דלג לתוכן הראשי

YES\NO סרט הגמר של עופר וינטר

סרט הגמר של עופר וינטר מתקשורת חזותית, בצלאל. זוכה מקום שני אסיף סטודנטים 2013.

עוד על הפרויקט:

הסרט מאוד מדבר בעד עצמו ובכל זאת אתייחס לנקודה משמעותית אחת. בהרצאה שלי באנימיקס הבאתי את הסרט כדוגמה להשפעה של השפה האינטרנטית על עולם הדימויים והנושאים בסרטי אנימציה.
ברמת הנושאים: ניתן לראות בסרט את העיסוק בסוגיית ההצפה של התכנים והאוסף העמוס של דימויים מעצבי-זהות תוך כדי שמירה על מסגרת סיפורית קוהורנטית. הקפיצה הזו בין דימויים מגוונים מאפיינת הרבה סרטים לאחרונה אולי כי זהו ייצוג אמיתי לחויית הזהות בעולם דינמי ומלא אפשרויות בחירה יחד עם (אשליית?) שליטה בצריכת התכנים.
בנוסף, המדיום פה הוא גם המסר כי התוכן עוסק בתקיעות של חוסר הבחירה והדימויים תקועים בלולאות גם כשנדמית התקדמות. מהבחינה הזו הסרט מאוד מזכיר את "רבולבר" שכבר עסקתי בו בהרצאה אחרת.
ברמת הדימויים הסרט הוא דוגמה טובה ליכולת להרכיב סרט מתת-דימויים שעומדים בפני עצמם גם כגיפים (כמובא למטה).

עופר:
"הגעתי אל הפרויקט מתוך חווית החיים שלי, והבעיות שמעסיקות אותי של חוסר שקט, חוסר החלטיות, בחירות והכרעות שמלוות בתהליך מתסכל, ועמידה קרועה לא פעם בין אופציות שונות.
כשנכנסתי לעומק גיליתי שזה לא רק אני. גליתי שהנושא מהדהד אלי מכל מי שסביבי.
פילוסוף צרפתי בשם עמנואל לוינס (יהודי טוב) תיאר את מצבו של האדם המערבי במונח "פיתוי הפיתוי".
הפיתוי קיים לא אל הנאה מסויימת, אחרת, אלא אל מרחב בו קיימות אינסוף הנאות אפשריות. כדבריו: "הוא שואף לנסות את הכל, לחוות את הכל... חיי אודיסאוס על אף תלאותיו נראים לנו ראויים להערצה, וחיי דון ז'ואן למרות סופו הטראגי, מעוררים בנו קנאה...אסור לדחות כל אפשרות! אסור להחמיץ את החיים! …
לפיתוי הפיתוי , ולפקחונו המוחלט, מתנגד רק התמימות, מושג לגמרי שלילי…"
כשאנו מודעים לכלל האפשריות הטובות והמתאימות לא פחות, האם ניתן להתמסר לגמרי לאופציה אחת?

יהודי טוב נוסף בשם הרב שמעון גרשון רוזנברג (שג"ר) כינה את המצב הזה "פגם ברית". מה הכוונה ברית?
"ברית היא התקשרות של אדם לכל דבר בעולם.. בעיקר לזולת ממקום של הארת פנים.. כאן מתבררת משמועותו החמורה של פגם הברית. הפיכת ההתקשרות הטהורה ליחס נצלני, דכאני, חמדני. הזולת הופך סובייקט לסיפוק תאוותי וצרכי.. כשאדם לאדם זאב, אני מנסה להשתלט עליו לפני שישתלט הוא עלי.. במפגש עם דבר אינני נפתח אליו כדי להיכלל בו , הוא נתפס כעומד מחוץ לי ולכן אני בוחר להתרחק ממנו או מנסה לבולעו ולנכסו.."
הפתרון אותו הוא מציע, הוא הברית, ההכרעה להיקשר, להתחבר, לשהות בתוך בחירה אחת מסוימת, ולהיות תמים מתוך בחירה  (באופן פרדוקסלי משהו ).

אז איך זה קשור לסרט?

בפרוייקט ניסיתי להביא את שלל האספקטים של הנושא, ואיך שהוא מתממש בחיינו, לתת ביטוי לאבסורדיות שבמצב הזה,  ולרמוז מעט לכיוון הפיתרון שמציע הרב שג"ר."


















video

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

CUPHEAD משחק בסטייל אנימציה קלאסית

המשחק CUPHEAD (ראש-ספל) מתאר מסע הרפתקאות של שני ראשי ספל בעקבות התערבות כושלת עם השטן.
לא רק שהמשחק מאופיין בסגנון האנימציה של האחים פליישר אלא שהוא גם נעשה באותה הטכניקה! מצוייר על נייר וצבוע ידנית (רק צביעת הדמויות בפוטשופ) והרקעים בצבעי מים. התוצאה באמת מקסימה ונאמנה למקור ההשראה:



לקניה: http://store.steampowered.com/app/268910/Cuphead/
אתר המשחק: http://www.cupheadgame.com/ המשחק נוצר על ידי סטודיו MDHR. 11 דקות מהמשחק:


המשחק מורכב מהתייחסויות ליצירות אנימציה קלאסיות מ"עצים ופרחים" של דיסני, דרך "מיקי בארץ המראה" ועד בטי בופ, פליקס החתול ופופאי.

