דלג לתוכן הראשי

דברים שקורים

כמה אירועים קרובים. אבל הכי חשוב: ביום שני הבא 28.10.13 יחול יום האנימציה הבינלאומי. זהו גם היום בו אני מתחיל ללמד במינשר לאמנות אנימציה. אני מקווה שלא להפלות שום בית ספר אחר ולפרגן, לבקר ולקטול את כולם בצורה שווה והוגנת. אם אתם מרגישים אחרת, אשמח שתעירו לי על כך.
כמו כן הבלוג לא ישמש כפלטפורמה פרסומית אלא ממשיך להיות משהו אישי פרטי שלי שמייצג אך ורק אותי.
הנה טריילר של בוגרי מינשר 2013. שכמה מהם סקרתי בבלוג:


מהניוזלטר של צביקה אורן: 
"לרגל יום האנימציה הבינלאומי ולכבוד תחילת שנת הלימודים, מנשר לאמנות– המחלקה לאנימציה ואסיפ''א ישראל שמחים להזמינכם להקרנת מבחר סרטים מפסטיבל שטוטגרט 2013
יום ב' 28/10 בשעה 18:15 באודיטוריום מנשר. רח' דוד חכמי 18, ת"א. הכניסה חופשית. 03-6807090

חוץ מזה. אסיפא ישראל מציע תוכניות להקרנה:
יום האנימציה הבינ"ל. מוצעות תכניות מפורטוגל, סין, יפן וארה"ב (אסיפ"א מרכז – אטלנטה). ניתן לשאול תכניות אלו ואת השלוש מפסטיבל שטוטגארט 2013 לטובת ארגון אירוע לרגל יום האנימציה הבינ"ל בין 28.10 לסוף נובמבר.
אם את/ה מעוניין/ת לארגן אירוע/הקרנה לרגל יום האנימציה (בסטודיו, מוסד לימוד, מרכז תרבות או במסגרת פרטית) – נא לתאם בהקדם עם אסיפ"א ישראל Asifa.israel@gmail.com"

עוד... 
כנס התעשיה השנתי ל מעצבי ואנשי קריאייטיב ותוכן.

כבר הרבה שנים שירושלים מנסה את כוחה בלהפוך למרכז אנימציה. זה לא ממש הלך עד עכשיו למרות הכוונות הטובות. הנה יוזמה חדשה שאת פרטיה איני מכיר.



תחרות שאיני יודע מה מטרתה:

ומדף איגוד האנימטורים:
יום רביעי שבוע הבא! Chris Avellone היוצר של משחקי RPG מדהימים ואחד המקימים של Obsidian Entertainment יקיים סשן Q&A אצלנו בירושלים דרך Google Hangouts - כולם מוזמנים!להרשמה:
https://www.facebook.com/events/533694096709807/

ובנוסף.
כבר כתבתי על הקורס אונליין החינמי על עתיד אמנות הסיפור "future of storytelling". הקורס באנגלית ויתחיל ב25 לאוקטובר יהיו בו שיעורים ברשת עם מטלות בית. כבר לא מעט ישראלים נרשמו.להרשמה: https://iversity.org/courses?r=91c7f (הקורס השלישי  ברשימה) דף 

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

לילי - סרטם של חני דומבה ותום קוריס (2016)

"תום וחני" הוא סטודיו קטן השוכן בתל אביב ובו שני יוצרים: תום קוריס וחני דומבה. השניים יוצרים סרטים עצמאיים ומסחריים בסטופמושן. זכיתי להסתובב בסטודיו המקסים שלהם ולראות במו עיניי את הסט של "לילי", פנטזיה סוריאליסטית  על פרידה מהילדות, סרטם האחרון שעולה פה לרשת בהקרנת רשת בכורה!

בהמשך הרשומה תמצאו שיחה קצרה איתם והצצה אל מאחורי הקלעים של "לילי".



TOM & HANI STUDIO https://www.tomandhani.com/
בניית הסטודיו והסט:


קומפוזיטינג:


הי, אשמח שתספרו מי אתם ואיך הגעתם לעבוד יחד?

תום:
אני מגיע מעולם הצילום, למדתי בבצלאל ועסקתי בזה שנים. תמיד נמשכתי לצילום חללים ומרחבים שמתקיימת בהם חוקיות מסוימת ועם הזמן התחלתי לעשות מניפולציות על הצילום כדי לייצר אשלייה של חלל מניאטורי, מעין קפסולה. חיפשתי דרכים לשלב בעבודה שלי יותר התעסקות עם חומר פיזי, ארכיטקטורה וסטורי טלינג שהוא לא מגולם בדימוי אחד קפוא. הצילום עדיין נשאר כלי מרכזי אבל היו חסרים לי כלים נוספים בארגז. בסטופ מושן מצאתי דרך לשלב את הדברים, להתעסק עם המרחב ולייצר עולם מניאטורי פיזי, לגרום לחפצים דוממים, בובות או אפיל…

המשחק של גרי

נעים להזכר, "המשחק של גרי" אחד הקצרים הכי טובים (ומקוריים) של פיקסאר והמוצדקים שבזוכי האוסקר הקצר:



רישומים מתוך כתבה בCartooon Brew לרגל 20 שנה לסרט: http://www.cartoonbrew.com/cgi/geris-game-turns-20-director-jan-pinkava-reflects-game-changing-pixar-short-154646.html
















וזה בגרסת לייב של חובבים. את הצבעוניות של העצים הם לא הצליחו לחקות.

והנה ג'רי בתפקיד אורח כאיש הרנדר והריגר ב"צעצוע של סיפור 2", אה... התכוונתי מתקן הבובות...

קוקו - ארט ומאחורי הקלעים

קוקו, הסרט החדש של פיקסאר מגיע ביום חמישי הקרוב לקולנוע בדיוק ליום של "קולנוע ב-10 שקלים" אז מהרו להזמין כרטיסים. אני בכוונה מנסה להמנע מלקרוא על הסרט לפני שאצפה בו. אחרי אכזבות רבות מפיקסאר, הציפיות שלי גבוהות הפעם ואני רוצה לשמור עליהן ככה. הדבר היחיד שאני יודע זה שהסרט מבוסס על חג המתים המקסיקני ושיש בו נמר מעופף. עולם המתים המקסיקני רחוק מהדימוי הפולני של המוות. הוא לא אפור ומתפורר אלא צבעוני ושמח. בהתאם לזה הארט של הסרט נראה מצויין ועשיר בצבע, טקסטורה ותלבושות.



זהו לא הסרט הראשון שמתעסק בחג המתים. קדם לו "ספר החיים" המוצלח שגם הוא  גדוש במתים מדברים המעוצבים בצבעוניות רוויה ועשירה. עליו כתבתי פה: https://shulyathakosem.blogspot.co.il/2015/02/BOOKOFLIFE.html
ואלה טעימות מהארט של קוקו. ממליץ גם להכנס לבלוג של ג'ון נוורז שלקח חלק בארט לסרט:   https://johnnevarez.carbonmade.com/projects/5754172
שני אלה של הקונספט ארטיסט אנה רמירז שהביאה לסרט עיצובים ממולדתה:















על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

על 'שוליית הקוסם': הסרט והבלוג

הסרט "שוליית הקוסם"  (מתוך "פנטזיה", וולט דיסני, 1940) נחשב בעיניי ובעיני רבים אחרים, כסמל של מדיום האנימציה. הוא מהווה מפגש בין תרבות פופולרית לגבוהה, בין אולמות הקונצרטים לדמות מצויירת קומית, בין הומור קליל וסיפור מיתי. הסיפור הזה נוגע גם בתהומות עמוקים של יצירה ואמונה. ומשהו בחיבור המורכב הזה עובד ועובד מצויין.
הסיפור הוא על שוליית קוסמים שרצה להיות קוסם בעצמו. ולכן הוא מנצל את מנוחתו של הקוסם כדי להתנסות בקסמים. הוא גורם למטאטא לקבל חיים ולמלא במקומו את המטלה שהוטלה עליו: לשאוב מים. אבל המטאטא יודע רק לעבוד ושוליית הקוסם לא מצליח לעצור אותו. הכל מוצף עד שמגיע הקוסם ומציל את המצב.
אבל כמה סאב טקסט יש ביצירה קטנה כל-כך! ומה דיסני עשה מזה?!

The Sorcerer's Apprentice - Paul Dukas from Jurjen de Jong on Vimeo.

נתחיל.