דלג לתוכן הראשי

מצעד הפלמינגו של תומר אשד ועוד סרטי מוקו-טבע

אסופת סרטי אנימציה שכל אחד בדרכו מתייחס לז'אנר סרטי הטבע:

DOOMED
סרט טבע בדיוני מהיוצרים של "פוקויו":


WILD NATURE
על פרה שמחפשת עבודה. סרטם של אריק בן ארי אביחי ייני ואורן רובין בצלאל 2008:


היא סדרה צרפתית שעושה שימוש ברקעים מצולמים ומידול דמויות ראליסטי  כדי לתת תחושה של סרט מצולם:


Our wonderful nature
 סרט מגניב של תומר אשד. תומר למד בבצלאל וכרגע עובד בברלין, עוד עליו בהמשך:


Flamingo pride
סרט נוסף ומצויין שלו ושל חבריו לסטודיו "talking animals" על פלמינגו קצת אחר.

שאלתי את תומר מה קורה איתו בימים אלו ועל הלימודים בברלין וזה מה ששלח לי:

"אני חי בברלין מ2002 , הגעתי לכאן למטרות לימודים,למרות שלא ידעתי אז עוד בדיוק שאנימציה יהיה הכיוון. התנאים לסטודנטים זרים היו שפה, וקבלה לאחד המוסדות. מי שיכל לעמוד בדרישות האלה יכל להנות ממערכת החינוך בגרמניה,שבראש ובראשונה כוללת עמלת  לימודים סמלית מאד, מה שגרם לי להרהר בכיוון מלכת תחילה. יתרון משמעותי נוסף היה הגישה בתור סטודנט לטכנולוגיה ותקציבים, בשילוב עם חופש יצירתי. הראש הוא קצת שונה מאשר בארץ או במקומות אחרים שיצא לי לראות. הסטודנטים כאן מקבלים תנאי חממה, אבל זה עניין אינדיבידואלי לחלוטין אם הם רוצים להפיק מזה משהו או לא. הרבה אנשים מתבלבלים מהחופש הזה, 
ונופלים לבור השאננות. במקרה שלי זה פעל טוב, והגישה שלי הייתה לנסות למצות את המקסימום מהמערכת.
הגעתי לאנימציה מהכיוון של איור, אבל במהלך הלימודים נכנסתי יותר לתחום של אנימציה ממוחשבת. על הדרך פגשתי כמה אנשים שהצטרפו לעבודה על הפרוייקט הראשון
    והמשיכו איתי גם הלאה אחר כך. חוץ מהעבודה המשותפת על הפרוייקטים הקמנו ביחד סטודיו עצמאי בברלין, שם בעיקר עבדנו על הסרט השני.
 הסטודיו מתפקד על בסיס של פרילנס, אבל מאפשר לנו לעבוד גם בצוותים על פרוייקטים גדולים יותר, ומגוון הסגנונות הרחב מהווה אטרקטיביות ללקוחות שונים מכל מני כיוונים. חוץ מהפקות עצמאיות כמו במקרה שלי הפרוייקטים שאנחנו עושים כוללים קליפים, סרטי תדמית, פרסומות, אפקטים לסרטי קולנוע, ואינסטלציות. הרעיון הוא גם להתפתח הלאה, אבל מאחר שהכל מתבצע על בסיס דמוקרטי בלי היררכיה פנימית קצת קשה להגיע למסקנות חד משמעיות בנוגע לעתיד (בסטודיו יש כרגע 16 חברים). כולם רוצים יותר, אבל בו זמנית מרוצים מהמצב הקיים. אני מקווה שבקרוב יפתחו אופציות נוספות שיאפשרו את התנאים המתאימים לשדרוג, אין לי ספק שמבחינת כישרון נטו מדובר בחבורת אמנים איכותית מאד, שאליה אני מתגאה להשתייך.

 הקמת הסטודיו וההשתתפות בו שינתה לי הרבה מהגישה המקורית שאיתה הגעתי לברלין, וגרמה לי לראות את השהות שלי כאן כמשהו גדול יותר מהאינטרס האישי שלי כסטודנט. אני כרגע בודק אפשרויות של פיתוח סרטי אנימציה באורך מלא, מה שיכל להוות  את קרש הקפיצה הבא."

הארט של Flamingo parade:
































ולסיום, כמובן, סרטי הספארי המתגלגל שכבר העליתי בעבר:







פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

CUPHEAD משחק בסטייל אנימציה קלאסית

המשחק CUPHEAD (ראש-ספל) מתאר מסע הרפתקאות של שני ראשי ספל בעקבות התערבות כושלת עם השטן.
לא רק שהמשחק מאופיין בסגנון האנימציה של האחים פליישר אלא שהוא גם נעשה באותה הטכניקה! מצוייר על נייר וצבוע ידנית (רק צביעת הדמויות בפוטשופ) והרקעים בצבעי מים. התוצאה באמת מקסימה ונאמנה למקור ההשראה:



לקניה: http://store.steampowered.com/app/268910/Cuphead/
אתר המשחק: http://www.cupheadgame.com/ המשחק נוצר על ידי סטודיו MDHR. 11 דקות מהמשחק:


המשחק מורכב מהתייחסויות ליצירות אנימציה קלאסיות מ"עצים ופרחים" של דיסני, דרך "מיקי בארץ המראה" ועד בטי בופ, פליקס החתול ופופאי.

עדכון: המשחק השיג מליון הורדות בשבועיים. הוא מצליח ואהוב ביותר, גם אם קשה מאוד לנצח אותו.

הרצאה על תהליך האנימציה:






מומלץ: הבלוג של האנימטור ג'ייק קלארק.









קרטון קלאסי אחד מיני רבים שמהווים השראה למשחק: ילדי הנעל, של האחים פליישר

יונתן וסרמן: מלא יצירות מנסות להעלות נוסטלגיה למשהו שהקהל עצמו לא חווה. מה שיפה בקאפהד זה שהוא משחק עם הרעיון של נוסטלגיה,. הוא מסתכל על הסרטים הישנים מנקודת מבט של ריחוק. כשקאפהד ואחיו מהמר…

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

זה מה שיש לו להציע בגזרת האנימציה:
קודם כל תחרות האנימציה הישראלית הקצרה. שם יוקרן הסרט שלי"ניגון" והוא יתמודד מול סרט של שתי סטודנטיות מצוינות שלי במנשר: אלה טבוריסקי ועינת נגר שיצרו את סרט הגמר "קרגו". עוד יוקרנו שם "רה-אורגניזציה של ריקרדו ורדסחיים, מורן סומר ואוסי ולד, "תאים רדומים – Compartments בבימוי דניאלה קופלר ואולי סייס ועוד.מוזמנים להגיע. יום שלישי בבוקר.
לינק: תחרות אנימציה ישראלית קצרה

הטריילר לסרט שלי. עוד עליו פה: https://sites.google.com/view/niggunshortfilm

הכרזה של "קרגו", מנשר 2017:

מיד לאחר התחרות הישראלית יוקרן גם הסרט החדש! הישראלי! באנימציה קלאסית! של חנן קמינסקי "אגדת שלמה".

זו הקרנת בכורה! אגדת המלך שלמה בחיפה.

שני כנסים על מציאות מדומה:
מציאות מדומה בעיר התחתית וכנס ניומדיה: כנס מציאות מדומה וניומדיה


הסרטים הבאים באורך מלא:לאהוב את וינסנט
זומבילניום


סינדרלה חתולה

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

Engloutis, סרט סטודנטים של מארטינז לנה וליאו סושל (2017)

סרטיהם של מארטינז לנה וליאו סושל, שני סטודנטים מדהימים מבית ספר ENSAD בצרפת.

לבלוע. הגולם, היצר והיצירה.

עובדים! ליאו סושל

עיצובים מהבלוג של לנה: http://zigomatyc.tumblr.com/






פורמייר

התנהגות בגיימינג - בין מושן דיזיין ואנימציה

התנהגות - בין מושן דיזיין ואנימציה

מושן דיזיין, בעברית: "עיצוב תנועה" הוא השימוש של מעצבי ברודקסט או אינטרקטיב בתנועה ככלי, כחלק מהחויה העיצובית. השם הזה מתאר איזושהי הפשטה של האנימציה: לא עוד "נפש" אלא "תנועה" לא עוד "רגש", "אשליית חיים" ו"אמינות" אלא עיצוב.
עיצוב הוא פונקציונלי. הוא קודם כל מוצר. בניגוד לטכניקה וסגנון שיש בהם מימד אישי העיצוב פונה החוצה אל המודעות של ההשפעה שיש לדימוי או לחוויה על מי שצורך אותה. כשזה מגיע לאנימציה נוצר פער גדול בין גישת עיצוב תנועה לאנימציה במובנה הקלאסי.
קחו למשל את "12 עקרונות האנימציה" של דיסני. איך הייתם מתארים אותם? אילו דוגמאות הייתם מביאים? שועל שזנבו נשרך אחריו כדי לבטא Draging? העמדת דמויות בחלל כדי לבטא את מצבן הנפשי בStaging? ומה קורה כשאתם מנסים להעביר את זה לעולם עיצוב התנועה? זה מה שקורה:



האם אלו 12 עקרונות האנימציה? לא. זוהי המרה שלהם לעולם משיק. יותר מזה, זוהי הפשטה גסה שחושפת את החולשות של 12 עקרונות האנימציה וזה כתוצאה מההקשר, או יותר נכון מחוסר ההקשר של עקרונות…