דלג לתוכן הראשי

TEDed באנימציה (גם) ישראלית


מכירים את TED? אתר ללא מטרות רווח עם כנסים וסרטונים של הרצאות קצרות ומעוררות השראה בכל נושא שבעולם כדי להרבות ידע והשראה? אז יש להם תוכנית לאנימטורים. כן. זהו שיתוף פעולה בין טד לאנימטורים מכל העולם. קוראים לזה TED-ED וניתן לנסות לעבוד מולם כאן: http://ed.ted.com/get_involved
TEDED, ערוץ יוטיוב: http://www.youtube.com/user/TEDEducation/videos

הנה שני אנימטורים ישראלים שכבר יוצרים עבורם, נדב ארבל ואבי עופר:

נדב ארבל (שהוא גם חבר שלי! תזמינו אצלו סרטונים! הוא אנימטור מצויין ואדם טוב גם!) עשה להם כבר כמה סרטים והנה הם לפניכם. (עיצוב מורן ברק). בהמשך הרשומה נדב כותב על העבודה מולם ונותן הצצה לעבודה מול לקוח מחו"ל.

המירוץ לחלל

ערפדים


וגם זה שלו, "מלון הפרדוקס הנצחי". עיצוב: יוני בועז:


שווריל 2013 של נדב:



את אחד הסרטים הטובים של טד כבר העליתי בעבר, מסע הגיבור, על הסיפור הבסיסי מאחורי כל סיפור:

גם אבי עופר עשה להם סרטונים. כמו זה שעוסק בנושא חשוב: "איך בונים עולם דמיוני".

והתגברות על מיכשולים:


נדב על העבודה מול TED:
אז נראה לי שהגעתי לעבוד עם TED דרכך לא? אם זכור לי נכון אתה הצגת לי את הפרוייקט ויכול להיות אפילו שהמלצת עליי (יכול להיות שאני ממציא....)
אני זוכר שחששתי בהתחלה, בכל זאת זה לקוח מאוד גדול, ולא הייתי מורגל בעבודה מול גורמים מחו"ל אבל מהר מאוד התברר שהעבודה מולם מעולה. דבר ראשון, כמובן בלי להשמיץ את מה שקורה פה בביצה, יש הבדלי תרבות בשיח, מאוד מאוד מנומסים ומאוד מקצועיים. לוקח קצת זמן להתרגל לזה, למיילים הרשמיים, אני מוצא את עצמי מתלבט לא פעם האם לכתוב איזו הערה שפה בארץ לא הייתי חושב פעמיים לגבי להביע את דעתי עליה. זה פועל גם לטובה וגם לרעה, בסופו של דבר אני חייב לציין שאני מעדיף את החופשיות שקיימת פה ואני מאמין שזה גם סוג של יתרון שלנו כישראלים, הגישה הפתוחה יותר והדיבור הישיר שקיימים אצלנו פה באופן טבעי. אני מרגיש שאם זה נעשה במידה זה זוכה להערכה אצלם. 
יש גם הרגשה טובה לעבוד על משהו שקשור לחינוך ולהפצת ידע חינמית, זה תמיד מרענן להתאוורר קצת מהגופים העיסקיים והטון הפירסומי. עם זאת התשלום עבור הפרוייקטים לא מדהים, זה ארגון "ללא מטרות רווח" ולכן התקציב נמוך יחסית לגודל ההפקה - השיעורים די ארוכים, בממוצע יותר מ-5 דקות. מול זה עומדים ייתרונות של תשלום מסודר ובזמן ויש חופש מוחלט לגבי הארט והבימוי, כמעט אין הערות, הם מאפשרים לך לעשות מה שמתאים לך ומאוד מפרגנים. מה שבסופו של דבר הופך את העבודה יחסית למשתלמת (אין סבבי תיקונים) ובעיקר למהנה. נראה לי שזה גם מה שמושך את המעצבים הנהדרים שמסכימים לעבוד איתי על הפרוייקטים האלה, זה יוצר מקום בשביל כולנו לעשות דברים כמעט ללא תלות בלקוח. זה המקום כמובן לתת קרדיט למורן ברק וליוני בועז שהם כמובן שותפים מלאים לפרוייקטים שהפקנו עד עכשיו. 
סיימנו שלושה סרטים ואני מתחיל עכשיו עוד שניים. (אם יש מעצבים שרוצים לקחת חלק אשמח שיצרו קשר) זה עוד יתרון, זו עבודה יחסית קבועה, כל עוד אני רוצה יש פרוייקטים.
בונוס נוסף הוא חשיפה ענקית לקהל שלא הייתי מגיע אליו אחרת, יש לכל סרטון עשרות אלפי צפיות תוך ימים ספורים, הסרט שהוצאנו על ערפדים לכבוד ליל כל הקדושים מתקרב לחצי מיליון צפיות.
החשיפה מתחילה ליצור לסטודיו קצת קשרים עם גורמים בחו"ל, אין עדיין משהו שהבשיל לפרוייקטים חדשים אבל יש תהליכים שהתחילו.
אה...זהו.
אני ממליץ לכל מי שמתלבט, ללכת על זה, תגידו ש"נדב שלח אותכם..." :), רק צריך לבוא פחות בראש עסקי ורווחי ויותר כהזדמנות קצת להנות, לנסות דברים חדשים, לתרום קצת להפצת ידע בעולם ועל הדרך גם לקבל תשלום ונסיון בעבודה בעולם הגדול.
תהנו.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

