דלג לתוכן הראשי

מצעד הפלמינגו של תומר אשד ועוד סרטי מוקו-טבע

אסופת סרטי אנימציה שכל אחד בדרכו מתייחס לז'אנר סרטי הטבע:

DOOMED
סרט טבע בדיוני מהיוצרים של "פוקויו":


WILD NATURE
על פרה שמחפשת עבודה. סרטם של אריק בן ארי אביחי ייני ואורן רובין בצלאל 2008:


היא סדרה צרפתית שעושה שימוש ברקעים מצולמים ומידול דמויות ראליסטי  כדי לתת תחושה של סרט מצולם:


Our wonderful nature
 סרט מגניב של תומר אשד. תומר למד בבצלאל וכרגע עובד בברלין, עוד עליו בהמשך:


Flamingo pride
סרט נוסף ומצויין שלו ושל חבריו לסטודיו "talking animals" על פלמינגו קצת אחר.

שאלתי את תומר מה קורה איתו בימים אלו ועל הלימודים בברלין וזה מה ששלח לי:

"אני חי בברלין מ2002 , הגעתי לכאן למטרות לימודים,למרות שלא ידעתי אז עוד בדיוק שאנימציה יהיה הכיוון. התנאים לסטודנטים זרים היו שפה, וקבלה לאחד המוסדות. מי שיכל לעמוד בדרישות האלה יכל להנות ממערכת החינוך בגרמניה,שבראש ובראשונה כוללת עמלת  לימודים סמלית מאד, מה שגרם לי להרהר בכיוון מלכת תחילה. יתרון משמעותי נוסף היה הגישה בתור סטודנט לטכנולוגיה ותקציבים, בשילוב עם חופש יצירתי. הראש הוא קצת שונה מאשר בארץ או במקומות אחרים שיצא לי לראות. הסטודנטים כאן מקבלים תנאי חממה, אבל זה עניין אינדיבידואלי לחלוטין אם הם רוצים להפיק מזה משהו או לא. הרבה אנשים מתבלבלים מהחופש הזה, 
ונופלים לבור השאננות. במקרה שלי זה פעל טוב, והגישה שלי הייתה לנסות למצות את המקסימום מהמערכת.
הגעתי לאנימציה מהכיוון של איור, אבל במהלך הלימודים נכנסתי יותר לתחום של אנימציה ממוחשבת. על הדרך פגשתי כמה אנשים שהצטרפו לעבודה על הפרוייקט הראשון
    והמשיכו איתי גם הלאה אחר כך. חוץ מהעבודה המשותפת על הפרוייקטים הקמנו ביחד סטודיו עצמאי בברלין, שם בעיקר עבדנו על הסרט השני.
 הסטודיו מתפקד על בסיס של פרילנס, אבל מאפשר לנו לעבוד גם בצוותים על פרוייקטים גדולים יותר, ומגוון הסגנונות הרחב מהווה אטרקטיביות ללקוחות שונים מכל מני כיוונים. חוץ מהפקות עצמאיות כמו במקרה שלי הפרוייקטים שאנחנו עושים כוללים קליפים, סרטי תדמית, פרסומות, אפקטים לסרטי קולנוע, ואינסטלציות. הרעיון הוא גם להתפתח הלאה, אבל מאחר שהכל מתבצע על בסיס דמוקרטי בלי היררכיה פנימית קצת קשה להגיע למסקנות חד משמעיות בנוגע לעתיד (בסטודיו יש כרגע 16 חברים). כולם רוצים יותר, אבל בו זמנית מרוצים מהמצב הקיים. אני מקווה שבקרוב יפתחו אופציות נוספות שיאפשרו את התנאים המתאימים לשדרוג, אין לי ספק שמבחינת כישרון נטו מדובר בחבורת אמנים איכותית מאד, שאליה אני מתגאה להשתייך.

 הקמת הסטודיו וההשתתפות בו שינתה לי הרבה מהגישה המקורית שאיתה הגעתי לברלין, וגרמה לי לראות את השהות שלי כאן כמשהו גדול יותר מהאינטרס האישי שלי כסטודנט. אני כרגע בודק אפשרויות של פיתוח סרטי אנימציה באורך מלא, מה שיכל להוות  את קרש הקפיצה הבא."

הארט של Flamingo parade:
































ולסיום, כמובן, סרטי הספארי המתגלגל שכבר העליתי בעבר:







פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אנימציה ישראלית 2016 חלק א'

אני מתנצל. במשך זמן רב אספתי כמויות של אנימציה ישראלית משנת 2016 החולפת. רציתי לכתוב פוסט מסודר יחד עם מיטב 2016 הכללי אבל לא יצא. כדי לא לזרוק לפח את כל היצירות האלו אני מציג אותן פה. בלי הרבה מלל, ואפילו בלי רשימת קרדיטים (כי מדובר בהמון סרטונים). רוב הסרטים של סרטי סטודנטים, חלקם תרגילים ואפילו משנה א. יחד עם מעט מסחריים ועצמאיים תמצאו פה מאגר עשיר של השנה החולפת.
קצת בלאגן אבל... תהנו!

חלק ב' בקרוב...

נדיה דוביצ'נסקי ונעמה צרפתי בתשדיר אקספרימנטלי משובח ללילה לבן:


נזק וכאב, סלפסטיק של אביב שפטרו ואורן לזר

עדי שריר: אקזיסטנציאליזם


כמה יצירות יפות של אלכס קלקסבר:


מעגלים, קליפ שזכה להצלחה אדירה. יואב שטיבלמן, עובדיה בנישו ואורי לוטן


מרלן, סרט שנה ג' נהדר. גיל מקנניל, אדוה סנטו רונלי ישראל ותמיר אהרוני

תמר אודנהיימר


שירן בלינקוב


יואל הרצברג


שני יסמין


תרגיל רצף יפה עובד פורן


גם זה שלו ושל אורית אוגד: מיטה סתורה



שי גטזוף


עידו שפירא


חן וינר עם INNERVIEWS המצוין


סטופמושן סרטנים של דניאל הו,שיר פקמן ואלכס קלקסבר

עומר נורליאן


מעגל הילדים של דנה הדר


תמי ברנשטיין מציגה את עצמה לרגל …

DEER FLOWER סרט סטופמושן קצר ומטריד

הסרט הקצר, היפהפה והמטריד הזה היה מועמד לפרס האנני. הוא מספר על זכרון ילדות שיש בו טראומה והתבגרות.
הוא גם משלב דו-מימד וסטופמושן והדפסה תלת מימדית.
בעבר ניסיתי לחשוב למה סרטי סטופ כל כך מטרידים. אני מניח שזה קשור לחומריות הממשית שבטכניקה אבל אולי גם כי סטופמושנרים מבלים זמן רב מדי בחדרי חושך.
לבדם.

היוצר: קנגמין קים.


הבובה:





סרטו הקודם של קנגמין: 38-39°C


אם הייתי אלוהים -סרטו של קורדל ברקר

השם קורדל ברקר נשמע לכם מוכר? בודאי זה בגלל סרטו המופלא "החתול חזר" (בהמשך הפוסט) שנחשב לאחד מקלאסיקות האנימציה הקצרות. קורדל לא יצר הרבה סרטים מאז ועכשיו הוא חוזר עם סרט סטופמושן חדש: אם הייתי אלוהים" If i was god.
קבלו אותו עם זכרונותיו מכיתה ז.
מאחורי הקלעים (לקוח מתוך Cartoon brew) 









סרטיו הקודמים שסובלים ממחסור באהבת אדם אבל יש בהם הרבה יצירתיות, הומור וביקורת: