דלג לתוכן הראשי

הקרודים -קונספט ארטיסטס מחפשים סיפור

נהנתי מהקרודים באופן מפתיע.
מה יש בסרט הזה? ארט. כמעט רק ארט. זה ספר ארט שעשו ממנו סרט. זה סרט שבמקום דמויות ועלילה שמו עיצובים והוסיפו אנימציה (מדהימה יחסית לריקנות של הסרט) ואקשן מטורף. מה שמעלה את השאלה אם אפשר לעצב דמות כשאין ממש "דמות"? כשאין מישהו ספציפי, עם נשמה אותו רוצים לעצב. אפשר לעשות "קונספט ארט" כשאין "קונספט"? כשאין משהו כמו עלילה או אמירה או סיבה שאותה צריך לבטא בעיצוב?
אותו דבר אני מרגיש לגבי בית הספר לאנימציה "אנימיישן מנטור". שיש בו לימוד אנימציית דמויות בלי "דמויות", בלי מה שנמצא מאחורי הקליפה הזו של "דמות". אולי אני טועה אבל משהו שם תמיד מרגיש לי ריק, משהו מרגיש לי לא ספציפי, לא של דמות ספציפית, חד פעמית וייחודית.
ב"ראלף ההורס" הרגשתי הפוך: שאפילו דמויות שלא אהבתי היו נורא הן עצמן. היה להן דרך משלהן לעשות כל דבר, דרך ששמורה רק להן כי יש להן אישיות שאי אפשר להפריד מביטויי המשחק שלה. המשחק כסימפטום לנפש.
תעזבו. קחו ארט.

דרך: הבלוג של הקרודים, הבלוג של שיין פיגמורhttp://pinterest.com/search/pins/?q=croods%20art ועוד

The Croods
http://www.artisticfong.com
זוהי תמצית עלילת הסרט
הנה ארט מהסרט ויש עוד המוווון אז תקנו את הספר:
נפתח בגורמה. הסקצ'בוק של ניקולס וייס (דרך http://onanimation.com)






דמויות:


The Croods : Concept Art - Movie Art



זה פה למטה הוא "גיא", הדמות היחידה שלפעמים מתגלה כגאונית. בגלל ששמו אותו בסיפור נטול הקשר ונטול ערך (אני לא אומר זאת לרעה! זה נטול יומרה ולכן זה עובד) הוא לא ממצה את עצמו כדמות פרט לשני שוטים יפהפיים שבהם הוא ממש נהיה מסתורי ומראה איזו דמות הוא יכול היה להיות.

croods concept art - 25


נופים:


"The Croods" concept art by Margaret Wuller


The #Art Of The #Croods
Desert trees - Movie: Croods

http://nicolasweis.com


http://www.artisticfong.com/

Croods
חיות ויצורי פרא:
http://shaneprigmore.blogspot.hk/

http://leightonhickman.blogspot.com.br
http://theconceptartblog.com/2013/04/02/trabalhos-de-magaret-wuller-para-the-croods/http://theconceptartblog.com/wp-content/uploads/2013/03/TheCroods-Carter-10.jpg
http://lautrette.blogspot.com.es/


The Croods - Shane Prigmorehttp://shaneprigmore.blogspot.hk/

http://shaneprigmore.blogspot.hk/http://www.artisticfong.com/
http://leightonhickman.blogspot.com.eshttp://theconceptartblog.com/wp-content/uploads/2013/03/TheCroods-Carter-2.jpg
croods-concept-art-27

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מפסק. סרט הגמר של אורי פנחסי, בצלאל 2018

"מפסק" הוא סרט הגמר של אורי פנחסי על ילד דתי המתמודד עם אימת חילול השבת.


הסרט מעלה התמודדות ישירה עם הפחד והצורך לבדוק גבולות דתיים ובכלל. בעיניים חילוניות אני מניח שקשה לזהות את הקונפליקט הגדול למרות שאיסורי הדלקת אור בשבת הם די מוכרים. המאבק של הדמות עובר בסרט בבת אחת מחשש פנימי (עם משחק דמות יפה, דבר נדיר בסרטי גמר) לעימות חיצוני עם יישות מאיימת שהיא ספק סימן שאלה ספק שטן... או שמא זה האל כפי שמצטייר במוחו של הילד? לי היתה תחושה שברמת הפשט הדמות, בהדליקה את האור, ניצבת לבדה, ללא יראת עונש וחטא שנעלמת עם הדלקת האור. מבט כזה אינו נוגע רק למי שחזר בשאלה אלא גם לחוויות של מי שנשאר דתי. עצם העיסוק המופרז בחטא ובפחד מעונש הוא פן מסוים מאוד וחלקי מאוד בהויה הדתית. אולי לכן, אני כדתי, לא פרשתי בתחילה את הסרט כסרט של יוצא בשאלה. כשאני הייתי ב"בצלאל" למשל הגעתי יום אחד ללימודים ללא כיפה כדי להרגיש איך זה. למחרת השבתי אותה כי לא היה לזה משמעות עבורי שהצדיקה את הסרתה. ניתן לקחת את הסרט למקומות פרשניים רבים אחרים: השטן או הספק שנעלם יכול להתפרש כהארה, כלומר, להציג את החילונ…

פוצי המעופף - עדו בהר. זוכה אסיף 2016

מבחן גבריות והתבגרות ישראלי הוא נושא שקיבל המון יחס בקולנוע הישראלי אבל הרבה פחות באנימציה ישראלית. זה אולי מה שמייחד את "פוצי המעופף" מסרטי גמר רבים אחרים. העיצוב הילדותי-איורי מסוגנן מאוד, יוצר אחדות בין הדמויות והרקע ועוזר ליצר תחושה ילדותית אך מטרידה. העיצוב מזכיר מעט את סרטו המופלא של ג'ונתן הודגסון "האיש עם העיניים היפות" שגם הוא יצר דימויים איוריים ילדותיים כמעט מופשטים ממציאות קונקרטית, מקומית מחוספסת מאוד.

הסרט "פוצי המעופף" של עדו בהר (בצלאל) זכה בפרס אסיף לסרטי סטודנטים 2016.





עיצובים (לחצו להגדלה):













תהליכי עבודה:






האיש עם העיניים היפות:

מקק - סרט קצר של יונתן השילוני, ספיר 2017

סרט הגמר של יונתן השילוני מספיר מספר על מקק שמטריד בחורה צעירה עד לשרשרת של טוויסטים מפתיעה. (מכיל עירום מצוייר).



אנימציה נהדרת ותסריט מורכב שמעורר גם תהיות מסוימות בנוגע לעד כמה סרט יכול לתת לגיטימציה לסטיה והטרדה. האם ניתן בכלל לשפוט דמות בסרט בכלים מוסריים. אני הרגשתי בהתחלה שהסרט עובר ללא אבחנה בין שני סוגים של תיאור הגיבור אבל משיחה עם יונתן מסתבר שזו היתה הכוונה: לצייר דמות שהיא על התפר, שיש בה מהסטיה והתום.




















הריבוע – אלוקים כאמנות קונספטואלית או המוזיאון כמקלט בורגני

מאמר חדש שלי על הסרט "הריבוע" של רובן אוסטלנד (שבדיה, 2017) פורסם בכתב העת המקוון "פוסט פוסט" של המחלקה להסטוריה ותאוריה בבצלאל.
על אמנות קונספטואלית, צביעות בורגנית, אלוהים הנעדר בעידן העכשווי ועל פלימו, מדרש תלמודי שהולם את הסרט.
מוזמנים לקרוא.
לינק: "הריבוע" – אלוקים כאמנות קונספטואלית או המוזיאון כמקלט בורגני






מהו סרט 'שלם'? מחשבה על משפחת סופרעל 2

סרט ההמשך ל"משפחת סופרעל" מגיע אלינו 14 שנה אחרי הסרט הראשון. זה המון זמן בעידן של צפיית בינג' ויקומים שלמים שנבראים ונהרסים בחצי מהזמן הזה. הסרט המקורי נחשב לאחד הסרטים הטובים ביותר של פיקסאר ויש שאומרים, אחד מסרטי גיבורי העל הטובים ביותר. הוא נגע בסוגיות חברתיות של תרבות של בינוניות, דיכוי, גבריות וכוחה של המשפחה הגרעינית. הסרט החדש אם כן חייב להצדיק את הזמן הארוך שעבר למרות שהוא ממשיך בדיוק מהנקודה בה נגמר הקודם. לא תמצאו פה ביקורת על הסרט אלא מבט יותר פנימה בו אני מנסה להבין למה הסרט, ורבים אחרים לאחרונה, לא נותנים לי תחושה של חויה שלמה ואף נתפסים בעיניי ככאלו המונעים יותר מדי על ידי החלטות תסריטאיות.
הרשומה מכילה ספוילרים רבים לסרט ומומלץ לקרוא אותה לאחר צפיה בסרט.
מהו סרט שלם? השאלה הקיומית עבורי היא האם הסיבה שאני ביקורתי יותר כלפי סרטים חדשים היא כי (מה לעשות) ילדותי שחלפה לה מזה כבר עברה בצפיה בסרטי דיסני והם מבחינתי מעיין עשיר לעיון חוזר במיתוסים וסטוריטלינג? האם הסיבה שקשה לי להנות מ"משפחת סופרעל 2" נובעת מכך שהנטיה שלי לחפש ולראות רבדי עומק בסרטים …