דלג לתוכן הראשי

אינפור-מציה

"אנחנו חיים עכשיו בעולם בו המידע הוא אינו מוגבל.
מידע הוא זול, אבל משמעות היא יקרה."
ג'ורג' דייסון
אינפוגרפיקה: אילוסטרציה של מידע.
הסרטים ששמתי פה הם סרטים שנועדו להעברת מידע. כאשר אנחנו מוצפים כל הזמן בכמויות של מידע, נוצר הצורך שמישהו יעכל אותו בשבילנו. שידבר מהר, שילווה בציורים ואנימציות. שהרעיון יהיה ברור. כמו מצגת, אבל קצר, מגניב, וכל הזמן בתנועה.
השימוש בסרטונים כאלה נעשה כל כך טרנדי שהם נהיו דומים אחד לשני. הרבה פעמים מדובר בסרטונים עם אנימציות קטנות, בסגנון מינימליסטי, עם קריינות מלווה. כבר קשה לחשוב על הסרטונים האלה אחרת. ראינו את זה בגוגל כרום, סקייפ, בנק מזרחי טפחות (שמאוד התלהבו מהסרטון של עצמם) ועוד.
אני אישית אוהב מינימליזם ושמח שאנימציה נמצאה ככלי יעיל להעברת מסרים. הבעיות הנלוות הן כמובן השטחת המסרים והמניירות של העיצוב וההומור.
הנה אסופה של סרטונים שונים עם עקרון זהה: סרטי הסבר עם קריינות. אבל הגישות הן שונות והעיצוב שונה. תהנו.
דרך אגב, TED, אתר ההרצאות וידאו הפופולרי, מחפש אנימטורים כדי שיעשו סרטים כאלה להרצאות TED. יותר פרטים פה.
והרשמה פה.

תהליך עיצוב הסמל והדגל. על פי הדס מיטרני ודפנה אקסל. טכניקה מעורבת.

(עוד בפנים)

60 שניות על הרפתקה במחשבות. סרטון נחמד של האוניברסיטה הפתוחה.

ספקטרום. סרטון נהדר על הקמת בית מיוחד לילדים אוטיסטים.

קטע מ"החומר ממנו עשויה האהבה". פיל אנימציה. שיתוף הפעולה הראשון אם איני טועה בין ארי פולמן ויוני גודמן. שהוליד אחר כך את "ואלס עם באשיר". זה דוקומנטרי אבל הוא מכיל בתוכו קטעי אנימציה להמחשה של התוכן.

הנה הרצאת פצ'ה קוצ'ה של רוני לוית, מעצבת אינפוגרפיקה.



10 דברים שלא ידעתם על ירשולים:



טוב, למועצת יש"ע כנראה אין תמיכה מהאיחוד האירופי, אז הם הסתפקו בשילוב של לייב עם אנימציה מינימליסטית שמסבירה "למי שייכים השטחים?"


הנה מישהו שיש לו תקציב. סרטון הסבר על "הסגר" על עזה. יש בו רמז למצרים, ואין בו מחבלים. רק ילד מסכן וידיים אלימות. "איזור סגור" יוני גודמן לעמותת "גישה".

הנה משהו חמודי: קרן רבינוביץ מסבירה איך להגיש לה בקשות למימון. חשוב לכל אנימטור. כרגע היא מהקרנות המעטות שתומכות באנימציה בארץ. רוצים לעקוב אחרי קרנות ותחרויות רלוונטיות לאנימטורים? דף הפייסבוק בנושא, של אוסי וולד, מיועד לאנימטורים. וגם בדף האיגוד.

מיכאל בורדה (בצלאל) בסרטון מצוין על(חלק מ)מחלותיה של ה-.P.C. הלא הוא ה"פוליטיקלי קורקט".

וזה סרטון כללי שעוסק בMOTION DESIGN. ה"עיצוב בתנועה" השפיע מאוד על האסתטיקה של סרטוני ההסבר.
וכמעט לסיום: אחד הסרטונים הקדומים שנועדו להסביר את ארבעת היסודות של כלי המוסיקה. דיסני.
נשיפה, שריקה, מיתר והקשה.

עוד בנושא: בלוג שקרים יפים, על אינפוגרפיקה.
רוצים עוד כאלה להשראה? פה.
מאמר מעניין על אינפוגרפיקה בעידן המידע החופשי: "מידע ויזואלי"
ואיך זה נראה כשזה בנאלי, ארוך ומשעמם? כמו הסרטון הזה של גוגל כרום:

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

CUPHEAD משחק בסטייל אנימציה קלאסית

המשחק CUPHEAD (ראש-ספל) מתאר מסע הרפתקאות של שני ראשי ספל בעקבות התערבות כושלת עם השטן.
לא רק שהמשחק מאופיין בסגנון האנימציה של האחים פליישר אלא שהוא גם נעשה באותה הטכניקה! מצוייר על נייר וצבוע ידנית (רק צביעת הדמויות בפוטשופ) והרקעים בצבעי מים. התוצאה באמת מקסימה ונאמנה למקור ההשראה:



לקניה: http://store.steampowered.com/app/268910/Cuphead/
אתר המשחק: http://www.cupheadgame.com/ המשחק נוצר על ידי סטודיו MDHR. 11 דקות מהמשחק:


המשחק מורכב מהתייחסויות ליצירות אנימציה קלאסיות מ"עצים ופרחים" של דיסני, דרך "מיקי בארץ המראה" ועד בטי בופ, פליקס החתול ופופאי.

עדכון: המשחק השיג מליון הורדות בשבועיים. הוא מצליח ואהוב ביותר, גם אם קשה מאוד לנצח אותו.

הרצאה על תהליך האנימציה:






מומלץ: הבלוג של האנימטור ג'ייק קלארק.









קרטון קלאסי אחד מיני רבים שמהווים השראה למשחק: ילדי הנעל, של האחים פליישר

יונתן וסרמן: מלא יצירות מנסות להעלות נוסטלגיה למשהו שהקהל עצמו לא חווה. מה שיפה בקאפהד זה שהוא משחק עם הרעיון של נוסטלגיה,. הוא מסתכל על הסרטים הישנים מנקודת מבט של ריחוק. כשקאפהד ואחיו מהמר…

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

זה מה שיש לו להציע בגזרת האנימציה:
קודם כל תחרות האנימציה הישראלית הקצרה. שם יוקרן הסרט שלי"ניגון" והוא יתמודד מול סרט של שתי סטודנטיות מצוינות שלי במנשר: אלה טבוריסקי ועינת נגר שיצרו את סרט הגמר "קרגו". עוד יוקרנו שם "רה-אורגניזציה של ריקרדו ורדסחיים, מורן סומר ואוסי ולד, "תאים רדומים – Compartments בבימוי דניאלה קופלר ואולי סייס ועוד.מוזמנים להגיע. יום שלישי בבוקר.
לינק: תחרות אנימציה ישראלית קצרה

הטריילר לסרט שלי. עוד עליו פה: https://sites.google.com/view/niggunshortfilm

הכרזה של "קרגו", מנשר 2017:

מיד לאחר התחרות הישראלית יוקרן גם הסרט החדש! הישראלי! באנימציה קלאסית! של חנן קמינסקי "אגדת שלמה".

זו הקרנת בכורה! אגדת המלך שלמה בחיפה.

שני כנסים על מציאות מדומה:
מציאות מדומה בעיר התחתית וכנס ניומדיה: כנס מציאות מדומה וניומדיה


הסרטים הבאים באורך מלא:לאהוב את וינסנט
זומבילניום


סינדרלה חתולה

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

Engloutis, סרט סטודנטים של מארטינז לנה וליאו סושל (2017)

סרטיהם של מארטינז לנה וליאו סושל, שני סטודנטים מדהימים מבית ספר ENSAD בצרפת.

לבלוע. הגולם, היצר והיצירה.

עובדים! ליאו סושל

עיצובים מהבלוג של לנה: http://zigomatyc.tumblr.com/






פורמייר

התנהגות בגיימינג - בין מושן דיזיין ואנימציה

התנהגות - בין מושן דיזיין ואנימציה

מושן דיזיין, בעברית: "עיצוב תנועה" הוא השימוש של מעצבי ברודקסט או אינטרקטיב בתנועה ככלי, כחלק מהחויה העיצובית. השם הזה מתאר איזושהי הפשטה של האנימציה: לא עוד "נפש" אלא "תנועה" לא עוד "רגש", "אשליית חיים" ו"אמינות" אלא עיצוב.
עיצוב הוא פונקציונלי. הוא קודם כל מוצר. בניגוד לטכניקה וסגנון שיש בהם מימד אישי העיצוב פונה החוצה אל המודעות של ההשפעה שיש לדימוי או לחוויה על מי שצורך אותה. כשזה מגיע לאנימציה נוצר פער גדול בין גישת עיצוב תנועה לאנימציה במובנה הקלאסי.
קחו למשל את "12 עקרונות האנימציה" של דיסני. איך הייתם מתארים אותם? אילו דוגמאות הייתם מביאים? שועל שזנבו נשרך אחריו כדי לבטא Draging? העמדת דמויות בחלל כדי לבטא את מצבן הנפשי בStaging? ומה קורה כשאתם מנסים להעביר את זה לעולם עיצוב התנועה? זה מה שקורה:



האם אלו 12 עקרונות האנימציה? לא. זוהי המרה שלהם לעולם משיק. יותר מזה, זוהי הפשטה גסה שחושפת את החולשות של 12 עקרונות האנימציה וזה כתוצאה מההקשר, או יותר נכון מחוסר ההקשר של עקרונות…