יש חיים על מאדים?

חלק מהפקות הטלויזיה של דיסני עסקו בתחומי מדע ועל גבול המדע הבדיוני על מנת להעשיר את הדמיון והידע של הצופים. הסרטים אופיינו בסגנונות מגוונים ולפעמים מאוד לא "דיסניים". אחד מהם (1954) עוסק בספקולציות לגבי החיים על מאדים. וורד קימבל, אחד מ-9 הזקנים של דיסני אחראי לסרט האנימציה מלא ההשראה הזה:



וורד קימבל


זכינו לראות עוד כמה סיפורי מדע בדיוני על מאדים לאחרונה ושניהם כושלים מאוד. לפעמים כשאני רואה סרט כושל אני תוהה אם הייתי מזהה את זה שהוא דפוק בשלב מוקדם של תהליך היצירה, אם הייתי מעורב בו. במקרה של "דרושות אמהות במאדים" ברור לי שכן. זה כל כך מכוער. רוברט זמקיס התאהב באחת טכניקות האנימציה הגרועות ביותר: המושן קפצ'ר. זו טכניקה שמבוססת על חיישנים שמשדרים משחקנים חיים לגופי ממוחשבים שלאחר מכן עוברים טיפול של אנימטורים. כך עשו ב"אווטר" וב"תזיזו ת'רגליים". אבל אין מה לעשות, זה נראה נורא. לא רק שרואים שהתנועה נלקחה משחקנים אלא שהדמויות שגם הן אנושיות\הומנואידיות אבל ממוחשבות רק מחריפות את תחושת הבובה המתה המהלכת.

הסרט השני, גם הוא של דיסני, הוא ג'ון קארטר, סרטו של אנדרו סטנטון שביים את "מוצאים את נמו" וקיבל הזדמנות לעשות סרט קיץ מפוצץ בשביל דיסני. זה לא הלך. הנה סצינה חביבה מהסרט שאולי אפשר להסיק ממנה למה הוא נכשל:

וזו "קיוריוסיטי" של נאס"ה שנחתה הבוקר (6.8.12) בשלום על פני מאדים:

תגובות

  1. לא הבנתי איך אפשר להסיק מהסצנה הספיציפית ב"ג'ון קרטר" ללמה הוא נכשל...?

    השבמחק
    תשובות
    1. זו שאלה פתוחה אבל אני מאמין שכן. מדובר שני נושאים מרכזיים: היחס לעיצוב העולם (הקלישאות, הסיגנון הלא מעניין, המפלצות CG שהן כאילו מגניבות אבל חסרות אופי) וכמובן, הדמות הראשית, שממש לא מעניין אותך אם היא תפצע ואין לך מושג מה היא מרגישה. כמו בנסיך הפרסי עם ג'ק גילנהול, אתה מרגיש שמדובר בשחקן אמריקאי שהונחת בסרט ממוחשב. לא אמין. לא מעורר הזדהות. לדעתי.

      מחק
  2. אגב, חשוב לשים לב שבסרט Mars and Beyond של דיסני, מצויין בקרדיטים גם שמו של John Dunn - גם בסטורי טלינג וגם באנימציה. ולמרות שהסגנון האנימטיבי והבימוי שייכים רבות לוורד קימבל, אי אפשר להתעלם מהסגנון הסיפורי והעיצובי של Dunn. בין היתר, Dunn היה סטורי טלר בסרטי דיסני נוספים, "לוני טונס", "טום וג'רי", "הפנתר הוורוד" (ביחד עם פריז פרלנג) וסרטי אנימציה עצמאיים. הוא אחד מגאוני הקרטונס בעולם. לאנימטיק, שככל הנראה הוא יצר, לפרסומת של "הפנתר הוורוד", ניתן לראות כאן - http://www.youtube.com/watch?v=FvpSuAZrzMc&feature=player_embedded
    וזאת רק דוגמא אחת.

    כשמציינים את Mars and Beyond, חשוב להדגיש שקימבל לא חתום לבד על הסרט ובלעדי Dunn, למשל, העיצובים של הסרט היו הרבה פחות מדהימים (: אבל כנראה שבסופו של יום, שמו של קימבל יזכר, על הסרט הזה ורבים אחרים, הרבה יותר מיוצרים אחרים שעבדו איתו. ככה זה כשאתה מה"ניין אולד מן" (:

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אלירן. אני מודה שהפרטים האלה (ועוד רבים) הם הנקודה החלשה שלי. טוב שיש מי שבקיא בהם. באמת רואים את ההשפעה של DUNN לפי הלינק ששמת.

      מחק
  3. בכיף. תענוג לקרוא את הבלוג (:

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה