דלג לתוכן הראשי

YES\NO סרט הגמר של עופר וינטר

סרט הגמר של עופר וינטר מתקשורת חזותית, בצלאל. זוכה מקום שני אסיף סטודנטים 2013.

עוד על הפרויקט:

הסרט מאוד מדבר בעד עצמו ובכל זאת אתייחס לנקודה משמעותית אחת. בהרצאה שלי באנימיקס הבאתי את הסרט כדוגמה להשפעה של השפה האינטרנטית על עולם הדימויים והנושאים בסרטי אנימציה.
ברמת הנושאים: ניתן לראות בסרט את העיסוק בסוגיית ההצפה של התכנים והאוסף העמוס של דימויים מעצבי-זהות תוך כדי שמירה על מסגרת סיפורית קוהורנטית. הקפיצה הזו בין דימויים מגוונים מאפיינת הרבה סרטים לאחרונה אולי כי זהו ייצוג אמיתי לחויית הזהות בעולם דינמי ומלא אפשרויות בחירה יחד עם (אשליית?) שליטה בצריכת התכנים.
בנוסף, המדיום פה הוא גם המסר כי התוכן עוסק בתקיעות של חוסר הבחירה והדימויים תקועים בלולאות גם כשנדמית התקדמות. מהבחינה הזו הסרט מאוד מזכיר את "רבולבר" שכבר עסקתי בו בהרצאה אחרת.
ברמת הדימויים הסרט הוא דוגמה טובה ליכולת להרכיב סרט מתת-דימויים שעומדים בפני עצמם גם כגיפים (כמובא למטה).

עופר:
"הגעתי אל הפרויקט מתוך חווית החיים שלי, והבעיות שמעסיקות אותי של חוסר שקט, חוסר החלטיות, בחירות והכרעות שמלוות בתהליך מתסכל, ועמידה קרועה לא פעם בין אופציות שונות.
כשנכנסתי לעומק גיליתי שזה לא רק אני. גליתי שהנושא מהדהד אלי מכל מי שסביבי.
פילוסוף צרפתי בשם עמנואל לוינס (יהודי טוב) תיאר את מצבו של האדם המערבי במונח "פיתוי הפיתוי".
הפיתוי קיים לא אל הנאה מסויימת, אחרת, אלא אל מרחב בו קיימות אינסוף הנאות אפשריות. כדבריו: "הוא שואף לנסות את הכל, לחוות את הכל... חיי אודיסאוס על אף תלאותיו נראים לנו ראויים להערצה, וחיי דון ז'ואן למרות סופו הטראגי, מעוררים בנו קנאה...אסור לדחות כל אפשרות! אסור להחמיץ את החיים! …
לפיתוי הפיתוי , ולפקחונו המוחלט, מתנגד רק התמימות, מושג לגמרי שלילי…"
כשאנו מודעים לכלל האפשריות הטובות והמתאימות לא פחות, האם ניתן להתמסר לגמרי לאופציה אחת?

יהודי טוב נוסף בשם הרב שמעון גרשון רוזנברג (שג"ר) כינה את המצב הזה "פגם ברית". מה הכוונה ברית?
"ברית היא התקשרות של אדם לכל דבר בעולם.. בעיקר לזולת ממקום של הארת פנים.. כאן מתבררת משמועותו החמורה של פגם הברית. הפיכת ההתקשרות הטהורה ליחס נצלני, דכאני, חמדני. הזולת הופך סובייקט לסיפוק תאוותי וצרכי.. כשאדם לאדם זאב, אני מנסה להשתלט עליו לפני שישתלט הוא עלי.. במפגש עם דבר אינני נפתח אליו כדי להיכלל בו , הוא נתפס כעומד מחוץ לי ולכן אני בוחר להתרחק ממנו או מנסה לבולעו ולנכסו.."
הפתרון אותו הוא מציע, הוא הברית, ההכרעה להיקשר, להתחבר, לשהות בתוך בחירה אחת מסוימת, ולהיות תמים מתוך בחירה  (באופן פרדוקסלי משהו ).

אז איך זה קשור לסרט?

בפרוייקט ניסיתי להביא את שלל האספקטים של הנושא, ואיך שהוא מתממש בחיינו, לתת ביטוי לאבסורדיות שבמצב הזה,  ולרמוז מעט לכיוון הפיתרון שמציע הרב שג"ר."


















פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיטב 2017

ברוכים הבאים לסיכום 2017 באנימציה!
האנימציה האיכותית נגישה לנו בעיקר ברשת שהפכה לזירה המרכזית למפגש עם קהל חובב אנימציה. זו זירה מקוונת שלא תמיד עושה חסד עם היוצרים והיצירה: היא מרוחקת, מלאת הפרעות קשב, מרצדת על מסכים קטנטנים ולא מתגמלת כלכלית; אבל היא חופשית ונותנת במה למגוון אדיר של יצירות אנימציה שהולך וגדל משנה לשנה.
חברתי לאביב זיו כדי להביא לכם מפירות השנה החולפת בקטגוריות שונות. אנו הגבלנו את עצמנו בבחירות שלנו לסרטים שעלו לרשת השנה ונעשו בסביבות 2017.

