אנימיקס 2013 - מה שנראה לי מעניין


קשה להמליץ על דברים שלא ראיתי ולכן אני אתייחס לתחושה האישית שלי לגבי מה שנראה לי שווה צפיה במיוחד.
אני מתייחס רק לאירועים שנוגעים לאנימציה. ישנם אירועים רבים שעוסקים בקומיקס וקריקטורה ואני בטוח שיש בלוגים של אנרכיסטים שעוסקים בהם.

"פסטיבל אנימיקס" לא התבלט בעבר כאירוע "מקצועי". אפשר אפילו לומר שפעמים רבות הוא נראה מעט ילדותי או המוני. ההקרנות שהכי הפריעו לי בעבר היו אלו שערוכות ממקבץ לא איכותי במיוחד של סרטים קצרים וישנים עם קטעים מסרטים ארוכים סביב נושא משותף. אני חושב ש"סרטי פילים" אינם סיבה מספקת לשלם 35 שקלים וגם לא סרטים על "אהבה" או "כדורגל".
אבל נראה שהשנה הופקו כמה לקחים. אני רואה הרבה פחות הקרנות סביב נושאים וגם אלו שכן מכילות סרטים מהשנתיים-שלוש האחרונות, כמו הקרנת סרטים בנושא "מוסיקה" ו"סיפורים מוזרים".
דרך אגב, "סיפורים מוזרים" יציג כמה פרויקטים מעניינים ואת אחד הסרטים המשובחים שיצא לי לראות בשנים האחרונות: הו ווילי! שזה הטריילר שלו המציג סיפור פנטסטי-ראליסטי של פליט קהילת נודיסטים:


וזה טריילר ל"התו האבוד" שיופיע במסגרת המוסיקה:


נראה לי שהחיבור בין אנימציה לקומיקס וקריקטורה הפחית מההילה שהייתה יכולה להיות לפסטיבל אנימציה ישראלי. אני חושב ששלושת התחומים פונים לקהלים שונים ועוסקים באמנויות שונות אבל אולי אני טועה.

יום עיון לאנימטורים ואסיף

אז השנה כדי ליצור אירוע שמכוון לאנימטורים מקצועיים ישנו יום עיון מיוחד לאנימטורים.
במהלך היום יתקיימו שלוש הקרנות אסיף ואירוע האסיף השנתי בו יוכרזו הזוכים בתחרויות השונות (סטודנטים, פרס גרוס, בית אביחי וקרן רבינוביץ). ייתקיימו הרצאות\מפגשים על אנימציה, יהיו הקרנות של סרטים טובים וצפוי מינגלינג מבורך.
המפגשים כוללים את יוני גודמן על "כנס העתידנים" ואת מורטן טורנינג, מנהל בית הספר "ANIMATION WORKSHOP" בדנמרק על הווה ועתיד לימודי האנימציה. בשבת יהיה מפגש גם עם אלאן אסקל שאיני מכיר.
וגם אני ארצה שם! ביום ראשון שלפני ב-10 בערב תתקיים ההרצאה שלי על אנימציה ואינטרנט. מוזמנים לבוא בהמוניכם!

מקבצי סרטים

כפי שאמרתי, התוכניות לפי נושא הן הפחות אהובות עליי ובינהן אפשר למנות את אלו שעוסקות בפנטזיה או יחסי גברים-נשים ועוד.
המקבצים המעניינים יותר הם עלו שעושים סקירה עכשווית או עניינית. כמו סקירת התפתחויות בעשור האחרון, סקירת תוצרי בצלאל בהנחיית רוני אורן, מועמדי וזוכי אוסקר ובעיקר ארבעת המקבצים המרכזיים של סרטים מהשנים האחרונות: מקבץ 1, מקבץ 2, מקבץ 3, מקבץ 4. רוני אורן גם יעביר שלל סדנאות ויזכה בפרס יקיר הפסטיבל. כמו כן יהיה מקבץ כולל פאנל בנושא סרטי שואה שנראה מעניין מאוד. ויהיו לא מעט תוכניות סביב אנימציה ישראלית.

סרטים ארוכים

קודם כל הסרט הדוקומנטרי "התמדת הראיה" על ריצ'רד ויליאמס וסרטו האבוד "הגנב והסנדלר". נראה לי מרתק.
"ארנסט וסלסטין" מצרפת נראה נהדר ויש גם פנסיל טסטס :

על "סיפורו של שקרן" שמעתי דברים טובים למרות שמהטריילר הוא היה נראה לי זוועה. מדובר בביוגרפיה גסה ופרועה של חבר המונטי פייתון גרהם צ'פמן ז"ל.
ו"צבע העור דבש" שמספר סיפור אוטוביוגרפי על אמן קומיקס בלגי מאומץ שמנסה לחקור את שורשיו.

יהיו שם גם "הלקחנים" של ג'יבלי ו"יומנה של אנה פרנק".
ולסיום: דון הרצפלד בסרט ארוך: איזה יום נפלא.


בטוח פספסתי דברים. אם יש משהו מעניין תגידו. מקווה לפגוש אתכם שם. אני בטח לא אזהה אתכם כי אתם לא כותבים תגובות אבל תגידו שלום לפחות. ביי! אני בחופש!



תגובות