דלג לתוכן הראשי

אנימיקס 2013 - מה שנראה לי מעניין


קשה להמליץ על דברים שלא ראיתי ולכן אני אתייחס לתחושה האישית שלי לגבי מה שנראה לי שווה צפיה במיוחד.
אני מתייחס רק לאירועים שנוגעים לאנימציה. ישנם אירועים רבים שעוסקים בקומיקס וקריקטורה ואני בטוח שיש בלוגים של אנרכיסטים שעוסקים בהם.

"פסטיבל אנימיקס" לא התבלט בעבר כאירוע "מקצועי". אפשר אפילו לומר שפעמים רבות הוא נראה מעט ילדותי או המוני. ההקרנות שהכי הפריעו לי בעבר היו אלו שערוכות ממקבץ לא איכותי במיוחד של סרטים קצרים וישנים עם קטעים מסרטים ארוכים סביב נושא משותף. אני חושב ש"סרטי פילים" אינם סיבה מספקת לשלם 35 שקלים וגם לא סרטים על "אהבה" או "כדורגל".
אבל נראה שהשנה הופקו כמה לקחים. אני רואה הרבה פחות הקרנות סביב נושאים וגם אלו שכן מכילות סרטים מהשנתיים-שלוש האחרונות, כמו הקרנת סרטים בנושא "מוסיקה" ו"סיפורים מוזרים".
דרך אגב, "סיפורים מוזרים" יציג כמה פרויקטים מעניינים ואת אחד הסרטים המשובחים שיצא לי לראות בשנים האחרונות: הו ווילי! שזה הטריילר שלו המציג סיפור פנטסטי-ראליסטי של פליט קהילת נודיסטים:


וזה טריילר ל"התו האבוד" שיופיע במסגרת המוסיקה:


נראה לי שהחיבור בין אנימציה לקומיקס וקריקטורה הפחית מההילה שהייתה יכולה להיות לפסטיבל אנימציה ישראלי. אני חושב ששלושת התחומים פונים לקהלים שונים ועוסקים באמנויות שונות אבל אולי אני טועה.

יום עיון לאנימטורים ואסיף

אז השנה כדי ליצור אירוע שמכוון לאנימטורים מקצועיים ישנו יום עיון מיוחד לאנימטורים.
במהלך היום יתקיימו שלוש הקרנות אסיף ואירוע האסיף השנתי בו יוכרזו הזוכים בתחרויות השונות (סטודנטים, פרס גרוס, בית אביחי וקרן רבינוביץ). ייתקיימו הרצאות\מפגשים על אנימציה, יהיו הקרנות של סרטים טובים וצפוי מינגלינג מבורך.
המפגשים כוללים את יוני גודמן על "כנס העתידנים" ואת מורטן טורנינג, מנהל בית הספר "ANIMATION WORKSHOP" בדנמרק על הווה ועתיד לימודי האנימציה. בשבת יהיה מפגש גם עם אלאן אסקל שאיני מכיר.
וגם אני ארצה שם! ביום ראשון שלפני ב-10 בערב תתקיים ההרצאה שלי על אנימציה ואינטרנט. מוזמנים לבוא בהמוניכם!

מקבצי סרטים

כפי שאמרתי, התוכניות לפי נושא הן הפחות אהובות עליי ובינהן אפשר למנות את אלו שעוסקות בפנטזיה או יחסי גברים-נשים ועוד.
המקבצים המעניינים יותר הם עלו שעושים סקירה עכשווית או עניינית. כמו סקירת התפתחויות בעשור האחרון, סקירת תוצרי בצלאל בהנחיית רוני אורן, מועמדי וזוכי אוסקר ובעיקר ארבעת המקבצים המרכזיים של סרטים מהשנים האחרונות: מקבץ 1, מקבץ 2, מקבץ 3, מקבץ 4. רוני אורן גם יעביר שלל סדנאות ויזכה בפרס יקיר הפסטיבל. כמו כן יהיה מקבץ כולל פאנל בנושא סרטי שואה שנראה מעניין מאוד. ויהיו לא מעט תוכניות סביב אנימציה ישראלית.

סרטים ארוכים

קודם כל הסרט הדוקומנטרי "התמדת הראיה" על ריצ'רד ויליאמס וסרטו האבוד "הגנב והסנדלר". נראה לי מרתק.
"ארנסט וסלסטין" מצרפת נראה נהדר ויש גם פנסיל טסטס :

על "סיפורו של שקרן" שמעתי דברים טובים למרות שמהטריילר הוא היה נראה לי זוועה. מדובר בביוגרפיה גסה ופרועה של חבר המונטי פייתון גרהם צ'פמן ז"ל.
ו"צבע העור דבש" שמספר סיפור אוטוביוגרפי על אמן קומיקס בלגי מאומץ שמנסה לחקור את שורשיו.

יהיו שם גם "הלקחנים" של ג'יבלי ו"יומנה של אנה פרנק".
ולסיום: דון הרצפלד בסרט ארוך: איזה יום נפלא.


בטוח פספסתי דברים. אם יש משהו מעניין תגידו. מקווה לפגוש אתכם שם. אני בטח לא אזהה אתכם כי אתם לא כותבים תגובות אבל תגידו שלום לפחות. ביי! אני בחופש!



פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיטב 2017

ברוכים הבאים לסיכום 2017 באנימציה!
האנימציה האיכותית נגישה לנו בעיקר ברשת שהפכה לזירה המרכזית למפגש עם קהל חובב אנימציה. זו זירה מקוונת שלא תמיד עושה חסד עם היוצרים והיצירה: היא מרוחקת, מלאת הפרעות קשב, מרצדת על מסכים קטנטנים ולא מתגמלת כלכלית; אבל היא חופשית ונותנת במה למגוון אדיר של יצירות אנימציה שהולך וגדל משנה לשנה.
חברתי לאביב זיו כדי להביא לכם מפירות השנה החולפת בקטגוריות שונות. אנו הגבלנו את עצמנו בבחירות שלנו לסרטים שעלו לרשת השנה ונעשו בסביבות 2017.

