דלג לתוכן הראשי

'תוהו ובוהו' של ג'יימי מילס, מינימליזם רישומי של ת'וקה מאייר ועוד.

הרשומה הזו היא בעיקר על סגנון אנימטיבי מסויים של רישומים עדינים אבל במרכז נמצא סרט שעוסק בנושא מרתק: ה"תוהו ובוהו". את הסרט יצר בחור אנגלי שמשום מה בחר לקרוא לסרט שלו בעברית. וזה מפתיע מאוד, כמו במקרה של "בית שאן" הצרפתי, למצוא סרטים זרים שמתייחסים לנושאים עבריים.
אבל היה בו משהו מיוחד נוסף: היה נראה לי שהוא מצליח לתפוס את המושג החמקמק הזה "תוהו ובוהו".


אתר היוצר: http://jamie-mills.co.uk/
המשך

וְהָאָרֶץ הָיְתָה תֹהוּ וָבֹהוּ וְחֹשֶׁךְ עַל פְּנֵי תְהוֹם וְרוּחַ אֱלֹהִים מְרַחֶפֶת עַל פְּנֵי הַמָּיִם. (בראשית)
התוהו ובוהו קדם לבריאת העולם. שמו מרמז על תהיה ובהיה. כלומר: משהו מעורפל כמו מבט לא מפוקס. לפני הווצרות החומר, לפני שנדלק האור ("ויהי אור"). אבל ה"תוהו ובוהו" הוא גם הכאוס במובנו המתמטי. כלומר, ניתן לראות בו מאפיינים של מה שמכונה "תורת הכאוס" כתופעה מתמטית, פיסיקלית. אני לא מומחה לתחום אבל ספר שקראתי בנושא העיר את עיניי לתופעה מאוד מיוחדת: הכאוס מתגלה בסתירה מובנית: הוא דבר מאוד מסודר.
לדוגמה: תבניות העננים הן משתנות ומשונות, אין שני עננים זהים, ועדיין אנחנו מזהים "ענן" כשאנחנו רואים אחד כזה. האלמנטים הויזואלים בהם הכאוס מתגלה, (כמו בעננים, קווי חוף, עלים, פתיתי שלג..) הם בעלי מגוון אינוספי ועם זאת מכילים תבניתיות מאוד יציבה. שהביטוי שלה הוא גם מאוד אסתטי.

בגלל זה הסרט הזה כל כך נגע בי.
אייל מסתובב עם חתיכת כאוס היולי מעל הראש.
והחתיכת כאוס הזו היא מעין מאגר אנרגיה מתחדש. כזה שקדם לבריאה וקדם להולדת החיים, ההרים והצמחיה. אבל ממשיך להיות נוכח. הרעיון הזה נראה לי אמיתי. והדימויים שהוא יוצר נראים לי מדוייקים.


אולי זו גם הסיבה שאני אוהב את מה שנקרא "moving hold".
moving hold, ("עומד זז") הוא קו אנימציה רוטט גם כשהדמות או האובייקט אינם זזים כלל. לפעמים הוא נעשה מבחירה ולפעמים מעצם החזרה על ציור שוב ושוב ידנית. יש אנשים שממש לא אוהבים את השימוש בו. אני אישית רואה בו דרך חיים: הקו תמיד זז. גם כשכלום לא קורה יש חיים מתחת לפני השטח.

הנה כמה עבודות איור נוספות של ג'יימי ולאחריהן עבודות של ת'וקה מאייר.





מינימליזם אסתטי של ת'וקה מייר:

ת'וקה מאייר Thoka maer: מאיירת ואנימטורית מברלין, בעלת קו אוורירי ואנימציה עדינה.
יש לה גם את הטמבלר שאני מאוד אוהב שמציג המון גיפים בעיפרון: http://itsnobiggie.tumblr.com/



מתוך It's no biggie
infra6








ובאותה רוח: "קפאין" של דנאה דיאז.

ולסיום: מחזור החיים של ג'וליאן פרוסט:

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

CUPHEAD משחק בסטייל אנימציה קלאסית

המשחק CUPHEAD (ראש-ספל) מתאר מסע הרפתקאות של שני ראשי ספל בעקבות התערבות כושלת עם השטן.
לא רק שהמשחק מאופיין בסגנון האנימציה של האחים פליישר אלא שהוא גם נעשה באותה הטכניקה! מצוייר על נייר וצבוע ידנית (רק צביעת הדמויות בפוטשופ) והרקעים בצבעי מים. התוצאה באמת מקסימה ונאמנה למקור ההשראה:



לקניה: http://store.steampowered.com/app/268910/Cuphead/
אתר המשחק: http://www.cupheadgame.com/ המשחק נוצר על ידי סטודיו MDHR. 11 דקות מהמשחק:


המשחק מורכב מהתייחסויות ליצירות אנימציה קלאסיות מ"עצים ופרחים" של דיסני, דרך "מיקי בארץ המראה" ועד בטי בופ, פליקס החתול ופופאי.