מי אנחנו?
יוני שלמון: שוליית הקוסם, ראש מחלקת אנימציה במנשר ואנימטור עצמאי.
אביב זיו: למד קולנוע באוניברסיטת תל אביב ואנימציה בIAC וכרגע עובד על סרט סטופמושן.

מוכנים?



Hi Stranger \ קירסטן דלור

יוני:
שלום, זר. סרט קצרצר של קירסטן לפור שהגיח לעולם כחלק מהאנתולוגיה "זרים" של LNWC (חבורת יוצרים עצמאיים שבוחרת נושא שונה כל שנה). כחלק מהמקבץ הסרט לא עורר הדים מיוחדים, אך ברגע שיצא לבדו לרשת הוא הפך לסרטון ויראלי בן רגע שרץ בכל פלטפורמה אפשרית. סוד הקסם שלו הוא שילוב בין רעיון עצמתי לביצוע מינימליסטי ומדויק. הסרט חושף במערומיו את …

דיאלוג של גוף ונפש: על איש האולר השווצרי

מומלץ מאוד לראות את הסרט לפני הקריאה.
מאמר זה לא מהווה ביקורת אלא ניתוח והניתוח הזה חשוב לי כי מבחינתי הוא חורג הרבה מעבר לסרט הספציפי. הסרט הזה הציף וחידד כמה נקודות שמאפיינות את הקונפליקטים המרכזיים של תחילת המאה הנוכחית ועל כך בהמשך.

הסרט "איש האולר השווצרי" מתאר מסע משותף, סרט באדיז (הייתי חייב להשתמש במשחק המילים הזה) של בחור צעיר בשם האנק, בודד ואומלל על אי בודד, וגופה בשם מני.
כן... גופה.
על פניו, הסרט הזה מופרע לגמרי ולא נשמע כמו משהו שאמור היה להפוך להפקה אמיתית. ללהק את דניאל רדקליף לתפקיד גופה מפליצה היא לא בחירה שגרתית ולהוציא את הגופה להרפתקת Bromance (רומן גברי-חברי) לא הופך את הסרט ליותר סביר. עם זאת מפתיע לגלות שהסרט בנוי לחלוטין במבנה קלאסי מראשיתו ועד סופו. התסריט הוא "מסע הגיבור" באופן הבסיסי ביותר ודווקא מסיבה זו מעניין לתהות מה הסרט מנסה לומר ומה גרם לכך שהיה צורך לספר סיפור מופרך כל כך בתבנית כל כך קלאסית, מעבר לגימיק.
שלב א: האם טרנסג'נדריות היא מטפורה יסמין ששון היא המרצה לתסריט במנשר ולאחר שמצאתי ניתוח שטוען שהגיבור טרנסג'נדר ושבזה …

אולימפיאדה מונפשת

אוליפיאדה מונפשת!
אני גדלתי על חלק מהסרטונים פה והם משעשים מאוד. תהנו!

נתחיל מגוגל דודל יומי לאולימפיאדת החורף 2018


אנימציה ישראלית מבית פיל


מנימליזם אולימפי מבית סטודיו AKA


אוליפיאדת לגו! נהדר!


אולימפיאדת בלונים!


על החירות- קטע מתוך "הנביא"

קטע פואטי אחד מתוך הסרט "הנביא- חליל ג'ובראן".

הסרט הארוך, המבוסס על הספר בשם זה ובו שיריו של חליל גו'בראן, משובץ בקטעי שירה ואנימציה שנעשו בטכניקות שונות על ידי אנימטורים שונים. קטעים קצרים אלו מהווים את נקודת החוזק של הסרט ללא ספק ואחד הקטעים היפים הוא "על החירות" בביצועו של האנימטור הפולני מיכל סוצ'ה:



תהליך העבודה על הקטע כולל עבודה ידנית ודיגיטלית מפרכת שמצדיקה את התוצאה.


טריילר הסרט:


סיפור המסגרת של הסרט עשוי בתלת מימד שמרונדר כדו מימד. מצער לראות שבהתחלה האנימציה נועדה להיות פשוט באנימציה קלאסית וכנראה המראה השתנה משיקולי תקציב:


על תהליך העבודה בשילוב דו מימד מצוייר ותלת מימד.

'השירלי טמפל', סרט הגמר של דניאלה שרר 2013

"שירלי טמפל" הוא סרט הגמר שדניאלה יצרה ב2013 במסגרת לימודיה בRCA, לונדון (היא ישראלית אז זה קצת "אנימציה ישראלית" גם, לא?). זהו סרט מיוחד מכמה בחינות: צורת הבימוי רוויית המעברים הדינמיים משוט לשוט משולבת עם סיפור שהוא חצי חלום וחצי מציאות. ה"שירלי טמפל" הוא משקה אלכוהולי לילדים שנותנים להם במסיבות כדי שהם ירגישו "גדולים". הילד פה נקלע לסיטואציות שלא ברור מה המשמעות שלהן במציאות. שאלת ה"היה או לא היה?" מחדדת את תחושת השכרות הקלה שאולי כולנו חוטאים בה באשר לזכרונות ילדות ואיך שהם מעצבים אותנו.

האתר של דניאלה שרר



יש לה גם קליפ שעשתה השנה ועוד פרויקטים נהדרים שכבר כתבתי עליהם (פה וגם פה):