מי אנחנו?
יוני שלמון: שוליית הקוסם, ראש מחלקת אנימציה במנשר ואנימטור עצמאי.
אביב זיו: למד קולנוע באוניברסיטת תל אביב ואנימציה בIAC וכרגע עובד על סרט סטופמושן.

מוכנים?



Hi Stranger \ קירסטן דלור

יוני:
שלום, זר. סרט קצרצר של קירסטן לפור שהגיח לעולם כחלק מהאנתולוגיה "זרים" של LNWC (חבורת יוצרים עצמאיים שבוחרת נושא שונה כל שנה). כחלק מהמקבץ הסרט לא עורר הדים מיוחדים, אך ברגע שיצא לבדו לרשת הוא הפך לסרטון ויראלי בן רגע שרץ בכל פלטפורמה אפשרית. סוד הקסם שלו הוא שילוב בין רעיון עצמתי לביצוע מינימליסטי ומדויק. הסרט חושף במערומיו את …

דיאלוג של גוף ונפש: על איש האולר השווצרי

מומלץ מאוד לראות את הסרט לפני הקריאה.
מאמר זה לא מהווה ביקורת אלא ניתוח והניתוח הזה חשוב לי כי מבחינתי הוא חורג הרבה מעבר לסרט הספציפי. הסרט הזה הציף וחידד כמה נקודות שמאפיינות את הקונפליקטים המרכזיים של תחילת המאה הנוכחית ועל כך בהמשך.

הסרט "איש האולר השווצרי" מתאר מסע משותף, סרט באדיז (הייתי חייב להשתמש במשחק המילים הזה) של בחור צעיר בשם האנק, בודד ואומלל על אי בודד, וגופה בשם מני.
כן... גופה.
על פניו, הסרט הזה מופרע לגמרי ולא נשמע כמו משהו שאמור היה להפוך להפקה אמיתית. ללהק את דניאל רדקליף לתפקיד גופה מפליצה היא לא בחירה שגרתית ולהוציא את הגופה להרפתקת Bromance (רומן גברי-חברי) לא הופך את הסרט ליותר סביר. עם זאת מפתיע לגלות שהסרט בנוי לחלוטין במבנה קלאסי מראשיתו ועד סופו. התסריט הוא "מסע הגיבור" באופן הבסיסי ביותר ודווקא מסיבה זו מעניין לתהות מה הסרט מנסה לומר ומה גרם לכך שהיה צורך לספר סיפור מופרך כל כך בתבנית כל כך קלאסית, מעבר לגימיק.
שלב א: האם טרנסג'נדריות היא מטפורה יסמין ששון היא המרצה לתסריט במנשר ולאחר שמצאתי ניתוח שטוען שהגיבור טרנסג'נדר ושבזה …

אולימפיאדה מונפשת

אוליפיאדה מונפשת!
אני גדלתי על חלק מהסרטונים פה והם משעשים מאוד. תהנו!

נתחיל מגוגל דודל יומי לאולימפיאדת החורף 2018


אנימציה ישראלית מבית פיל


מנימליזם אולימפי מבית סטודיו AKA


אוליפיאדת לגו! נהדר!


אולימפיאדת בלונים!


על החירות- קטע מתוך "הנביא"

קטע פואטי אחד מתוך הסרט "הנביא- חליל ג'ובראן".

הסרט הארוך, המבוסס על הספר בשם זה ובו שיריו של חליל גו'בראן, משובץ בקטעי שירה ואנימציה שנעשו בטכניקות שונות על ידי אנימטורים שונים. קטעים קצרים אלו מהווים את נקודת החוזק של הסרט ללא ספק ואחד הקטעים היפים הוא "על החירות" בביצועו של האנימטור הפולני מיכל סוצ'ה:



תהליך העבודה על הקטע כולל עבודה ידנית ודיגיטלית מפרכת שמצדיקה את התוצאה.


טריילר הסרט:


סיפור המסגרת של הסרט עשוי בתלת מימד שמרונדר כדו מימד. מצער לראות שבהתחלה האנימציה נועדה להיות פשוט באנימציה קלאסית וכנראה המראה השתנה משיקולי תקציב:


על תהליך העבודה בשילוב דו מימד מצוייר ותלת מימד.

'השירלי טמפל', סרט הגמר של דניאלה שרר 2013

"שירלי טמפל" הוא סרט הגמר שדניאלה יצרה ב2013 במסגרת לימודיה בRCA, לונדון (היא ישראלית אז זה קצת "אנימציה ישראלית" גם, לא?). זהו סרט מיוחד מכמה בחינות: צורת הבימוי רוויית המעברים הדינמיים משוט לשוט משולבת עם סיפור שהוא חצי חלום וחצי מציאות. ה"שירלי טמפל" הוא משקה אלכוהולי לילדים שנותנים להם במסיבות כדי שהם ירגישו "גדולים". הילד פה נקלע לסיטואציות שלא ברור מה המשמעות שלהן במציאות. שאלת ה"היה או לא היה?" מחדדת את תחושת השכרות הקלה שאולי כולנו חוטאים בה באשר לזכרונות ילדות ואיך שהם מעצבים אותנו.

האתר של דניאלה שרר



יש לה גם קליפ שעשתה השנה ועוד פרויקטים נהדרים שכבר כתבתי עליהם (פה וגם פה):