דלג לתוכן הראשי

בשוטף: אירועי אנימציה דצמבר 2014

אני שם פה בעיקר לינקים ואני סומך עליכם שתמצאו מה מעניין אתכם לראות.

לפני הכל: שיר הים יציג בחולון יחד עם גמר תחרות מרטון למרתון הפקת סרטים בחמישה ימים
הקרנה חד-פעמית של סרט האנימציה המופלא ביותר שלא תראו בבתי הקולנוע המסחריים השנה - ועוד כמה אירועי עין הדג

יום שלישי, 23.12, בשעה 20:00 בסינמטק חולון. אפשר לרכוש כרטיסים כאן (במחיר של 38 ש"ח); אפשר גם להזמין טלפונית (בטלפון 03-5021552) ולמזמינים שיזהו את עצמם כגולשי עין הדג – כרטיסים במחיר של 28 ש"ח בלבד.

והנה עוד כמה אירועים מגיעים בקרוב:
1. מפגש איגוד מקצועות האנימציה עם טל שוורצמן ויואב דולב ב28 דצמבר‏ בשעה ‏19:30
https://www.facebook.com/events/309875429205426/

2. דראפט סקיצה: הפיץ' שמחבר בין תסריטאים ואנימטורים מגיע לקו הסיום לקראת מענק פיתוח תסריט לסרט ארוך וקצר:
"אירוע הפיצ'ינג של דראפט/סקיצה, מבית איגוד התסריטאים ואיגוד מקצועות האנימציה מסכם מסלול עבודה ייחודי בן חצי שנה, שבו צוותו מיטב יוצרי האנימציה ומיטב תסריטאי ישראל לשיתוף פעולה יצירתי מסוג חדש. זוהי ההזדמנות לבוא ולראות פרזנטציות של סרטי האנימציה הישראליים הכי חמים שנמצאים כעת בפיתוח. בסוף האירוע, שיתקיים ביום שישי הקרוב (19/12) במתחם הנסן בירושלים, יזכו שניים מהפרויקטים במענקי פיתוח - מענק לסרט קצר באדיבות המיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים ומענק לסרט עלילתי ארוך באדיבות קרן רבינוביץ (פרויקט קולנוע). חבר השופטים: יואב אברמוביץ (קרן רבינוביץ, פרויקט קולנוע) יורם הוניג (מיזם י-ם) נועה ברמן הרצברג (איגוד התסריטאים) וחנן קמינסקי (איגוד מקצועות האנימציה).מנהל מיזם י-ם, יורם הוניג, יציג באירוע את פעילות המיזם בתחום האנימציה בירושלים.בסיום שלב הפיצ'ינג ובד בבד עם ההכרזה על המנצחים, מוזמנים תסריטאים ויוצרי אנימציה ליהנות ממינגלינג והזדמנות לייצר קשרי עבודה והיכרות מקצועית חדשה, לעבודה על פרויקטים חדשים. לא לשכוח – מסלול דראפט/סקיצה ייפתח להגשות גם בשנה הבאה!"

יום ו' 19/12/2014 12:30-10:00מתחם הנסן (רחוב גדליהו אלון 14), ירושלים (מפה) הכניסה חופשית בהרשמה מראשהסעה מת"א תצא מכיכר רבין הרשמה לאירוע ולהסעה במייל office@film-e-good.org.il
או בקישור זה

גילוי נאות: הסרט הנהדר שאני עובד על פיתוחו לא עבר את השלב השני של הלקטורה אבל אני ממשיך איתו הלאה בתקווה!

3. "קופרו" שמקדמים את היצירה הדוקומנטרית הישראלית על ידי שיתופי פעולה בינלאומיים מקיימים ערב בנושא דוקואנימציה במכללת ספיר. יוני גודמן וגילת פרג יהיו שם! 25 בדצמבר בשעות 19:00-16:00:

4. ערב השקת סניף פיצ'יפוי לפיתוח סרטים באורך מלא בירושלים (ולקראת גיוס עובדים) יחד עם פתיחת שלוחה של המכללה לאנימציה בירושלים:
pitchi

5. אירועי חנוכה באנימציה: הרצאות של פריים ביי פריים בסינמטק תל אביב.
ויש גם אירועים של המכללה לאנימציה: http://www.ani-mator.com/hanukkah2014/

6. מפגשי אנימציה בגוגל קמפוס ממשיכים והפעם ביום שני 29 בדצמבר ב 18:00 יתארח דניס זילבר, אחד מהמאיירים והציירים הדיגיטליים הבולטים בארץ ובעולם.
http://www.cgmeetup.net/home/tag/character-concept-art/

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

למה מרי פופינס חזרה?

