חוטים. ספיר 2012

סרט הגמר של טל ארביב וליאור גולן מביא סיפור שנשמע מוכר בהתחלה: יחסי בובה-על-חוט והמפעיל שלה אך היוצרים עושים ממנו דרמה מקורית ובעיניי גם מרגשת ובעלת רבדים.
ספיר 2012.


תהליכי עבודה:



ההפקה התחילה ב2009 עם שנה וחצי של פרה פרודקשן, עם התסריט הבימוי מידול וריג ראשוני.
עשינו עשרות דרפטים של אנימטיק והראנו אותם כל הזמן לכל מי שרק יכלנו, כדי להיות בטוחים שהדברים שאנחנו רוצים שיעברו יעבדו.
תוך כדי, עבדנו על העיצוב של הדמויות. דמות המריונטה פחות או יותר נסגרה בחודשים הראשונים ועם דמות המפעיל לקח לנו יותר זמן. כנראה בגלל שהעיצוב שלו היה צריך להגדיר את "עולם המציאות" אל מול העולם הצעצועי של המריונטה והוא היה צריך להגיע בשלב מאוחר יותר.
אחריה עקבה שנה של פרודקשן, אנימציה, תאורה, רנדר  וסימולציות. בשלב הזה כבר נכנסו ללוז הרבה יותר אינטנסיבי שכלל עבודה אחד ליד השני כמעט כל יום כל היום. אפילו שמדובר בעבודה במחשב ואפשר לפרוט אותה לחתיכות, הרגשנו שאנחנו חייבים להיות אחד ליד השני כדי שהעסק הזה יעבוד.
נכנסנו לחדרון קטן עם כמה שיותר מחשבים שהצלחנו לדחוף לשם 
כדי ליצור מצב שמפרים אחד את השני כל הזמן, ונמצאים כל הזמן מעודכנים ומסונכרנים וחוסכים את כל הזמן הזה.

חודשיים שלושה אחרונים הוקדשו לפוסט פרודקשן בהם סיימנו את הקימפוז של השוטים עם תוספות של מייט פיינטינגס, שיפורי סטייל קטנים, פיין-קאט ותיקוני צבע.
בשלב הזה גם הגיעה התמיכה מקרן רבינוביץ שעזרה לנו להביא מלחין ופסקוליסט מהשורה הראשונה בארץ,
עדי כהן המלחין, ואולפני זינקו של יעקוב שם טוב שחיברו אותנו עם רפי חן על הפסקול.
לגבי המוזיקה, ידענו שאנחנו רוצים כלים חיים שילוו את הסרט ולא יכלנו להסתפק בסינט, מדובר בסיפור חם ושביר ורצינו שזה יתבטא במוזיקה. לכן רצינו מאוד לעבוד עם עדי שנמצא בקשר עם מגוון נגנים, בינהם נגנית משור (כן, זה שמנסרים איתו) שהקליטה לנו את התפקיד המוביל בניו-יורק https://www.youtube.com/watch?v=v_HLcxXKeMQ
למזלינו זכינו להשתמש בה ועוד נגנים מהטובים בארץ לסרט.









עוד כמה סרטי גמר מהמחזור שלהם:



תגובות