דלג לתוכן הראשי

זוכי אסיף 2016 ונימוקי השופטים

אנימיקס נגמר ואיתו אסיף. ולהלן הזוכים בקטגוריות השונות:

אסיף 2016 נימוקי השופטים –

פרס גרוס

פרס יורם גרוס 2016 מוענק לדניאלה שרר על עבודתה כיוצרת סרטי אנימציה עצמאית ומאיירת, הנוגעת בנושאים חמקמקים וכואבים של ילדות, ניתוק וזרות, ועושה זאת בשפה קולנועית איורית ייחודית לה בה דימוי זורם לתוך דימוי, והעמדה קודמת מתגנבת לתוך העמדה חדשה ומאירה אותה באור המגלה, ללא מילים, משהו נוסף על הסיטואציה. עבודותיה של דניאלה מתאפיינות בדיוק רעיוני, המותיר מקום גם למשחק ביחס לטקסט של מספר – רבות מעבודותיה מתייחסות לטקסט המסופר באופן המזכיר דיאלוג לא איור שלו, אלא הרהור אודותיו – ותשובה לו.

הפרס ניתן לדניאלה כעידוד ליצירה עצמאית, על מנת שתמשיך לפתח את הסגנון הייחודי לה, ותיצור סרטים נוספים.


קטגוריית סרטים עצמאיים

מועמדים:
שוק/ דותן מורנו
לילי/ חני דומבה ותום קוריס
מכתוב/ מעיין אנגלמן לבית אבי חי
מחפש אותם. - Neko Productions לבית אבי חי
- Animetzba Lettersproject / פיל אנימציה בע"מ

פרס ראשון שוק/ דותן מורנו –

גדולתו של הסרט הוא בהצלחתו להעביר לצופה מציאות מקומית מובהקת באמצעים ויזואליים רזים, קווי עפרון גסים ורוטטים משרטטים עולם עשיר בלי להזדקק לצבעים, אותם הצופה משלים בדמיונו, בעזרתם של קולות הדמויות, רעשי הרקע והתיאורים העשירים.
דותן מורנו מצליח לטפל בנושאים לא קלים כמו פריפריה, מזרחיות, עוני וזהות בלי ליפול למלכודות של בנאליה בייצוג ובעיצוב. הסרט, שמבוסס על סיפור של סמי ברדוגו, לוקח אותנו למסע אינטימי בחייהם של בן ואם, תוך טיפול בדמויות בכבוד ובעדינות, במחוות גופניות, הבעות פנים וקולות מדויקים, עשירים וחמים.
מתוך העולם הויזואלי הדל של השיכון הישראלי, מצליח דותן לדלות פרטים עשירים ולהגיש לנו מכלול שכולו מלא אהבה, כמיהה וגעגוע לנוף אנושי שלמרות הסיפור האישי, מצליח לגעת בצופה, להכניס אותו לעולם חברתי ותרבותי אותנטי ולעמת אותו אתו בלי להטיף ובלי להתריס. הסרט פשוט עוטף את הצופה ומשאיר לו את מלאכת הפיענוח.



מועמד מעניין: אנימאצבע של שרון גזית


קטגוריית קליפים

מועמדים:
- מעגלים/ אורי לוטן ויואב שטיבלמן
- נבל/ שחף רם
- באותו גל/ סוהיני טל
- בים בם בום/ פיל אנימציה בע"מ

פרס ראשון 'מעגלים'/ אורי לוטן ויואב שטיבלמן -

"מעגלים" הוא תוצר מרהיב עין של עבודת צוות מעולה וניכר שנעשה בהקפדה ובאהבה גדולה. מהסיפור למלאכת העיצוב, החומריות והקומפוזיטינג, יוצרי הקליפ מציבים רף גבוה לא רק לעשייה המקומית אלא ליצירה אנימטיבית בכללותה.



פרס שני 'נבל'/ שחף רם

קטגוריית סרטים מוזמנים ומסחריים

מועמדים:

- תשע נשמות/ ניר וגלי
- OurDesign / סטודיו פוינק
- IEA / פיל אנימציה בע"מ
- לילה לבן 2016 / נעמה צרפתי ונדיה גוביזקנסקי
- לכיתה/ סטודיו דוב אברמסון
- פרומו לאח הגדול/ יובל ומרב נתן, יפתח חוצב

מקום ראשון מפוצל

מקום ראשון לסרט מוזמן שאינו שיווקי תשע נשמות/ ניר וגלי – "ניר וגלי" מצליחים לשמור על אותן איכויות ייחודיות שסללו את דרכם אל מסך הטלוויזיה הישראלי כתיבה מושחזת, תזמון קומי מדויק ואוזן רגישה לניואנסים ישראליים שהופכים את "תשע נשמות" לסדרה מצחיקה, חריפה, ובעיקר מקומית מאוד.

מקום ראשון לסרט מוזמן שיווקי - Our Design / סטודיו פוינק
בתוך שדה צפוף של סרטוני פרסום מונפשים מצליח Our Design להתבלט במצוינותו ובקפדנותו הבימוי פשוט וחכם, האנימציה מסוגננת ושובת לב, ומעל הכל עומד עיצוב עשיר, בעל טביעת אצבע ייחודית ותשומת לב לפרטים הקטנים ביותר.

ציון לשבח על איכות אמנותית לילה לבן/ נעמה צרפתי ונדיה דוביז'נסקי - שילוב של מחול ומוזיקה עם צבעוניות פנדה זרחנית יוצרים עבודה חושנית ומרהיבה. באמצעות טכניקה ידנית "קלאסית", היוצרות מצליחות להפיח חיים חדשים באייקונים תל אביבים מוכרים.




תשע נשמות באתר מאקו: http://www.mako.co.il/tv-erez-nehederet/season13-nine-souls/Video-438c1e20143c451006.htm 

חביב הקהל:

קטגוריית סרטי ילדים

מועמדים:

- כשאהיה גדול/ אדיק מיטגרץ, קבוצת מדיה הופ!
- צ'וקומוקו/ מוטי זיגמן, קבוצת מדיה הופ!
- זאק וקוואק, העונה השניה/ Candy Bear Productions, QQD Ltd.
- רוזלינד פרנקלין/ פיצ'יפויי הפקות אנימציה
- שפינוזה/ פיצ'יפויי הפקות אנימציה

מקום ראשון 'כשאהיה גדול' אדיק מיטגרץ, קבוצת מדיה הופ! – –
בעזרת קו ילדותי ומשובב לב, מצליח אדיק מיטגרץ להמחיש בדיוק ובקסם רב את משאלת הלב הכה מוכרת של כל ילד וילד להיות גדול ועל הדרך מזכיר לכולנו כמה ולמה אנחנו כל כך אוהבים אנימציה. - 





ציון לשבח על עיצוב ושפה חזותית רוזלינד פרנקלין/ פיצ'יפויי -
מלבד לספר את סיפורה הפרטי של המדענית, הסרט 'רוזלינד פרנקלין' נוגע בנושא חשוב ביותר הדרת -נשים מהמרחב המדעי והקושי עמו מתמודדות אלו מהן שבוחרות להימצא בו כנגד הסיכויים. הוא מטפל בשני פנים אלו ברגישות רבה ובחן יוצא דופן, ומצליח להיות רלוונטי גם לצופים צעירים מבלי להתפשר על סגנונו הוויזואלי הייחודי.
לאור זאת מצאנו לנכון להעניק לו ציון לשבח על עיצוב ושפה חזותית.


סרטי סטודנטים

מועמדים:

- אני בילי/ משה גלבוע, בצלאל
- פוצי המעופף/ עידו בהר, בצלאל
- מקק/ יונתן השילוני, ספיר
- Lou's Cruise / טל הירשנזון, שנקר
- במילים אחרות/ טל קנטור, בצלאל
- Patterns / שחר דיוויס, בצלאל

מקום ראשון 'פוצי המעופף'/ עידו בהר -
לגרום לצופה להזדהות עם דמויות ולהתרגש עד עמקי נשמתו, זה לא דבר של מה בכך, בטח כשמדובר בסרט סטודנטים. בסרט הזה, האנימציה והמשחק המדויקים יוצרים הזדהות עמוקה עם הדמויות, שגורמת לצופה להתרגש. עם עבודת הסאונד המוצלחת, הבימוי המדויק והעיצוב הייחודי, מצליח היוצר לספר סיפור עמוק וטעון רגשית ולייצר סרט יוצא דופן, מרגש ונוגע ללב .


מקום שני 'במילים אחרות'/ טל קנטור -

סרט מרגש ואנושי, המצטייר כמו שיר לפני הצופה. התסריט המדויק יחד עם השפה האנימטיבית המקורית והמינימליסטית, מצליחים ללכוד את מהותו של זיכרון נבנה, מתפרק, ומתנגן במוחנו בלי סוף - . על כך נוסף גם הבימוי הרגיש ועבודת הסאונד הנפלאה, התורמים ליצירת חוויה שלמה ומהפנטת .


ציון לשבח על וירטואוזיות קולנועית מקק/ יונתן השילוני -

ציון לשבח מוענק לסרט "מקק" עבור וירטואוזיות קולנועית המתבטאת בבימוי מוקפד, עריכה אפקטיבית,
משחק שובה לב של הדמויות ופסקול עשוי ביד אמן.



אחד המועמדים המעניינים Lou's Cruise / טל הירשנזון, שנקר:

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

PATTERNS ועוד יצירות של שחר דיויס

בכל אנימציה יש מימד אקספרימנטלי אבל לפעמים מגיח משהו שונה לגמרי. סרט הגמר מבצלאל של שחר דיויס מחייב הקדמה קצרה. זהו סרט מאוד תובעני הבנוי כוידאו ארט, מופשט ועם זאת בעל עוצמה. אני ממליץ לקחת נשימה עמוקה ולשקוע בכסא ל15 דקות של דפוסים. מסך מלא הכרחי.


עבודות נוספות שלו ולאחריהן הסבר על PATTERNS מפי היוצר.


עבודה משותפת לשחר וטל קנטור:






שחר דיויס מפרט את מה שעומד מאחורי היצירה:
"Patterns הוא סדרה של אנימציות דיגיטליות בהן תמונות וצלילים גולמיים, המופקים על ידי אלגוריתמים, מעוצבים על ידי האמן לצורות וצלילים בעלי משמעות.

הנחת היסוד של העבודה היא שהמדיום הדיגיטלי הינו עולם. עולם שניתן לחקור ולתרבת באמצעות תהליך היצירה האמנותי. המדיום הדיגיטלי הוא עולם משום שהוא מהווה פלטפורמה לקיומן של ישויות ואירועים. זהו עולם זר עם חוקי טבע ייחודיים ושונים. זהו עולם בדיד שבו אטומים הם פיקסלים ודגימות אודיו בודדות ושבו הכוחות הפיזיקליים הם תהליכי עיבוד ממוחשב שמשנים את צורתו של החומר הדיגיטלי. לפני שהאמן מתרבת אותו, עולם זה הוא בבחינת אות-סתום לצופה האנושי. התוצאה הסופית היא שילוב של זר ומוכר. מתקבלת תחו…

לגו הסרט - משחק ויצירתיות

"סרט אמוג'י" והתגובות הקשות אליו מדגים את הרתיעה המיידית שלנו ממה שמריח ממסחריות. כל סרט ארוך הוא מסחרי מעצם זה שהוא מנסה להרוויח כסף אבל יש סרטים שברור שזו ההצדקה היחידה לקיומם. "סרט לגו" בקלות יכול היה ליפול למלכודת הזו. הוא נוצר על ידי חברת ענק שמוכרת צעצועים והסרט, בעל השם הגנרי, נראה במבט ראשון כפרסומת לצעצועים באורך שעה וחצי.
אבל בפועל הוא הרבה מעבר לכך ומי שצופה בסרט מרגיש שהיוצרים, כריס מילר ופיל לורד, היו מודעים למלכוד שהם עלולים לפול לתוכו. מה הם עשו? הפכו את החיסרון ליתרון! הם יודעים שהם משרתים חברת ענק שמסוגלת לגייס לכוחותיה את כל המותגים הגדולים ביותר מבאטמן ועד שר הטבעות ולכן הם משתמשים בכוח הזה כדי לומר משהו על מותגי-על בעזרת סיפור-על. מה שהם עושים למותג (החזרה שלו לידיים היצירתיות של הילד, חזרה לקוביות ובניה) הם עושים גם לסיפור. הם משתמשים בתבניות הכי שחוקות במודע: הזקן החכם, מסע הגיבור, הגיבור הגנרי שמגלה את כוחו, סיפור אהבה שמתחיל רע וזאת רק על מנת להשתמש בהם כקומה ראשונה עליה הם יעשו חיבור ריגשי אלינו הצופים ככאלו שמתבוננים בתבניות הוליוודיו…

האם אנו רובוטים? קליפ ישראלי חדש

האם אנו רובוטים? שאלה טובה.
את הקליפ הזה לWhite Fortune, המשלב סטופמושן ואפטר-אפקטס, יצרו תום מדר ואם-לי נוי שאחראים לסרט המצויין "בפה פעור ואוזניים עצומות".
קרדיטים נוספים:
דן סחר- אפטר אפקטס
אלמוג מזרחי- אנימציית תלת.
תהנו!


למי שפספס: סרט הגמר שלהם עליו כתבתי פה https://shulyathakosem.blogspot.co.il/2013/11/WIDEOPEN.html:


FEAST סעודת המלכים של דיסני

הסרט FEAST של דיסני זכה באוסקר. הוא מבויים מצויין והארט שלו הוא תאווה לעיניים. בסרט, מערכת יחסים מיוצגת על ידי המבט מהצד: של הכלב ודרך האוכל. מבין השורות אנחנו מבינים מה קורה עד ששני האלמנטים האלו הופכים להיות גם מעורבים במערכת היחסים הזאת.
הסרט מרחיב את הגבולות העיצוביים של אנימציה תלת מימדית ומשתמש בטכניקות חדשות שאני מקווה שיחדרו גם לעולם הסרטים הארוכים. אם זה יקרה אנחנו נקבל סרטים שהעיצוב בהם לא כורע ברך בפני הראליזם אלא נותן חופש גדול יותר ליוצרים לייצר מראה מגוון ומסוגנן יותר.
‎‎פרסום‎ by Ксения Сухова.‎
ההרצאה של היוצר היא מרתקת ומהווה הצצה מעוררת השראה לתהליכי העבודה שלו. ועל הגלגולים שעבר הסרט.
*דרך THE CAB ודרך ITS ART

ארט: