דלג לתוכן הראשי

TEDed באנימציה (גם) ישראלית


מכירים את TED? אתר ללא מטרות רווח עם כנסים וסרטונים של הרצאות קצרות ומעוררות השראה בכל נושא שבעולם כדי להרבות ידע והשראה? אז יש להם תוכנית לאנימטורים. כן. זהו שיתוף פעולה בין טד לאנימטורים מכל העולם. קוראים לזה TED-ED וניתן לנסות לעבוד מולם כאן: http://ed.ted.com/get_involved
TEDED, ערוץ יוטיוב: http://www.youtube.com/user/TEDEducation/videos

הנה שני אנימטורים ישראלים שכבר יוצרים עבורם, נדב ארבל ואבי עופר:

נדב ארבל (שהוא גם חבר שלי! תזמינו אצלו סרטונים! הוא אנימטור מצויין ואדם טוב גם!) עשה להם כבר כמה סרטים והנה הם לפניכם. (עיצוב מורן ברק). בהמשך הרשומה נדב כותב על העבודה מולם ונותן הצצה לעבודה מול לקוח מחו"ל.

המירוץ לחלל

ערפדים


וגם זה שלו, "מלון הפרדוקס הנצחי". עיצוב: יוני בועז:


שווריל 2013 של נדב:



את אחד הסרטים הטובים של טד כבר העליתי בעבר, מסע הגיבור, על הסיפור הבסיסי מאחורי כל סיפור:

גם אבי עופר עשה להם סרטונים. כמו זה שעוסק בנושא חשוב: "איך בונים עולם דמיוני".

והתגברות על מיכשולים:


נדב על העבודה מול TED:
אז נראה לי שהגעתי לעבוד עם TED דרכך לא? אם זכור לי נכון אתה הצגת לי את הפרוייקט ויכול להיות אפילו שהמלצת עליי (יכול להיות שאני ממציא....)
אני זוכר שחששתי בהתחלה, בכל זאת זה לקוח מאוד גדול, ולא הייתי מורגל בעבודה מול גורמים מחו"ל אבל מהר מאוד התברר שהעבודה מולם מעולה. דבר ראשון, כמובן בלי להשמיץ את מה שקורה פה בביצה, יש הבדלי תרבות בשיח, מאוד מאוד מנומסים ומאוד מקצועיים. לוקח קצת זמן להתרגל לזה, למיילים הרשמיים, אני מוצא את עצמי מתלבט לא פעם האם לכתוב איזו הערה שפה בארץ לא הייתי חושב פעמיים לגבי להביע את דעתי עליה. זה פועל גם לטובה וגם לרעה, בסופו של דבר אני חייב לציין שאני מעדיף את החופשיות שקיימת פה ואני מאמין שזה גם סוג של יתרון שלנו כישראלים, הגישה הפתוחה יותר והדיבור הישיר שקיימים אצלנו פה באופן טבעי. אני מרגיש שאם זה נעשה במידה זה זוכה להערכה אצלם. 
יש גם הרגשה טובה לעבוד על משהו שקשור לחינוך ולהפצת ידע חינמית, זה תמיד מרענן להתאוורר קצת מהגופים העיסקיים והטון הפירסומי. עם זאת התשלום עבור הפרוייקטים לא מדהים, זה ארגון "ללא מטרות רווח" ולכן התקציב נמוך יחסית לגודל ההפקה - השיעורים די ארוכים, בממוצע יותר מ-5 דקות. מול זה עומדים ייתרונות של תשלום מסודר ובזמן ויש חופש מוחלט לגבי הארט והבימוי, כמעט אין הערות, הם מאפשרים לך לעשות מה שמתאים לך ומאוד מפרגנים. מה שבסופו של דבר הופך את העבודה יחסית למשתלמת (אין סבבי תיקונים) ובעיקר למהנה. נראה לי שזה גם מה שמושך את המעצבים הנהדרים שמסכימים לעבוד איתי על הפרוייקטים האלה, זה יוצר מקום בשביל כולנו לעשות דברים כמעט ללא תלות בלקוח. זה המקום כמובן לתת קרדיט למורן ברק וליוני בועז שהם כמובן שותפים מלאים לפרוייקטים שהפקנו עד עכשיו. 
סיימנו שלושה סרטים ואני מתחיל עכשיו עוד שניים. (אם יש מעצבים שרוצים לקחת חלק אשמח שיצרו קשר) זה עוד יתרון, זו עבודה יחסית קבועה, כל עוד אני רוצה יש פרוייקטים.
בונוס נוסף הוא חשיפה ענקית לקהל שלא הייתי מגיע אליו אחרת, יש לכל סרטון עשרות אלפי צפיות תוך ימים ספורים, הסרט שהוצאנו על ערפדים לכבוד ליל כל הקדושים מתקרב לחצי מיליון צפיות.
החשיפה מתחילה ליצור לסטודיו קצת קשרים עם גורמים בחו"ל, אין עדיין משהו שהבשיל לפרוייקטים חדשים אבל יש תהליכים שהתחילו.
אה...זהו.
אני ממליץ לכל מי שמתלבט, ללכת על זה, תגידו ש"נדב שלח אותכם..." :), רק צריך לבוא פחות בראש עסקי ורווחי ויותר כהזדמנות קצת להנות, לנסות דברים חדשים, לתרום קצת להפצת ידע בעולם ועל הדרך גם לקבל תשלום ונסיון בעבודה בעולם הגדול.
תהנו.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיטב 2017

