דלג לתוכן הראשי

אנימיקס 2013 - מה שנראה לי מעניין


קשה להמליץ על דברים שלא ראיתי ולכן אני אתייחס לתחושה האישית שלי לגבי מה שנראה לי שווה צפיה במיוחד.
אני מתייחס רק לאירועים שנוגעים לאנימציה. ישנם אירועים רבים שעוסקים בקומיקס וקריקטורה ואני בטוח שיש בלוגים של אנרכיסטים שעוסקים בהם.

"פסטיבל אנימיקס" לא התבלט בעבר כאירוע "מקצועי". אפשר אפילו לומר שפעמים רבות הוא נראה מעט ילדותי או המוני. ההקרנות שהכי הפריעו לי בעבר היו אלו שערוכות ממקבץ לא איכותי במיוחד של סרטים קצרים וישנים עם קטעים מסרטים ארוכים סביב נושא משותף. אני חושב ש"סרטי פילים" אינם סיבה מספקת לשלם 35 שקלים וגם לא סרטים על "אהבה" או "כדורגל".
אבל נראה שהשנה הופקו כמה לקחים. אני רואה הרבה פחות הקרנות סביב נושאים וגם אלו שכן מכילות סרטים מהשנתיים-שלוש האחרונות, כמו הקרנת סרטים בנושא "מוסיקה" ו"סיפורים מוזרים".
דרך אגב, "סיפורים מוזרים" יציג כמה פרויקטים מעניינים ואת אחד הסרטים המשובחים שיצא לי לראות בשנים האחרונות: הו ווילי! שזה הטריילר שלו המציג סיפור פנטסטי-ראליסטי של פליט קהילת נודיסטים:


וזה טריילר ל"התו האבוד" שיופיע במסגרת המוסיקה:


נראה לי שהחיבור בין אנימציה לקומיקס וקריקטורה הפחית מההילה שהייתה יכולה להיות לפסטיבל אנימציה ישראלי. אני חושב ששלושת התחומים פונים לקהלים שונים ועוסקים באמנויות שונות אבל אולי אני טועה.

יום עיון לאנימטורים ואסיף

אז השנה כדי ליצור אירוע שמכוון לאנימטורים מקצועיים ישנו יום עיון מיוחד לאנימטורים.
במהלך היום יתקיימו שלוש הקרנות אסיף ואירוע האסיף השנתי בו יוכרזו הזוכים בתחרויות השונות (סטודנטים, פרס גרוס, בית אביחי וקרן רבינוביץ). ייתקיימו הרצאות\מפגשים על אנימציה, יהיו הקרנות של סרטים טובים וצפוי מינגלינג מבורך.
המפגשים כוללים את יוני גודמן על "כנס העתידנים" ואת מורטן טורנינג, מנהל בית הספר "ANIMATION WORKSHOP" בדנמרק על הווה ועתיד לימודי האנימציה. בשבת יהיה מפגש גם עם אלאן אסקל שאיני מכיר.
וגם אני ארצה שם! ביום ראשון שלפני ב-10 בערב תתקיים ההרצאה שלי על אנימציה ואינטרנט. מוזמנים לבוא בהמוניכם!

מקבצי סרטים

כפי שאמרתי, התוכניות לפי נושא הן הפחות אהובות עליי ובינהן אפשר למנות את אלו שעוסקות בפנטזיה או יחסי גברים-נשים ועוד.
המקבצים המעניינים יותר הם עלו שעושים סקירה עכשווית או עניינית. כמו סקירת התפתחויות בעשור האחרון, סקירת תוצרי בצלאל בהנחיית רוני אורן, מועמדי וזוכי אוסקר ובעיקר ארבעת המקבצים המרכזיים של סרטים מהשנים האחרונות: מקבץ 1, מקבץ 2, מקבץ 3, מקבץ 4. רוני אורן גם יעביר שלל סדנאות ויזכה בפרס יקיר הפסטיבל. כמו כן יהיה מקבץ כולל פאנל בנושא סרטי שואה שנראה מעניין מאוד. ויהיו לא מעט תוכניות סביב אנימציה ישראלית.

סרטים ארוכים

קודם כל הסרט הדוקומנטרי "התמדת הראיה" על ריצ'רד ויליאמס וסרטו האבוד "הגנב והסנדלר". נראה לי מרתק.
"ארנסט וסלסטין" מצרפת נראה נהדר ויש גם פנסיל טסטס :

על "סיפורו של שקרן" שמעתי דברים טובים למרות שמהטריילר הוא היה נראה לי זוועה. מדובר בביוגרפיה גסה ופרועה של חבר המונטי פייתון גרהם צ'פמן ז"ל.
ו"צבע העור דבש" שמספר סיפור אוטוביוגרפי על אמן קומיקס בלגי מאומץ שמנסה לחקור את שורשיו.

יהיו שם גם "הלקחנים" של ג'יבלי ו"יומנה של אנה פרנק".
ולסיום: דון הרצפלד בסרט ארוך: איזה יום נפלא.


בטוח פספסתי דברים. אם יש משהו מעניין תגידו. מקווה לפגוש אתכם שם. אני בטח לא אזהה אתכם כי אתם לא כותבים תגובות אבל תגידו שלום לפחות. ביי! אני בחופש!



פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לילי - סרטם של חני דומבה ותום קוריס (2016)

"תום וחני" הוא סטודיו קטן השוכן בתל אביב ובו שני יוצרים: תום קוריס וחני דומבה. השניים יוצרים סרטים עצמאיים ומסחריים בסטופמושן. זכיתי להסתובב בסטודיו המקסים שלהם ולראות במו עיניי את הסט של "לילי", פנטזיה סוריאליסטית  על פרידה מהילדות, סרטם האחרון שעולה פה לרשת בהקרנת רשת בכורה!

בהמשך הרשומה תמצאו שיחה קצרה איתם והצצה אל מאחורי הקלעים של "לילי".



TOM & HANI STUDIO https://www.tomandhani.com/
בניית הסטודיו והסט:


קומפוזיטינג:


הי, אשמח שתספרו מי אתם ואיך הגעתם לעבוד יחד?

תום:
אני מגיע מעולם הצילום, למדתי בבצלאל ועסקתי בזה שנים. תמיד נמשכתי לצילום חללים ומרחבים שמתקיימת בהם חוקיות מסוימת ועם הזמן התחלתי לעשות מניפולציות על הצילום כדי לייצר אשלייה של חלל מניאטורי, מעין קפסולה. חיפשתי דרכים לשלב בעבודה שלי יותר התעסקות עם חומר פיזי, ארכיטקטורה וסטורי טלינג שהוא לא מגולם בדימוי אחד קפוא. הצילום עדיין נשאר כלי מרכזי אבל היו חסרים לי כלים נוספים בארגז. בסטופ מושן מצאתי דרך לשלב את הדברים, להתעסק עם המרחב ולייצר עולם מניאטורי פיזי, לגרום לחפצים דוממים, בובות או אפיל…

המשחק של גרי

נעים להזכר, "המשחק של גרי" אחד הקצרים הכי טובים (ומקוריים) של פיקסאר והמוצדקים שבזוכי האוסקר הקצר:



רישומים מתוך כתבה בCartooon Brew לרגל 20 שנה לסרט: http://www.cartoonbrew.com/cgi/geris-game-turns-20-director-jan-pinkava-reflects-game-changing-pixar-short-154646.html
















וזה בגרסת לייב של חובבים. את הצבעוניות של העצים הם לא הצליחו לחקות.

והנה ג'רי בתפקיד אורח כאיש הרנדר והריגר ב"צעצוע של סיפור 2", אה... התכוונתי מתקן הבובות...

קוקו - ארט ומאחורי הקלעים

קוקו, הסרט החדש של פיקסאר מגיע ביום חמישי הקרוב לקולנוע בדיוק ליום של "קולנוע ב-10 שקלים" אז מהרו להזמין כרטיסים. אני בכוונה מנסה להמנע מלקרוא על הסרט לפני שאצפה בו. אחרי אכזבות רבות מפיקסאר, הציפיות שלי גבוהות הפעם ואני רוצה לשמור עליהן ככה. הדבר היחיד שאני יודע זה שהסרט מבוסס על חג המתים המקסיקני ושיש בו נמר מעופף. עולם המתים המקסיקני רחוק מהדימוי הפולני של המוות. הוא לא אפור ומתפורר אלא צבעוני ושמח. בהתאם לזה הארט של הסרט נראה מצויין ועשיר בצבע, טקסטורה ותלבושות.



זהו לא הסרט הראשון שמתעסק בחג המתים. קדם לו "ספר החיים" המוצלח שגם הוא  גדוש במתים מדברים המעוצבים בצבעוניות רוויה ועשירה. עליו כתבתי פה: https://shulyathakosem.blogspot.co.il/2015/02/BOOKOFLIFE.html
ואלה טעימות מהארט של קוקו. ממליץ גם להכנס לבלוג של ג'ון נוורז שלקח חלק בארט לסרט:   https://johnnevarez.carbonmade.com/projects/5754172
שני אלה של הקונספט ארטיסט אנה רמירז שהביאה לסרט עיצובים ממולדתה:















על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

על 'שוליית הקוסם': הסרט והבלוג

הסרט "שוליית הקוסם"  (מתוך "פנטזיה", וולט דיסני, 1940) נחשב בעיניי ובעיני רבים אחרים, כסמל של מדיום האנימציה. הוא מהווה מפגש בין תרבות פופולרית לגבוהה, בין אולמות הקונצרטים לדמות מצויירת קומית, בין הומור קליל וסיפור מיתי. הסיפור הזה נוגע גם בתהומות עמוקים של יצירה ואמונה. ומשהו בחיבור המורכב הזה עובד ועובד מצויין.
הסיפור הוא על שוליית קוסמים שרצה להיות קוסם בעצמו. ולכן הוא מנצל את מנוחתו של הקוסם כדי להתנסות בקסמים. הוא גורם למטאטא לקבל חיים ולמלא במקומו את המטלה שהוטלה עליו: לשאוב מים. אבל המטאטא יודע רק לעבוד ושוליית הקוסם לא מצליח לעצור אותו. הכל מוצף עד שמגיע הקוסם ומציל את המצב.
אבל כמה סאב טקסט יש ביצירה קטנה כל-כך! ומה דיסני עשה מזה?!

The Sorcerer's Apprentice - Paul Dukas from Jurjen de Jong on Vimeo.

נתחיל.