דלג לתוכן הראשי

בשוטף: דניאלה שרר ואירועי אנימציה קרובים וטובים במינשר, בירושלים ועוד.


גיף של דניאלה שרר
אחד הדברים שצריך לפתח בארץ זה את תעשיית האנימציה, נכון? על זה כולנו מסכימים. אחת הדרכים היא דרך קהל היעד. להרחיב אותו, לגוון אותו, לגרות אותו, להעשיר אותו ולגרום לו להעריך את האמנות הזו.
מארבעת השנים של הבלוג הזה כבר שמתי לב שחשיפה מוגבלת לנעשה בתחום יש לא רק בקרב קהל היעד הפוטנציאלי אלא גם בקרב יוצרים. ובגלל זה דווקא יפה לראות יוזמות חדשות לקידום קהילת שוחרי האנימציה בארץ. ואתם מוזמנים לקחת בהן חלק.

אני מדבר על כמה אירועים קרובים:
מפגש אנימציה במינשר: יום חמישי 15.5.14 בשעה 18:00 במכללת מינשר, דוד חכמי, תל אביב.
ואירוע הקרנת סרטים במסעדת "תמול שלשום": יום שלישי 13.5.14 בשעה 19:00 בירושלים.

בנוסף יתקיים בקרוב המפגש השנתי של איגוד האנימציה ביום שישי 23.5.14 בסינמטק חולון. במהלכו יוקרן (ככל הנראה) גם הסרט הנהדר "טקון קינקריט" עליו כתבתי בעבר.


מפגשי האנימציה במינשר הם יוזמה של שרה חתוכה וצביקה אורן ובהם יש מגוון של סרטים, שיחות והרצאות בנושא אנימציה. מפגש עדכני ומעניין וגם אירוע חברתי מוצלח. כך שמעתי.
המפגש הקרוב יעסוק ברשמים מפסטיבל שטוטגרט האחרון ויוצג בו סרט הסטודנטים הזוכה שנעשה על ידי סטודנטית ישראלית שלמדה באנגליה, דניאלה שרר, עליה כבר כתבתי. היא עצמה תשתתף באירוע יחד עם מור ישראלי שיחד עם עידן ברזילי מבצלאל יצרה את "מצופים".

האירועים ב"תמול שלשום" הם יוזמה של עדי ברודסלי (בוגרת אנימציה ב"בית הספר לתאטרון חזותי" וזוכת אסיף 2013 לסטודנטים) ומזמור ויצמן.(בוגרת "ספיר"). האירועים האלו כוללים הקרנת סרטים ישראלים לפי נושאים.
המפגש הקרוב יעסוק בירושלים ויציג שלושה סרטים ישראלים נהדרים בנושא.

עוד על היוזמות בהרחבה:

רציתי לשמוע מהיוזמים על הכוונות שמאחורי האירועים. ובעיקר, בשבילי, לנסות לראות כיצד הם תורמים באמת לקהילת האנימציה המקומית על יוצריה וקהליה למען עתיד פורה יותר.

נתחיל מעדי ומזמור:



הי.
מי אתן, בבקשה?
"מזמור ויצמן נולדה וגדלתה בירושלים, ישראל. היא בוגרת המכללה האקדמית ספיר, במחלקה לקולנוע, במסלול אנימציה. סרט הגמר שלה "סיפור פעוט" הוקרן עד כה במעל לשלושה עשר פסטיבלים בארץ ובחו"ל, וזכה ב"פרס ההפקה" בפסטיבל קולנוע דרום, ב"פרס השופטים ליוצאת הסרט העלילתי הקצר" בפסטיבל הבינלאומי רחובות לסרטי נשים ו"בציון לשבח" בפסטיבל הסרטים הבין לאומי חיפה. בימים אלה  היא מתחילה לפתח את הסרט הבא שלי "מראות", ומשתדלת להתפרנס מעבודות בתחום האנימציה ומסריגת בגדים וצעצועים לתינוקות.

