דלג לתוכן הראשי

PAPERMAN- געגועים לנייר



הסרט הקצר החדש (2012) של דיסני עלה לרשת.


הסרט הופיע לפני "ראלף ההורס" והוא נעשה בטכניקה שלכאורה טוענת שהיא שילוב בין קלאסית לתלת.
האמנם?
לא. זהו סרט בתלת שממש התאמצו לרנדר כדו-מימד. אז למה הוא נתפס כאנימציה קלאסית? יותר בגלל האופי של הסרט. הדמויות כאילו לקוחות מ"על כלבים וגנבים" בהתנהגות ובכלל אוירת הרטרו סטייל "מאדמן" רובצת על כל הסרט. ואם מוסיפים לזה שחור לבן וטקסטורות של עיפרון אז זה עובד עוד יותר.
אהבתי את הסרט? ממ... את רובו. מאוד אהבתי מה שקורה עד ה"פיתרון".
למה?
כי מטוסי נייר בתוך סימטה אכן יכולים (כמו שקית הנייר ב"אמריקן ביוטי") להקלע למערבולת שתגרום להם לנוע כאילו עם רצון עצמאי. אבל זה לא מה שקורה פה. פה המטוסים הופכים להיות גולם שקם על יוצרו. הם מכריחים את הבחור הצעיר להזיז את עצמו ולפגוש בנערה. הם אקטיבים כמו המטאטא מ"שוליית הקוסם". אבל הבחור הוא די אקטיבי בעצמו. הוא יודע איפה הנערה עובדת והוא ניסה מאוד למשוך את תשומת ליבה ולכן לא ברור לי: מי צריך קסם?!
ובואו נשים את הקלפים על השולחן: בזה דיסני עוסקים הרבה פעמים, בשאלת השימוש בקסם. ונראה שפה החיים הפשוטים היו יכולים להתקיים בלי קסם. בלי הכוחניות של מטוסי הנייר. וזוהי אחת הבעיות של עולמנו. שימוש מוגזם ב"קסם". ושימוש בקסם איפה שלא צריך משאיר אותי לפחות בתחושה שהחיים עצמם, ללא קסם, לא ראויים להחוות. ולכן ההתערבות הבוטה של מטוסי הנייר בזוגיות הזו הטרידו אותי.
או כמו שהמדריך לטרמפיסט אומר על זאפוד (ציטוט מהזיכרון):
"הוא דמה לאנשים שלא יכלו להנות מפרח מבלי לדמיין שיש בו פיה".
ורק להבהיר: גם אני מתרגש מרישום על נייר. אולי בגלל זה קשה לי לקנות את הרינדור הזה כתחליף אמיתי.
**
college humor בפרודיה על הסרט: http://www.collegehumor.com/video/6875542/paperman-threesome
מאחורי הקלעים וארט:





כמה שהגיבור והדרמה הכללית (ההובלה בכוח למפגש רומנטי) מזכירים את "על כלבים וגנבים":


דוגמה מעולה לשימוש מוגזם בקסם ותוצאותיו, מ"היפהפיה הנרדמת":










לסיום, סצינת השקית מ"אמריקן ביוטי". במו עיניי ראיתי בירושלים בלון שחור שרוקד במשך שעה במעגל רוח. זה היה קסום וסוריאליסטי.


דרך אגב, נדמה לי שעיקר הסיבה לפיתוח הטכנולוגיה המורכבת הזו היא כדי לאפשר צפייה בסרטים דו מימדיים במשקפי תלת מימד בקולנוע (ובטלויזיות תלת מימדיות) אבל מה הטעם אם זה לא באמת אנימציה קלאסית? אני תוהה.

תוספת:
ידידי, יוני בועז, העיר יפה שאפשר להסתכל על הסרט הפוך: לא כשדרוג של הקלאסית לתלת, אלא שדרוג של התלת לקלאסית. זה יכול להוות פתרון נהדר לארט המזעזע בסרטי תלת ובעיקר לחוסר יכולת לבנות דמויות אנושיות אמינות! זה יהיה נהדר!!!

תוספת נוספת: בעין הדג מישהו הצביע על הדמיון לסרט SIGNS. נראה ברור ועם זאת של דיסני נראה הרבה יותר חמוד, לא?

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קליפ חדש בבימוי יוני גודמן CHANGING

יוני גודמן, מבכירי האנימטורים בארץ שאחראי לבימוי האנימציה של "ואלס עם באשיר" ו"כנס העתידנים" יצר קליפ אנימציה חדש לזמרת עדינה אבן-זוהר בשם "Changing". ביקשתי ממנו לחלוק את תהליכי העבודה על הסרט ובנדיבותו: הם מוצגים כאן.



יוני גודמן מספר על תהליכי העבודה שלו על הקליפ ולאחר מכן תמצאו עיצובים ומחקר של מעיין שנער שאחראית על הארט. על האנימציה: יוני גודמן וספי גייגו.

"עדינה אבן-זהר (Adina-E) הזמרת, לואי להב ואשר ביטנסקי פנו אלי עם השיר ופחות או יותר נתנו לי יד חופשית, שזה תמיד תענוג- באופן כללי כל שלב הקונספט והתסריט והארט עבר מאוד חלק. התחלתי מהגיטרה בהתחלה, שזה סאונד שתפס אותי ומייד התחבר לי לויז׳ואל של הפרח על הגבעה, שהזרעים שלו עפים ברוח. משם זה איכשהו נבנה מעצמו- המרחק שעוברים, המפגש עם הנערה וכל ענין הבריחה מהבית וזה איכשהו ישב כמו פאזל על השיר. לגבי האנימטיק, באופן עקרוני בתהליך העבודה שלי אין ממש סטוריבורד ואני גם לא מאמין גדול ב״סטוריבורד יפה״- שהציורים בו יפים ומדוייקים. כגישה אני עושה אנימטיק גס וסקיצתי עם הרבה יותר תנועה ומשחק על חשבון הזמן של צ…

אם הייתי אלוהים -סרטו של קורדל ברקר

השם קורדל ברקר נשמע לכם מוכר? בודאי זה בגלל סרטו המופלא "החתול חזר" (בהמשך הפוסט) שנחשב לאחד מקלאסיקות האנימציה הקצרות. קורדל לא יצר הרבה סרטים מאז ועכשיו הוא חוזר עם סרט סטופמושן חדש: אם הייתי אלוהים" If i was god.
קבלו אותו עם זכרונותיו מכיתה ז.
מאחורי הקלעים (לקוח מתוך Cartoon brew) 









סרטיו הקודמים שסובלים ממחסור באהבת אדם אבל יש בהם הרבה יצירתיות, הומור וביקורת:


LA CHINE A L'HONNEUR » פתיחי אנסי 2017

הפתיחים לפסטיבל אנסי השנה עסקו בסין וכמדי שנה הפם נוצרו על ידי סטודנטים מגובלינס, בית הספר הצרפתי לאנימציה. אחד היפים שבהם הוא LA CHINE A L'HONNEUR.


הפתיחים האחרים:

ארט מתוך הטמבלר של היוצרים, סטודנטים בגובלינס:  Camille GuillotJocelyn CharlesJoséphine MeisQuentin Boyer Di Bernardo