דלג לתוכן הראשי

מצעד הפלמינגו של תומר אשד ועוד סרטי מוקו-טבע

אסופת סרטי אנימציה שכל אחד בדרכו מתייחס לז'אנר סרטי הטבע:

DOOMED
סרט טבע בדיוני מהיוצרים של "פוקויו":


WILD NATURE
על פרה שמחפשת עבודה. סרטם של אריק בן ארי אביחי ייני ואורן רובין בצלאל 2008:


היא סדרה צרפתית שעושה שימוש ברקעים מצולמים ומידול דמויות ראליסטי  כדי לתת תחושה של סרט מצולם:


Our wonderful nature
 סרט מגניב של תומר אשד. תומר למד בבצלאל וכרגע עובד בברלין, עוד עליו בהמשך:


Flamingo pride
סרט נוסף ומצויין שלו ושל חבריו לסטודיו "talking animals" על פלמינגו קצת אחר.

שאלתי את תומר מה קורה איתו בימים אלו ועל הלימודים בברלין וזה מה ששלח לי:

"אני חי בברלין מ2002 , הגעתי לכאן למטרות לימודים,למרות שלא ידעתי אז עוד בדיוק שאנימציה יהיה הכיוון. התנאים לסטודנטים זרים היו שפה, וקבלה לאחד המוסדות. מי שיכל לעמוד בדרישות האלה יכל להנות ממערכת החינוך בגרמניה,שבראש ובראשונה כוללת עמלת  לימודים סמלית מאד, מה שגרם לי להרהר בכיוון מלכת תחילה. יתרון משמעותי נוסף היה הגישה בתור סטודנט לטכנולוגיה ותקציבים, בשילוב עם חופש יצירתי. הראש הוא קצת שונה מאשר בארץ או במקומות אחרים שיצא לי לראות. הסטודנטים כאן מקבלים תנאי חממה, אבל זה עניין אינדיבידואלי לחלוטין אם הם רוצים להפיק מזה משהו או לא. הרבה אנשים מתבלבלים מהחופש הזה, 
ונופלים לבור השאננות. במקרה שלי זה פעל טוב, והגישה שלי הייתה לנסות למצות את המקסימום מהמערכת.
הגעתי לאנימציה מהכיוון של איור, אבל במהלך הלימודים נכנסתי יותר לתחום של אנימציה ממוחשבת. על הדרך פגשתי כמה אנשים שהצטרפו לעבודה על הפרוייקט הראשון
    והמשיכו איתי גם הלאה אחר כך. חוץ מהעבודה המשותפת על הפרוייקטים הקמנו ביחד סטודיו עצמאי בברלין, שם בעיקר עבדנו על הסרט השני.
 הסטודיו מתפקד על בסיס של פרילנס, אבל מאפשר לנו לעבוד גם בצוותים על פרוייקטים גדולים יותר, ומגוון הסגנונות הרחב מהווה אטרקטיביות ללקוחות שונים מכל מני כיוונים. חוץ מהפקות עצמאיות כמו במקרה שלי הפרוייקטים שאנחנו עושים כוללים קליפים, סרטי תדמית, פרסומות, אפקטים לסרטי קולנוע, ואינסטלציות. הרעיון הוא גם להתפתח הלאה, אבל מאחר שהכל מתבצע על בסיס דמוקרטי בלי היררכיה פנימית קצת קשה להגיע למסקנות חד משמעיות בנוגע לעתיד (בסטודיו יש כרגע 16 חברים). כולם רוצים יותר, אבל בו זמנית מרוצים מהמצב הקיים. אני מקווה שבקרוב יפתחו אופציות נוספות שיאפשרו את התנאים המתאימים לשדרוג, אין לי ספק שמבחינת כישרון נטו מדובר בחבורת אמנים איכותית מאד, שאליה אני מתגאה להשתייך.

 הקמת הסטודיו וההשתתפות בו שינתה לי הרבה מהגישה המקורית שאיתה הגעתי לברלין, וגרמה לי לראות את השהות שלי כאן כמשהו גדול יותר מהאינטרס האישי שלי כסטודנט. אני כרגע בודק אפשרויות של פיתוח סרטי אנימציה באורך מלא, מה שיכל להוות  את קרש הקפיצה הבא."

הארט של Flamingo parade:
































ולסיום, כמובן, סרטי הספארי המתגלגל שכבר העליתי בעבר:







פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיטב 2017

ברוכים הבאים לסיכום 2017 באנימציה!
האנימציה האיכותית נגישה לנו בעיקר ברשת שהפכה לזירה המרכזית למפגש עם קהל חובב אנימציה. זו זירה מקוונת שלא תמיד עושה חסד עם היוצרים והיצירה: היא מרוחקת, מלאת הפרעות קשב, מרצדת על מסכים קטנטנים ולא מתגמלת כלכלית; אבל היא חופשית ונותנת במה למגוון אדיר של יצירות אנימציה שהולך וגדל משנה לשנה.
חברתי לאביב זיו כדי להביא לכם מפירות השנה החולפת בקטגוריות שונות. אנו הגבלנו את עצמנו בבחירות שלנו לסרטים שעלו לרשת השנה ונעשו בסביבות 2017.

מי אנחנו?
יוני שלמון: שוליית הקוסם, ראש מחלקת אנימציה במנשר ואנימטור עצמאי.
אביב זיו: למד קולנוע באוניברסיטת תל אביב ואנימציה בIAC וכרגע עובד על סרט סטופמושן.

מוכנים?



Hi Stranger \ קירסטן דלור

יוני:
שלום, זר. סרט קצרצר של קירסטן לפור שהגיח לעולם כחלק מהאנתולוגיה "זרים" של LNWC (חבורת יוצרים עצמאיים שבוחרת נושא שונה כל שנה). כחלק מהמקבץ הסרט לא עורר הדים מיוחדים, אך ברגע שיצא לבדו לרשת הוא הפך לסרטון ויראלי בן רגע שרץ בכל פלטפורמה אפשרית. סוד הקסם שלו הוא שילוב בין רעיון עצמתי לביצוע מינימליסטי ומדויק. הסרט חושף במערומיו את …

דיאלוג של גוף ונפש: על איש האולר השווצרי

מומלץ מאוד לראות את הסרט לפני הקריאה.
מאמר זה לא מהווה ביקורת אלא ניתוח והניתוח הזה חשוב לי כי מבחינתי הוא חורג הרבה מעבר לסרט הספציפי. הסרט הזה הציף וחידד כמה נקודות שמאפיינות את הקונפליקטים המרכזיים של תחילת המאה הנוכחית ועל כך בהמשך.

הסרט "איש האולר השווצרי" מתאר מסע משותף, סרט באדיז (הייתי חייב להשתמש במשחק המילים הזה) של בחור צעיר בשם האנק, בודד ואומלל על אי בודד, וגופה בשם מני.
כן... גופה.
על פניו, הסרט הזה מופרע לגמרי ולא נשמע כמו משהו שאמור היה להפוך להפקה אמיתית. ללהק את דניאל רדקליף לתפקיד גופה מפליצה היא לא בחירה שגרתית ולהוציא את הגופה להרפתקת Bromance (רומן גברי-חברי) לא הופך את הסרט ליותר סביר. עם זאת מפתיע לגלות שהסרט בנוי לחלוטין במבנה קלאסי מראשיתו ועד סופו. התסריט הוא "מסע הגיבור" באופן הבסיסי ביותר ודווקא מסיבה זו מעניין לתהות מה הסרט מנסה לומר ומה גרם לכך שהיה צורך לספר סיפור מופרך כל כך בתבנית כל כך קלאסית, מעבר לגימיק.
שלב א: האם טרנסג'נדריות היא מטפורה יסמין ששון היא המרצה לתסריט במנשר ולאחר שמצאתי ניתוח שטוען שהגיבור טרנסג'נדר ושבזה …

אולימפיאדה מונפשת

אוליפיאדה מונפשת!
אני גדלתי על חלק מהסרטונים פה והם משעשים מאוד. תהנו!

נתחיל מגוגל דודל יומי לאולימפיאדת החורף 2018


אנימציה ישראלית מבית פיל


מנימליזם אולימפי מבית סטודיו AKA


אוליפיאדת לגו! נהדר!


אולימפיאדת בלונים!


על החירות- קטע מתוך "הנביא"

קטע פואטי אחד מתוך הסרט "הנביא- חליל ג'ובראן".

הסרט הארוך, המבוסס על הספר בשם זה ובו שיריו של חליל גו'בראן, משובץ בקטעי שירה ואנימציה שנעשו בטכניקות שונות על ידי אנימטורים שונים. קטעים קצרים אלו מהווים את נקודת החוזק של הסרט ללא ספק ואחד הקטעים היפים הוא "על החירות" בביצועו של האנימטור הפולני מיכל סוצ'ה:



תהליך העבודה על הקטע כולל עבודה ידנית ודיגיטלית מפרכת שמצדיקה את התוצאה.


טריילר הסרט:


סיפור המסגרת של הסרט עשוי בתלת מימד שמרונדר כדו מימד. מצער לראות שבהתחלה האנימציה נועדה להיות פשוט באנימציה קלאסית וכנראה המראה השתנה משיקולי תקציב:


על תהליך העבודה בשילוב דו מימד מצוייר ותלת מימד.

'השירלי טמפל', סרט הגמר של דניאלה שרר 2013

"שירלי טמפל" הוא סרט הגמר שדניאלה יצרה ב2013 במסגרת לימודיה בRCA, לונדון (היא ישראלית אז זה קצת "אנימציה ישראלית" גם, לא?). זהו סרט מיוחד מכמה בחינות: צורת הבימוי רוויית המעברים הדינמיים משוט לשוט משולבת עם סיפור שהוא חצי חלום וחצי מציאות. ה"שירלי טמפל" הוא משקה אלכוהולי לילדים שנותנים להם במסיבות כדי שהם ירגישו "גדולים". הילד פה נקלע לסיטואציות שלא ברור מה המשמעות שלהן במציאות. שאלת ה"היה או לא היה?" מחדדת את תחושת השכרות הקלה שאולי כולנו חוטאים בה באשר לזכרונות ילדות ואיך שהם מעצבים אותנו.

האתר של דניאלה שרר



יש לה גם קליפ שעשתה השנה ועוד פרויקטים נהדרים שכבר כתבתי עליהם (פה וגם פה):