}

7:16

שני טיפים בנושא הבעות פנים

.אלה לא טיפים שלי. אני רק סיכמתי בקצרה

שני הטיפים להבעות פנים נוגעים לאותה נקודה: אין רגש אחד. הרגש, כקלישאה או כאייקון, מבטא רעיון אחד אבל במציאות הרעיון האחד מתבטא בשילוב של שני רגשות שונים לפחות.
 (דרך SPLAT FROG  The Exquisite Face)
בקצרה אומר שכל רגש ניתן לפרק לשני רגשות כמו במשוואה מתמטית:
אושר= אהבה+שמחה
ציפיה דרוכה = פחד+התרגשות
סיפוק = עונג+נוחות+ביטחון



כמו במשחק של ציור בהמשכים כשהנייר מקופל אתה צריך להרכיב את הרגש הספציפי מאוסף של חלקי רגשות שמבוססים על חלקי הפנים השונים:

הנה דוגמה למה שהעיניים מסוגלות להביע יחד עם תנועות הגוף אך ללא הפנים. מתוך המופע של נינה קונטי:


המשחק המומלץ לאנימטורים הוא לנסות להרכיב באקראי את הפאזל הזה של חלקי הפנים כדי לבדוק את הדמויות.



הטיפ השני הוא urvival kit middle phase
של ריצ'רד ווילאמס מתוך ספרו האהוד "Animator's survivals kit" שם הוא מדבר על התפקיד של מצב המעבר בין הבעה להבעה. הוא מתאר ובמדויק את ההשפעה שיש למצב המקדים להבעה על ההבעה הסופית. השלב הזה הוא השלב שבו נעשית החשיבה (גם אם הלא מודעת) להבעה הסופית ובכך היא מטעימה אותה ברגש שלם יותר וכן יותר.
כאן הוא מציג מגוון של מצבי ביניים שכל אחד משנה את המשמעות הספציפית של ההבעה הסופית. שימו לב: זה לא אנטיסיפיישן או מצב ביניים פיזי אלא שלב נפשי של מעבר בין שני מצבי רוח:




לוחות פינטרסט הבעות פנים לאנימציה: