דלג לתוכן הראשי

על קומיקס משולב באנימציה: ווב-קומיקס, גיף נובל ועוד

הנה כמה יוצרים שמשלבים אנימציה וקומיקס בצורה חדשה ומרעננת. תפגשו כאן פרוייקט של גיף-נובל, אמן בשם וינסנט גיארד שהופך דף אינטרנט לקנווס שחלקו קומיקס וחלקו גיפים, את ריאן וודוורד שעשה קומיקס-אפליקציה-נע ואת thunder paw קומיקס נע יפה נוסף.

הגיף-נובל


זהו גיף אחד מתוך "חיות פרא": נובלה גרפית בגיפים עם מוסיקה וללא מילים.
זו יצירה אקספרימנטלית שיוצרת חויה מקוונת חדשה, שלא בטוח עד כמה היא אפקטיבית. בכל מקרה התוצאה היא מאוד אסתטית וכחובב גיפים אני הרגשתי מסופק.
(תודה למורן סומר על ההפניה)


לצפיה אונליין בגיף-נובל: http://wildbeasts.thejamesonworks.com/
בלוג הפרויקט: http://thejamesonworks.com/

תהליכי עבודה:



וינסנט גיארד

וינסנט גיארד הוא הסיבה לפוסט הזה. וינסנט הוא קומיקסאי\מאייר שמשלב גיפים בעבודותיו. כמו הגיף נובל, גם הוא משתמש בדף האינטרנט כמעין קנווס. ציורים יוצאים ונכנסים לגריד, לפעמים נעים ולפעמים סטטיים, והתוצאה היא דף קומיקס איורי שלא נגמר.
הנה כמה גיפים לא מייצגים מעבודותיו. כדאי לחוות את היצירה במלואה כדאי להכנס לבלוג שלו ופשוט לגלול למטה עד אינסוף ולתת לסגנון המיוחד שלו לחלחל.
הבלוג: Aencre (Vincent Giard)






THUNDER PAW

http://thunderpaw.co/s
עוד ווב קומיקס נע הוא thunder paw. לא התעמקתי בו יותר מדי מבחינה עלילתית אבל אני מאוד מחבב אותו מבחינה עיצובית.


   

SKETCH ADVENTURE

http://sketchadventure.blogspot.co.il הבלוג של אנתוני הולדן הוא בעצם ספר סקיצות שחלקו קומיקס וחלקו מונפש. עם קו פשוט, הומור ודמויות יפות הוא מחייה סיטואציות מחייו הפרטיים.




BOTTOM OF NINTH
מכירים את ריאן וודוורד, הבנאדם שעשה קליפ שכולם עפו עליו עם הרקדנים והמוסיקה וה... אז הוא ניסה לעשות גם קומיקס אנימטיבי בגרסה לטבלטים על בייסבול.
את הטריילר תוכלו לראות כאן
לאתר הספר: http://www.bottom-of-the-ninth.com/
 
וזו היצירה האהובה שלו: "חשבתי עלייך"


זהן. מפה זה נספחים:
על עליית הווב-קומיקס


ספר מצויין על אמנות יצירת קומיקס. "להבין קומיקס" מומלץ לכל יוצר של אמנות נרטיבית.


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הצלם והדמות - מבט עכשווי על הומניזם דרך הגוף.

*מאמר מהורהר למיטיבי לכת שזורמים עם כתיבה לא נגישה.

בואו נכנס שניה לקודש הקודשים ונישיר מבט אל מה שנראה שם: הגוף האנושי.

הקדמה: בספר בראשית כשאלוהים רצה לברוא אדם קרו כמה דברים שמתוארים באופן מוזר:
1. הוא לא דיבר כיחידי אלא ברבים "נעשה אדם בצלמינו בדמותינו"
2. כפילות הלשון: "צלם" ו"דמות" אף על פי שמילולית אין בהם שוני, לכאורה.
3. זכר ונקבה ברא אותם. כלומר. שניים שהם אחד (בשלב זה של התיאור הראשוני).
מה שמשותף לכל אלו היא השניות כמובן. שניים שהם אחד. אבל אני רוצה להתמקד כרגע בשניות האמצעית: הצלם והדמות.

