'כסף בשביל כלום' ועוד: זכרונות ראשוניים בתלת-מימד

ההסטוריה של התלת-מימד היא אמנם קצרה אבל מהווה נתח מרכזי בהתפתחות האנימציה כמדיום.
אספתי פה מספר זכרונות שלי (אישיים, אני לא מומחה לתחום) מתהליך ההווצרות של האנימציה הממוחשבת. אני חושב שיש לכך חשיבות כי עולם האנימציה הממוחשבת, כמו מדיומים אמנותיים אחרים, נושא איתו את הגנים ההתפתחותיים שלו, כמו גם ההסטוריה והמסורת הפרטיים שלו.

בראש ובראשונה: הקליפ של Dire Straits. "כסף תמורת לא כלום".
בזמנו עוד לא ידעתי מה אני רואה. היום, במבט לאחור, אני רואה בקליפ את אחת מאבני הדרך הראשונות של תלת מימד נרטיבי.




גם לזה לא הייתי  מודע בזמנו. לסצנה הזו ב"בזיל הבלש" (סרט אנדרייטד של דיסני) שהייתה אחד השילובים הראשונים בין קלאסית לרקעי תלת.



וזה סרט קטן שראיתי מזמן בערוץ 2 הנסיוני ונחקק בזכרוני. זה סיפור על ציפור שמתאהבת בדג ולמרות המיושנות, יש בו משהו מקסים.



הנה סרט דוקו ארוך על התקופה הזו של סרטי התלת הראשונים. שווה רק לשטוף את העיניים עם הדימויים הוינטאג'יים האלה:



ואז זה הגיע!
קניתי קלטת וידאו (של "היפה והחיה", אני חושב, או "אלדין". לא זוכר) ושם הופיע הטריילר הזה ל"צעצוע של סיפור". בלי אזהרה מוקדמת ראיתי את וודי ובאז קמים לתחייה. לא ידעתי שבכלל יש סרטים כאלה וגם במבט לאחור לא ברור לי איך "פיקסאר" עשו את הקפיצה ממה שהיה קיים לפניהם ועד לתוצר המוגמר הזה.



גם את טום הנקס היה צריך לשכנע שזה אפשרי ליצור סרט עם דמויות משכנעות בתלת מימד:



עוד דוקומנטרי קצר:


עוד סרטונים בנושא : https://www.youtube.com/user/VintageCG/videos



ואף מילה על "טרון". כי לא ראיתי.

תגובות