על דמויות מתבגרות כתבתי לאחרונה באתר "הפנקס". מה שעלה שם רק מחמיר ב"מרי פופינס חוזרת", ההמשך ל"מרי פופינס" המופלא.
בסרט "כריסטופר רובין" פו הדוב מסביר לכריסטופר שכדי להגיע לאנשהו, הוא פשוט מתרחק מאיפה שהיה. זה נשמע משפט מאוד פואי אבל למעשה זה משפט הופכי לפו. כל אדם יודע שאם רצונך להגיע למקום אחר, אתה מתרחק מאיפה שהיית, זה הגיוני אבל פו אינו הגיוני. בספר המקורי הוא מציע לחזור לאיפה שהיית כדי להתרחק.
בסרט החדש של מרי פופינס יש נסיון לייצר מעין דה-ז'ה-וו למפגש הקודם שלנו עם מרי. שוב האמנת קוסמת, שוב ילדים, שוב בנקאים, מנקי ארובות (מדליקי פנסים), שוב עולם מצוייר ועפיפונים (בלונים) ושוב דוד\ה משוגע\ת.
אבל מרי פופינס ממלאת פה תפקיד שונה. כפי שיפה תאר גידי אורשר בביקורת שלו, אף אחד פה לא באמת צריך את מרי ולא ביקש ממנה לבוא. הילדים אומרים לה בפירוש שאינם צריכים אמנות וזוהי נקודה מהותית. בסרט המקורי למרי היה תפקיד מהותי בכל המעגלים הסובבים את משפחת בנקס: היא אמנם אומנת אבל אינה משרתת ואינה מקבלת פקודות. היא מחלקת אותם. זה חלק מהעימות שלה הן עם תפיסת…

על פארק היורה ואשליית החיים

החיים מוצאים דרך

בצפיה ראשונה כילד "פארק היורה" היה סרט סתמי מאוד בעיניי. אני זוכר את עצמי מסכם את העלילה כך: "מגיעים לאי, בורחים מדינוזאורים... בורחים עוד... ובסוף בורחים ממש." לקח לי הרבה זמן לצפות בסרט מחדש ובעין שונה. זה קרה קודם כל תודות להרצאה הזו (המצורפת בסוף המאמר) שפרקה כמה מהתימות המרכזיות של הסרט והציגה את התפתחותן לאורכו. המרכזית היא כמובן מסע הגיבור של החוקר אלן גרנט שבתחילת הסרט אינו מעוניין להביא ילדים לעולם ולאט לאט מוצא עצמו משמש בפועל כאב ומגן לשני ילדים תחת עיניה הפקוחות של ספק-אהובתו אלי, החוקרת שלצידו, שמייחלת לשינוי הזה. בנוסף אלן מתמודד עם חוסר האמון שלו בטכנולוגיה ובקידמה והפחד מלהשאר לא רלוונטי. בסרט אלן מוצא עצמו כמו איוב המקראי ככזה שנקלע, ומשלם את המחיר, על מאבק מיתי בין הסדר והשליטה (והקדמה והמדע והכסף) שמייצג ג'ון האמונד היזם העשיר לבין חוקר הכאוס שנראה כמו זמר רוק, איאן מלקולם. האחד קשיש לבוש לבן מלא ביהירות ובכסף, השני לבוש שחורים, גרוש סדרתי ומפוקפק, מומחה לכאוס וטרול ציני. במאבק בין השניים אנחנו נחשפים מצד אחד לספקנות האובססי…

אמץ תמנון: בריאן קיסינג'ר, מעצב בדיסני, על עבודתו ואיוריו

בריאן קיסינג', מעצב בדיסני, יצר פרויקט פרטי שבו אייר סדרת תמונות על תמנון מחמד בעולם של סטים-פאנק ויקטוריאני. והוא גם משוחח על זה בTED.



לינק ישיר ליצירות האיורים (לחצו להגדלה):













אוקטפודי (2007)- סלפסטיק קלאסי מגובלינס

מה זה תינוק?

סצינה מיוחדת מאוד מ"היפהפיה והיחפן" בה אנחנו חווים מפגש ראשון עם תינוק דרך עיניו של כלב.
הבימוי הנהדר של הסצינה בונה את המתח באמצעות כל הכלים העומדים לרשות הבמאי: תאורה, מוסיקה, צבעוניות, הבעות פנים, קומפוזיציה בפריים וקומפוזיציית הבמה (המיזנסצינה). הסטוריבורד המלא שצרפתי פה מחדד עד כמה כל שוט מהווה בחירה מודעת ורגישה. כיצד הטיפוס במעלה המדרגות הופך למסע נפשי שבמהלכו מנסה הכלבה לברר איך זה יכול להיות שיש כל כך הרבה שמחה סביב דבר כל כך זר ומאיים. המתח הזה יוצר הזדהות עם המבט החיצוני של הכלב על אירוע כל כך בסיסי מנקודת מבט אנושית.
ואולי זה אחד הדברים שאני אוהב אצל דיסני הקלאסי: היכולת, באמצע הסרט, לבודד אירוע ולתת לו את מלוא הבמה. בין אם זה אמבטיה של גמדים או נסיון לתפור שמלה.



דרך Living Lines Library וניתן להוריד את היפהפיה והיחפן- הסקצ'בוק PDF (כבר קישרתי בעבר לעוד כמה כאלה)