דלג לתוכן הראשי

'היפה האחרונה' (The last belle, 2011) סרט חדש בטכניקה מסורתית לגמרי


The last belle  (אנגליה\צרפת) במאי: ניל בוייל
מוכרחים לדבר על הסרט הזה. הוא 20 דקות אמנם אבל שווה את זה.



הסרט נעשה בשיטה המסורתית וזה מורגש בכל פריים ופריים ששזור בסרט. הוא צוייר ונצבע ידנית וצולם במצלמת 35 מ"מ. לא יאומן! ב2011! מעבר לכך, כל השפה הקולנועית והעיצובית מעוררת תחושה שאם ריצ'רד ווילאמס היה עושה סרטים הם היו נראים ככה. הסרט הזה הוא "קלאסי" במלוא מובן המילה. לא רק בכבוד שהוא נותן לאומנות (Craft) אלא גם בסוג הסטוריטלינג שלו. מזמן לא ראיתי סרט כל כך "מצוייר", שהדמויות בו מתנהגות כמו דמויות בסרט מצוייר בלי שום מודעות-יתר או התחכמות, והתוצאה מרגשת ומצחיקה. כמעט כל שוט כאן הוא בית ספר למשחק ועיצוב לאנימציה.
אני חושב שיש בסרט גם
כמה מחוות מובהקות לריצ'רד וויליאמס. בעיקר בכאוס שברכבת התחתית שמזכיר את השימוש שלו בפטרנים ואינסופיים בסרט "הגנב והנגר" (כתבתי עליו פה. הבמאי, ניל בוייל, עבד עם וויליאמס על הסרט "הגנב והנגר" וגם על "רוג'ר ראביט".)

אז איך הרגשתם לגבי הסרט? הוא הרגיש לכם מיושן או קלאסי במובן הטוב?
אני הרגשתי שהוא קלאסי ועם זאת יש לי תחושה שהמנגנון הפנימי של הצופים, ואני בינהם, שרודף אחרי ה"חדש" לא יתן לסרט הזה את המקום הראוי לו.

עוד הערה קטנטונת: אורך הסרט הוא 20 דקות. אני מאוד אוהב את האורך הזה. יש בו משהו שמאוד מתאים לאנימציה כי הוא לא דורש משאבים של סרט באורך מלא אך מספיק כדי ליצור עלילה שמכילה התפתחות ומזמינה הכרות מעמיקה עם דמויות ועומק רגשי. 20 דקות זה גם זמן שלא מאפשר לך לאכול סרט על הדרך אלא מחייב לפנות זמן וקשב. שזה דבר מבורך בפני עצמו.

קישור: בלוג הסרט: http://thelastbelleblog.blogspot.co.il/ שווה לצלול לתוכו. הוא מתאר את התהליך של העבודה והרבה מעבר לכך. תהליך שכבר לא עובדים לפיו ו.. טוב.. זה לא המקום להיות נוסטלגי ועדיין, מדובר בפרויקט מדהים שכדאי לחקור. בלינק הזה לדוגמה הוא עונה לשאלה: למה? למה לעשות ככה סרט היום?!

קישור: טל לוטן גם כתבה על תהליכי העבודה על הסרט בבלוג שלה (עברית):  אנימטורית על יצירתיות ויצירה באנימציה

ארט:










איך אומרים? "there is no school like old school" .אכן כן. מעורר השראה.



והנה עוד סרט צרפתי קצר ומקסים על ספיד-דייטינג.


ולסיום, עוד מחווה קלאסית נהדרת. סילוון שומה עושה פתיח לסימפסונים.


בעבר הם צחקו עליו ועל שלישיית בלוויל שלו בפרק"angry dad".

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

CUPHEAD משחק בסטייל אנימציה קלאסית

המשחק CUPHEAD (ראש-ספל) מתאר מסע הרפתקאות של שני ראשי ספל בעקבות התערבות כושלת עם השטן.
לא רק שהמשחק מאופיין בסגנון האנימציה של האחים פליישר אלא שהוא גם נעשה באותה הטכניקה! מצוייר על נייר וצבוע ידנית (רק צביעת הדמויות בפוטשופ) והרקעים בצבעי מים. התוצאה באמת מקסימה ונאמנה למקור ההשראה:



לקניה: http://store.steampowered.com/app/268910/Cuphead/
אתר המשחק: http://www.cupheadgame.com/ המשחק נוצר על ידי סטודיו MDHR. 11 דקות מהמשחק:


המשחק מורכב מהתייחסויות ליצירות אנימציה קלאסיות מ"עצים ופרחים" של דיסני, דרך "מיקי בארץ המראה" ועד בטי בופ, פליקס החתול ופופאי.

עדכון: המשחק השיג מליון הורדות בשבועיים. הוא מצליח ואהוב ביותר, גם אם קשה מאוד לנצח אותו.

הרצאה על תהליך האנימציה:






מומלץ: הבלוג של האנימטור ג'ייק קלארק.









קרטון קלאסי אחד מיני רבים שמהווים השראה למשחק: ילדי הנעל, של האחים פליישר

יונתן וסרמן: מלא יצירות מנסות להעלות נוסטלגיה למשהו שהקהל עצמו לא חווה. מה שיפה בקאפהד זה שהוא משחק עם הרעיון של נוסטלגיה,. הוא מסתכל על הסרטים הישנים מנקודת מבט של ריחוק. כשקאפהד ואחיו מהמר…

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

זה מה שיש לו להציע בגזרת האנימציה:
קודם כל תחרות האנימציה הישראלית הקצרה. שם יוקרן הסרט שלי"ניגון" והוא יתמודד מול סרט של שתי סטודנטיות מצוינות שלי במנשר: אלה טבוריסקי ועינת נגר שיצרו את סרט הגמר "קרגו". עוד יוקרנו שם "רה-אורגניזציה של ריקרדו ורדסחיים, מורן סומר ואוסי ולד, "תאים רדומים – Compartments בבימוי דניאלה קופלר ואולי סייס ועוד.מוזמנים להגיע. יום שלישי בבוקר.
לינק: תחרות אנימציה ישראלית קצרה

הטריילר לסרט שלי. עוד עליו פה: https://sites.google.com/view/niggunshortfilm

הכרזה של "קרגו", מנשר 2017:

מיד לאחר התחרות הישראלית יוקרן גם הסרט החדש! הישראלי! באנימציה קלאסית! של חנן קמינסקי "אגדת שלמה".

זו הקרנת בכורה! אגדת המלך שלמה בחיפה.

שני כנסים על מציאות מדומה:
מציאות מדומה בעיר התחתית וכנס ניומדיה: כנס מציאות מדומה וניומדיה


הסרטים הבאים באורך מלא:לאהוב את וינסנט
זומבילניום


סינדרלה חתולה

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

Engloutis, סרט סטודנטים של מארטינז לנה וליאו סושל (2017)

סרטיהם של מארטינז לנה וליאו סושל, שני סטודנטים מדהימים מבית ספר ENSAD בצרפת.

לבלוע. הגולם, היצר והיצירה.

עובדים! ליאו סושל

עיצובים מהבלוג של לנה: http://zigomatyc.tumblr.com/






פורמייר

התנהגות בגיימינג - בין מושן דיזיין ואנימציה

התנהגות - בין מושן דיזיין ואנימציה

מושן דיזיין, בעברית: "עיצוב תנועה" הוא השימוש של מעצבי ברודקסט או אינטרקטיב בתנועה ככלי, כחלק מהחויה העיצובית. השם הזה מתאר איזושהי הפשטה של האנימציה: לא עוד "נפש" אלא "תנועה" לא עוד "רגש", "אשליית חיים" ו"אמינות" אלא עיצוב.
עיצוב הוא פונקציונלי. הוא קודם כל מוצר. בניגוד לטכניקה וסגנון שיש בהם מימד אישי העיצוב פונה החוצה אל המודעות של ההשפעה שיש לדימוי או לחוויה על מי שצורך אותה. כשזה מגיע לאנימציה נוצר פער גדול בין גישת עיצוב תנועה לאנימציה במובנה הקלאסי.
קחו למשל את "12 עקרונות האנימציה" של דיסני. איך הייתם מתארים אותם? אילו דוגמאות הייתם מביאים? שועל שזנבו נשרך אחריו כדי לבטא Draging? העמדת דמויות בחלל כדי לבטא את מצבן הנפשי בStaging? ומה קורה כשאתם מנסים להעביר את זה לעולם עיצוב התנועה? זה מה שקורה:



האם אלו 12 עקרונות האנימציה? לא. זוהי המרה שלהם לעולם משיק. יותר מזה, זוהי הפשטה גסה שחושפת את החולשות של 12 עקרונות האנימציה וזה כתוצאה מההקשר, או יותר נכון מחוסר ההקשר של עקרונות…