לינדסי אליס וסרטים שהם בסדר

תוצאת תמונה עבור ‪OPENING LION KING‬‏

מהו טון של סרט?
כמו בצבעים יש "ירוק" ויש את הגוון של הירוק. כך בסרטים, TONE אינו ה"טקסט", הוא אינו הסיפור אלא הגוון של הדרך בה הסיפור מסופר. כשאנו רואים את הפתיח של "מלך האריות" אנחנו מיד נכנסים למוד מסויים. יודעים הכל מהפריים הראשון והסרט ממשיך עם הטון הזה לכל אורכו של יצירה אפית, דרמטית. הטון הוא רובד אחד מתחת לסיפור בו אנו מייצרים את האוירה שבה הסיפור מסופר ומאפשרים לקהל לדעת בדיוק על איזה תדר להיות מכוונים.
ענבר פינק, סטודנטית שלי, הכירה לי את הערוץ וולוג של  לינדסי אליס בו היא מפרקת סרטים באריכות-יתר אך בחוכמה ודיוק. בסרטון הזה היא מפרקת את הרקולס ועולה על אחד הדברים שמאפיינים את המעבר מהרנסנס השלישי של דיסני (שנות ה-90) עד להתפוררותו. הרקולס סרט נהדר וכך גם הגיבן מנוטרדאם, אבל במהלך הצפיה בהם אנחנו פחות יודעים באיזו רצינות לקחת את הסרט. זה סיפור אהבה מרגש? סרט אקשן? סאטירה חברתית על הוליווד? לא חייבים להחליט אבל  כן צריך לקבוע מה הטון. לכן טון אינו ז'אנר, הוא האוירה שמסביב ומתחת.



אז הרקולס אינו מושלם. יש לו עקב אכילס. ישנם עוד סרטים שהם "בסדר" וזו נקודה מעניינת מאוד שמעלה בוריס אוליינסקי:




וזה מאמר מהזוית של הצבע עצמו. הטון של סרטים:

תגובות

אנימציה ישראלית בVIMEO