דלג לתוכן הראשי

משה בתיבה גרסת הדינוזאורים ו"חד גדיא" אנימטיבי

"הגיבור מתחיל את חייו בגלות ואז שב לבני עמו".
זהו מוטיב שמופיע בהרבה סיפורים: טרזן ומוגלי מגודלים על ידי חיות, הרקולס נחטף ומגודל על ידי בני אנוש, סימבה גדל אצל טימון ופומבה, סיזר השימפנזה מ"כוכב הקופים" גם הוא מגודל על ידי בני אדם ורבים אחרים.
חלק מרכזי בתבנית הסיפורית הזו שם דגש על כך שדווקא הגלות הכשירה מנהיגים, שלא לומר משיחים. היציאה מהתבנית התרבותית והחזרה אחר כך למקום שאליו הדמות באמת שייכת מוצגים כשלב הכרחי בבניה של דמות מנהיגותית שמסוגלת להביא אל עמה\מינה את מה שקיבלה בתרבות זרה ומשם לגאול אותם.

הנה שתי סצינות מאוד דומות. הראשונה מציגה איך משה ב"נסיך מצריים" יצא ל"גלות" כתינוק והגיע אל בת פרעה. והשניה מציגה איך הדינוזאור אלאדר, מהסרט הנוראי "דינוזאור" של דיסני, הגיע לידי משפחת קופים שמגדלת אותו. ההבדל הוא שב"נסיך מצריים" מראים לנו עד כמה הייתה פה יד עליונה מכוונת, ואילו ב"דינוזאור" זה נראה על פניו כצירוף מקרים.



עוד על "מסע הגיבור"
----------------
וגם: אנימצית חד גדיא קטנה שעשיתי ל"ארמדיל" לפני שנים. חג שמח.


ובינתיים בבצלאל עיצבו אפליקציה חמודה בנושא:
אפליקציית "חד גדיא" מבוססת על השיר מתוך הגדה של פסח - חד גדיא.
באפליקציה לומדים את הסדר הנכון של שרשרת ההתרחשויות + ניתנת האופציה לבלבל את הסדר הדמויות וליצור כל פעם סיפור חדש. הפעם הגדי יכול לטרוף את החתול :)
..
נעשה בקורס איור אינטרקטיבי לילדים, בצלאל, במחלקה לתקשורת חזותית, ,ירושלים
2013
..
מנחה: דוד פולנסקי
איור ואנמציה: צבי ששון
כלייזמרים: חנן בן-סלע
------------------------
וגם: הגדת קומיקס מקסימה של הוג'ימן: הסטודנט\סופר-גיבור של האוניברסטיה העברית.

http://www.mediafire.com/view/?yc9v3hypbd8vc98




פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיטב 2017

ברוכים הבאים לסיכום 2017 באנימציה!
האנימציה האיכותית נגישה לנו בעיקר ברשת שהפכה לזירה המרכזית למפגש עם קהל חובב אנימציה. זו זירה מקוונת שלא תמיד עושה חסד עם היוצרים והיצירה: היא מרוחקת, מלאת הפרעות קשב, מרצדת על מסכים קטנטנים ולא מתגמלת כלכלית; אבל היא חופשית ונותנת במה למגוון אדיר של יצירות אנימציה שהולך וגדל משנה לשנה.
חברתי לאביב זיו כדי להביא לכם מפירות השנה החולפת בקטגוריות שונות. אנו הגבלנו את עצמנו בבחירות שלנו לסרטים שעלו לרשת השנה ונעשו בסביבות 2017.

מי אנחנו?
יוני שלמון: שוליית הקוסם, ראש מחלקת אנימציה במנשר ואנימטור עצמאי.
אביב זיו: למד קולנוע באוניברסיטת תל אביב ואנימציה בIAC וכרגע עובד על סרט סטופמושן.

מוכנים?



Hi Stranger \ קירסטן דלור

יוני:
שלום, זר. סרט קצרצר של קירסטן לפור שהגיח לעולם כחלק מהאנתולוגיה "זרים" של LNWC (חבורת יוצרים עצמאיים שבוחרת נושא שונה כל שנה). כחלק מהמקבץ הסרט לא עורר הדים מיוחדים, אך ברגע שיצא לבדו לרשת הוא הפך לסרטון ויראלי בן רגע שרץ בכל פלטפורמה אפשרית. סוד הקסם שלו הוא שילוב בין רעיון עצמתי לביצוע מינימליסטי ומדויק. הסרט חושף במערומיו את …

דיאלוג של גוף ונפש: על איש האולר השווצרי

מומלץ מאוד לראות את הסרט לפני הקריאה.
מאמר זה לא מהווה ביקורת אלא ניתוח והניתוח הזה חשוב לי כי מבחינתי הוא חורג הרבה מעבר לסרט הספציפי. הסרט הזה הציף וחידד כמה נקודות שמאפיינות את הקונפליקטים המרכזיים של תחילת המאה הנוכחית ועל כך בהמשך.

הסרט "איש האולר השווצרי" מתאר מסע משותף, סרט באדיז (הייתי חייב להשתמש במשחק המילים הזה) של בחור צעיר בשם האנק, בודד ואומלל על אי בודד, וגופה בשם מני.
כן... גופה.
על פניו, הסרט הזה מופרע לגמרי ולא נשמע כמו משהו שאמור היה להפוך להפקה אמיתית. ללהק את דניאל רדקליף לתפקיד גופה מפליצה היא לא בחירה שגרתית ולהוציא את הגופה להרפתקת Bromance (רומן גברי-חברי) לא הופך את הסרט ליותר סביר. עם זאת מפתיע לגלות שהסרט בנוי לחלוטין במבנה קלאסי מראשיתו ועד סופו. התסריט הוא "מסע הגיבור" באופן הבסיסי ביותר ודווקא מסיבה זו מעניין לתהות מה הסרט מנסה לומר ומה גרם לכך שהיה צורך לספר סיפור מופרך כל כך בתבנית כל כך קלאסית, מעבר לגימיק.
שלב א: האם טרנסג'נדריות היא מטפורה יסמין ששון היא המרצה לתסריט במנשר ולאחר שמצאתי ניתוח שטוען שהגיבור טרנסג'נדר ושבזה …

אולימפיאדה מונפשת

אוליפיאדה מונפשת!
אני גדלתי על חלק מהסרטונים פה והם משעשים מאוד. תהנו!

נתחיל מגוגל דודל יומי לאולימפיאדת החורף 2018


אנימציה ישראלית מבית פיל


מנימליזם אולימפי מבית סטודיו AKA


אוליפיאדת לגו! נהדר!


אולימפיאדת בלונים!


על החירות- קטע מתוך "הנביא"

קטע פואטי אחד מתוך הסרט "הנביא- חליל ג'ובראן".

הסרט הארוך, המבוסס על הספר בשם זה ובו שיריו של חליל גו'בראן, משובץ בקטעי שירה ואנימציה שנעשו בטכניקות שונות על ידי אנימטורים שונים. קטעים קצרים אלו מהווים את נקודת החוזק של הסרט ללא ספק ואחד הקטעים היפים הוא "על החירות" בביצועו של האנימטור הפולני מיכל סוצ'ה:



תהליך העבודה על הקטע כולל עבודה ידנית ודיגיטלית מפרכת שמצדיקה את התוצאה.


טריילר הסרט:


סיפור המסגרת של הסרט עשוי בתלת מימד שמרונדר כדו מימד. מצער לראות שבהתחלה האנימציה נועדה להיות פשוט באנימציה קלאסית וכנראה המראה השתנה משיקולי תקציב:


על תהליך העבודה בשילוב דו מימד מצוייר ותלת מימד.

'השירלי טמפל', סרט הגמר של דניאלה שרר 2013

"שירלי טמפל" הוא סרט הגמר שדניאלה יצרה ב2013 במסגרת לימודיה בRCA, לונדון (היא ישראלית אז זה קצת "אנימציה ישראלית" גם, לא?). זהו סרט מיוחד מכמה בחינות: צורת הבימוי רוויית המעברים הדינמיים משוט לשוט משולבת עם סיפור שהוא חצי חלום וחצי מציאות. ה"שירלי טמפל" הוא משקה אלכוהולי לילדים שנותנים להם במסיבות כדי שהם ירגישו "גדולים". הילד פה נקלע לסיטואציות שלא ברור מה המשמעות שלהן במציאות. שאלת ה"היה או לא היה?" מחדדת את תחושת השכרות הקלה שאולי כולנו חוטאים בה באשר לזכרונות ילדות ואיך שהם מעצבים אותנו.

האתר של דניאלה שרר



יש לה גם קליפ שעשתה השנה ועוד פרויקטים נהדרים שכבר כתבתי עליהם (פה וגם פה):