דלג לתוכן הראשי

בשוטף, יוני 2013

כל מיני דברים...

נפתח בגיף (תודה נירגו, שוב :)

אוניברסיטת מפלצות, טריילר חדש:


מה עוד?
תוסף לTVPAINT שנותן לקונטור צבע של מילוי:  בדקתי, עובד. (מה אני, ג.יפית?) צריך שיהיו שתי שכבות: אחת עם הקו אחת עם הצבע.

המכללה לאנימציה פותחת מסלול גיימינג: עיצוב אנימציה ותכנות.

קליפ אנימציה חדש לגרוניך מאת פבלו פרלטה (מממ... לא אוהב את השילוב הזה בי קאטאאוט לאפטר אבל זה עדיין נסיון מעניין למיתוג מחדש).


מאמרים בעברית:

שלומי צ'רקה משוחח עם מישל קישקה על הנובלה הגרפית החדשה שלו. כולל סקיצות יפהפיות.
וגם אסף חנוכה שוחח עם מישל קישקה.


ראיון עם אבנר גלר, קונספט ארטיסט ישראלי (במקור) שעובד אצל הגדולים
מתוך תיק העבודות (איור: אבנר גלר)

"סרט הילדים הראשון שלי": סיכום ההרצאות באיגוד התסריטאים על כתיבה לילדים: חלק א וחלק ב. מומלץ.

ראיון עם האנימטור איאן ווייטלוק, איש סטופמושן שעבד על סרטי אארדמן.

כתבה בYNET על המכללה הישראלית לאנימציה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4378334,00.html

מאמרים באנגלית:

על הצלחת האינדי המטורפת של "החתול של סיימון"

סטוריבורדינג של היפהפיה הנרדמת:


מי שרוצה להתעמק במשבר של תעשיית האפקטים בארה"ב. מומלץ לקרוא. גם פה. בין השאר הוא אומר שם: "אתם לא אנשי אפקטים. אתם אמני אפקטים. השם שלכם משפיע על היחס אליכם."

סקירה של הספר ANIMATION SKETCHBOOKS ספר (שקניתי לי ליומולדת) שמכיל דוגמאות סקצ'בוקים של 50 אנימטורים עכשויים .
Animation Sketchbooks

סרטונים:

מגובלינס: שלום ברוקלין (מערוץ גובלינס בוימאו)


אפקטים מ"פרנקנוויני" של טים ברטון


טריילר יפה למשחק המחשב של באטמן:


על תוכנה של פיקסאר לרינדור אמיתי של טקסטורה (טקסטורה שיש לה נפח אמיתי ולא רק טפט):


קצת מייקינג אוף של גאמבול (יש עוד)

Virus Clip from Tom Baker on Vimeo.

מדריך בניית בובת סטופמושןץ עווד סרטונים מחכימים בבלוג  http://cartoonconceptdesign.blogspot.co.il/ :




תרגיל חמוד בפיקסלציה מבצלאל של טל קנטור, אדם פרידמן ודפנה אנגלנדר


פרסומת לאוראו:

עוד:

MURAL.LY תוסף לכרום שאפשר לעשות איתו בריינסטורם ויזואלי דרך הרשת. הנה דוגמה שאלתרתי:



טאמבלר: תמונות קרטוניסטים ליד שולחנות העבודה שלהם

טאמבלר נהדר: WANNABEANIMATOR.  לדוגמה: "כל מה שצריך",

SPLINEBOMB בלוג חדש שיצא לי להכיר.

פינטרסט: מאגר עצום ושימושי שלרפרנסים לעיצוב דמויות.

וזה מה שדיסני ופיקסאר מתכננים לנו עד 2018:
Planes
Planes
Frozen
Frozen
Monsters University
Monsters University
The Good Dinosaur
The Good Dinosaur
Inside Out
Inside Out
Finding Dory
Finding Dory
Big Hero 6
Big Hero 6
Day of the Dead
Day of the Dead

ובינתיים "דרימוורקס" עובדים על סרט של דמויות הטרולים:


לסיום: תודה לכל מי שנתן לי פידבק בעקבות ההרצאה שהעברתי באיגוד. שימח אותי מאוד לשמוע. :)

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מפסק. סרט הגמר של אורי פנחסי, בצלאל 2018

"מפסק" הוא סרט הגמר של אורי פנחסי על ילד דתי המתמודד עם אימת חילול השבת.


הסרט מעלה התמודדות ישירה עם הפחד והצורך לבדוק גבולות דתיים ובכלל. בעיניים חילוניות אני מניח שקשה לזהות את הקונפליקט הגדול למרות שאיסורי הדלקת אור בשבת הם די מוכרים. המאבק של הדמות עובר בסרט בבת אחת מחשש פנימי (עם משחק דמות יפה, דבר נדיר בסרטי גמר) לעימות חיצוני עם יישות מאיימת שהיא ספק סימן שאלה ספק שטן... או שמא זה האל כפי שמצטייר במוחו של הילד? לי היתה תחושה שברמת הפשט הדמות, בהדליקה את האור, ניצבת לבדה, ללא יראת עונש וחטא שנעלמת עם הדלקת האור. מבט כזה אינו נוגע רק למי שחזר בשאלה אלא גם לחוויות של מי שנשאר דתי. עצם העיסוק המופרז בחטא ובפחד מעונש הוא פן מסוים מאוד וחלקי מאוד בהויה הדתית. אולי לכן, אני כדתי, לא פרשתי בתחילה את הסרט כסרט של יוצא בשאלה. כשאני הייתי ב"בצלאל" למשל הגעתי יום אחד ללימודים ללא כיפה כדי להרגיש איך זה. למחרת השבתי אותה כי לא היה לזה משמעות עבורי שהצדיקה את הסרתה. ניתן לקחת את הסרט למקומות פרשניים רבים אחרים: השטן או הספק שנעלם יכול להתפרש כהארה, כלומר, להציג את החילונ…

פוצי המעופף - עדו בהר. זוכה אסיף 2016

מבחן גבריות והתבגרות ישראלי הוא נושא שקיבל המון יחס בקולנוע הישראלי אבל הרבה פחות באנימציה ישראלית. זה אולי מה שמייחד את "פוצי המעופף" מסרטי גמר רבים אחרים. העיצוב הילדותי-איורי מסוגנן מאוד, יוצר אחדות בין הדמויות והרקע ועוזר ליצר תחושה ילדותית אך מטרידה. העיצוב מזכיר מעט את סרטו המופלא של ג'ונתן הודגסון "האיש עם העיניים היפות" שגם הוא יצר דימויים איוריים ילדותיים כמעט מופשטים ממציאות קונקרטית, מקומית מחוספסת מאוד.

הסרט "פוצי המעופף" של עדו בהר (בצלאל) זכה בפרס אסיף לסרטי סטודנטים 2016.





עיצובים (לחצו להגדלה):













תהליכי עבודה:






האיש עם העיניים היפות:

הריבוע – אלוקים כאמנות קונספטואלית או המוזיאון כמקלט בורגני

מאמר חדש שלי על הסרט "הריבוע" של רובן אוסטלנד (שבדיה, 2017) פורסם בכתב העת המקוון "פוסט פוסט" של המחלקה להסטוריה ותאוריה בבצלאל.
על אמנות קונספטואלית, צביעות בורגנית, אלוהים הנעדר בעידן העכשווי ועל פלימו, מדרש תלמודי שהולם את הסרט.
מוזמנים לקרוא.
לינק: "הריבוע" – אלוקים כאמנות קונספטואלית או המוזיאון כמקלט בורגני






מקק - סרט קצר של יונתן השילוני, ספיר 2017

סרט הגמר של יונתן השילוני מספיר מספר על מקק שמטריד בחורה צעירה עד לשרשרת של טוויסטים מפתיעה. (מכיל עירום מצוייר).



אנימציה נהדרת ותסריט מורכב שמעורר גם תהיות מסוימות בנוגע לעד כמה סרט יכול לתת לגיטימציה לסטיה והטרדה. האם ניתן בכלל לשפוט דמות בסרט בכלים מוסריים. אני הרגשתי בהתחלה שהסרט עובר ללא אבחנה בין שני סוגים של תיאור הגיבור אבל משיחה עם יונתן מסתבר שזו היתה הכוונה: לצייר דמות שהיא על התפר, שיש בה מהסטיה והתום.




















פטריק סמית

פטריק סמית, אנימטור ניו יורקי.
למעשה הוא די מנייריסט אבל למרות זאת, יש בו משהו.


שתה:



לחיצת יד:




אתר: http://www.patsmith.com/
הבלוג שלו ושל ביל פלימפטון:  http://www.scribblejunkies.blogspot.co.il/