עדכון: המשחק השיג מליון הורדות בשבועיים. הוא מצליח ואהוב ביותר, גם אם קשה מאוד לנצח אותו.

הרצאה על תהליך האנימציה:






מומלץ: הבלוג של האנימטור ג'ייק קלארק.









קרטון קלאסי אחד מיני רבים שמהווים השראה למשחק: ילדי הנעל, של האחים פליישר

יונתן וסרמן: מלא יצירות מנסות להעלות נוסטלגיה למשהו שהקהל עצמו לא חווה. מה שיפה בקאפהד זה שהוא משחק עם הרעיון של נוסטלגיה,. הוא מסתכל על הסרטים הישנים מנקודת מבט של ריחוק. כשקאפהד ואחיו מהמר…

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

זה מה שיש לו להציע בגזרת האנימציה:
קודם כל תחרות האנימציה הישראלית הקצרה. שם יוקרן הסרט שלי"ניגון" והוא יתמודד מול סרט של שתי סטודנטיות מצוינות שלי במנשר: אלה טבוריסקי ועינת נגר שיצרו את סרט הגמר "קרגו". עוד יוקרנו שם "רה-אורגניזציה של ריקרדו ורדסחיים, מורן סומר ואוסי ולד, "תאים רדומים – Compartments בבימוי דניאלה קופלר ואולי סייס ועוד.מוזמנים להגיע. יום שלישי בבוקר.
לינק: תחרות אנימציה ישראלית קצרה

הטריילר לסרט שלי. עוד עליו פה: https://sites.google.com/view/niggunshortfilm

הכרזה של "קרגו", מנשר 2017:

מיד לאחר התחרות הישראלית יוקרן גם הסרט החדש! הישראלי! באנימציה קלאסית! של חנן קמינסקי "אגדת שלמה".

זו הקרנת בכורה! אגדת המלך שלמה בחיפה.

שני כנסים על מציאות מדומה:
מציאות מדומה בעיר התחתית וכנס ניומדיה: כנס מציאות מדומה וניומדיה


הסרטים הבאים באורך מלא:לאהוב את וינסנט
זומבילניום


סינדרלה חתולה

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

Engloutis, סרט סטודנטים של מארטינז לנה וליאו סושל (2017)

סרטיהם של מארטינז לנה וליאו סושל, שני סטודנטים מדהימים מבית ספר ENSAD בצרפת.

לבלוע. הגולם, היצר והיצירה.

עובדים! ליאו סושל

עיצובים מהבלוג של לנה: http://zigomatyc.tumblr.com/






פורמייר

התנהגות בגיימינג - בין מושן דיזיין ואנימציה

התנהגות - בין מושן דיזיין ואנימציה

מושן דיזיין, בעברית: "עיצוב תנועה" הוא השימוש של מעצבי ברודקסט או אינטרקטיב בתנועה ככלי, כחלק מהחויה העיצובית. השם הזה מתאר איזושהי הפשטה של האנימציה: לא עוד "נפש" אלא "תנועה" לא עוד "רגש", "אשליית חיים" ו"אמינות" אלא עיצוב.
עיצוב הוא פונקציונלי. הוא קודם כל מוצר. בניגוד לטכניקה וסגנון שיש בהם מימד אישי העיצוב פונה החוצה אל המודעות של ההשפעה שיש לדימוי או לחוויה על מי שצורך אותה. כשזה מגיע לאנימציה נוצר פער גדול בין גישת עיצוב תנועה לאנימציה במובנה הקלאסי.
קחו למשל את "12 עקרונות האנימציה" של דיסני. איך הייתם מתארים אותם? אילו דוגמאות הייתם מביאים? שועל שזנבו נשרך אחריו כדי לבטא Draging? העמדת דמויות בחלל כדי לבטא את מצבן הנפשי בStaging? ומה קורה כשאתם מנסים להעביר את זה לעולם עיצוב התנועה? זה מה שקורה:



האם אלו 12 עקרונות האנימציה? לא. זוהי המרה שלהם לעולם משיק. יותר מזה, זוהי הפשטה גסה שחושפת את החולשות של 12 עקרונות האנימציה וזה כתוצאה מההקשר, או יותר נכון מחוסר ההקשר של עקרונות…