דלג לתוכן הראשי

ספיישל!

מה הפורמט המתאים לאנימציה? אנחנו רגילים לשלושת הסוגים המרכזיים: סרטים ארוכים, קצרים ותוכניות טלויזיה אבל יש גם את הספיישלים. "ספיישלים" הם קונספט מצוין לסרטי אנימציה: שידורים חד-פעמיים באורך של כחצי שעה ויותר, פעמים רבות לקראת חגים ואירועים בלוח השנה. תוכניות כאלה היו פעם גם בארץ. אני זוכר שהסרט של רוני אורן לכבוד פסח שודר כל שנה בילדותי. יש בקונספט מעין פיתרון ביניים בין סרטים קצרים לסרטי קולנוע, משהו שמאפשר לפתח סיפורים קצת יותר עשירים מבלי להשקיע מליונים בהפקה.
לספר סיפור בחצי שעה זה שונה לגמרי מסרט קצר, אתה נדרש להחזיק את הקהל באורך רוח וליצור התפתחות עלילתית שלא חותרת לסיום מהיר או פאנץ'. הלוואי והיו כאלה דברים גם עכשיו בארץ. יש לנו מספיק ימים מיוחדים בשנה בשביל זה.

הנה כמה דוגמאות (לא קלאסיות, מי שרוצה קלאסיקה יכול לראות את הגרינץ' של דר' סוס ואת חג המולד של מיקי):

לאבד ולמצוא -  פיליפ האנט ביים ואוליבר ג'פרס כתב על בסיס הספר שלו שיצא גם בעברית.


הסרט המלא:

(המשך בפנים)

ארט מהסרט:






טרופותי

את הספר אני די מתעב בעיקר בגלל החרוזים הבלתי נסבלים (סליחה, הם שוברי שיניים ולא מאפשרים לנשום) אבל הסרט עשוי מצוין. עבודה יפה של תרגום האיורים (המכוערים) לדמויות תלת עם טקסטורה חומרית מאוד. סרט מומלץ.

הטריילר:

מאחורי הקלעים:
והנ טריילר למשהו מגניב, בובספוג בסטופמושן.




פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קליפ חדש בבימוי יוני גודמן CHANGING

יוני גודמן, מבכירי האנימטורים בארץ שאחראי לבימוי האנימציה של "ואלס עם באשיר" ו"כנס העתידנים" יצר קליפ אנימציה חדש לזמרת עדינה אבן-זוהר בשם "Changing". ביקשתי ממנו לחלוק את תהליכי העבודה על הסרט ובנדיבותו: הם מוצגים כאן.



יוני גודמן מספר על תהליכי העבודה שלו על הקליפ ולאחר מכן תמצאו עיצובים ומחקר של מעיין שנער שאחראית על הארט. על האנימציה: יוני גודמן וספי גייגו.

"עדינה אבן-זהר (Adina-E) הזמרת, לואי להב ואשר ביטנסקי פנו אלי עם השיר ופחות או יותר נתנו לי יד חופשית, שזה תמיד תענוג- באופן כללי כל שלב הקונספט והתסריט והארט עבר מאוד חלק. התחלתי מהגיטרה בהתחלה, שזה סאונד שתפס אותי ומייד התחבר לי לויז׳ואל של הפרח על הגבעה, שהזרעים שלו עפים ברוח. משם זה איכשהו נבנה מעצמו- המרחק שעוברים, המפגש עם הנערה וכל ענין הבריחה מהבית וזה איכשהו ישב כמו פאזל על השיר. לגבי האנימטיק, באופן עקרוני בתהליך העבודה שלי אין ממש סטוריבורד ואני גם לא מאמין גדול ב״סטוריבורד יפה״- שהציורים בו יפים ומדוייקים. כגישה אני עושה אנימטיק גס וסקיצתי עם הרבה יותר תנועה ומשחק על חשבון הזמן של צ…

אם הייתי אלוהים -סרטו של קורדל ברקר

השם קורדל ברקר נשמע לכם מוכר? בודאי זה בגלל סרטו המופלא "החתול חזר" (בהמשך הפוסט) שנחשב לאחד מקלאסיקות האנימציה הקצרות. קורדל לא יצר הרבה סרטים מאז ועכשיו הוא חוזר עם סרט סטופמושן חדש: אם הייתי אלוהים" If i was god.
קבלו אותו עם זכרונותיו מכיתה ז.
מאחורי הקלעים (לקוח מתוך Cartoon brew) 









סרטיו הקודמים שסובלים ממחסור באהבת אדם אבל יש בהם הרבה יצירתיות, הומור וביקורת:


LA CHINE A L'HONNEUR » פתיחי אנסי 2017

הפתיחים לפסטיבל אנסי השנה עסקו בסין וכמדי שנה הפם נוצרו על ידי סטודנטים מגובלינס, בית הספר הצרפתי לאנימציה. אחד היפים שבהם הוא LA CHINE A L'HONNEUR.


הפתיחים האחרים:

ארט מתוך הטמבלר של היוצרים, סטודנטים בגובלינס:  Camille GuillotJocelyn CharlesJoséphine MeisQuentin Boyer Di Bernardo