, כזו שמגיבה לשינוי הדרמטי ממש כאילו היתה אדם.



הנה כמה מאמרי וידאו בנושא:
שניים על אביזרי במה, השלישי על אביזרים בכלל והרביעי על ארכיטקטורה באנימה.









אי אפשר לסיים בלי הפרסומת המופתית של איקאה "מנורה". קלאסיקה של אמנות הבימוי:

לילי - סרטם של חני דומבה ותום קוריס (2016)

"תום וחני" הוא סטודיו קטן השוכן בתל אביב ובו שני יוצרים: תום קוריס וחני דומבה. השניים יוצרים סרטים עצמאיים ומסחריים בסטופמושן. זכיתי להסתובב בסטודיו המקסים שלהם ולראות במו עיניי את הסט של "לילי", פנטזיה סוריאליסטית  על פרידה מהילדות, סרטם האחרון שעולה פה לרשת בהקרנת רשת בכורה!

בהמשך הרשומה תמצאו שיחה קצרה איתם והצצה אל מאחורי הקלעים של "לילי".



TOM & HANI STUDIO https://www.tomandhani.com/
בניית הסטודיו והסט:


קומפוזיטינג:


הי, אשמח שתספרו מי אתם ואיך הגעתם לעבוד יחד?

תום:
אני מגיע מעולם הצילום, למדתי בבצלאל ועסקתי בזה שנים. תמיד נמשכתי לצילום חללים ומרחבים שמתקיימת בהם חוקיות מסוימת ועם הזמן התחלתי לעשות מניפולציות על הצילום כדי לייצר אשלייה של חלל מניאטורי, מעין קפסולה. חיפשתי דרכים לשלב בעבודה שלי יותר התעסקות עם חומר פיזי, ארכיטקטורה וסטורי טלינג שהוא לא מגולם בדימוי אחד קפוא. הצילום עדיין נשאר כלי מרכזי אבל היו חסרים לי כלים נוספים בארגז. בסטופ מושן מצאתי דרך לשלב את הדברים, להתעסק עם המרחב ולייצר עולם מניאטורי פיזי, לגרום לחפצים דוממים, בובות או אפיל…

אמריקה - סרט ישראלי חדש בהפקה

"אמריקה" זה פרוייקט שאני מכיר כבר שנים. בעבודתי הקודמת עבדתי עם האנימטור הנפלא נדב ארבל שכבר אז התחיל לגלגל סיפור על שיחת טלפון מרגשת מאמריקה שמערערת את חייהם של ילד ואימו, עולים חדשים בתל-אביב של שנות ה-50. הפרויקט נגנז עד שקיבל תנופה חדשה וברגעים אלו הפרוייקט נמצא לקראת סיום ההפקה עם המעצב שחר קובר על הארט ועם האנימטוריות המצוינות גל חקלאי ושולי תג'ר.

אתם מוזמנים לתמוך בסיום ההפקה בקמפיין ההדסטארט של הסרט ובנוסף לתמיכה באנימציה ישראלית גם לקבל תשורות שוות. אני כבר השקעתי!
https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=24722

בינתיים, עד שהסרט יושלם, הנה הצצה אל מאחורי הקלעים של הסרט:
ארט
סרטון ההדסטארט

תהליכי עבודה על סצנה אחת עיצובי דמויות, רקעים, סטוריבורד, אנימטיק, ואנימציה סופית














אנימטיק


קיפריימז


סופי




הפרויקט כמעט הושלם.
בהצלחה!


פסטיבל ANINATION בירושלים 1-4.11.17

פסטיבל ANINATION בירושלים מגיע לשנתו השניה עם תוכנית ייחודית. הפסטיבל יתקיים בסינמטק ירושלים בין הימים 1-4 לנובמבר. את הפסטיבל אוצרת תמי ברנשטיין שבאופן מכוון יוצרת תוכן עם מיטב האנימציה העכשווית עם מודעות גדולה ליוצרי ואוהבי המדיום. זה אומר שדגש גדול ניתן ביצירת תכנים לקהילת האנימטורים ואנשי יצירה בתחום: סדנאות, מפגשים עם יוצרים ושיחות עם מפיקים מהארץ ומהעולם. הפסטיבל הוא חלק מהתרומה האדירה של מיזם ירושלים לקידום האנימציה בישראל ובירושלים בפרט.

אני בעצמי מקרין ומדבר על הסרט שלי "ניגון" ואשמח לראותכם שם:ניגון: סרט + הרצאה של יוני שלמון. זה יקרה ביום חמישי 2.11 ובאותו יום תוכלו לראות גם את "אגדת המלך שלמה". זהו סרט ישראלי חדש באורך מלא! עוד לא היה סרט באנימציה קלאסית ישראלי (היה סטופ, היה תלת, היו שני פלאש קאט אאוט וכנס העתידנים הונפש בפועל בעיקר בחו"ל תנו לחגוג בשקט!) והרבה אנשים יקרים עבדו עליו. אם תצליחו לשמוע את חנן קמינסקי הבמאי מדבר על הסרט אז בכלל טוב. הסיפור מבוסס על אגדות המלך שלמה בפרשנות חופשית חדשה. בין שני האירועים תהיה גם סדנה של ערן היללי. לא לפ…