דלג לתוכן הראשי

זוטרופוליס- דוקו מאחורי הקלעים וארט

*תודה לעינבל ברידא ואביב ספטרו על הלינק.

הפקת זוטרופוליס

זה סרטון מרתק על תהליכי העבודה על זוטרופוליס. נכון שזהו דוקו שנעשה על ידי דיסני אבל מעבר לצורת ההגשה לדעתי הוא מביא תיאור נאמן של שלבי ההפקה של הסרט. הקטע המעניין במיוחד בסרט עוסק בויתור על הקונספט הראשוני שבו הטורפים אולצו ללבוש קולרים חשמליים, מה שאיפשר את הדו-קיום בזוטרופוליס. הבעיה הייתה שהקולרים יצרו אוירה אפילה מדי לסרט. אוירה מהסוג שמונעת מהצופה להתמסר לעולם שמוצג לו: דיסטופיה ולא אוטופיה. ואת האומץ לשנות משהו בסיסי בסרט, כשההפקה כבר יצאה לדרך, הם קיבלו כשאנשי דיסני הקרינו את הסרט לאנשי פיקסאר. בהקרנה הזו עלתה ההצעה של פיקסאר להשתמש בדיכוי תודעתי ולא בקולר פיזי, על ידי דיעה קדומה. דיעה קדומה לגבי חיות שכל ילד מכיר מעצם ההכרות שלו עם משלים וסטראוטיפים של חיות.





ארט

אמנים: מטיאס לצ'נר, ניקולס אורסי , בריאן קיסינג'ר, שיון קין והבמאי ביירון הווארד (זכויות שייכות לדיסני)
דרך httpa//www.theconceptartblog.com/2016/03/11/concept-arts-de-matthias-lechner-para-o-filme-zootopia-post1/:::http://www.theconceptartblog.com/2016/03/11/concept-arts-de-matthias-lechner-para-o-filme-zootopia-post1

עוד חומרים יפים: https://www.facebook.com/Zootopians/?fref=nf








































































צבעוניות מהבלוג של דן קופר: http://dancoopersblogsplotch.blogspot.co.il/2016/03/zootopia-color-keys-paintoversetc.html


Early staging keys  pushing big values and shapes



Look of Picture Tests-painted over already beautiful lit sets but pushing separation of values and silhouettes and atmosphere. Little Rodentia by Diana Zeng, and Tundra Town by Amol Sathe. Minor photoshop painting by yours truly






Color Key for the Manchas goes wild seq. Painted over existing rough lighting
                               



                                                         Very early Jumbaux Pop key


Welcome to Zootopia. Early paintover for color atmosphere and staging. Painted over rough lit shot
by Gina Lawes



                                Painted over a shot by Greg Culp and lighting lead, Diana Zeng


                                      Zootopia police department- lighting lead Gina Lawes



Jumbaux Pop-Lighting lead Mark Siegel



 Homesick Hopps-Light lead: Alex Nijmeh. This was our initial key for how dismal her apartment lighting was after her bad day on the job. The Final lighting is far better than this-which is how you want it!!


                                              FruFru's wedding-lighting lead: Diana Zeng



Another very early paintover, for staging and color. Painted over some very well developed lit keys by one of our lighting leads, Gina Lawes. Mainly adding shadow color, atmosphere, vignette




פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

זדיינו. פרויקט אנימציה מאת וליה רוזנצוייג, מנשר 2018

פרוייקט טרי וחזק ממחלקת תקשורת חזותית ממנשר. וליה רוזנצוייג הנפישה בציורי טושים שירה מדוברת (ספוקן וורד) שעוסק בדור ה1.5 של העליה מרוסיה. על זהות חצויה, גזענות והמבט על כור ההיתוך:



מתוך אתר הבוגרים https://www.minsharbogrim.com (התערוכה מוצגת במנשר עד ל9.8.18)

זדיינו אני אומרת לכם ״כילדים בברית המועצות הסתכלנו על ההורים שלנו כדמויות כל־יכולות. אחרי העלייה לארץ הפכנו להיות חזקים מהם: דיברנו עברית שוטפת, שחינו במנטליות הצברית ובפועל תיווכנו להורים את העולם הישראלי. הורינו, מן הצד השני, התרכזו בהישרדות ובמקרים רבים עבדו בעבודות שירותים למרות השכלתם הגבוהה. במרוצת השנים צמחנו להיות צעירים עצמאיים, התופסים תפקידי מפתח בחברה, אלא שהצורך התמידי להוכיח שאנחנו חלק גורם לכך שאנחנו אף פעם לא יכולים להיות עצמנו. אנחנו תמיד צריכים להיות משהו אחר, טוב יותר, כדי להתקבל״. - אלקס ריף
הפרויקט מתעסק בחוויותיו של דור 1.5 שעלה מברית המועצות לשעבר. דור 1.5 הוא ילדי העולים שהגיעו עם ההורים בגיל הילדות או התבגרות המוקדם וגדלו בארץ. אנחנו לא בדיוק דור ראשון, שכן הורינו היו אלה שחוו את העליה במלואה על תופעותיה…

מפסק. סרט הגמר של אורי פנחסי, בצלאל 2018

"מפסק" הוא סרט הגמר של אורי פנחסי על ילד דתי המתמודד עם אימת חילול השבת.


