דלג לתוכן הראשי

אינפור-מציה

"אנחנו חיים עכשיו בעולם בו המידע הוא אינו מוגבל.
מידע הוא זול, אבל משמעות היא יקרה."
ג'ורג' דייסון
אינפוגרפיקה: אילוסטרציה של מידע.
הסרטים ששמתי פה הם סרטים שנועדו להעברת מידע. כאשר אנחנו מוצפים כל הזמן בכמויות של מידע, נוצר הצורך שמישהו יעכל אותו בשבילנו. שידבר מהר, שילווה בציורים ואנימציות. שהרעיון יהיה ברור. כמו מצגת, אבל קצר, מגניב, וכל הזמן בתנועה.
השימוש בסרטונים כאלה נעשה כל כך טרנדי שהם נהיו דומים אחד לשני. הרבה פעמים מדובר בסרטונים עם אנימציות קטנות, בסגנון מינימליסטי, עם קריינות מלווה. כבר קשה לחשוב על הסרטונים האלה אחרת. ראינו את זה בגוגל כרום, סקייפ, בנק מזרחי טפחות (שמאוד התלהבו מהסרטון של עצמם) ועוד.
אני אישית אוהב מינימליזם ושמח שאנימציה נמצאה ככלי יעיל להעברת מסרים. הבעיות הנלוות הן כמובן השטחת המסרים והמניירות של העיצוב וההומור.
הנה אסופה של סרטונים שונים עם עקרון זהה: סרטי הסבר עם קריינות. אבל הגישות הן שונות והעיצוב שונה. תהנו.
דרך אגב, TED, אתר ההרצאות וידאו הפופולרי, מחפש אנימטורים כדי שיעשו סרטים כאלה להרצאות TED. יותר פרטים פה.
והרשמה פה.

תהליך עיצוב הסמל והדגל. על פי הדס מיטרני ודפנה אקסל. טכניקה מעורבת.

(עוד בפנים)

60 שניות על הרפתקה במחשבות. סרטון נחמד של האוניברסיטה הפתוחה.

ספקטרום. סרטון נהדר על הקמת בית מיוחד לילדים אוטיסטים.

קטע מ"החומר ממנו עשויה האהבה". פיל אנימציה. שיתוף הפעולה הראשון אם איני טועה בין ארי פולמן ויוני גודמן. שהוליד אחר כך את "ואלס עם באשיר". זה דוקומנטרי אבל הוא מכיל בתוכו קטעי אנימציה להמחשה של התוכן.

הנה הרצאת פצ'ה קוצ'ה של רוני לוית, מעצבת אינפוגרפיקה.



10 דברים שלא ידעתם על ירשולים:



טוב, למועצת יש"ע כנראה אין תמיכה מהאיחוד האירופי, אז הם הסתפקו בשילוב של לייב עם אנימציה מינימליסטית שמסבירה "למי שייכים השטחים?"


הנה מישהו שיש לו תקציב. סרטון הסבר על "הסגר" על עזה. יש בו רמז למצרים, ואין בו מחבלים. רק ילד מסכן וידיים אלימות. "איזור סגור" יוני גודמן לעמותת "גישה".

הנה משהו חמודי: קרן רבינוביץ מסבירה איך להגיש לה בקשות למימון. חשוב לכל אנימטור. כרגע היא מהקרנות המעטות שתומכות באנימציה בארץ. רוצים לעקוב אחרי קרנות ותחרויות רלוונטיות לאנימטורים? דף הפייסבוק בנושא, של אוסי וולד, מיועד לאנימטורים. וגם בדף האיגוד.

מיכאל בורדה (בצלאל) בסרטון מצוין על(חלק מ)מחלותיה של ה-.P.C. הלא הוא ה"פוליטיקלי קורקט".

וזה סרטון כללי שעוסק בMOTION DESIGN. ה"עיצוב בתנועה" השפיע מאוד על האסתטיקה של סרטוני ההסבר.
וכמעט לסיום: אחד הסרטונים הקדומים שנועדו להסביר את ארבעת היסודות של כלי המוסיקה. דיסני.
נשיפה, שריקה, מיתר והקשה.

עוד בנושא: בלוג שקרים יפים, על אינפוגרפיקה.
רוצים עוד כאלה להשראה? פה.
מאמר מעניין על אינפוגרפיקה בעידן המידע החופשי: "מידע ויזואלי"
ואיך זה נראה כשזה בנאלי, ארוך ומשעמם? כמו הסרטון הזה של גוגל כרום:

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיטב 2017

ברוכים הבאים לסיכום 2017 באנימציה!
האנימציה האיכותית נגישה לנו בעיקר ברשת שהפכה לזירה המרכזית למפגש עם קהל חובב אנימציה. זו זירה מקוונת שלא תמיד עושה חסד עם היוצרים והיצירה: היא מרוחקת, מלאת הפרעות קשב, מרצדת על מסכים קטנטנים ולא מתגמלת כלכלית; אבל היא חופשית ונותנת במה למגוון אדיר של יצירות אנימציה שהולך וגדל משנה לשנה.
חברתי לאביב זיו כדי להביא לכם מפירות השנה החולפת בקטגוריות שונות. אנו הגבלנו את עצמנו בבחירות שלנו לסרטים שעלו לרשת השנה ונעשו בסביבות 2017.

מי אנחנו?
יוני שלמון: שוליית הקוסם, ראש מחלקת אנימציה במנשר ואנימטור עצמאי.
אביב זיו: למד קולנוע באוניברסיטת תל אביב ואנימציה בIAC וכרגע עובד על סרט סטופמושן.

מוכנים?



Hi Stranger \ קירסטן דלור

יוני:
שלום, זר. סרט קצרצר של קירסטן לפור שהגיח לעולם כחלק מהאנתולוגיה "זרים" של LNWC (חבורת יוצרים עצמאיים שבוחרת נושא שונה כל שנה). כחלק מהמקבץ הסרט לא עורר הדים מיוחדים, אך ברגע שיצא לבדו לרשת הוא הפך לסרטון ויראלי בן רגע שרץ בכל פלטפורמה אפשרית. סוד הקסם שלו הוא שילוב בין רעיון עצמתי לביצוע מינימליסטי ומדויק. הסרט חושף במערומיו את …

דיאלוג של גוף ונפש: על איש האולר השווצרי

מומלץ מאוד לראות את הסרט לפני הקריאה.
מאמר זה לא מהווה ביקורת אלא ניתוח והניתוח הזה חשוב לי כי מבחינתי הוא חורג הרבה מעבר לסרט הספציפי. הסרט הזה הציף וחידד כמה נקודות שמאפיינות את הקונפליקטים המרכזיים של תחילת המאה הנוכחית ועל כך בהמשך.

הסרט "איש האולר השווצרי" מתאר מסע משותף, סרט באדיז (הייתי חייב להשתמש במשחק המילים הזה) של בחור צעיר בשם האנק, בודד ואומלל על אי בודד, וגופה בשם מני.
כן... גופה.
על פניו, הסרט הזה מופרע לגמרי ולא נשמע כמו משהו שאמור היה להפוך להפקה אמיתית. ללהק את דניאל רדקליף לתפקיד גופה מפליצה היא לא בחירה שגרתית ולהוציא את הגופה להרפתקת Bromance (רומן גברי-חברי) לא הופך את הסרט ליותר סביר. עם זאת מפתיע לגלות שהסרט בנוי לחלוטין במבנה קלאסי מראשיתו ועד סופו. התסריט הוא "מסע הגיבור" באופן הבסיסי ביותר ודווקא מסיבה זו מעניין לתהות מה הסרט מנסה לומר ומה גרם לכך שהיה צורך לספר סיפור מופרך כל כך בתבנית כל כך קלאסית, מעבר לגימיק.
שלב א: האם טרנסג'נדריות היא מטפורה יסמין ששון היא המרצה לתסריט במנשר ולאחר שמצאתי ניתוח שטוען שהגיבור טרנסג'נדר ושבזה …

אולימפיאדה מונפשת

אוליפיאדה מונפשת!
אני גדלתי על חלק מהסרטונים פה והם משעשים מאוד. תהנו!

נתחיל מגוגל דודל יומי לאולימפיאדת החורף 2018


אנימציה ישראלית מבית פיל


מנימליזם אולימפי מבית סטודיו AKA


אוליפיאדת לגו! נהדר!


אולימפיאדת בלונים!


על החירות- קטע מתוך "הנביא"

קטע פואטי אחד מתוך הסרט "הנביא- חליל ג'ובראן".

הסרט הארוך, המבוסס על הספר בשם זה ובו שיריו של חליל גו'בראן, משובץ בקטעי שירה ואנימציה שנעשו בטכניקות שונות על ידי אנימטורים שונים. קטעים קצרים אלו מהווים את נקודת החוזק של הסרט ללא ספק ואחד הקטעים היפים הוא "על החירות" בביצועו של האנימטור הפולני מיכל סוצ'ה:



תהליך העבודה על הקטע כולל עבודה ידנית ודיגיטלית מפרכת שמצדיקה את התוצאה.


טריילר הסרט:


סיפור המסגרת של הסרט עשוי בתלת מימד שמרונדר כדו מימד. מצער לראות שבהתחלה האנימציה נועדה להיות פשוט באנימציה קלאסית וכנראה המראה השתנה משיקולי תקציב:


על תהליך העבודה בשילוב דו מימד מצוייר ותלת מימד.

'השירלי טמפל', סרט הגמר של דניאלה שרר 2013

"שירלי טמפל" הוא סרט הגמר שדניאלה יצרה ב2013 במסגרת לימודיה בRCA, לונדון (היא ישראלית אז זה קצת "אנימציה ישראלית" גם, לא?). זהו סרט מיוחד מכמה בחינות: צורת הבימוי רוויית המעברים הדינמיים משוט לשוט משולבת עם סיפור שהוא חצי חלום וחצי מציאות. ה"שירלי טמפל" הוא משקה אלכוהולי לילדים שנותנים להם במסיבות כדי שהם ירגישו "גדולים". הילד פה נקלע לסיטואציות שלא ברור מה המשמעות שלהן במציאות. שאלת ה"היה או לא היה?" מחדדת את תחושת השכרות הקלה שאולי כולנו חוטאים בה באשר לזכרונות ילדות ואיך שהם מעצבים אותנו.

האתר של דניאלה שרר



יש לה גם קליפ שעשתה השנה ועוד פרויקטים נהדרים שכבר כתבתי עליהם (פה וגם פה):