CUPHEAD משחק בסטייל אנימציה קלאסית

המשחק CUPHEAD (ראש-ספל) מתאר מסע הרפתקאות של שני ראשי ספל בעקבות התערבות כושלת עם השטן.
לא רק שהמשחק מאופיין בסגנון האנימציה של האחים פליישר אלא שהוא גם נעשה באותה הטכניקה! מצוייר על נייר וצבוע ידנית (רק צביעת הדמויות בפוטשופ) והרקעים בצבעי מים. התוצאה באמת מקסימה ונאמנה למקור ההשראה:



לקניה: http://store.steampowered.com/app/268910/Cuphead/
אתר המשחק: http://www.cupheadgame.com/ המשחק נוצר על ידי סטודיו MDHR. 11 דקות מהמשחק:


המשחק מורכב מהתייחסויות ליצירות אנימציה קלאסיות מ"עצים ופרחים" של דיסני, דרך "מיקי בארץ המראה" ועד בטי בופ, פליקס החתול ופופאי.

עדכון: המשחק השיג מליון הורדות בשבועיים. הוא מצליח ואהוב ביותר, גם אם קשה מאוד לנצח אותו.

הרצאה על תהליך האנימציה:






מומלץ: הבלוג של האנימטור ג'ייק קלארק.









קרטון קלאסי אחד מיני רבים שמהווים השראה למשחק: ילדי הנעל, של האחים פליישר

יונתן וסרמן: מלא יצירות מנסות להעלות נוסטלגיה למשהו שהקהל עצמו לא חווה. מה שיפה בקאפהד זה שהוא משחק עם הרעיון של נוסטלגיה,. הוא מסתכל על הסרטים הישנים מנקודת מבט של ריחוק. כשקאפהד ואחיו מהמר…

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

זה מה שיש לו להציע בגזרת האנימציה:
קודם כל תחרות האנימציה הישראלית הקצרה. שם יוקרן הסרט שלי"ניגון" והוא יתמודד מול סרט של שתי סטודנטיות מצוינות שלי במנשר: אלה טבוריסקי ועינת נגר שיצרו את סרט הגמר "קרגו". עוד יוקרנו שם "רה-אורגניזציה של ריקרדו ורדסחיים, מורן סומר ואוסי ולד, "תאים רדומים – Compartments בבימוי דניאלה קופלר ואולי סייס ועוד.מוזמנים להגיע. יום שלישי בבוקר.
לינק: תחרות אנימציה ישראלית קצרה

הטריילר לסרט שלי. עוד עליו פה: https://sites.google.com/view/niggunshortfilm

הכרזה של "קרגו", מנשר 2017:

מיד לאחר התחרות הישראלית יוקרן גם הסרט החדש! הישראלי! באנימציה קלאסית! של חנן קמינסקי "אגדת שלמה".

זו הקרנת בכורה! אגדת המלך שלמה בחיפה.

שני כנסים על מציאות מדומה:
מציאות מדומה בעיר התחתית וכנס ניומדיה: כנס מציאות מדומה וניומדיה


הסרטים הבאים באורך מלא:לאהוב את וינסנט
זומבילניום


סינדרלה חתולה

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

'ראש' - סרטו של סתיו לוי

סתיו לוי מציג את סרטו "ראש".
סרט הגמר שלו מבצלאל הוא מינימליסטי עד כמה שאפשר ודוגמה מצוינת למטען הסימבולי שאפשר להעמיס על דימוי פשוט, בסיפור פשוט עם סגנון פשוט.



עיצובים מרגשים לסרט:





















Engloutis, סרט סטודנטים של מארטינז לנה וליאו סושל (2017)

סרטיהם של מארטינז לנה וליאו סושל, שני סטודנטים מדהימים מבית ספר ENSAD בצרפת.

לבלוע. הגולם, היצר והיצירה.

עובדים! ליאו סושל

עיצובים מהבלוג של לנה: http://zigomatyc.tumblr.com/






פורמייר