ברוכים הבאים לסיכום 2017 באנימציה!
האנימציה האיכותית נגישה לנו בעיקר ברשת שהפכה לזירה המרכזית למפגש עם קהל חובב אנימציה. זו זירה מקוונת שלא תמיד עושה חסד עם היוצרים והיצירה: היא מרוחקת, מלאת הפרעות קשב, מרצדת על מסכים קטנטנים ולא מתגמלת כלכלית; אבל היא חופשית ונותנת במה למגוון אדיר של יצירות אנימציה שהולך וגדל משנה לשנה.
חברתי לאביב זיו כדי להביא לכם מפירות השנה החולפת בקטגוריות שונות. אנו הגבלנו את עצמנו בבחירות שלנו לסרטים שעלו לרשת השנה ונעשו בסביבות 2017.

מי אנחנו?
יוני שלמון: שוליית הקוסם, ראש מחלקת אנימציה במנשר ואנימטור עצמאי.
אביב זיו: למד קולנוע באוניברסיטת תל אביב ואנימציה בIAC וכרגע עובד על סרט סטופמושן.

מוכנים?



Hi Stranger \ קירסטן דלור

יוני:
שלום, זר. סרט קצרצר של קירסטן לפור שהגיח לעולם כחלק מהאנתולוגיה "זרים" של LNWC (חבורת יוצרים עצמאיים שבוחרת נושא שונה כל שנה). כחלק מהמקבץ הסרט לא עורר הדים מיוחדים, אך ברגע שיצא לבדו לרשת הוא הפך לסרטון ויראלי בן רגע שרץ בכל פלטפורמה אפשרית. סוד הקסם שלו הוא שילוב בין רעיון עצמתי לביצוע מינימליסטי ומדויק. הסרט חושף במערומיו את …

דיאלוג של גוף ונפש: על איש האולר השווצרי

מומלץ מאוד לראות את הסרט לפני הקריאה.
מאמר זה לא מהווה ביקורת אלא ניתוח והניתוח הזה חשוב לי כי מבחינתי הוא חורג הרבה מעבר לסרט הספציפי. הסרט הזה הציף וחידד כמה נקודות שמאפיינות את הקונפליקטים המרכזיים של תחילת המאה הנוכחית ועל כך בהמשך.

הסרט "איש האולר השווצרי" מתאר מסע משותף, סרט באדיז (הייתי חייב להשתמש במשחק המילים הזה) של בחור צעיר בשם האנק, בודד ואומלל על אי בודד, וגופה בשם מני.
כן... גופה.
על פניו, הסרט הזה מופרע לגמרי ולא נשמע כמו משהו שאמור היה להפוך להפקה אמיתית. ללהק את דניאל רדקליף לתפקיד גופה מפליצה היא לא בחירה שגרתית ולהוציא את הגופה להרפתקת Bromance (רומן גברי-חברי) לא הופך את הסרט ליותר סביר. עם זאת מפתיע לגלות שהסרט בנוי לחלוטין במבנה קלאסי מראשיתו ועד סופו. התסריט הוא "מסע הגיבור" באופן הבסיסי ביותר ודווקא מסיבה זו מעניין לתהות מה הסרט מנסה לומר ומה גרם לכך שהיה צורך לספר סיפור מופרך כל כך בתבנית כל כך קלאסית, מעבר לגימיק.
שלב א: האם טרנסג'נדריות היא מטפורה יסמין ששון היא המרצה לתסריט במנשר ולאחר שמצאתי ניתוח שטוען שהגיבור טרנסג'נדר ושבזה …

אולימפיאדה מונפשת

אוליפיאדה מונפשת!
אני גדלתי על חלק מהסרטונים פה והם משעשים מאוד. תהנו!

נתחיל מגוגל דודל יומי לאולימפיאדת החורף 2018


אנימציה ישראלית מבית פיל


מנימליזם אולימפי מבית סטודיו AKA


אוליפיאדת לגו! נהדר!


אולימפיאדת בלונים!


על החירות- קטע מתוך "הנביא"

קטע פואטי אחד מתוך הסרט "הנביא- חליל ג'ובראן".

הסרט הארוך, המבוסס על הספר בשם זה ובו שיריו של חליל גו'בראן, משובץ בקטעי שירה ואנימציה שנעשו בטכניקות שונות על ידי אנימטורים שונים. קטעים קצרים אלו מהווים את נקודת החוזק של הסרט ללא ספק ואחד הקטעים היפים הוא "על החירות" בביצועו של האנימטור הפולני מיכל סוצ'ה:



תהליך העבודה על הקטע כולל עבודה ידנית ודיגיטלית מפרכת שמצדיקה את התוצאה.


טריילר הסרט:


סיפור המסגרת של הסרט עשוי בתלת מימד שמרונדר כדו מימד. מצער לראות שבהתחלה האנימציה נועדה להיות פשוט באנימציה קלאסית וכנראה המראה השתנה משיקולי תקציב:


על תהליך העבודה בשילוב דו מימד מצוייר ותלת מימד.

'השירלי טמפל', סרט הגמר של דניאלה שרר 2013

"שירלי טמפל" הוא סרט הגמר שדניאלה יצרה ב2013 במסגרת לימודיה בRCA, לונדון (היא ישראלית אז זה קצת "אנימציה ישראלית" גם, לא?). זהו סרט מיוחד מכמה בחינות: צורת הבימוי רוויית המעברים הדינמיים משוט לשוט משולבת עם סיפור שהוא חצי חלום וחצי מציאות. ה"שירלי טמפל" הוא משקה אלכוהולי לילדים שנותנים להם במסיבות כדי שהם ירגישו "גדולים". הילד פה נקלע לסיטואציות שלא ברור מה המשמעות שלהן במציאות. שאלת ה"היה או לא היה?" מחדדת את תחושת השכרות הקלה שאולי כולנו חוטאים בה באשר לזכרונות ילדות ואיך שהם מעצבים אותנו.

האתר של דניאלה שרר



יש לה גם קליפ שעשתה השנה ועוד פרויקטים נהדרים שכבר כתבתי עליהם (פה וגם פה):