הצלם והדמות, מבלי להיות פילולוג מתארים שני דברים הפוכים. הצלם הוא התבנית המקורית, המהות שניתן ליצור ממנה העתקים. הדמות היא הדימוי, ההעתק בפן החיצוני שלו. אבל שניהם גם מכילים את ההפך: הצלם יכול להיות גם צלם בהיכל, אליל. פסל ריק לפולחן. הדמות לעומת זאת יש בה מהדמיון. מהדומה. רחוק אבל קרוב. קרוב אבל רחוק.
הכי קל לתאר זאת כמתח פנימי (וזה נכון) אבל המתח הזה כשלעצמו אינו מקור לאיזון אלא למהויות שונות שבאמת חיות בכפיפה אחת.

הצלם
אנו רגילים לראות בצלם דבר שלילי ועם …

ימי חתול 2018 Cat days - סרט קצר

ג'ון פריקי הוא אנימטור גרמני-אמריקני שבזמן שהות ביפן עם חברתו יצר סרט קצר ומקסים על ילד יפני במשבר זהות. הסרט מצליח לאפיין את החברה היפנית אף שנוצר על ידי מתבונן מן החוץ. את הסרט ראיתי השבוע לראשונה במועדון האנימציה של אסיפא ומנשר וזו הייתה חויה מהנה במיוחד לראות אותו במסך גדול. מקווה שתהנו ממנו כמוני.


הסרט נעשה באפטר אפקט באנימציה קלאסית.
אתר הבמאי:Jon Frickey










מבוסס על ביקורת אמיתית: Airbnb

סדרת סרטונים של חברת AIRBNB (האתר שמתווך שכירות לזמנים קצרים) מציגה ארבעה סיפורים אמיתיים שקרו לאורחים ומארחים. התוצאה היא מיני-דוקו קצר ושובה לב.




אחד המקסימים: סיפור ממרוקו המעוצב בקו פשוט ומלא חיים.


סיוטי ילדות צבעוניים: על 'גולם גולם' ו'אני בילי'

אפלה וילדות שלובים זה בזה עוד מימי אגדות האחים גרים שאל תוך קסם הילדות מזגו עולמות של אימה פסיכולוגית עמוקה ועיוותים של עולם המבוגרים בין אם ברמז או בגלוי. לאחרונה ז'אנר סרטים פסיכודלים שמתחפשים לסרטי ילדים הפך לנפוץ יותר ויותר. מה שנראה במבט ראשון כעולם תמים ומוגן נחשף לאט לאט כזוועה שיש בה אלמנטים של סטיה, אלימות ועיוותי תודעה. אחת הבולטות בז'אנר היא סדרת האנימציה העצמאית "Don't hug me I'm scared" שהופכת סדרת ילדים בסגנון "רחוב סומסום" לסיוט מתמשך שאתה רוצה להתעורר ממנו ולא יכול. העיוות קיים גם ברובד האמנותי, של שילוב טכניקות שונות וסגנון שמתאפיין בהפרעות דיגיטליות, וגם בתוכן שנע בין הבוגר לילדותי, בין התמים לסוטה במעברים חדים ולא צפויים.
במקרים המוצלחים של הז'אנר התוצאה מתגבשת לכדי יצירה שלמה ומעוררת מחשבה מעבר למשחקי התעתוע המפתיעים.

הנה כמה סרטים כאלו מבצלאל שעלו לאחרונה לרשת:
"אני בילי" - משה גלבוע


באתר הסרט יש פירוט מרשים של תהליך העבודה: http://babagilboa.wixsite.com/moshe/copy-of-billy-1
מומלץ ביותר! שם מתגלים גם מקורות ההשראה…

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…