דלג לתוכן הראשי

מצעד הפלמינגו של תומר אשד ועוד סרטי מוקו-טבע

אסופת סרטי אנימציה שכל אחד בדרכו מתייחס לז'אנר סרטי הטבע:

DOOMED
סרט טבע בדיוני מהיוצרים של "פוקויו":


WILD NATURE
על פרה שמחפשת עבודה. סרטם של אריק בן ארי אביחי ייני ואורן רובין בצלאל 2008:


היא סדרה צרפתית שעושה שימוש ברקעים מצולמים ומידול דמויות ראליסטי  כדי לתת תחושה של סרט מצולם:


Our wonderful nature
 סרט מגניב של תומר אשד. תומר למד בבצלאל וכרגע עובד בברלין, עוד עליו בהמשך:


Flamingo pride
סרט נוסף ומצויין שלו ושל חבריו לסטודיו "talking animals" על פלמינגו קצת אחר.

שאלתי את תומר מה קורה איתו בימים אלו ועל הלימודים בברלין וזה מה ששלח לי:

"אני חי בברלין מ2002 , הגעתי לכאן למטרות לימודים,למרות שלא ידעתי אז עוד בדיוק שאנימציה יהיה הכיוון. התנאים לסטודנטים זרים היו שפה, וקבלה לאחד המוסדות. מי שיכל לעמוד בדרישות האלה יכל להנות ממערכת החינוך בגרמניה,שבראש ובראשונה כוללת עמלת  לימודים סמלית מאד, מה שגרם לי להרהר בכיוון מלכת תחילה. יתרון משמעותי נוסף היה הגישה בתור סטודנט לטכנולוגיה ותקציבים, בשילוב עם חופש יצירתי. הראש הוא קצת שונה מאשר בארץ או במקומות אחרים שיצא לי לראות. הסטודנטים כאן מקבלים תנאי חממה, אבל זה עניין אינדיבידואלי לחלוטין אם הם רוצים להפיק מזה משהו או לא. הרבה אנשים מתבלבלים מהחופש הזה, 
ונופלים לבור השאננות. במקרה שלי זה פעל טוב, והגישה שלי הייתה לנסות למצות את המקסימום מהמערכת.
הגעתי לאנימציה מהכיוון של איור, אבל במהלך הלימודים נכנסתי יותר לתחום של אנימציה ממוחשבת. על הדרך פגשתי כמה אנשים שהצטרפו לעבודה על הפרוייקט הראשון
    והמשיכו איתי גם הלאה אחר כך. חוץ מהעבודה המשותפת על הפרוייקטים הקמנו ביחד סטודיו עצמאי בברלין, שם בעיקר עבדנו על הסרט השני.
 הסטודיו מתפקד על בסיס של פרילנס, אבל מאפשר לנו לעבוד גם בצוותים על פרוייקטים גדולים יותר, ומגוון הסגנונות הרחב מהווה אטרקטיביות ללקוחות שונים מכל מני כיוונים. חוץ מהפקות עצמאיות כמו במקרה שלי הפרוייקטים שאנחנו עושים כוללים קליפים, סרטי תדמית, פרסומות, אפקטים לסרטי קולנוע, ואינסטלציות. הרעיון הוא גם להתפתח הלאה, אבל מאחר שהכל מתבצע על בסיס דמוקרטי בלי היררכיה פנימית קצת קשה להגיע למסקנות חד משמעיות בנוגע לעתיד (בסטודיו יש כרגע 16 חברים). כולם רוצים יותר, אבל בו זמנית מרוצים מהמצב הקיים. אני מקווה שבקרוב יפתחו אופציות נוספות שיאפשרו את התנאים המתאימים לשדרוג, אין לי ספק שמבחינת כישרון נטו מדובר בחבורת אמנים איכותית מאד, שאליה אני מתגאה להשתייך.

 הקמת הסטודיו וההשתתפות בו שינתה לי הרבה מהגישה המקורית שאיתה הגעתי לברלין, וגרמה לי לראות את השהות שלי כאן כמשהו גדול יותר מהאינטרס האישי שלי כסטודנט. אני כרגע בודק אפשרויות של פיתוח סרטי אנימציה באורך מלא, מה שיכל להוות  את קרש הקפיצה הבא."

הארט של Flamingo parade:
































ולסיום, כמובן, סרטי הספארי המתגלגל שכבר העליתי בעבר:







פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לילי - סרטם של חני דומבה ותום קוריס (2016)

"תום וחני" הוא סטודיו קטן השוכן בתל אביב ובו שני יוצרים: תום קוריס וחני דומבה. השניים יוצרים סרטים עצמאיים ומסחריים בסטופמושן. זכיתי להסתובב בסטודיו המקסים שלהם ולראות במו עיניי את הסט של "לילי", פנטזיה סוריאליסטית  על פרידה מהילדות, סרטם האחרון שעולה פה לרשת בהקרנת רשת בכורה!

