דלג לתוכן הראשי

בשוטף: אירועי אנימציה דצמבר 2014

אני שם פה בעיקר לינקים ואני סומך עליכם שתמצאו מה מעניין אתכם לראות.

לפני הכל: שיר הים יציג בחולון יחד עם גמר תחרות מרטון למרתון הפקת סרטים בחמישה ימים
הקרנה חד-פעמית של סרט האנימציה המופלא ביותר שלא תראו בבתי הקולנוע המסחריים השנה - ועוד כמה אירועי עין הדג

יום שלישי, 23.12, בשעה 20:00 בסינמטק חולון. אפשר לרכוש כרטיסים כאן (במחיר של 38 ש"ח); אפשר גם להזמין טלפונית (בטלפון 03-5021552) ולמזמינים שיזהו את עצמם כגולשי עין הדג – כרטיסים במחיר של 28 ש"ח בלבד.

והנה עוד כמה אירועים מגיעים בקרוב:
1. מפגש איגוד מקצועות האנימציה עם טל שוורצמן ויואב דולב ב28 דצמבר‏ בשעה ‏19:30
https://www.facebook.com/events/309875429205426/

2. דראפט סקיצה: הפיץ' שמחבר בין תסריטאים ואנימטורים מגיע לקו הסיום לקראת מענק פיתוח תסריט לסרט ארוך וקצר:
"אירוע הפיצ'ינג של דראפט/סקיצה, מבית איגוד התסריטאים ואיגוד מקצועות האנימציה מסכם מסלול עבודה ייחודי בן חצי שנה, שבו צוותו מיטב יוצרי האנימציה ומיטב תסריטאי ישראל לשיתוף פעולה יצירתי מסוג חדש. זוהי ההזדמנות לבוא ולראות פרזנטציות של סרטי האנימציה הישראליים הכי חמים שנמצאים כעת בפיתוח. בסוף האירוע, שיתקיים ביום שישי הקרוב (19/12) במתחם הנסן בירושלים, יזכו שניים מהפרויקטים במענקי פיתוח - מענק לסרט קצר באדיבות המיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים ומענק לסרט עלילתי ארוך באדיבות קרן רבינוביץ (פרויקט קולנוע). חבר השופטים: יואב אברמוביץ (קרן רבינוביץ, פרויקט קולנוע) יורם הוניג (מיזם י-ם) נועה ברמן הרצברג (איגוד התסריטאים) וחנן קמינסקי (איגוד מקצועות האנימציה).מנהל מיזם י-ם, יורם הוניג, יציג באירוע את פעילות המיזם בתחום האנימציה בירושלים.בסיום שלב הפיצ'ינג ובד בבד עם ההכרזה על המנצחים, מוזמנים תסריטאים ויוצרי אנימציה ליהנות ממינגלינג והזדמנות לייצר קשרי עבודה והיכרות מקצועית חדשה, לעבודה על פרויקטים חדשים. לא לשכוח – מסלול דראפט/סקיצה ייפתח להגשות גם בשנה הבאה!"

יום ו' 19/12/2014 12:30-10:00מתחם הנסן (רחוב גדליהו אלון 14), ירושלים (מפה) הכניסה חופשית בהרשמה מראשהסעה מת"א תצא מכיכר רבין הרשמה לאירוע ולהסעה במייל office@film-e-good.org.il
או בקישור זה

גילוי נאות: הסרט הנהדר שאני עובד על פיתוחו לא עבר את השלב השני של הלקטורה אבל אני ממשיך איתו הלאה בתקווה!

3. "קופרו" שמקדמים את היצירה הדוקומנטרית הישראלית על ידי שיתופי פעולה בינלאומיים מקיימים ערב בנושא דוקואנימציה במכללת ספיר. יוני גודמן וגילת פרג יהיו שם! 25 בדצמבר בשעות 19:00-16:00:

4. ערב השקת סניף פיצ'יפוי לפיתוח סרטים באורך מלא בירושלים (ולקראת גיוס עובדים) יחד עם פתיחת שלוחה של המכללה לאנימציה בירושלים:
pitchi

5. אירועי חנוכה באנימציה: הרצאות של פריים ביי פריים בסינמטק תל אביב.
ויש גם אירועים של המכללה לאנימציה: http://www.ani-mator.com/hanukkah2014/

6. מפגשי אנימציה בגוגל קמפוס ממשיכים והפעם ביום שני 29 בדצמבר ב 18:00 יתארח דניס זילבר, אחד מהמאיירים והציירים הדיגיטליים הבולטים בארץ ובעולם.
http://www.cgmeetup.net/home/tag/character-concept-art/

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הצלם והדמות - מבט עכשווי על הומניזם דרך הגוף.

