}

23:14

משה בתיבה גרסת הדינוזאורים ו"חד גדיא" אנימטיבי

"הגיבור מתחיל את חייו בגלות ואז שב לבני עמו".
זהו מוטיב שמופיע בהרבה סיפורים: טרזן ומוגלי מגודלים על ידי חיות, הרקולס נחטף ומגודל על ידי בני אנוש, סימבה גדל אצל טימון ופומבה, סיזר השימפנזה מ"כוכב הקופים" גם הוא מגודל על ידי בני אדם ורבים אחרים.
חלק מרכזי בתבנית הסיפורית הזו שם דגש על כך שדווקא הגלות הכשירה מנהיגים, שלא לומר משיחים. היציאה מהתבנית התרבותית והחזרה אחר כך למקום שאליו הדמות באמת שייכת מוצגים כשלב הכרחי בבניה של דמות מנהיגותית שמסוגלת להביא אל עמה\מינה את מה שקיבלה בתרבות זרה ומשם לגאול אותם.

הנה שתי סצינות מאוד דומות. הראשונה מציגה איך משה ב"נסיך מצריים" יצא ל"גלות" כתינוק והגיע אל בת פרעה. והשניה מציגה איך הדינוזאור אלאדר, מהסרט הנוראי "דינוזאור" של דיסני, הגיע לידי משפחת קופים שמגדלת אותו. ההבדל הוא שב"נסיך מצריים" מראים לנו עד כמה הייתה פה יד עליונה מכוונת, ואילו ב"דינוזאור" זה נראה על פניו כצירוף מקרים.



עוד על "מסע הגיבור"
----------------
וגם: אנימצית חד גדיא קטנה שעשיתי ל"ארמדיל" לפני שנים. חג שמח.


ובינתיים בבצלאל עיצבו אפליקציה חמודה בנושא:
אפליקציית "חד גדיא" מבוססת על השיר מתוך הגדה של פסח - חד גדיא.
באפליקציה לומדים את הסדר הנכון של שרשרת ההתרחשויות + ניתנת האופציה לבלבל את הסדר הדמויות וליצור כל פעם סיפור חדש. הפעם הגדי יכול לטרוף את החתול :)
..
נעשה בקורס איור אינטרקטיבי לילדים, בצלאל, במחלקה לתקשורת חזותית, ,ירושלים
2013
..
מנחה: דוד פולנסקי
איור ואנמציה: צבי ששון
כלייזמרים: חנן בן-סלע
------------------------
וגם: הגדת קומיקס מקסימה של הוג'ימן: הסטודנט\סופר-גיבור של האוניברסטיה העברית.

http://www.mediafire.com/view/?yc9v3hypbd8vc98




2 comments:

  1. תשובות
    1. נכון? חבל שזה פונה לקהל כל כך מצומצם של סטודנטים.... הפוטנציאל עצום.

      מחק