הסרט מעלה התמודדות ישירה עם הפחד והצורך לבדוק גבולות דתיים ובכלל. בעיניים חילוניות אני מניח שקשה לזהות את הקונפליקט הגדול למרות שאיסורי הדלקת אור בשבת הם די מוכרים. המאבק של הדמות עובר בסרט בבת אחת מחשש פנימי (עם משחק דמות יפה, דבר נדיר בסרטי גמר) לעימות חיצוני עם יישות מאיימת שהיא ספק סימן שאלה ספק שטן... או שמא זה האל כפי שמצטייר במוחו של הילד? לי היתה תחושה שברמת הפשט הדמות, בהדליקה את האור, ניצבת לבדה, ללא יראת עונש וחטא שנעלמת עם הדלקת האור. מבט כזה אינו נוגע רק למי שחזר בשאלה אלא גם לחוויות של מי שנשאר דתי. עצם העיסוק המופרז בחטא ובפחד מעונש הוא פן מסוים מאוד וחלקי מאוד בהויה הדתית. אולי לכן, אני כדתי, לא פרשתי בתחילה את הסרט כסרט של יוצא בשאלה. כשאני הייתי ב"בצלאל" למשל הגעתי יום אחד ללימודים ללא כיפה כדי להרגיש איך זה. למחרת השבתי אותה כי לא היה לזה משמעות עבורי שהצדיקה את הסרתה. ניתן לקחת את הסרט למקומות פרשניים רבים אחרים: השטן או הספק שנעלם יכול להתפרש כהארה, כלומר, להציג את החילונ…

הריבוע – אלוקים כאמנות קונספטואלית או המוזיאון כמקלט בורגני

מאמר חדש שלי על הסרט "הריבוע" של רובן אוסטלנד (שבדיה, 2017) פורסם בכתב העת המקוון "פוסט פוסט" של המחלקה להסטוריה ותאוריה בבצלאל.
על אמנות קונספטואלית, צביעות בורגנית, אלוהים הנעדר בעידן העכשווי ועל פלימו, מדרש תלמודי שהולם את הסרט.
מוזמנים לקרוא.
לינק: "הריבוע" – אלוקים כאמנות קונספטואלית או המוזיאון כמקלט בורגני






המלצות אנימיקס 2018

אנימיקס, הפסטיבל הישראלי הגדול והותיק בישראל נמצא ממש מעבר לפינה. כמדי שנה אני מנסה להמליץ על כמה מתוכניות האנימציה בדגש על אלו שמתאימות לקהל בוגר. וכמדי שנה אני גם מזהיר מכמה דברים ואתחיל בהם: התוכניות שמרכזות סרטי אנימציה על פי נושא הוא אחד הדברים הפחות מוצלחים בפסטיבל. על סמך הכרות משנים עברו מדובר לא פעם באוסף של סרטים שאין בינהם קשר אוצרותי מעבר לנושא שחוזר. מעבר לכך בעבר גם איכות ההקרנה לא היתה טובה כיוון שהסרטים השונים הודבקו זה לזה לרצף אחד שדרש ייצוא מחודש של קבצים שפוגע באיכות הקובץ המקורי. אני סוקר פה רק אירועי אנימציה למרות שהפסטיבל הוא גם פסטיבל קומיקס וקריקטורה.

לכל המלצה יש לינקים לדף הסרט המומלץ באתר אנימיקס.
קוראי הבלוג מקבלים הנחה. כרטיס ב35 שקלים (לא כולל סדנאות). בהזמנת כרטיס ציינו קוד מצויירים ותהנו!

התוכניה המלאה להורדה
https://drive.google.com/file/d/1V-jZm1n-57_tHdKOHxiD-IYqafCIiQwS/view?usp=sharing המלצות לאנימיקס הפסטיבל יימשך חמישה ימים משלישי עד שבת. חלק מההקרנות חוזרות מספר פעמים כך שתוכלו לרכז את האירועים החשובים לכם. ההמלצות שלי מבוססות על ציפיותיי שלי על …

השועל הגדול הרע - באנימיקס 2018

אחד הסרטים שאני הכי מצפה להם כבר שנים הוא "השועל הגדול הרע" של בנימין רנר. רנר הוא אנימטור צעיר שעשה דרך מהירה מאוד לבימוי סרטים ארוכים. סרטו הראשון "ארנסט וסלסטין" המבוסס על סדרת ספרים בשם זה, הוא סרט צנוע וחכם שנעשה באנימציה קלאסית בתוכנת פלאש. סרטו החדש "השועל הגדול הרע" מבוסס על ספר קומיקס שרנר כתב ואייר ובו סיטואציות מצחיקות של שועל ביש מזל. הסרט יוקרן בפסטיבל אנימיקס 2018.

לרכישת כרטיסים: "השועל הגדול הרע" אנימיקס 2018





הרצאה יפה של רנר על הפקת הסרט:

עבודת אנימציה:




רנר מאייר: