דלג לתוכן הראשי

שני טיפים בנושא הבעות פנים

.אלה לא טיפים שלי. אני רק סיכמתי בקצרה

שני הטיפים להבעות פנים נוגעים לאותה נקודה: אין רגש אחד. הרגש, כקלישאה או כאייקון, מבטא רעיון אחד אבל במציאות הרעיון האחד מתבטא בשילוב של שני רגשות שונים לפחות.
 (דרך SPLAT FROG  The Exquisite Face)
בקצרה אומר שכל רגש ניתן לפרק לשני רגשות כמו במשוואה מתמטית:
אושר= אהבה+שמחה
ציפיה דרוכה = פחד+התרגשות
סיפוק = עונג+נוחות+ביטחון



כמו במשחק של ציור בהמשכים כשהנייר מקופל אתה צריך להרכיב את הרגש הספציפי מאוסף של חלקי רגשות שמבוססים על חלקי הפנים השונים:

הנה דוגמה למה שהעיניים מסוגלות להביע יחד עם תנועות הגוף אך ללא הפנים. מתוך המופע של נינה קונטי:


המשחק המומלץ לאנימטורים הוא לנסות להרכיב באקראי את הפאזל הזה של חלקי הפנים כדי לבדוק את הדמויות.



הטיפ השני הוא urvival kit middle phase
של ריצ'רד ווילאמס מתוך ספרו האהוד "Animator's survivals kit" שם הוא מדבר על התפקיד של מצב המעבר בין הבעה להבעה. הוא מתאר ובמדויק את ההשפעה שיש למצב המקדים להבעה על ההבעה הסופית. השלב הזה הוא השלב שבו נעשית החשיבה (גם אם הלא מודעת) להבעה הסופית ובכך היא מטעימה אותה ברגש שלם יותר וכן יותר.
כאן הוא מציג מגוון של מצבי ביניים שכל אחד משנה את המשמעות הספציפית של ההבעה הסופית. שימו לב: זה לא אנטיסיפיישן או מצב ביניים פיזי אלא שלב נפשי של מעבר בין שני מצבי רוח:




לוחות פינטרסט הבעות פנים לאנימציה:

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קליפ חדש בבימוי יוני גודמן CHANGING

יוני גודמן, מבכירי האנימטורים בארץ שאחראי לבימוי האנימציה של "ואלס עם באשיר" ו"כנס העתידנים" יצר קליפ אנימציה חדש לזמרת עדינה אבן-זוהר בשם "Changing". ביקשתי ממנו לחלוק את תהליכי העבודה על הסרט ובנדיבותו: הם מוצגים כאן.



יוני גודמן מספר על תהליכי העבודה שלו על הקליפ ולאחר מכן תמצאו עיצובים ומחקר של מעיין שנער שאחראית על הארט. על האנימציה: יוני גודמן וספי גייגו.

"עדינה אבן-זהר (Adina-E) הזמרת, לואי להב ואשר ביטנסקי פנו אלי עם השיר ופחות או יותר נתנו לי יד חופשית, שזה תמיד תענוג- באופן כללי כל שלב הקונספט והתסריט והארט עבר מאוד חלק. התחלתי מהגיטרה בהתחלה, שזה סאונד שתפס אותי ומייד התחבר לי לויז׳ואל של הפרח על הגבעה, שהזרעים שלו עפים ברוח. משם זה איכשהו נבנה מעצמו- המרחק שעוברים, המפגש עם הנערה וכל ענין הבריחה מהבית וזה איכשהו ישב כמו פאזל על השיר. לגבי האנימטיק, באופן עקרוני בתהליך העבודה שלי אין ממש סטוריבורד ואני גם לא מאמין גדול ב״סטוריבורד יפה״- שהציורים בו יפים ומדוייקים. כגישה אני עושה אנימטיק גס וסקיצתי עם הרבה יותר תנועה ומשחק על חשבון הזמן של צ…

אם הייתי אלוהים -סרטו של קורדל ברקר

השם קורדל ברקר נשמע לכם מוכר? בודאי זה בגלל סרטו המופלא "החתול חזר" (בהמשך הפוסט) שנחשב לאחד מקלאסיקות האנימציה הקצרות. קורדל לא יצר הרבה סרטים מאז ועכשיו הוא חוזר עם סרט סטופמושן חדש: אם הייתי אלוהים" If i was god.
קבלו אותו עם זכרונותיו מכיתה ז.
מאחורי הקלעים (לקוח מתוך Cartoon brew) 









סרטיו הקודמים שסובלים ממחסור באהבת אדם אבל יש בהם הרבה יצירתיות, הומור וביקורת:


LA CHINE A L'HONNEUR » פתיחי אנסי 2017

הפתיחים לפסטיבל אנסי השנה עסקו בסין וכמדי שנה הפם נוצרו על ידי סטודנטים מגובלינס, בית הספר הצרפתי לאנימציה. אחד היפים שבהם הוא LA CHINE A L'HONNEUR.


הפתיחים האחרים:

ארט מתוך הטמבלר של היוצרים, סטודנטים בגובלינס:  Camille GuillotJocelyn CharlesJoséphine MeisQuentin Boyer Di Bernardo