פיית השיניים גרסת דרימוורקס

הסרט הבא של דרימוורקס נקרא "עליית המגנים" (Rise of the guardians) ומבוסס על הספר "מגיני הילדות" של וויליאם ג'ויס. העלילה: דמויות פולקלור אמריקאיות מפיית השיניים עד סנטה קלאוס חברות במסדר שמטרתו להגן על ילדים. הטוויסט: הם כאילו-מגניבים. זאת אומרת, הם לא נחמדים אלא יודעים להלחם.

שני דברים הטרידו אותי: הראשון הוא כבר מוכר: דרימוורקס מנצלים דמויות מוכרות, מכניסים להם טוויסט "קולי" ומכניסים אותם לקונספט צפוי. הם עשו את זה ב"שרק" לדמויות מאגדות, ב"מפלצות נגד חייזרים" הם עשו את זה לגיבורי ה B-movies ועכשיו, כאמור, לדמויות פולקלור.
הבעיה השניה שלי היא עיצוב הדמויות. גם זה לא נושא חדש אצל דרימוורקס. הם הרי המציאו את הנסיכה פיונה. אבל כשראיתי את הטריילר, נורא הפתיע אותי הארנב בעיקר. כמה הוא לא אסתטי וכמה הוא לא מביא איתו אפיון מעבר להיותו ארנב.
במבט נוסף על הדמויות, שמתי לב שהנסיון לאסוף דמויות מוכרות חזר על עצמו גם ברמת העיצוב. הדמויות נראות ממש לא מקוריות. כאילו פשוט לקחו כמה מקורות השראה מובהקים וחיקו אותם. זה לא בהכרח רע, עצם הגניבה. אלא האקלקטיות שהיא מביאה לידי ביטוי. אין פה תחושה של מעצב אחד, אלא של לוח השראה מבולגן.
אז הצמדתי לכל דמות את מי שנראה לי מהווה ההשראה העיקרית שלה.


כשהם רוצים הם יודעים לעצב דמויות

אז כנראה הם לא רצו...

וזה מהספר המקורי:

עוד:
התגובה של המגינים עצמם לטריילר שלהם, קומיקס.
FAN ART לסרט. יש שם כמה דברים נחמדים. אפשר לוותר.

תגובות

  1. מסכים עם כל מילה.
    אין אמן שהולכים בהשראתו (כמו אל הירשפלד ב"אלאדין" לדוגמא).
    לכל אחד יש "סיי", כל אחד הולך על מה שמגניב. במקום לקחת את כולם לסגנון אחיד, לקבל תהליך וללמוד כמה שיותר ממנו (כמו שעשו ב"פו הדב" החדש והמצויין בעיניי) - הם מחליטים שכל אחד יביא משהו ו"נחבר את זה איכשהו".
    כשאתה לומד על עולם של דמויות ונכנס לעולם הזה, גם אם אתה מקבל השראה או "מעתיק", אתה מבין שמדובר במשהו שהוא "יותר גדול ממך". אתה מנסה להפיק מזה כמה שיותר.
    כשכל אחד מדבר מתוך עולם המושגים שלו, בלי לעבור שום תהליך ולא לומדים שום דבר, ככה סרטים כאלה נוצרים.

    אני כן חושב שיש דברים טובים בעיצוב, ומקורות ההשראה שהבאת כאן, הם באמת גדולים וטובים. אבל אין ספק שנוצר פה משהו מבולגן ולא "חופר". כשהיוצר לא עובר תהליך, אין סיבה שהצופה יעבור אותו.

    השבמחק
    תשובות
    1. אהבתי כל מה שאמרת. ובעיקר את השורה התחתונה. אני חושב שיוצר עצמאי יכול להביא תוצר משובח על פי אינטואיציה בלבד. אבל הפקה בסדר גודל כזה לא יכולה להסתמך על הדבקה של דברים שלא עובדים יחד.

      מחק
  2. חייבים אופציה של לייק בתגובות (:
    חג פסח שמח וכשר! (:

    השבמחק
    תשובות
    1. חג שמח גם לך! כשאשב עם צוקנברג לשיחה, אעלה בפניו את העניין. :)

      מחק

הוסף רשומת תגובה