עדי ברודסלי, אמנית יוצרת, בוגרת בית הספר לתיאטרון חזותי, אשר עוסקת בעיקר בתחומי הבובנאות, עיצוב במה ואנימציה. סרטה, ""SLIPPING AWAY זכה במקום הראשון בפסטיבל אסיף בקטגוריית סרטי סטודנטים. נוסף על כך סרטיה השתתפו בחלק מפסטיבלי האנימציה החשובים בארץ ובעולם ביניהם: פסטיבל האנימציה "ITFS" בשטוטגרט, גרמניה, פסטיבל "אסיף", "Animafest Zagreb" ועוד. יחד עם זאת, סרטיה הוצגו בתערוכות במוזיאון תל אביב לאומנות ובתערוכות נוספות. כיום עובדת כמעצבת בובות ותפאורה להצגות ילדים עם תאטראות שונים בניהם תאטרון קומקום, תאטרון בית הגפן, פסטיבל הצגות ילדים בחיפה ועוד. בעבודותיה יש רגישות לפרטים הקטנים תוך שימת דגש מיוחד על נתינת חיות, נשמה ונשימה ליצירותיה, כל זאת באסתטיקה ובחן.

נעים להכיר. ספרו קצת על הפרויקט.
"במהלך תהליך ההפצה של סרטינו לפסטיבלים והרצון להקרין אותם בכמה שיותר מקומות, הבנו שאין פלטרפורמה בארץ להקרנה שוטפת של סרטי אנימציה קצרים ישראלים. הרגשנו גם שסרטי האנימציה המצויינים שזכינו לראות בפסטיבלים ובאירועים דומים אינם מגיעים לקהל הרחב אלא נשארים בתחומי קהילת האנימציה הישראלית המצומצמת. רוב הציבור הישראלי אינו מודע ליצירות האנימציה המשובחות שנוצרות בארץ מידי שנה בשנה ובנוסף על כך היוצרים נשארים אנונימיים ופניהן נסתרות מאחורי סרטיהם.
ערבי האנימציה שאנו מארגנות במסעדת "תמול שלשום" בירושלים נערכים במתכונת של הקרנה ופאנל עם היוצרים. הקהל מגיע לבית קפה באויירה נעימה ולאחר הצפייה בסרטי האנימציה אנו מנהלים שיחה עם היוצרים בה ניתנת הזדמנות לקהל לשאול שאלות לגבי האנימציות והעבודה עליהן, לשמוע על תהליך עשיית הסרטים והיוצרים מצידם זוכים להחשף ולשתף בתהליך שעברו עם הסרט."

מאיפה בא הרעיון לערבי הקרנות מצומצמים?
"יש לנו שפע של רעיונות לקידום האנימציה הישראלית בארץ. כאשר עלה הרעיון להרים את ערבי האנימציה הללו בתמול שלשום, הרגשנו שזו הזדמנות טובה להתחיל אירוע פיילוט שייצר פלטפורמה התחלתית ניסיונית אשר תגדל ותתרחב לכיוונים נוספים ושונים."

מיהו קהל היעד? האם נראה לכן שהוא מגוון או שמדובר רק באנימטורים וחובבי אנימציה מושבעים?
"קהל היעד שלנו הוא מגוון ופונה לכל אחד שמעניין אותו לצפות ולהעשיר את עצמו בתחום האנימציה. נכון לעכשיו הקהל אשר מגיע לאירועים מורכב בעיקר מאנשים שידם לא באנימציה אך הם מסוקרנים ואוהבים את התחום ורוצים להחסף אליו וללמוד עליו יותר. היינו שמחות שיגיעו יותר אנימטורים כדי לקחת חלק פעיל ולתמוך באירועים מסוג זה."

לפי מה בחרתם את נושאי ההקרנה והאם הבחירות השפיעו על הקהל בכמותו, באופיו, בתגובותיו?
"אנחנו עוד בתחילת דרכנו, עד כה נערכו רק שני ערבים שהיו מלאים והקהל הביע התעניינות ושאל הרבה שאלות. רק לערב האחרון היה נושא (הערב הראשון שימש כפיילוט לראות אם יש עניין מהציבור) ועל כן עוד לא ניתן להסיק האם הנושא הוא שמושך את הקהל."

