דלג לתוכן הראשי

בשוטף, יוני 2013

כל מיני דברים...

נפתח בגיף (תודה נירגו, שוב :)

אוניברסיטת מפלצות, טריילר חדש:


מה עוד?
תוסף לTVPAINT שנותן לקונטור צבע של מילוי:  בדקתי, עובד. (מה אני, ג.יפית?) צריך שיהיו שתי שכבות: אחת עם הקו אחת עם הצבע.

המכללה לאנימציה פותחת מסלול גיימינג: עיצוב אנימציה ותכנות.

קליפ אנימציה חדש לגרוניך מאת פבלו פרלטה (מממ... לא אוהב את השילוב הזה בי קאטאאוט לאפטר אבל זה עדיין נסיון מעניין למיתוג מחדש).


מאמרים בעברית:

שלומי צ'רקה משוחח עם מישל קישקה על הנובלה הגרפית החדשה שלו. כולל סקיצות יפהפיות.
וגם אסף חנוכה שוחח עם מישל קישקה.


ראיון עם אבנר גלר, קונספט ארטיסט ישראלי (במקור) שעובד אצל הגדולים
מתוך תיק העבודות (איור: אבנר גלר)

"סרט הילדים הראשון שלי": סיכום ההרצאות באיגוד התסריטאים על כתיבה לילדים: חלק א וחלק ב. מומלץ.

ראיון עם האנימטור איאן ווייטלוק, איש סטופמושן שעבד על סרטי אארדמן.

כתבה בYNET על המכללה הישראלית לאנימציה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4378334,00.html

מאמרים באנגלית:

על הצלחת האינדי המטורפת של "החתול של סיימון"

סטוריבורדינג של היפהפיה הנרדמת:


מי שרוצה להתעמק במשבר של תעשיית האפקטים בארה"ב. מומלץ לקרוא. גם פה. בין השאר הוא אומר שם: "אתם לא אנשי אפקטים. אתם אמני אפקטים. השם שלכם משפיע על היחס אליכם."

סקירה של הספר ANIMATION SKETCHBOOKS ספר (שקניתי לי ליומולדת) שמכיל דוגמאות סקצ'בוקים של 50 אנימטורים עכשויים .
Animation Sketchbooks

סרטונים:

מגובלינס: שלום ברוקלין (מערוץ גובלינס בוימאו)


אפקטים מ"פרנקנוויני" של טים ברטון


טריילר יפה למשחק המחשב של באטמן:


על תוכנה של פיקסאר לרינדור אמיתי של טקסטורה (טקסטורה שיש לה נפח אמיתי ולא רק טפט):


קצת מייקינג אוף של גאמבול (יש עוד)

Virus Clip from Tom Baker on Vimeo.

מדריך בניית בובת סטופמושןץ עווד סרטונים מחכימים בבלוג  http://cartoonconceptdesign.blogspot.co.il/ :




תרגיל חמוד בפיקסלציה מבצלאל של טל קנטור, אדם פרידמן ודפנה אנגלנדר


פרסומת לאוראו:

עוד:

MURAL.LY תוסף לכרום שאפשר לעשות איתו בריינסטורם ויזואלי דרך הרשת. הנה דוגמה שאלתרתי:



טאמבלר: תמונות קרטוניסטים ליד שולחנות העבודה שלהם

טאמבלר נהדר: WANNABEANIMATOR.  לדוגמה: "כל מה שצריך",

SPLINEBOMB בלוג חדש שיצא לי להכיר.

פינטרסט: מאגר עצום ושימושי שלרפרנסים לעיצוב דמויות.

וזה מה שדיסני ופיקסאר מתכננים לנו עד 2018:
Planes
Planes
Frozen
Frozen
Monsters University
Monsters University
The Good Dinosaur
The Good Dinosaur
Inside Out
Inside Out
Finding Dory
Finding Dory
Big Hero 6
Big Hero 6
Day of the Dead
Day of the Dead

ובינתיים "דרימוורקס" עובדים על סרט של דמויות הטרולים:


לסיום: תודה לכל מי שנתן לי פידבק בעקבות ההרצאה שהעברתי באיגוד. שימח אותי מאוד לשמוע. :)

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קליפ חדש בבימוי יוני גודמן CHANGING

יוני גודמן, מבכירי האנימטורים בארץ שאחראי לבימוי האנימציה של "ואלס עם באשיר" ו"כנס העתידנים" יצר קליפ אנימציה חדש לזמרת עדינה אבן-זוהר בשם "Changing". ביקשתי ממנו לחלוק את תהליכי העבודה על הסרט ובנדיבותו: הם מוצגים כאן.



יוני גודמן מספר על תהליכי העבודה שלו על הקליפ ולאחר מכן תמצאו עיצובים ומחקר של מעיין שנער שאחראית על הארט. על האנימציה: יוני גודמן וספי גייגו.

"עדינה אבן-זהר (Adina-E) הזמרת, לואי להב ואשר ביטנסקי פנו אלי עם השיר ופחות או יותר נתנו לי יד חופשית, שזה תמיד תענוג- באופן כללי כל שלב הקונספט והתסריט והארט עבר מאוד חלק. התחלתי מהגיטרה בהתחלה, שזה סאונד שתפס אותי ומייד התחבר לי לויז׳ואל של הפרח על הגבעה, שהזרעים שלו עפים ברוח. משם זה איכשהו נבנה מעצמו- המרחק שעוברים, המפגש עם הנערה וכל ענין הבריחה מהבית וזה איכשהו ישב כמו פאזל על השיר. לגבי האנימטיק, באופן עקרוני בתהליך העבודה שלי אין ממש סטוריבורד ואני גם לא מאמין גדול ב״סטוריבורד יפה״- שהציורים בו יפים ומדוייקים. כגישה אני עושה אנימטיק גס וסקיצתי עם הרבה יותר תנועה ומשחק על חשבון הזמן של צ…

אם הייתי אלוהים -סרטו של קורדל ברקר

השם קורדל ברקר נשמע לכם מוכר? בודאי זה בגלל סרטו המופלא "החתול חזר" (בהמשך הפוסט) שנחשב לאחד מקלאסיקות האנימציה הקצרות. קורדל לא יצר הרבה סרטים מאז ועכשיו הוא חוזר עם סרט סטופמושן חדש: אם הייתי אלוהים" If i was god.
קבלו אותו עם זכרונותיו מכיתה ז.
מאחורי הקלעים (לקוח מתוך Cartoon brew) 









סרטיו הקודמים שסובלים ממחסור באהבת אדם אבל יש בהם הרבה יצירתיות, הומור וביקורת:


LA CHINE A L'HONNEUR » פתיחי אנסי 2017

הפתיחים לפסטיבל אנסי השנה עסקו בסין וכמדי שנה הפם נוצרו על ידי סטודנטים מגובלינס, בית הספר הצרפתי לאנימציה. אחד היפים שבהם הוא LA CHINE A L'HONNEUR.


הפתיחים האחרים:

ארט מתוך הטמבלר של היוצרים, סטודנטים בגובלינס:  Camille GuillotJocelyn CharlesJoséphine MeisQuentin Boyer Di Bernardo