דלג לתוכן הראשי

זוטרופוליס- דוקו מאחורי הקלעים וארט

*תודה לעינבל ברידא ואביב ספטרו על הלינק.

הפקת זוטרופוליס

זה סרטון מרתק על תהליכי העבודה על זוטרופוליס. נכון שזהו דוקו שנעשה על ידי דיסני אבל מעבר לצורת ההגשה לדעתי הוא מביא תיאור נאמן של שלבי ההפקה של הסרט. הקטע המעניין במיוחד בסרט עוסק בויתור על הקונספט הראשוני שבו הטורפים אולצו ללבוש קולרים חשמליים, מה שאיפשר את הדו-קיום בזוטרופוליס. הבעיה הייתה שהקולרים יצרו אוירה אפילה מדי לסרט. אוירה מהסוג שמונעת מהצופה להתמסר לעולם שמוצג לו: דיסטופיה ולא אוטופיה. ואת האומץ לשנות משהו בסיסי בסרט, כשההפקה כבר יצאה לדרך, הם קיבלו כשאנשי דיסני הקרינו את הסרט לאנשי פיקסאר. בהקרנה הזו עלתה ההצעה של פיקסאר להשתמש בדיכוי תודעתי ולא בקולר פיזי, על ידי דיעה קדומה. דיעה קדומה לגבי חיות שכל ילד מכיר מעצם ההכרות שלו עם משלים וסטראוטיפים של חיות.





ארט

אמנים: מטיאס לצ'נר, ניקולס אורסי , בריאן קיסינג'ר, שיון קין והבמאי ביירון הווארד (זכויות שייכות לדיסני)
דרך httpa//www.theconceptartblog.com/2016/03/11/concept-arts-de-matthias-lechner-para-o-filme-zootopia-post1/:::http://www.theconceptartblog.com/2016/03/11/concept-arts-de-matthias-lechner-para-o-filme-zootopia-post1

עוד חומרים יפים: https://www.facebook.com/Zootopians/?fref=nf








































































צבעוניות מהבלוג של דן קופר: http://dancoopersblogsplotch.blogspot.co.il/2016/03/zootopia-color-keys-paintoversetc.html


Early staging keys  pushing big values and shapes



Look of Picture Tests-painted over already beautiful lit sets but pushing separation of values and silhouettes and atmosphere. Little Rodentia by Diana Zeng, and Tundra Town by Amol Sathe. Minor photoshop painting by yours truly






Color Key for the Manchas goes wild seq. Painted over existing rough lighting
                               



                                                         Very early Jumbaux Pop key


Welcome to Zootopia. Early paintover for color atmosphere and staging. Painted over rough lit shot
by Gina Lawes



                                Painted over a shot by Greg Culp and lighting lead, Diana Zeng


                                      Zootopia police department- lighting lead Gina Lawes



Jumbaux Pop-Lighting lead Mark Siegel



 Homesick Hopps-Light lead: Alex Nijmeh. This was our initial key for how dismal her apartment lighting was after her bad day on the job. The Final lighting is far better than this-which is how you want it!!


                                              FruFru's wedding-lighting lead: Diana Zeng



Another very early paintover, for staging and color. Painted over some very well developed lit keys by one of our lighting leads, Gina Lawes. Mainly adding shadow color, atmosphere, vignette




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

למה מרי פופינס חזרה?

על דמויות מתבגרות כתבתי לאחרונה באתר "הפנקס". מה שעלה שם רק מחמיר ב"מרי פופינס חוזרת", ההמשך ל"מרי פופינס" המופלא.
בסרט "כריסטופר רובין" פו הדוב מסביר לכריסטופר שכדי להגיע לאנשהו, הוא פשוט מתרחק מאיפה שהיה. זה נשמע משפט מאוד פואי אבל למעשה זה משפט הופכי לפו. כל אדם יודע שאם רצונך להגיע למקום אחר, אתה מתרחק מאיפה שהיית, זה הגיוני אבל פו אינו הגיוני. בספר המקורי הוא מציע לחזור לאיפה שהיית כדי להתרחק.
בסרט החדש של מרי פופינס יש נסיון לייצר מעין דה-ז'ה-וו למפגש הקודם שלנו עם מרי. שוב האמנת קוסמת, שוב ילדים, שוב בנקאים, מנקי ארובות (מדליקי פנסים), שוב עולם מצוייר ועפיפונים (בלונים) ושוב דוד\ה משוגע\ת.
אבל מרי פופינס ממלאת פה תפקיד שונה. כפי שיפה תאר גידי אורשר בביקורת שלו, אף אחד פה לא באמת צריך את מרי ולא ביקש ממנה לבוא. הילדים אומרים לה בפירוש שאינם צריכים אמנות וזוהי נקודה מהותית. בסרט המקורי למרי היה תפקיד מהותי בכל המעגלים הסובבים את משפחת בנקס: היא אמנם אומנת אבל אינה משרתת ואינה מקבלת פקודות. היא מחלקת אותם. זה חלק מהעימות שלה הן עם תפיסת…

על פארק היורה ואשליית החיים

החיים מוצאים דרך

בצפיה ראשונה כילד "פארק היורה" היה סרט סתמי מאוד בעיניי. אני זוכר את עצמי מסכם את העלילה כך: "מגיעים לאי, בורחים מדינוזאורים... בורחים עוד... ובסוף בורחים ממש." לקח לי הרבה זמן לצפות בסרט מחדש ובעין שונה. זה קרה קודם כל תודות להרצאה הזו (המצורפת בסוף המאמר) שפרקה כמה מהתימות המרכזיות של הסרט והציגה את התפתחותן לאורכו. המרכזית היא כמובן מסע הגיבור של החוקר אלן גרנט שבתחילת הסרט אינו מעוניין להביא ילדים לעולם ולאט לאט מוצא עצמו משמש בפועל כאב ומגן לשני ילדים תחת עיניה הפקוחות של ספק-אהובתו אלי, החוקרת שלצידו, שמייחלת לשינוי הזה. בנוסף אלן מתמודד עם חוסר האמון שלו בטכנולוגיה ובקידמה והפחד מלהשאר לא רלוונטי. בסרט אלן מוצא עצמו כמו איוב המקראי ככזה שנקלע, ומשלם את המחיר, על מאבק מיתי בין הסדר והשליטה (והקדמה והמדע והכסף) שמייצג ג'ון האמונד היזם העשיר לבין חוקר הכאוס שנראה כמו זמר רוק, איאן מלקולם. האחד קשיש לבוש לבן מלא ביהירות ובכסף, השני לבוש שחורים, גרוש סדרתי ומפוקפק, מומחה לכאוס וטרול ציני. במאבק בין השניים אנחנו נחשפים מצד אחד לספקנות האובססי…

אמץ תמנון: בריאן קיסינג'ר, מעצב בדיסני, על עבודתו ואיוריו

בריאן קיסינג', מעצב בדיסני, יצר פרויקט פרטי שבו אייר סדרת תמונות על תמנון מחמד בעולם של סטים-פאנק ויקטוריאני. והוא גם משוחח על זה בTED.



לינק ישיר ליצירות האיורים (לחצו להגדלה):













אוקטפודי (2007)- סלפסטיק קלאסי מגובלינס

מה זה תינוק?

סצינה מיוחדת מאוד מ"היפהפיה והיחפן" בה אנחנו חווים מפגש ראשון עם תינוק דרך עיניו של כלב.
הבימוי הנהדר של הסצינה בונה את המתח באמצעות כל הכלים העומדים לרשות הבמאי: תאורה, מוסיקה, צבעוניות, הבעות פנים, קומפוזיציה בפריים וקומפוזיציית הבמה (המיזנסצינה). הסטוריבורד המלא שצרפתי פה מחדד עד כמה כל שוט מהווה בחירה מודעת ורגישה. כיצד הטיפוס במעלה המדרגות הופך למסע נפשי שבמהלכו מנסה הכלבה לברר איך זה יכול להיות שיש כל כך הרבה שמחה סביב דבר כל כך זר ומאיים. המתח הזה יוצר הזדהות עם המבט החיצוני של הכלב על אירוע כל כך בסיסי מנקודת מבט אנושית.
ואולי זה אחד הדברים שאני אוהב אצל דיסני הקלאסי: היכולת, באמצע הסרט, לבודד אירוע ולתת לו את מלוא הבמה. בין אם זה אמבטיה של גמדים או נסיון לתפור שמלה.



דרך Living Lines Library וניתן להוריד את היפהפיה והיחפן- הסקצ'בוק PDF (כבר קישרתי בעבר לעוד כמה כאלה)