בהמשך הרשומה תמצאו שיחה קצרה איתם והצצה אל מאחורי הקלעים של "לילי".



TOM & HANI STUDIO https://www.tomandhani.com/
בניית הסטודיו והסט:


קומפוזיטינג:


הי, אשמח שתספרו מי אתם ואיך הגעתם לעבוד יחד?

תום:
אני מגיע מעולם הצילום, למדתי בבצלאל ועסקתי בזה שנים. תמיד נמשכתי לצילום חללים ומרחבים שמתקיימת בהם חוקיות מסוימת ועם הזמן התחלתי לעשות מניפולציות על הצילום כדי לייצר אשלייה של חלל מניאטורי, מעין קפסולה. חיפשתי דרכים לשלב בעבודה שלי יותר התעסקות עם חומר פיזי, ארכיטקטורה וסטורי טלינג שהוא לא מגולם בדימוי אחד קפוא. הצילום עדיין נשאר כלי מרכזי אבל היו חסרים לי כלים נוספים בארגז. בסטופ מושן מצאתי דרך לשלב את הדברים, להתעסק עם המרחב ולייצר עולם מניאטורי פיזי, לגרום לחפצים דוממים, בובות או אפיל…

המשחק של גרי

נעים להזכר, "המשחק של גרי" אחד הקצרים הכי טובים (ומקוריים) של פיקסאר והמוצדקים שבזוכי האוסקר הקצר:



רישומים מתוך כתבה בCartooon Brew לרגל 20 שנה לסרט: http://www.cartoonbrew.com/cgi/geris-game-turns-20-director-jan-pinkava-reflects-game-changing-pixar-short-154646.html
















וזה בגרסת לייב של חובבים. את הצבעוניות של העצים הם לא הצליחו לחקות.

והנה ג'רי בתפקיד אורח כאיש הרנדר והריגר ב"צעצוע של סיפור 2", אה... התכוונתי מתקן הבובות...

קוקו - ארט ומאחורי הקלעים

קוקו, הסרט החדש של פיקסאר מגיע ביום חמישי הקרוב לקולנוע בדיוק ליום של "קולנוע ב-10 שקלים" אז מהרו להזמין כרטיסים. אני בכוונה מנסה להמנע מלקרוא על הסרט לפני שאצפה בו. אחרי אכזבות רבות מפיקסאר, הציפיות שלי גבוהות הפעם ואני רוצה לשמור עליהן ככה. הדבר היחיד שאני יודע זה שהסרט מבוסס על חג המתים המקסיקני ושיש בו נמר מעופף. עולם המתים המקסיקני רחוק מהדימוי הפולני של המוות. הוא לא אפור ומתפורר אלא צבעוני ושמח. בהתאם לזה הארט של הסרט נראה מצויין ועשיר בצבע, טקסטורה ותלבושות.



זהו לא הסרט הראשון שמתעסק בחג המתים. קדם לו "ספר החיים" המוצלח שגם הוא  גדוש במתים מדברים המעוצבים בצבעוניות רוויה ועשירה. עליו כתבתי פה: https://shulyathakosem.blogspot.co.il/2015/02/BOOKOFLIFE.html
ואלה טעימות מהארט של קוקו. ממליץ גם להכנס לבלוג של ג'ון נוורז שלקח חלק בארט לסרט:   https://johnnevarez.carbonmade.com/projects/5754172
שני אלה של הקונספט ארטיסט אנה רמירז שהביאה לסרט עיצובים ממולדתה:















על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

על 'שוליית הקוסם': הסרט והבלוג

הסרט "שוליית הקוסם"  (מתוך "פנטזיה", וולט דיסני, 1940) נחשב בעיניי ובעיני רבים אחרים, כסמל של מדיום האנימציה. הוא מהווה מפגש בין תרבות פופולרית לגבוהה, בין אולמות הקונצרטים לדמות מצויירת קומית, בין הומור קליל וסיפור מיתי. הסיפור הזה נוגע גם בתהומות עמוקים של יצירה ואמונה. ומשהו בחיבור המורכב הזה עובד ועובד מצויין.
הסיפור הוא על שוליית קוסמים שרצה להיות קוסם בעצמו. ולכן הוא מנצל את מנוחתו של הקוסם כדי להתנסות בקסמים. הוא גורם למטאטא לקבל חיים ולמלא במקומו את המטלה שהוטלה עליו: לשאוב מים. אבל המטאטא יודע רק לעבוד ושוליית הקוסם לא מצליח לעצור אותו. הכל מוצף עד שמגיע הקוסם ומציל את המצב.
אבל כמה סאב טקסט יש ביצירה קטנה כל-כך! ומה דיסני עשה מזה?!

The Sorcerer's Apprentice - Paul Dukas from Jurjen de Jong on Vimeo.

נתחיל.