דלג לתוכן הראשי

בשוטף, יוני 2013

כל מיני דברים...

נפתח בגיף (תודה נירגו, שוב :)

אוניברסיטת מפלצות, טריילר חדש:


מה עוד?
תוסף לTVPAINT שנותן לקונטור צבע של מילוי:  בדקתי, עובד. (מה אני, ג.יפית?) צריך שיהיו שתי שכבות: אחת עם הקו אחת עם הצבע.

המכללה לאנימציה פותחת מסלול גיימינג: עיצוב אנימציה ותכנות.

קליפ אנימציה חדש לגרוניך מאת פבלו פרלטה (מממ... לא אוהב את השילוב הזה בי קאטאאוט לאפטר אבל זה עדיין נסיון מעניין למיתוג מחדש).


מאמרים בעברית:

שלומי צ'רקה משוחח עם מישל קישקה על הנובלה הגרפית החדשה שלו. כולל סקיצות יפהפיות.
וגם אסף חנוכה שוחח עם מישל קישקה.


ראיון עם אבנר גלר, קונספט ארטיסט ישראלי (במקור) שעובד אצל הגדולים
מתוך תיק העבודות (איור: אבנר גלר)

"סרט הילדים הראשון שלי": סיכום ההרצאות באיגוד התסריטאים על כתיבה לילדים: חלק א וחלק ב. מומלץ.

ראיון עם האנימטור איאן ווייטלוק, איש סטופמושן שעבד על סרטי אארדמן.

כתבה בYNET על המכללה הישראלית לאנימציה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4378334,00.html

מאמרים באנגלית:

על הצלחת האינדי המטורפת של "החתול של סיימון"

סטוריבורדינג של היפהפיה הנרדמת:


מי שרוצה להתעמק במשבר של תעשיית האפקטים בארה"ב. מומלץ לקרוא. גם פה. בין השאר הוא אומר שם: "אתם לא אנשי אפקטים. אתם אמני אפקטים. השם שלכם משפיע על היחס אליכם."

סקירה של הספר ANIMATION SKETCHBOOKS ספר (שקניתי לי ליומולדת) שמכיל דוגמאות סקצ'בוקים של 50 אנימטורים עכשויים .
Animation Sketchbooks

סרטונים:

מגובלינס: שלום ברוקלין (מערוץ גובלינס בוימאו)


אפקטים מ"פרנקנוויני" של טים ברטון


טריילר יפה למשחק המחשב של באטמן:


על תוכנה של פיקסאר לרינדור אמיתי של טקסטורה (טקסטורה שיש לה נפח אמיתי ולא רק טפט):


קצת מייקינג אוף של גאמבול (יש עוד)

Virus Clip from Tom Baker on Vimeo.

מדריך בניית בובת סטופמושןץ עווד סרטונים מחכימים בבלוג  http://cartoonconceptdesign.blogspot.co.il/ :




תרגיל חמוד בפיקסלציה מבצלאל של טל קנטור, אדם פרידמן ודפנה אנגלנדר


פרסומת לאוראו:

עוד:

MURAL.LY תוסף לכרום שאפשר לעשות איתו בריינסטורם ויזואלי דרך הרשת. הנה דוגמה שאלתרתי:



טאמבלר: תמונות קרטוניסטים ליד שולחנות העבודה שלהם

טאמבלר נהדר: WANNABEANIMATOR.  לדוגמה: "כל מה שצריך",

SPLINEBOMB בלוג חדש שיצא לי להכיר.

פינטרסט: מאגר עצום ושימושי שלרפרנסים לעיצוב דמויות.

וזה מה שדיסני ופיקסאר מתכננים לנו עד 2018:
Planes
Planes
Frozen
Frozen
Monsters University
Monsters University
The Good Dinosaur
The Good Dinosaur
Inside Out
Inside Out
Finding Dory
Finding Dory
Big Hero 6
Big Hero 6
Day of the Dead
Day of the Dead

ובינתיים "דרימוורקס" עובדים על סרט של דמויות הטרולים:


לסיום: תודה לכל מי שנתן לי פידבק בעקבות ההרצאה שהעברתי באיגוד. שימח אותי מאוד לשמוע. :)

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

על זוטרופוליס: חזון הצמחונות והשלום או: היהפוך נמר חברבורותיו

חזון הצמחונות והשלום או היהפוך נמר חברבורותיו? או דיכוי וסירוס בעולם הנאורעל זוטרופוליס האנשת חיות כמאפיין בסיסי באנימציהעל פניו זוטרופוליס מדבר על גזענות. ברור. נכון? הרי יש שם עיר שמנסה לקיים אורח חיים שליו כשבתוכה חיים מינים שונים של יונקים שכולם עברו האנשה קיצונית אך בפועל יש בה דיכוי ואפליה של קבוצות שונות על רקע ביולוגי. האמצעי המרכזי של הסרט להיות משל על החברה האנושית הוא באמצעות האנשה והאנשה היא שם שני להנפשה. איפה אנחנו יכולים לזהות אנושיות במנורת שולחן ובפיל מעופף אם לא בסרטי אנימציה? זה יותר נפוץ אפילו מלהנפיש דמויות אנושיות. האנשה של חפצים וחיות מאפשרת לצופים הזרה שיוצרת חיבור עמוק יותר שעוקף מנגנוני הגנה. ברגע שאנו מזהים אנושיות בדמות לא אנושית אנחנו מאצילים עליה מצלמינו. אנחנו מצליחים להשליך עליה את חיינו האנושיים, כשזהו שלב נוסף מעבר לעצם זה שאנו מזהים תנועה וחיים בציור סטטי. אך האמת היא שחיות מדברות אינן דבר כה מובן מאליו וגם לא באנימציה. האם אי פעם עצרנו לשאול, בעולם של האנימציה, למה חיות הן אנושיות? מדי פעם כן. למשל, כשדיסני עשו את "רובין הוד" הם ליהקו לתפקידי…

אביזר במה הוא שחקן

כאשר אומרים שאביזר במה הוא שחקן, למה הכוונה? הוא לא בהכרח זז או מדבר או פועל אבל יש לו משהו מאוד משמעותי: אופי.

האופי לא רק משליך על הדמויות מבחינת תקופה או רמת חיים אלא גם משמש כהרחבה של הגוף שלהן ומכאן של האישיות שלהן. גם כאשר מדובר באביזר במה ולא כזה  שהדמות אוחזת בו או משתמשת בו, האביזר יכול להיות טעון במשמעות החורגת משימושיות או אסתטיקה. אביזר יכול להיות סימלי או  כזה שמבטא סאבטקסט בסרט: מוטיב המעיד על מה שקורה מתחת לפני השטח של הסיפור ושל הדמויות. במקרים מיוחדים אביזר או רקע יכולים להפוך ממש לדמות, כזו שמשתנהעם הגיבור או הסיפור, כזו שמגיבה לשינוי הדרמטי ממש כאילו היתה אדם.



הנה כמה מאמרי וידאו בנושא:
שניים על אביזרי במה, השלישי על אביזרים בכלל והרביעי על ארכיטקטורה באנימה.









אי אפשר לסיים בלי הפרסומת המופתית של איקאה "מנורה". קלאסיקה של אמנות הבימוי:

אמריקה - סרט ישראלי חדש בהפקה

"אמריקה" זה פרוייקט שאני מכיר כבר שנים. בעבודתי הקודמת עבדתי עם האנימטור הנפלא נדב ארבל שכבר אז התחיל לגלגל סיפור על שיחת טלפון מרגשת מאמריקה שמערערת את חייהם של ילד ואימו, עולים חדשים בתל-אביב של שנות ה-50. הפרויקט נגנז עד שקיבל תנופה חדשה וברגעים אלו הפרוייקט נמצא לקראת סיום ההפקה עם המעצב שחר קובר על הארט ועם האנימטוריות המצוינות גל חקלאי ושולי תג'ר.

אתם מוזמנים לתמוך בסיום ההפקה בקמפיין ההדסטארט של הסרט ובנוסף לתמיכה באנימציה ישראלית גם לקבל תשורות שוות. אני כבר השקעתי!
https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=24722

בינתיים, עד שהסרט יושלם, הנה הצצה אל מאחורי הקלעים של הסרט:
ארט
סרטון ההדסטארט

תהליכי עבודה על סצנה אחת עיצובי דמויות, רקעים, סטוריבורד, אנימטיק, ואנימציה סופית














אנימטיק


קיפריימז


סופי




הפרויקט כמעט הושלם.
בהצלחה!


פסטיבל ANINATION בירושלים 1-4.11.17

פסטיבל ANINATION בירושלים מגיע לשנתו השניה עם תוכנית ייחודית. הפסטיבל יתקיים בסינמטק ירושלים בין הימים 1-4 לנובמבר. את הפסטיבל אוצרת תמי ברנשטיין שבאופן מכוון יוצרת תוכן עם מיטב האנימציה העכשווית עם מודעות גדולה ליוצרי ואוהבי המדיום. זה אומר שדגש גדול ניתן ביצירת תכנים לקהילת האנימטורים ואנשי יצירה בתחום: סדנאות, מפגשים עם יוצרים ושיחות עם מפיקים מהארץ ומהעולם. הפסטיבל הוא חלק מהתרומה האדירה של מיזם ירושלים לקידום האנימציה בישראל ובירושלים בפרט.

אני בעצמי מקרין ומדבר על הסרט שלי "ניגון" ואשמח לראותכם שם:ניגון: סרט + הרצאה של יוני שלמון. זה יקרה ביום חמישי 2.11 ובאותו יום תוכלו לראות גם את "אגדת המלך שלמה". זהו סרט ישראלי חדש באורך מלא! עוד לא היה סרט באנימציה קלאסית ישראלי (היה סטופ, היה תלת, היו שני פלאש קאט אאוט וכנס העתידנים הונפש בפועל בעיקר בחו"ל תנו לחגוג בשקט!) והרבה אנשים יקרים עבדו עליו. אם תצליחו לשמוע את חנן קמינסקי הבמאי מדבר על הסרט אז בכלל טוב. הסיפור מבוסס על אגדות המלך שלמה בפרשנות חופשית חדשה. בין שני האירועים תהיה גם סדנה של ערן היללי. לא לפ…

לילי - סרטם של חני דומבה ותום קוריס (2016)

"תום וחני" הוא סטודיו קטן השוכן בתל אביב ובו שני יוצרים: תום קוריס וחני דומבה. השניים יוצרים סרטים עצמאיים ומסחריים בסטופמושן. זכיתי להסתובב בסטודיו המקסים שלהם ולראות במו עיניי את הסט של "לילי", פנטזיה סוריאליסטית  על פרידה מהילדות, סרטם האחרון שעולה פה לרשת בהקרנת רשת בכורה!

בהמשך הרשומה תמצאו שיחה קצרה איתם והצצה אל מאחורי הקלעים של "לילי".



TOM & HANI STUDIO https://www.tomandhani.com/
בניית הסטודיו והסט:


קומפוזיטינג:


הי, אשמח שתספרו מי אתם ואיך הגעתם לעבוד יחד?

תום:
אני מגיע מעולם הצילום, למדתי בבצלאל ועסקתי בזה שנים. תמיד נמשכתי לצילום חללים ומרחבים שמתקיימת בהם חוקיות מסוימת ועם הזמן התחלתי לעשות מניפולציות על הצילום כדי לייצר אשלייה של חלל מניאטורי, מעין קפסולה. חיפשתי דרכים לשלב בעבודה שלי יותר התעסקות עם חומר פיזי, ארכיטקטורה וסטורי טלינג שהוא לא מגולם בדימוי אחד קפוא. הצילום עדיין נשאר כלי מרכזי אבל היו חסרים לי כלים נוספים בארגז. בסטופ מושן מצאתי דרך לשלב את הדברים, להתעסק עם המרחב ולייצר עולם מניאטורי פיזי, לגרום לחפצים דוממים, בובות או אפיל…