*מאמר מהורהר למיטיבי לכת שזורמים עם כתיבה לא נגישה.

בואו נכנס שניה לקודש הקודשים ונישיר מבט אל מה שנראה שם: הגוף האנושי.

הקדמה: בספר בראשית כשאלוהים רצה לברוא אדם קרו כמה דברים שמתוארים באופן מוזר:
1. הוא לא דיבר כיחידי אלא ברבים "נעשה אדם בצלמינו בדמותינו"
2. כפילות הלשון: "צלם" ו"דמות" אף על פי שמילולית אין בהם שוני, לכאורה.
3. זכר ונקבה ברא אותם. כלומר. שניים שהם אחד (בשלב זה של התיאור הראשוני).
מה שמשותף לכל אלו היא השניות כמובן. שניים שהם אחד. אבל אני רוצה להתמקד כרגע בשניות האמצעית: הצלם והדמות.

הצלם והדמות, מבלי להיות פילולוג מתארים שני דברים הפוכים. הצלם הוא התבנית המקורית, המהות שניתן ליצור ממנה העתקים. הדמות היא הדימוי, ההעתק בפן החיצוני שלו. אבל שניהם גם מכילים את ההפך: הצלם יכול להיות גם צלם בהיכל, אליל. פסל ריק לפולחן. הדמות לעומת זאת יש בה מהדמיון. מהדומה. רחוק אבל קרוב. קרוב אבל רחוק.
הכי קל לתאר זאת כמתח פנימי (וזה נכון) אבל המתח הזה כשלעצמו אינו מקור לאיזון אלא למהויות שונות שבאמת חיות בכפיפה אחת.

הצלם
אנו רגילים לראות בצלם דבר שלילי ועם …

ימי חתול 2018 Cat days - סרט קצר

ג'ון פריקי הוא אנימטור גרמני-אמריקני שבזמן שהות ביפן עם חברתו יצר סרט קצר ומקסים על ילד יפני במשבר זהות. הסרט מצליח לאפיין את החברה היפנית אף שנוצר על ידי מתבונן מן החוץ. את הסרט ראיתי השבוע לראשונה במועדון האנימציה של אסיפא ומנשר וזו הייתה חויה מהנה במיוחד לראות אותו במסך גדול. מקווה שתהנו ממנו כמוני.


הסרט נעשה באפטר אפקט באנימציה קלאסית.
אתר הבמאי:Jon Frickey










מבוסס על ביקורת אמיתית: Airbnb

סדרת סרטונים של חברת AIRBNB (האתר שמתווך שכירות לזמנים קצרים) מציגה ארבעה סיפורים אמיתיים שקרו לאורחים ומארחים. התוצאה היא מיני-דוקו קצר ושובה לב.




אחד המקסימים: סיפור ממרוקו המעוצב בקו פשוט ומלא חיים.


סיוטי ילדות צבעוניים: על 'גולם גולם' ו'אני בילי'

אפלה וילדות שלובים זה בזה עוד מימי אגדות האחים גרים שאל תוך קסם הילדות מזגו עולמות של אימה פסיכולוגית עמוקה ועיוותים של עולם המבוגרים בין אם ברמז או בגלוי. לאחרונה ז'אנר סרטים פסיכודלים שמתחפשים לסרטי ילדים הפך לנפוץ יותר ויותר. מה שנראה במבט ראשון כעולם תמים ומוגן נחשף לאט לאט כזוועה שיש בה אלמנטים של סטיה, אלימות ועיוותי תודעה. אחת הבולטות בז'אנר היא סדרת האנימציה העצמאית "Don't hug me I'm scared" שהופכת סדרת ילדים בסגנון "רחוב סומסום" לסיוט מתמשך שאתה רוצה להתעורר ממנו ולא יכול. העיוות קיים גם ברובד האמנותי, של שילוב טכניקות שונות וסגנון שמתאפיין בהפרעות דיגיטליות, וגם בתוכן שנע בין הבוגר לילדותי, בין התמים לסוטה במעברים חדים ולא צפויים.
במקרים המוצלחים של הז'אנר התוצאה מתגבשת לכדי יצירה שלמה ומעוררת מחשבה מעבר למשחקי התעתוע המפתיעים.

הנה כמה סרטים כאלו מבצלאל שעלו לאחרונה לרשת:
"אני בילי" - משה גלבוע


באתר הסרט יש פירוט מרשים של תהליך העבודה: http://babagilboa.wixsite.com/moshe/copy-of-billy-1
מומלץ ביותר! שם מתגלים גם מקורות ההשראה…

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…