דלג לתוכן הראשי

דברים שקורים

כמה אירועים קרובים. אבל הכי חשוב: ביום שני הבא 28.10.13 יחול יום האנימציה הבינלאומי. זהו גם היום בו אני מתחיל ללמד במינשר לאמנות אנימציה. אני מקווה שלא להפלות שום בית ספר אחר ולפרגן, לבקר ולקטול את כולם בצורה שווה והוגנת. אם אתם מרגישים אחרת, אשמח שתעירו לי על כך.
כמו כן הבלוג לא ישמש כפלטפורמה פרסומית אלא ממשיך להיות משהו אישי פרטי שלי שמייצג אך ורק אותי.
הנה טריילר של בוגרי מינשר 2013. שכמה מהם סקרתי בבלוג:


מהניוזלטר של צביקה אורן: 
"לרגל יום האנימציה הבינלאומי ולכבוד תחילת שנת הלימודים, מנשר לאמנות– המחלקה לאנימציה ואסיפ''א ישראל שמחים להזמינכם להקרנת מבחר סרטים מפסטיבל שטוטגרט 2013
יום ב' 28/10 בשעה 18:15 באודיטוריום מנשר. רח' דוד חכמי 18, ת"א. הכניסה חופשית. 03-6807090

חוץ מזה. אסיפא ישראל מציע תוכניות להקרנה:
יום האנימציה הבינ"ל. מוצעות תכניות מפורטוגל, סין, יפן וארה"ב (אסיפ"א מרכז – אטלנטה). ניתן לשאול תכניות אלו ואת השלוש מפסטיבל שטוטגארט 2013 לטובת ארגון אירוע לרגל יום האנימציה הבינ"ל בין 28.10 לסוף נובמבר.
אם את/ה מעוניין/ת לארגן אירוע/הקרנה לרגל יום האנימציה (בסטודיו, מוסד לימוד, מרכז תרבות או במסגרת פרטית) – נא לתאם בהקדם עם אסיפ"א ישראל Asifa.israel@gmail.com"

עוד... 
כנס התעשיה השנתי ל מעצבי ואנשי קריאייטיב ותוכן.

כבר הרבה שנים שירושלים מנסה את כוחה בלהפוך למרכז אנימציה. זה לא ממש הלך עד עכשיו למרות הכוונות הטובות. הנה יוזמה חדשה שאת פרטיה איני מכיר.



תחרות שאיני יודע מה מטרתה:

ומדף איגוד האנימטורים:
יום רביעי שבוע הבא! Chris Avellone היוצר של משחקי RPG מדהימים ואחד המקימים של Obsidian Entertainment יקיים סשן Q&A אצלנו בירושלים דרך Google Hangouts - כולם מוזמנים!להרשמה:
https://www.facebook.com/events/533694096709807/

ובנוסף.
כבר כתבתי על הקורס אונליין החינמי על עתיד אמנות הסיפור "future of storytelling". הקורס באנגלית ויתחיל ב25 לאוקטובר יהיו בו שיעורים ברשת עם מטלות בית. כבר לא מעט ישראלים נרשמו.להרשמה: https://iversity.org/courses?r=91c7f (הקורס השלישי  ברשימה) דף 

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

CUPHEAD משחק בסטייל אנימציה קלאסית

המשחק CUPHEAD (ראש-ספל) מתאר מסע הרפתקאות של שני ראשי ספל בעקבות התערבות כושלת עם השטן.
לא רק שהמשחק מאופיין בסגנון האנימציה של האחים פליישר אלא שהוא גם נעשה באותה הטכניקה! מצוייר על נייר וצבוע ידנית (רק צביעת הדמויות בפוטשופ) והרקעים בצבעי מים. התוצאה באמת מקסימה ונאמנה למקור ההשראה:



לקניה: http://store.steampowered.com/app/268910/Cuphead/
אתר המשחק: http://www.cupheadgame.com/ המשחק נוצר על ידי סטודיו MDHR. 11 דקות מהמשחק:


המשחק מורכב מהתייחסויות ליצירות אנימציה קלאסיות מ"עצים ופרחים" של דיסני, דרך "מיקי בארץ המראה" ועד בטי בופ, פליקס החתול ופופאי.

עדכון: המשחק השיג מליון הורדות בשבועיים. הוא מצליח ואהוב ביותר, גם אם קשה מאוד לנצח אותו.

הרצאה על תהליך האנימציה:






מומלץ: הבלוג של האנימטור ג'ייק קלארק.









קרטון קלאסי אחד מיני רבים שמהווים השראה למשחק: ילדי הנעל, של האחים פליישר

יונתן וסרמן: מלא יצירות מנסות להעלות נוסטלגיה למשהו שהקהל עצמו לא חווה. מה שיפה בקאפהד זה שהוא משחק עם הרעיון של נוסטלגיה,. הוא מסתכל על הסרטים הישנים מנקודת מבט של ריחוק. כשקאפהד ואחיו מהמר…

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

פסטיבל חיפה תשע"ח נפתח!

זה מה שיש לו להציע בגזרת האנימציה:
קודם כל תחרות האנימציה הישראלית הקצרה. שם יוקרן הסרט שלי"ניגון" והוא יתמודד מול סרט של שתי סטודנטיות מצוינות שלי במנשר: אלה טבוריסקי ועינת נגר שיצרו את סרט הגמר "קרגו". עוד יוקרנו שם "רה-אורגניזציה של ריקרדו ורדסחיים, מורן סומר ואוסי ולד, "תאים רדומים – Compartments בבימוי דניאלה קופלר ואולי סייס ועוד.מוזמנים להגיע. יום שלישי בבוקר.
לינק: תחרות אנימציה ישראלית קצרה

הטריילר לסרט שלי. עוד עליו פה: https://sites.google.com/view/niggunshortfilm

הכרזה של "קרגו", מנשר 2017:

מיד לאחר התחרות הישראלית יוקרן גם הסרט החדש! הישראלי! באנימציה קלאסית! של חנן קמינסקי "אגדת שלמה".

זו הקרנת בכורה! אגדת המלך שלמה בחיפה.

שני כנסים על מציאות מדומה:
מציאות מדומה בעיר התחתית וכנס ניומדיה: כנס מציאות מדומה וניומדיה


הסרטים הבאים באורך מלא:לאהוב את וינסנט
זומבילניום


סינדרלה חתולה

על 22 חוקי הכתיבה של פיקסאר

החדשות הטובות הן שפיקסאר פתחו סדנת אונליין חינמית לסטוריטלינג בכתובת הזו: הכרות עם סטוריטלינג- PIXAR IN A BOX סדנת פיקסאר מקוונת.
אני כמו הרבה אנשים אוהב את פיקסאר אבל לא את מה שעובר עליהם כבר שנים לא מעטות. חלק מהביקורת שלי עליהם זה הדחף שלהם לרוץ ולספר לחבר'ה איך מספרים סיפור. יש לי תחושה שככל שהם להוטים ללמד הם פחות ופחות יודעים בעצמם. אחד הדגלים של גישת הTED הזו, הקואוצ'ריות המיידית מעוררת ההשראה, הוא "רשימת 22 החוקים לסיפור של פיקסאר" אותם באתי לסקור פה בליווי מחשבות שלי שחלקן מבוססות על מאמרים שקראתי\ראיתי.

הסרטון הפותח של הסדנה:

22 החוקים של פיקסאר בתרגום חופשי והערות:

חוקי הסיפור של פיקסאר הופיעו לראשונה בטוויטר של אמנית הסטוריבורד אמה קוטס ttps://twitter.com/lawnrocket ומשם חרכו את הרשת. אלה לא ממש חוקים אלא אוסף של טיפים לא רשמיים שחושפים מעט משיטת העבודה של פיקסאר.

#1: הצופה מעריך דמות על נסיון, לאו דווקא על ההצלחה.
מה שזה אומר בעצם זה שסיפור עוסק בתהליך והרבה פעמים תהליך פנימי חשוב יותר מחיצוני. זו הסיבה שאינדיאנה ג'ונס יכול היה לא לעשות כלום ועדיין הנא…

Engloutis, סרט סטודנטים של מארטינז לנה וליאו סושל (2017)

סרטיהם של מארטינז לנה וליאו סושל, שני סטודנטים מדהימים מבית ספר ENSAD בצרפת.

לבלוע. הגולם, היצר והיצירה.

עובדים! ליאו סושל

עיצובים מהבלוג של לנה: http://zigomatyc.tumblr.com/






פורמייר

התנהגות בגיימינג - בין מושן דיזיין ואנימציה

התנהגות - בין מושן דיזיין ואנימציה

מושן דיזיין, בעברית: "עיצוב תנועה" הוא השימוש של מעצבי ברודקסט או אינטרקטיב בתנועה ככלי, כחלק מהחויה העיצובית. השם הזה מתאר איזושהי הפשטה של האנימציה: לא עוד "נפש" אלא "תנועה" לא עוד "רגש", "אשליית חיים" ו"אמינות" אלא עיצוב.
עיצוב הוא פונקציונלי. הוא קודם כל מוצר. בניגוד לטכניקה וסגנון שיש בהם מימד אישי העיצוב פונה החוצה אל המודעות של ההשפעה שיש לדימוי או לחוויה על מי שצורך אותה. כשזה מגיע לאנימציה נוצר פער גדול בין גישת עיצוב תנועה לאנימציה במובנה הקלאסי.
קחו למשל את "12 עקרונות האנימציה" של דיסני. איך הייתם מתארים אותם? אילו דוגמאות הייתם מביאים? שועל שזנבו נשרך אחריו כדי לבטא Draging? העמדת דמויות בחלל כדי לבטא את מצבן הנפשי בStaging? ומה קורה כשאתם מנסים להעביר את זה לעולם עיצוב התנועה? זה מה שקורה:



האם אלו 12 עקרונות האנימציה? לא. זוהי המרה שלהם לעולם משיק. יותר מזה, זוהי הפשטה גסה שחושפת את החולשות של 12 עקרונות האנימציה וזה כתוצאה מההקשר, או יותר נכון מחוסר ההקשר של עקרונות…