המלצות אנימיקס 2022 9-13.8.22


כשעברתי על הרשימה של האירועים באנימיקס השנה התלהבתי ולא רק מהדברים החדשים אלא גם מההזדמנות לצפות ביצירות ישנות מעולות על מסך גדול. הפסטיבל התל אביבי הותיק עובר שינויים לא קטנים עם הצטרפותו של בן מולינה לצוות הפסטיבל ועכשיו אחראי על אירועי האנימציה. אני כרגיל אתמקד באירועי האנימציה אבל ישנם לא מעט אירועי קומיקס וקריקטורה שיכולים לעניין אתכם. אני חושב שהאתגר הגדול בעבר בפסטיבל היה לרכז רצף של אירועים ליום שלם או אפילו כמה ולא לבוא וללכת. השנה נראה שאפשר ליצור תוכנית עשירה לשהות ארוכה ומרתקת עם הרצאות והקרנות ממיטב הסרטים העולמיים והישראלים של השנה הקרובה.

אתר ותוכניה לאנימיקס 22: https://animixfest.co.il


אערוך כאן סקירה מהירה של אירועים בולטים אבל קודם כל... ההרצאה שלי.
ההרצאה תעסוק בהכרות ראשונית, מהירה אך מקיפה עם עולם הסטוריבורד, האמנות השקופה של האנימציה. מיועד גם למי שממש לא מכיר את התחום.
ההרצאה ביום חמישי בשעה 19:00. מוזמנים!
לדמיין סרטים -יוני שלמון.

ישראלי - הקרנות

"אסיף" הוא השם הכולל לאירועי האנימציה הישראלית בפסטיבל שמציגים ממיטב העשיה הישראלית בשנה החולפת. באסופות תמצאו יצירות עצמאיות, אמנותיות, מסחריות וסרטי הסטודנטים כשביום חמישי יתקיים הטקס הגדול של האנימציה הישראלית: תחרות אסיף (שבו מועמדים שני סרטים בהם לקחתי חלק בסטודיו TMC. יאיי!).

ישראלי - הרצאות

אוסי ולד, אישיות מדהימה ואדם שאותה אני מכיר ומעריך כבר שנים רבות מאז שלמדנו יחד בבצלאל, זוכה השנה בפרס גרוס למצוינות באנימציה. אוסי היא אדם רב תחומי ורב כשרונות. היא משלבת בין ריקוד ואנימציה וחוקרת תנועה במשך שנים. אוסי גם אחת המרצות האהובות בבצלאל, מלווה פרוייקטי גמר ומלמדת תרגילי חשיבה ליוצרי אנימציה. סרטה האחרון "הולי הולוקוסט" שנוצר במשותף עם נועה ברמן הרצברג מבוסס על סיפורה של נועה וידידותה עם חברה גרמנית עם סוד מהעבר.
אפשר לקרוא על הסרט פה: פורטפוליו עם אוסי ולד

טל קנטור שסרט הגמר שלה "במילים אחרות" היה הצלחה גדולה, יצרה סרט חדש מהפנט וכואב שעושה עכשיו סיבוב פסטיבלים מוצלח ומועמד לפרס אופיר(!). הסרט "מכתב לחזיר" שמתחיל במפגש נוער עם ניצול שואה, ישתתף גם בתחרות אסיף ויוקרן בפסטיבל. תהיה גם סדנה עם טל.

יוצרי משחק המחשב העשוי בסטופמושן "TINY MONEY" יציגו את תהליכי העבודה עליו.

פליפינג: אירוע מסורתי בו מתקיימות הרצאות קצרות על פרוייקטים ישראלים חדשים.

פאנל מקצועי של איגוד האנימציה לבוגרי אנימציה. חלק מיום התעשיה בפסטיבל שיתקיים ביום רביעי.

הנובלה הגראפית של מישל קישקה "דור שני" עובדה לאחרונה לסרט אנימציה צרפתי באורך מלא "הסודות של אבי". מישל יקיים הרצאת מאחורי הקלעים על הסרט: הסודות של אבי עם מישל קישקה. הסרט עצמו לצערי לא יוקרן.

בנוסף, פוקוס על סטודיו THE HIVE שעומד מאחורי כמה הפקות האנימציה האמנותית המשמעותיות שנעשו בשנים האחרונות. יוקרנו שלושה סרטים נהדרים: "מכתב לחזיר" של טל קנטור, "מגלשה שחורה" הנהדר של אורי לוטן ו"פלומות" של תום וחני הנהדרים.

סרטים ארוכים

קלאסיקות:

"הקיסר נפל על הראש", אחת הטעויות המוצלחות ביותר של דיסני בהקרנה חוזרת.

"ענק הברזל" - סרט האנימציה הראשון של בראד בירד ששם אותו על מפת האנימציה העולמית כבמאי מיוחד. קלאסיקה שעשתה את מה שדיסני לא היו יכולים לעשות.

"שחור ולבן" הידוע גם כTEKKONKINKREET הוא סרט האנימה האהוב עליי! יצירה מיוחדת ומרגשת, אלימה ותמימה שמראה את השינויים הדרמטיים שעוברים עיר אחת דרך עיניהם של שני חברים, ילדי רחוב מעופפים (פיזית) שמהווים משענת תומכת ומשלימה זה לזה: שחור, הבוגר והאפל, ולבן, התמים והצעיר. הסרט נעשה על ידי סטודיו 4C ואפשר לקרוא עליו עוד פה: טקון קינקריט, שחור ולבן. ממליץ מאוד לראות גם את אחורי הקלעים של הסרט: מאחורי שחור ולבן. מייקל אריאס. לצערי פה זה ללא תרגום.

"הנביא" - בעקבות המשורר חליל ג'ובראן הוא הפקה שמשלבת סיפור מסגרת מעט ילדותי ודל עם קטעי שירה מרהיבים שהונפשו על ידי מיטב האנימטורים. מעדן לעיניים ומרגש. יתקיים גם מפגש עם היוצר ביום רביעי.

סרטים חדשים:

"ניקולא הקטן" סרט אנימציה מקסים בעקבות דמותו ויוצריו של ניקולא הקטן.


"ערפד קטן" סרטו של הבמאי והקומיקסאי ג'ואן ספאר, היורצר של "חתולו של הרב" המופתי.

"הרומן שלי עם נישואין" - סרטה החדש של היוצרת הלטבית סינה באוטמה (יוצרת "אבנים בכיסים").

לא מכיר את הסרט אבל קהילת אוהבי האנימה נרגשת אז שווה לבדוק. סרט אנימציה מוזיקלי הסטורי על המוזיקה היפנית. הקדמה של אמא"י ארגון האנימה הישראלי.

אסופות סרטים קצרים

קצת קשה להמליץ על סרטים קצרים שלא ראיתי (את חלקם כן ראיתי) אבל אפשר להמליץ על האוצרות שמשתבחת משנה לשנה. הנה כמה מקבצים שכדאי לבדוק:

דוקומציה - סרטי דוקו מונפשים ויפהפיים. כולל התצפית של סמואל פתתהאי בבית האבות של סבתו.

כשאורי פרשדונה גולדברג אוצר סרטים, תצפו לנורא מכל. הפעם יצא לו אסופה של סרטי כלבים שכנראה אסור לפספס.

ספיצ'לס - אסופה ללא מילים. נראה אוסף מרשים.

שבלולים - מקבץ שרובו ישראלי, סרטים מגוונים ומיוחדים. נאצר על ידי מיכאל יעקב וחבריו למיזם שבלולים להקרנת חוצות של אנימציה.

קולנוע קנדה מציג אסופה של סרטים קצרים. כיוון שכמעט כל מה שקולנוע קנדה עושה אני מחבב, גם זה נראה מבטיח. כולל סרט חדש נהדר מבית ספר גובלינס הצרפתי ("להתראות ג'רום")

"יחסנו לאן"- אסופה על מערכות יחסים שאצר בן מולינה.

סיפורים מהמולטיוורס - אסופה של גילת פרג.
וחגיגת 100 שנים לאחים פליישר. הקרנה והרצאה של גילת פרג. "אל באר הדיו."


יש המון אירועים נוספים, בהם על קומיקס וקריקטורה. שווה פשוט לצלול לתוכניה ולהרכיב רצף של אירועים ליום עמוס. 
הנחות לאנימיקס לחברי האיגוד:

מחיר כרטיס בודד יהיה 25 ש"ח
כרטיסיה של 6 כניסות במקום 200 ש"ח - 150 ש"ח
כרטיסיה של 10 כניסות במקום 300 ש"ח  - 200 ש"ח
כניסת חופשית לכל אירועי הפסטיבל במקום 380 ש"ח - 280 ש"ח

למימוש ההטבה יש להשתמש בקוד שנמצא כאן >

 https://animationunion.org.il/discount-animix2022/

נתראה!


תגובות