הנסיך והצפרדעה: אגדה ציונית

"יותר קל להוציא את היהודי מהגלות, מאשר להוציא את הגלות מהיהודי"
תחרות הסרטונים בנושא "ציונות" ציוןU  של משרד התרבות והספורט יצאה לדרך היום (שלישי). וזה הסרט שלי:
כדי להצביע לו באתר התחרות לחצו כאן. אם תרצו בכך.

סקיצות לסרט, אפשר ללחוץ להגדלה:








למרות שאני יודע על התחרות כבר חודשים התחלתי לעבוד על הסרט יומיים לפני ההגשה. כי מה שלא עושה השכל עושה הלחץ. היה לי כבר רעיון שהתבשל בראש והייתי צריך לעשות הפקה אינטנסיבית (כתיבה, קריינות, עיצוב, אנימציה וכו') כדי להספיק לעשות דקת אנימציה בזמן כזה קצר.
הנושא הזה מעסיק אותי בלי קשר לתחרות. אמנם בחוגים אליטיסטים מסוימים ציונות=לאומנות או כל מיני רעות חולות  אבל התנועה האדירה הזו שגרמה לתקומה של אומה בארצה אחרי כל כך הרבה זמן היא לדעתי אחד מפלאי תבל. הלא יאמן קרה ולפני לא הרבה זמן בכלל. אבל השאלה שהטרידה אותי היא: מה עכשיו? מה עושים אחרי שסימנו V על שיבת ציון ונשאר לנו לכונן כאן מדינה שמיוסדת על הערכים של האומה שבשמה היא קמה? מהבחינה הזו כולנו "פוסט ציונים" (בניגדו לאנטי ציונים). כי הציונות עוברת מטה-מורפוזה מתנועת עליה לתנועה קיומית. וכידוע, יהודים לא מנוסים בתחזוק מדינה עצמאית. ועל זה בדיוק הסרט שלי. זוהי "יציאת מצרים" השניה שלנו. וזה לא קשור לימין ושמאל, כולנו חולים באי ההבנה של השינוי המהותי שהתחולל בנו.

הסרט שהעליתי לתחרות עלה באיכות פחות טובה כי מסתבר שבאמת חשוב לדעת איך לייצא ליוטיוב. עדיין לא מצאתי את המדריך האולטימטיבי לעניין הזה. אבל לVIMEO יש מדריכים נחמדים ליצוא סרטים כך שינגנו טוב ברשת. אם אתם יודעים, בבקשה שתפו איתי. את האפקטים של הסאונד החינמיים לקחתי מfreesound  ואת המוסיקה קניתי בvideoblocks
את הקרינות הבעייתית הקלטתי עם תוכנה חינמית audiocity. הוצאת הסרט נעשתה דרך אפטר (הוא יכול לעבוד עם קובצי SWF ושומר על האיכות הגבוהה שלהם, רק את הסאונד יש להדביק בלייר נפרד)
הסיום של הסרט, מרפרר שלא במודע, לסיום של פסיכו "לא יכול לגעת בזבוב..."

תגובות

  1. אחלה סרטון! :)
    נראה ממש יפה וגם חכם!

    השבמחק
  2. יוני הסרט חמוד מצחיק ומרגש (אני מצביע כמובן!)

    השבמחק
    תשובות
    1. אז הוא לא ניאו-פשיסטי לאומני שמתחנף למשטר? תודה. רווח לי. :)

      מחק
    2. הוא לא- כי עם כל הציניות האכזבות והתיסכולים בלב ליבנו אנחנו ציונים וכאן הבאת משהו מהאמונה הזו- שיכול באמת לצאת מהמדינה משהו אמיתי ומשמעותי ואולי כבר קורה (אגב - ממליץ לך לקרוא את הספר החדש של הרב שג"ר ' ביום ההוא' שמדבר על הציונות יום הזיכרון והשואה [ומה גם שאני ציירתי את ציור הכריכה...])

      מחק
  3. את הדבר היפה הזה עשית ביומיים?? אתה גאון.
    אני גם אשמח לטיפים לייצוא ליוטיוב...
    ההקלטה נשמעת מצויין אגב, בעיני.

    השבמחק
    תשובות
    1. כן. יומיים מהסיבות הלא נכונות. אה... אני אצטרך לבדוק לגבי יוטיוב. בינתיים זה מה שמצאתי שנראה מקצועי: http://www.squidoo.com/youtuberight
      ולHD:
      http://www.squidoo.com/youtubehd
      מדרי ליצירת נוכחות ברשת:
      http://www.floobynooby.com/ONLINE_DEMO.pdf
      וזה
      http://www.floobynooby.com/IPUB100/blogbreakdown.jpg
      מקווה שזה יעזור בינתיים.

      מחק
  4. צביקה- משכנות הרועים21 ביוני 2012 בשעה 21:31

    ממש טוב. הצבעתי לך!

    השבמחק
  5. כול הכבוד יוני!!, סחטיין על המקוריות וכול זה ביומיים..

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה