דלג לתוכן הראשי

על קומיקס משולב באנימציה: ווב-קומיקס, גיף נובל ועוד

הנה כמה יוצרים שמשלבים אנימציה וקומיקס בצורה חדשה ומרעננת. תפגשו כאן פרוייקט של גיף-נובל, אמן בשם וינסנט גיארד שהופך דף אינטרנט לקנווס שחלקו קומיקס וחלקו גיפים, את ריאן וודוורד שעשה קומיקס-אפליקציה-נע ואת thunder paw קומיקס נע יפה נוסף.

הגיף-נובל


זהו גיף אחד מתוך "חיות פרא": נובלה גרפית בגיפים עם מוסיקה וללא מילים.
זו יצירה אקספרימנטלית שיוצרת חויה מקוונת חדשה, שלא בטוח עד כמה היא אפקטיבית. בכל מקרה התוצאה היא מאוד אסתטית וכחובב גיפים אני הרגשתי מסופק.
(תודה למורן סומר על ההפניה)


לצפיה אונליין בגיף-נובל: http://wildbeasts.thejamesonworks.com/
בלוג הפרויקט: http://thejamesonworks.com/

תהליכי עבודה:



וינסנט גיארד

וינסנט גיארד הוא הסיבה לפוסט הזה. וינסנט הוא קומיקסאי\מאייר שמשלב גיפים בעבודותיו. כמו הגיף נובל, גם הוא משתמש בדף האינטרנט כמעין קנווס. ציורים יוצאים ונכנסים לגריד, לפעמים נעים ולפעמים סטטיים, והתוצאה היא דף קומיקס איורי שלא נגמר.
הנה כמה גיפים לא מייצגים מעבודותיו. כדאי לחוות את היצירה במלואה כדאי להכנס לבלוג שלו ופשוט לגלול למטה עד אינסוף ולתת לסגנון המיוחד שלו לחלחל.
הבלוג: Aencre (Vincent Giard)






THUNDER PAW

http://thunderpaw.co/s
עוד ווב קומיקס נע הוא thunder paw. לא התעמקתי בו יותר מדי מבחינה עלילתית אבל אני מאוד מחבב אותו מבחינה עיצובית.


   

SKETCH ADVENTURE

http://sketchadventure.blogspot.co.il הבלוג של אנתוני הולדן הוא בעצם ספר סקיצות שחלקו קומיקס וחלקו מונפש. עם קו פשוט, הומור ודמויות יפות הוא מחייה סיטואציות מחייו הפרטיים.




BOTTOM OF NINTH
מכירים את ריאן וודוורד, הבנאדם שעשה קליפ שכולם עפו עליו עם הרקדנים והמוסיקה וה... אז הוא ניסה לעשות גם קומיקס אנימטיבי בגרסה לטבלטים על בייסבול.
את הטריילר תוכלו לראות כאן
לאתר הספר: http://www.bottom-of-the-ninth.com/
 
וזו היצירה האהובה שלו: "חשבתי עלייך"


זהן. מפה זה נספחים:
על עליית הווב-קומיקס


ספר מצויין על אמנות יצירת קומיקס. "להבין קומיקס" מומלץ לכל יוצר של אמנות נרטיבית.


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

CUPHEAD משחק בסטייל אנימציה קלאסית

המשחק CUPHEAD (ראש-ספל) מתאר מסע הרפתקאות של שני ראשי ספל בעקבות התערבות כושלת עם השטן.
לא רק שהמשחק מאופיין בסגנון האנימציה של האחים פליישר אלא שהוא גם נעשה באותה הטכניקה! מצוייר על נייר וצבוע ידנית (רק צביעת הדמויות בפוטשופ) והרקעים בצבעי מים. התוצאה באמת מקסימה ונאמנה למקור ההשראה:



לקניה: http://store.steampowered.com/app/268910/Cuphead/
אתר המשחק: http://www.cupheadgame.com/ המשחק נוצר על ידי סטודיו MDHR. 11 דקות מהמשחק:


המשחק מורכב מהתייחסויות ליצירות אנימציה קלאסיות מ"עצים ופרחים" של דיסני, דרך "מיקי בארץ המראה" ועד בטי בופ, פליקס החתול ופופאי.