האם הערבים הללו הם חלק מאג'נדה רחבה יותר? האם יש תוכניות נוספות בכיוון?
"בהחלט! יש לנו כל מיני רעיונות שאנחנו רוצות להביא לידי ביצוע. בהחלט הכיוון הוא להרחיב ולהגדיל."

האם יש קשר בין ההקרנות הללו ליצירת סביבה יוצרת באיזושהי צורה?
"בתור יוצרות אנימציה שחיות בירושלים היינו רוצות שתתפתח פה סביבה יוצרת. אנו חושבות שאירועים מהסוג הזה יכולים למנף ולעודד סביבה כזו להווצר בעיר, ואנו מקוות שעוד יצתפרו ויזמו ויחד נשתלט על העולם. :) "



ועכשיו שרה חתוכה, אנימטורית ומנהלת המחלקה לאנימציה במינשר, שם אני מלמד.

"מועדון אנימציה נולד בתחילת השנה בהמשך ליוזמה של צביקה אורן (מטעם אסיפ''א).
הסיבה היא פשוטה: אנחנו אוהבים אנימציה, ואוהבים לדבר על זה.
אני, בשם המחלקה לאנימציה, ישר שיתפתי פעולה, ובממוצע פעם בחודש יש ערב פתוח באודיטוריום. (זו גם הזדמנות להגיע ישר לסטודנטים יוצרים פעילים). כל פעם בנושא אחר. אנו משתדלים לארח כמה שיותר יוצרים, כשכמובן המטרה היא גם ליצור דיאלוג חי בין יוצרים ואוהבי אנימציה ולא רק לצפות בדברים יפים.
צביקה בדרך כלל מנחה, לפעמים אני מצטרפת אליו. זה פתוח לכולם: גם מרצים, גם סטודנטים, גם אורחים, גם אלמונים.

במפגש הקרוב יתארחו אצלנו יוצרים של 2 סרטים שקיבלו פרס על סרטי סטודנטים בשטוטגרט.
פרס ראשון: דניאלה שרר, ישראלית שלמדה בROYAL COLLEGE עם הסרט THE SHIRLEY TEMPLE
בצל''ש זכו מור ישראלי ועידן ברזילי עם "מצופים".
צביקה ידבר על החוויה בתור שופט ויציג את 2 הסרטים שזכו בקטגוריית סרטים קצרים עצמאיים, וגם על התוכניות שהוא הציג שם בתוך אורח כבוד של הפסטיבל. (חשוב לזכור שיש לנו מזל ענק לעבוד עם אחד התאורתיקנים החשובים באנימציה בינלאומית).
בסיכום זהו מפגש מאוד שונה מהמפגש האיגוד. פחות בירות יותר סרטים. :)

הטריילר לסרטה של דניאלה שרר:

אפרופו דניאלה שרר. היא איירה ספר חדש שאם נכנסים לקוד QR שמשובץ בו האיורים הופכים לאנימציה וגיפים יפהפיים. הנה טעימה הכוללת את אחד הרגעים הטראומטיים בתולדות הטלויזיה בישראל.
ותודה לגיא גרניט רביב על ההפניה.



קטע מהספר יאיר ויהונתן / יאיר אגמון by כנרת זמורה ביתן


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

CUPHEAD משחק בסטייל אנימציה קלאסית

המשחק CUPHEAD (ראש-ספל) מתאר מסע הרפתקאות של שני ראשי ספל בעקבות התערבות כושלת עם השטן.
לא רק שהמשחק מאופיין בסגנון האנימציה של האחים פליישר אלא שהוא גם נעשה באותה הטכניקה! מצוייר על נייר וצבוע ידנית (רק צביעת הדמויות בפוטשופ) והרקעים בצבעי מים. התוצאה באמת מקסימה ונאמנה למקור ההשראה:



לקניה: http://store.steampowered.com/app/268910/Cuphead/
אתר המשחק: http://www.cupheadgame.com/ המשחק נוצר על ידי סטודיו MDHR. 11 דקות מהמשחק:


המשחק מורכב מהתייחסויות ליצירות אנימציה קלאסיות מ"עצים ופרחים" של דיסני, דרך "מיקי בארץ המראה" ועד בטי בופ, פליקס החתול ופופאי.