עדכון: המשחק השיג מליון הורדות בשבועיים. הוא מצליח ואהוב ביותר, גם אם קשה מאוד לנצח אותו.

הרצאה על תהליך האנימציה:






מומלץ: הבלוג של האנימטור ג'ייק קלארק.









קרטון קלאסי אחד מיני רבים שמהווים השראה למשחק: ילדי הנעל, של האחים פליישר

יונתן וסרמן: מלא יצירות מנסות להעלות נוסטלגיה למשהו שהקהל עצמו לא חווה. מה שיפה בקאפהד זה שהוא משחק עם הרעיון של נוסטלגיה,. הוא מסתכל על הסרטים הישנים מנקודת מבט של ריחוק. כשקאפהד ואחיו מהמר…

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

זה מה שיש לו להציע בגזרת האנימציה:
קודם כל תחרות האנימציה הישראלית הקצרה. שם יוקרן הסרט שלי"ניגון" והוא יתמודד מול סרט של שתי סטודנטיות מצוינות שלי במנשר: אלה טבוריסקי ועינת נגר שיצרו את סרט הגמר "קרגו". עוד יוקרנו שם "רה-אורגניזציה של ריקרדו ורדסחיים, מורן סומר ואוסי ולד, "תאים רדומים – Compartments בבימוי דניאלה קופלר ואולי סייס ועוד.מוזמנים להגיע. יום שלישי בבוקר.
לינק: תחרות אנימציה ישראלית קצרה

הטריילר לסרט שלי. עוד עליו פה: https://sites.google.com/view/niggunshortfilm

הכרזה של "קרגו", מנשר 2017:

מיד לאחר התחרות הישראלית יוקרן גם הסרט החדש! הישראלי! באנימציה קלאסית! של חנן קמינסקי "אגדת שלמה".

זו הקרנת בכורה! אגדת המלך שלמה בחיפה.

שני כנסים על מציאות מדומה:
מציאות מדומה בעיר התחתית וכנס ניומדיה: כנס מציאות מדומה וניומדיה


הסרטים הבאים באורך מלא:לאהוב את וינסנט
זומבילניום


סינדרלה חתולה

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

Engloutis, סרט סטודנטים של מארטינז לנה וליאו סושל (2017)

סרטיהם של מארטינז לנה וליאו סושל, שני סטודנטים מדהימים מבית ספר ENSAD בצרפת.

לבלוע. הגולם, היצר והיצירה.

עובדים! ליאו סושל

עיצובים מהבלוג של לנה: http://zigomatyc.tumblr.com/






פורמייר

התנהגות בגיימינג - בין מושן דיזיין ואנימציה

התנהגות - בין מושן דיזיין ואנימציה

מושן דיזיין, בעברית: "עיצוב תנועה" הוא השימוש של מעצבי ברודקסט או אינטרקטיב בתנועה ככלי, כחלק מהחויה העיצובית. השם הזה מתאר איזושהי הפשטה של האנימציה: לא עוד "נפש" אלא "תנועה" לא עוד "רגש", "אשליית חיים" ו"אמינות" אלא עיצוב.
עיצוב הוא פונקציונלי. הוא קודם כל מוצר. בניגוד לטכניקה וסגנון שיש בהם מימד אישי העיצוב פונה החוצה אל המודעות של ההשפעה שיש לדימוי או לחוויה על מי שצורך אותה. כשזה מגיע לאנימציה נוצר פער גדול בין גישת עיצוב תנועה לאנימציה במובנה הקלאסי.
קחו למשל את "12 עקרונות האנימציה" של דיסני. איך הייתם מתארים אותם? אילו דוגמאות הייתם מביאים? שועל שזנבו נשרך אחריו כדי לבטא Draging? העמדת דמויות בחלל כדי לבטא את מצבן הנפשי בStaging? ומה קורה כשאתם מנסים להעביר את זה לעולם עיצוב התנועה? זה מה שקורה:



האם אלו 12 עקרונות האנימציה? לא. זוהי המרה שלהם לעולם משיק. יותר מזה, זוהי הפשטה גסה שחושפת את החולשות של 12 עקרונות האנימציה וזה כתוצאה מההקשר, או יותר נכון מחוסר ההקשר של עקרונות…