עדכון: המשחק השיג מליון הורדות בשבועיים. הוא מצליח ואהוב ביותר, גם אם קשה מאוד לנצח אותו.

הרצאה על תהליך האנימציה:






מומלץ: הבלוג של האנימטור ג'ייק קלארק.









קרטון קלאסי אחד מיני רבים שמהווים השראה למשחק: ילדי הנעל, של האחים פליישר

יונתן וסרמן: מלא יצירות מנסות להעלות נוסטלגיה למשהו שהקהל עצמו לא חווה. מה שיפה בקאפהד זה שהוא משחק עם הרעיון של נוסטלגיה,. הוא מסתכל על הסרטים הישנים מנקודת מבט של ריחוק. כשקאפהד ואחיו מהמר…

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

זה מה שיש לו להציע בגזרת האנימציה:
קודם כל תחרות האנימציה הישראלית הקצרה. שם יוקרן הסרט שלי"ניגון" והוא יתמודד מול סרט של שתי סטודנטיות מצוינות שלי במנשר: אלה טבוריסקי ועינת נגר שיצרו את סרט הגמר "קרגו". עוד יוקרנו שם "רה-אורגניזציה של ריקרדו ורדסחיים, מורן סומר ואוסי ולד, "תאים רדומים – Compartments בבימוי דניאלה קופלר ואולי סייס ועוד.מוזמנים להגיע. יום שלישי בבוקר.
לינק: תחרות אנימציה ישראלית קצרה

הטריילר לסרט שלי. עוד עליו פה: https://sites.google.com/view/niggunshortfilm

הכרזה של "קרגו", מנשר 2017:

מיד לאחר התחרות הישראלית יוקרן גם הסרט החדש! הישראלי! באנימציה קלאסית! של חנן קמינסקי "אגדת שלמה".

זו הקרנת בכורה! אגדת המלך שלמה בחיפה.

שני כנסים על מציאות מדומה:
מציאות מדומה בעיר התחתית וכנס ניומדיה: כנס מציאות מדומה וניומדיה


הסרטים הבאים באורך מלא:לאהוב את וינסנט
זומבילניום


סינדרלה חתולה

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

Engloutis, סרט סטודנטים של מארטינז לנה וליאו סושל (2017)

סרטיהם של מארטינז לנה וליאו סושל, שני סטודנטים מדהימים מבית ספר ENSAD בצרפת.

לבלוע. הגולם, היצר והיצירה.

עובדים! ליאו סושל

עיצובים מהבלוג של לנה: http://zigomatyc.tumblr.com/






פורמייר

התנהגות בגיימינג - בין מושן דיזיין ואנימציה

התנהגות - בין מושן דיזיין ואנימציה

מושן דיזיין, בעברית: "עיצוב תנועה" הוא השימוש של מעצבי ברודקסט או אינטרקטיב בתנועה ככלי, כחלק מהחויה העיצובית. השם הזה מתאר איזושהי הפשטה של האנימציה: לא עוד "נפש" אלא "תנועה" לא עוד "רגש", "אשליית חיים" ו"אמינות" אלא עיצוב.
עיצוב הוא פונקציונלי. הוא קודם כל מוצר. בניגוד לטכניקה וסגנון שיש בהם מימד אישי העיצוב פונה החוצה אל המודעות של ההשפעה שיש לדימוי או לחוויה על מי שצורך אותה. כשזה מגיע לאנימציה נוצר פער גדול בין גישת עיצוב תנועה לאנימציה במובנה הקלאסי.
קחו למשל את "12 עקרונות האנימציה" של דיסני. איך הייתם מתארים אותם? אילו דוגמאות הייתם מביאים? שועל שזנבו נשרך אחריו כדי לבטא Draging? העמדת דמויות בחלל כדי לבטא את מצבן הנפשי בStaging? ומה קורה כשאתם מנסים להעביר את זה לעולם עיצוב התנועה? זה מה שקורה:



האם אלו 12 עקרונות האנימציה? לא. זוהי המרה שלהם לעולם משיק. יותר מזה, זוהי הפשטה גסה שחושפת את החולשות של 12 עקרונות האנימציה וזה כתוצאה מההקשר, או יותר נכון מחוסר ההקשר של עקרונות…