עדכון: המשחק השיג מליון הורדות בשבועיים. הוא מצליח ואהוב ביותר, גם אם קשה מאוד לנצח אותו.

הרצאה על תהליך האנימציה:






מומלץ: הבלוג של האנימטור ג'ייק קלארק.









קרטון קלאסי אחד מיני רבים שמהווים השראה למשחק: ילדי הנעל, של האחים פליישר

יונתן וסרמן: מלא יצירות מנסות להעלות נוסטלגיה למשהו שהקהל עצמו לא חווה. מה שיפה בקאפהד זה שהוא משחק עם הרעיון של נוסטלגיה,. הוא מסתכל על הסרטים הישנים מנקודת מבט של ריחוק. כשקאפהד ואחיו מהמר…

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

זה מה שיש לו להציע בגזרת האנימציה:
קודם כל תחרות האנימציה הישראלית הקצרה. שם יוקרן הסרט שלי"ניגון" והוא יתמודד מול סרט של שתי סטודנטיות מצוינות שלי במנשר: אלה טבוריסקי ועינת נגר שיצרו את סרט הגמר "קרגו". עוד יוקרנו שם "רה-אורגניזציה של ריקרדו ורדסחיים, מורן סומר ואוסי ולד, "תאים רדומים – Compartments בבימוי דניאלה קופלר ואולי סייס ועוד.מוזמנים להגיע. יום שלישי בבוקר.
לינק: תחרות אנימציה ישראלית קצרה

הטריילר לסרט שלי. עוד עליו פה: https://sites.google.com/view/niggunshortfilm

הכרזה של "קרגו", מנשר 2017:

מיד לאחר התחרות הישראלית יוקרן גם הסרט החדש! הישראלי! באנימציה קלאסית! של חנן קמינסקי "אגדת שלמה".

זו הקרנת בכורה! אגדת המלך שלמה בחיפה.

שני כנסים על מציאות מדומה:
מציאות מדומה בעיר התחתית וכנס ניומדיה: כנס מציאות מדומה וניומדיה


הסרטים הבאים באורך מלא:לאהוב את וינסנט
זומבילניום


סינדרלה חתולה

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

Engloutis, סרט סטודנטים של מארטינז לנה וליאו סושל (2017)

סרטיהם של מארטינז לנה וליאו סושל, שני סטודנטים מדהימים מבית ספר ENSAD בצרפת.

לבלוע. הגולם, היצר והיצירה.

עובדים! ליאו סושל

עיצובים מהבלוג של לנה: http://zigomatyc.tumblr.com/






פורמייר

התנהגות בגיימינג - בין מושן דיזיין ואנימציה

התנהגות - בין מושן דיזיין ואנימציה

מושן דיזיין, בעברית: "עיצוב תנועה" הוא השימוש של מעצבי ברודקסט או אינטרקטיב בתנועה ככלי, כחלק מהחויה העיצובית. השם הזה מתאר איזושהי הפשטה של האנימציה: לא עוד "נפש" אלא "תנועה" לא עוד "רגש", "אשליית חיים" ו"אמינות" אלא עיצוב.
עיצוב הוא פונקציונלי. הוא קודם כל מוצר. בניגוד לטכניקה וסגנון שיש בהם מימד אישי העיצוב פונה החוצה אל המודעות של ההשפעה שיש לדימוי או לחוויה על מי שצורך אותה. כשזה מגיע לאנימציה נוצר פער גדול בין גישת עיצוב תנועה לאנימציה במובנה הקלאסי.
קחו למשל את "12 עקרונות האנימציה" של דיסני. איך הייתם מתארים אותם? אילו דוגמאות הייתם מביאים? שועל שזנבו נשרך אחריו כדי לבטא Draging? העמדת דמויות בחלל כדי לבטא את מצבן הנפשי בStaging? ומה קורה כשאתם מנסים להעביר את זה לעולם עיצוב התנועה? זה מה שקורה:



האם אלו 12 עקרונות האנימציה? לא. זוהי המרה שלהם לעולם משיק. יותר מזה, זוהי הפשטה גסה שחושפת את החולשות של 12 עקרונות האנימציה וזה כתוצאה מההקשר, או יותר נכון מחוסר ההקשר של עקרונות…