דלג לתוכן הראשי

מאסטרים וקלאסיקות: מילט קאל ומלאכת האמן של 'המצילים הקטנים'

"המצילים הקטנים" (או "הרפתקאות ברנרד וביאנקה", דיסני 1977) נחשב לאחד הסרטים הבינוניים של דיסני. זהו לא סיפור אגדה ולא אפוס מרגש אלא סיפור קטן על ילדה יתומה שנחטפת על ידי גברת מרושעת ועוזריה הנאמנים במטרה למצוא יהלום ענק שמסתתר במקום לא נגיש. ארגון סיוע בינלאומי של עכברים (כמו האו"ם רק יעיל) מתגייס על מנת להציל את הילדה. הוא שולח למשימה את נציגת רוסיה בארגון יחד עם נציג אמריקני להציל את הילדה ועל הדרך גם לקרב בין מזרח ומערב בעיצומה של המלחמה הקרה.
עם זאת על הסרט עבדו מילט קאל, אולי ג'ונסטון ופראנק תומס, מתשעת הזקנים של דיסני, גדולי האנימטורים מימיו הגדולים. איתם עבדו גם אנימטורים צעירים יותר שעוד נועדו לגדולות כמו גלן קין ודון בלות'. אמנים אלו מביאים לידי ביטוי בעבודתם אמנות רגישה של בניית דמות וסצנה ברמת מסירות ותשומת לב לפרטים גבוהה ביותר.

זהו מאמר וידאו של "הפרופסור הצנוע" בו הוא טוען שאם לאיזו דמות אנימציה מגיע אוסקר על איכות משחק הרי זו מאדאם מדוזה המרושעת שהונפשה על ידי מילט קאל:


אחד הדברים היפים בסרט זה התיעוד של תהליכי החיפוש אחר דמות ומיקום הדמויות בסצנה. ואני לא מדבר על חיפוש בסגנון של "דברים שנועדו לספרי ארט" אלא חיפוש אמיתי של מצבים שונים ומגוונים של הדמות בחלל, משחק והעמדה, במטרה להוציא מכל סצנה את המיטב.
החיפושים האלו נקראים "ת'אמבניילז" על שם גודלם, כגודל ציפורני אצבעות. סקיצות קטנות ומהירות אלו נועדו לשרטט בקלילות ובכלליות את התמצית של המשחק של הדמות כדי יצירת מגוון עשיר של אפשרויות מהן תבחר ההעמדה הטובה ביותר.

הנה סקיצת ת'אמבניילז של המאדאם:


הדבר נכון גם לגבי חלל (לוקיישן). חלל בסצינה אינו במה בלבד, הוא נועד להוציא מהדמות את המיטב ולשרת את הדרמה. חלל מכיל בתוכו הזמנה להעמדה, תאורה, הפרשי גובה, שכבות הסתרה ועוד כלים רבים באמצעותם אפשר להפוך את החלל לאמצעי בימוי יעיל.
הנה ספרון שמכיל סקיצות העמדה לחלל של המערה בה נמצא היהלום במצילים הקטנים. המון סקיצות קטנות שנועדו לבדוק את הפוטנציאל של הסצנה:

הנה שלושה שלבים מתקדמים של סצנה זו, מאנימטיק ועד התוצר הסופי:
אנימטיק (הנחת הסטוריבורד על ציר הזמן עם סאונד):


פנסיל טסט (אנימציה בעיפרון לפני ניקוי וצביעה):


ואנימציה סופית:

נספחים:

הנה פראנק תומס ומילט קאל בסרטון קצר על העבודה על "היפהפיה והיחפן":


העבודה של מילט על רובין הוד:


ועוד מבחר דמויות מעשה ידיו:


לסיום, סרט ההמשך "ברנרד וביאנקה במבצע אוסטרליה" שיצא ב1990 מאופיין גם הוא באנימציה יפהפייה של הדמויות הנהדרות האלה. מתוכו, סצינת הצעת הנישואין המשובשת:


Milt Kahl - Medusa Rough Animation:

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

CUPHEAD משחק בסטייל אנימציה קלאסית

המשחק CUPHEAD (ראש-ספל) מתאר מסע הרפתקאות של שני ראשי ספל בעקבות התערבות כושלת עם השטן.
לא רק שהמשחק מאופיין בסגנון האנימציה של האחים פליישר אלא שהוא גם נעשה באותה הטכניקה! מצוייר על נייר וצבוע ידנית (רק צביעת הדמויות בפוטשופ) והרקעים בצבעי מים. התוצאה באמת מקסימה ונאמנה למקור ההשראה:



לקניה: http://store.steampowered.com/app/268910/Cuphead/
אתר המשחק: http://www.cupheadgame.com/ המשחק נוצר על ידי סטודיו MDHR. 11 דקות מהמשחק:


המשחק מורכב מהתייחסויות ליצירות אנימציה קלאסיות מ"עצים ופרחים" של דיסני, דרך "מיקי בארץ המראה" ועד בטי בופ, פליקס החתול ופופאי.

עדכון: המשחק השיג מליון הורדות בשבועיים. הוא מצליח ואהוב ביותר, גם אם קשה מאוד לנצח אותו.

הרצאה על תהליך האנימציה:






מומלץ: הבלוג של האנימטור ג'ייק קלארק.









קרטון קלאסי אחד מיני רבים שמהווים השראה למשחק: ילדי הנעל, של האחים פליישר

יונתן וסרמן: מלא יצירות מנסות להעלות נוסטלגיה למשהו שהקהל עצמו לא חווה. מה שיפה בקאפהד זה שהוא משחק עם הרעיון של נוסטלגיה,. הוא מסתכל על הסרטים הישנים מנקודת מבט של ריחוק. כשקאפהד ואחיו מהמר…

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

זה מה שיש לו להציע בגזרת האנימציה:
קודם כל תחרות האנימציה הישראלית הקצרה. שם יוקרן הסרט שלי"ניגון" והוא יתמודד מול סרט של שתי סטודנטיות מצוינות שלי במנשר: אלה טבוריסקי ועינת נגר שיצרו את סרט הגמר "קרגו". עוד יוקרנו שם "רה-אורגניזציה של ריקרדו ורדסחיים, מורן סומר ואוסי ולד, "תאים רדומים – Compartments בבימוי דניאלה קופלר ואולי סייס ועוד.מוזמנים להגיע. יום שלישי בבוקר.
לינק: תחרות אנימציה ישראלית קצרה

הטריילר לסרט שלי. עוד עליו פה: https://sites.google.com/view/niggunshortfilm

הכרזה של "קרגו", מנשר 2017:

מיד לאחר התחרות הישראלית יוקרן גם הסרט החדש! הישראלי! באנימציה קלאסית! של חנן קמינסקי "אגדת שלמה".

זו הקרנת בכורה! אגדת המלך שלמה בחיפה.

שני כנסים על מציאות מדומה:
מציאות מדומה בעיר התחתית וכנס ניומדיה: כנס מציאות מדומה וניומדיה


הסרטים הבאים באורך מלא:לאהוב את וינסנט
זומבילניום


סינדרלה חתולה

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

'ראש' - סרטו של סתיו לוי

סתיו לוי מציג את סרטו "ראש".
סרט הגמר שלו מבצלאל הוא מינימליסטי עד כמה שאפשר ודוגמה מצוינת למטען הסימבולי שאפשר להעמיס על דימוי פשוט, בסיפור פשוט עם סגנון פשוט.



עיצובים מרגשים לסרט:





















Engloutis, סרט סטודנטים של מארטינז לנה וליאו סושל (2017)

סרטיהם של מארטינז לנה וליאו סושל, שני סטודנטים מדהימים מבית ספר ENSAD בצרפת.

לבלוע. הגולם, היצר והיצירה.

עובדים! ליאו סושל

עיצובים מהבלוג של לנה: http://zigomatyc.tumblr.com/






פורמייר